Ulvlek - Historieätarna

jag skrev redan tidigare att jag kan ändra röst om något framkommer

Något framkom
Ett inlägg av @Poisonous som iaf jag toikar som ett lyainlägg som råkade postas i leken
har citerat @snurrfians inlägg som hon hann citera poisonus innan hon ändrade det
framför allt det där eller vad tror ni sticker ut
:cautious: Ursäkta men va? Hur hjälper det dig?


qitis ändrar röst till poisonous
det verkar vara en riktig blooper och så kan det mycket väl stämma som flera varit inne på att hon är fårulven
 
Vilka röster tänker du på då? De på @cirkus ? Det känns lite långsökt och ger för liten fördel, men samtidigt så vet man aldrig vad ulvarna tänker.

Fast jag skulle gärna vilja veta hur du tänkte när du röstade på @qitis när det fanns andra med röster? Jag har ställt frågan tidigare också, jag tycker att det finns en poäng i vad du skriver men sen gör du inte riktigt det du påstår dig vilja.

Snurrfian röstar på glömmerallt eftersom hon verkar vilja rösta ut den som vi väljer till BM, vilket låter rimligt, men väljer sen att rösta på en annan än den som har mer röster och säger sig sen böja sig för den allmänna viljan att rösta fram någon utan att rösta ut någon. Det känns väldigt undvikande på slutet och vill inte ens svara på min fråga. Det kan visserligen vara för att hon inte har varit inne men det är vad jag har att gå på just nu.

Jag blir väldigt fundersam på @cirkus som snarast verkar vilja godförklara @glömmerallt efter gårdagens lynch, jag får inte riktigt ihop det. Jag tycker fortfarande att det är skumt att säga att man vill att den som blir BM även lynchas och sedan väljer att lägga en första röst på någon istället för att rösta på någon som har röster redan.
Jag kan hålla med om att fårulven kan finnas bland oss som röstade på glömmerallt, men jag vet att jag inte är fårulven. Det ger att det kan vara @Poisonous , @qitis eller @fio Samtidigt vet jag från tidigare lekar att det kan vara så att vi goda spelar ulvarna i händerna och de bara kan glida med.

Man jag funderar lite på @karamelldrottningen hon verkar sitta väldigt lugnt för att ha fått två röster på sig i ett tidigt skede. Kan det ha något med att göra att hon vet att det inte blir röster? Samma med @hemlig som får två samma röster på sig strax efter sin röst på karamelldrottningen? Är det ulvarna som alibiröstar på varandra? Att karamelldrottningen mest klagar på att ingen har gjort bra motiveringar istället för att utveckla sina tankar om det känns också lite som en ulv som vill skriva något men ändå inte komma med input.

Jag hänger inte riktigt med på hur du kan vara så säker på att ficktjuven har stulit från just cirkus och baserar det på fios inlägg? Du får gärna länka fios inlägg som du menar för det är en väldigt massa inlägg i leken.:cautious:

Så kan det absolut vara, det var väldigt många olika varianter som rösterna kunde bli grejade med så jag känner mig helt förvirrad men jag förstår poängen med att det kan vara en fårulv som har röstat på glömmerallt.


Ovan. Snurrfian har genom leken misstankt folk till hoger och vanster men aldrig velat lasa det hon trott.
Forsoker att inte lyssna pa att cirkus var tjuvad. For att skydda cirkus?
backar dessutom sa fort du far medhall i en teori, av radlsa av att bli den som far sta till svars?

Nej. Poisonous andrar rost fran pegasus till Snurrfian

angaende mitt andrade inlagg sa var jag lite snabbare an hjarnan hann med och skickade innan jag var fardig. Skulle skicka denna teori med det inlagget men hann trycka send innan.
Det jag menade ar att jag maste rosta snurrfian for att radda mig sjalv nu nar fler och fler verkar misstanka mig och snurr backar. Och det ar for att hon vet att om hon far medhall i en lynch sa maste hon sta till svars.
 
@qitis Lena var den sista att nominera cirkus som BM tror du verkligen det skulle skett om de vr i lyan tillsammans? Med tanke på att det verkade cirkus verkligen inte ville bli det?
 
@qitis Lena var den sista att nominera cirkus som BM tror du verkligen det skulle skett om de vr i lyan tillsammans? Med tanke på att det verkade cirkus verkligen inte ville bli det?
mja Hur var det nu när LenaH var ond senast och ändrade röst från mig och blev godförklarad för det lääänge O_o
Hon är bra på att ordna alibi så jag håller det inte för otänkbart faktiskt Även om det kanske inte är det troligaste för all del
 
Har inte hunnit mer än skumläsa leken ikväll under matlagningen (panpizza, tar tid!) men hann snappa upp att det ser ut som att Poison skrivit i fel tråd. Det ihop med mina tidigare tankar om henne gör att hon blir min huvudmisstänkta och jag vill ändra min röst.
Sedan jag jag haft lite mer koll på Poisonous idag efter att kärleksparet pekat ut henne som skum. Tycker inte jag förstår hennes resonemang? Skrev ju bland annat om att lyan hade röstat fram två onda till BM, känns ju som att man pekar ut hela lyan då. Tvivlade också lite på hur många fio har hunnit tjuva, känns lite misstänksam mot Pegasus som jag tycker är god. Känns skumt överlag.

iiantazie ändrar röst till Poisonous
 
Ovan. Snurrfian har genom leken misstankt folk till hoger och vanster men aldrig velat lasa det hon trott.
Forsoker att inte lyssna pa att cirkus var tjuvad. For att skydda cirkus?
backar dessutom sa fort du far medhall i en teori, av radlsa av att bli den som far sta till svars?

Nej. Poisonous andrar rost fran pegasus till Snurrfian

angaende mitt andrade inlagg sa var jag lite snabbare an hjarnan hann med och skickade innan jag var fardig. Skulle skicka denna teori med det inlagget men hann trycka send innan.
Det jag menade ar att jag maste rosta snurrfian for att radda mig sjalv nu nar fler och fler verkar misstanka mig och snurr backar. Och det ar for att hon vet att om hon far medhall i en lynch sa maste hon sta till svars.
Men hur räddar du dig själv genom att rösta på snurr? 🤔
 
@qitis Lena var den sista att nominera cirkus som BM tror du verkligen det skulle skett om de vr i lyan tillsammans? Med tanke på att det verkade cirkus verkligen inte ville bli det?

mja Hur var det nu när LenaH var ond senast och ändrade röst från mig och blev godförklarad för det lääänge O_o
Hon är bra på att ordna alibi så jag håller det inte för otänkbart faktiskt Även om det kanske inte är det troligaste för all del
Jodå, det hade jag nog kunnat göra... :o Om jag var ulv men cirkus och jag har inte spelat för samma sida på evigheter! :D
 
T.om. s 37.

Jag håller med om att Poison är svår och att något skaver, men jag vet inte heller om det är spelstil eller tecken på ulvighet. Jag har ju också svårt att tro ändå att inte en enda ulv sku ha nominerat cirkus ändå, om hon nu inte ville vara BM.
Nä, såklart betyder cirkus ovilja inte att ingen ulv jmkan varit med och noninerat henne.
Jag har last igenom traden ett par ganger nu och blir fortfarande inte klokare.
Har inga direkta misstankar till nagan annan just nu an just pegas.
Kanske har jag hakat upp mig for mycket pa vad jag last men kanns anda lurt att ligga sa lagt efter att ha fatt onskad roll.
Att han sedan dok tillbaka in och ignorerade mycket av vad som skrivits gor att de kanns annu varre da de inte var ett "oj jag missade" utan de verkar bli ett upprepat beteende att ligga lagt och inte gora sa mycket vasen av sig.

Jag vet inte hur mycket jag hinner in innan DL sa jag rostar nu sa jag inte missar.

Poisonous rostar pa pegasus
Vad tänker du ang fios testamente då? Att pega vore annan ulv? Jag tycker inte det går ihop med BMnomineringarna, ändringen, med pegani lyan om hanininte är nattvakt, vilket jag inte tror han är, tror fio meddelat det innan sin död isf.
Känns som @iiantazie tog min fundering om q som ond utanför lyan som sin motivering.
I mina ögon känns det lite väl enkelt, att ta nån annans idé liksom.
Dessutom vill vi väl hellre ha ut en ulv?

Ja det var lite härmapa över det tycker jag med? Och tycker precis som du att det är en ulv vi ska ha ut!
Ja, alltså det reagerade jag också lite.på faktiskt..


Visst är fårulvs-rösten bara i lynch och inte i BM nominering?
Det jag tänker är ju att om Pega också är ulv, så hade han ju kunnat låta bli att ändra nominering, för om han vore ond så riskerar ju han också att synas. Visst - det kanske är troligare att cirkus synas, men ändå. Om det var två ulvar uppe för nominering där så förstår jag inte riktigt ändrandet av nomineringen.
Det ihop med att Poison nu röstar på pegas, och jag tycker att hon haft en del inlägg som skaver. Kanske är det som du skriver att hon kan vara fårulven?

Edit: ändrade röst till nominering så man inte blandar ihop.
Kl skrev att lotten avgjorde? @Artline , sorry om ni rett upp det. Jag ligger efter..
En sak som skaver med att det skaver angående @Poisonous är att hen vågar sticka ut, den biten känns inte så värst ond. Jag har ingen koll men på något vis verkar hon för ond och för knepig för att vara ond.
Det är det jag inte får ihop riktigt. Hade psykopaten inte åkt, så kanske jag tänkt att Poisonous car den, men nu? Tycker hon är skum,.men förstår inte varför hon väljer att sticka ut så om hon är ulv...
 
mja Hur var det nu när LenaH var ond senast och ändrade röst från mig och blev godförklarad för det lääänge O_o
Hon är bra på att ordna alibi så jag håller det inte för otänkbart faktiskt Även om det kanske inte är det troligaste för all del

Jag är helt med på alibi delen, det jag reagerar på är cirkus motvilja, gör en verkligen så mot en lagkamrat bara för att ev få alibi?
 
Så om vi ponerar att någon av Poison, Q och Snurr är fårulv, utifrån tanken att fårulven röstat på GA, så känns ju nästan qitis röst på LenaH alldeles för lätt och inlägget innehåller mer teori än om någon annan. Poison skaver lite att hon röstat på Pegas, som naturligtvis kan vara ond - (om fio synade och inte kunde tjuva kan han ju va både och antar jag). Men har så svårt att se att det stod mellan 2 ulvar som BM. Snurr har inte röstat än vad jag vet? Gaah, vad förvirrad jag blir.
Jag tycker inte vi ska utgå ifrån det även om det så klart är möjligt, det var ju två extraröster med i spel också.

Dock tror jag också på poison som ulv efter det där om att ändra till snurris) plus att hennes röst på pegasus är märklig.
 
Snurrfian röstar på Poisonous eftersom jag är rätt säker på att hon är ulv som skrev fel i tråden när hon ber om råd om hon ska ändra till att rösta på mig istället för att rädda sig. Det gör att jag även tror att rösterna på @Pegasus63 är från lyan som försöker få ut en god BM.

Jag gick här och funderade (nä satt) över vem som troligast är fårulv av Poison, Q och Snurrfian. Hade bestämt mig för att rösta på qitis och SEDAN läser jag Snurrfians citering av Poisonous. Det ser alldeles för mycket ut som en ulv som råkar skriva på fel ställe, och visst kan en ond snurr ha uppmärksammat det för att goda sig själv lite men näe, eftersom jag ändå tänkt att någon av dem är onda så röstar jag på Poison pga detta.
bollen__ röstar på Poisonous

Du ser @qitis - det här är en sån där bra lek där man inte behöver tänka själv (för när man gör det blir det uppenbarligen inte så rätt... :D) utan andra fixar åt en när man har för mycket om sig! :rofl:

LenaH röstar på Poisonous
helt enkelt för att jag tror hon postade i tråden istf i lyan när hon skrev "Jag masta nastan andra rost till snurr for att hjalpa mig sjalv har, eller vad tror ni?" Jag har fetat det jag tycker är märkligast. :D

Som sagt ovan, inte alltid man behöver jobba själv för att få ihop en teori. Jag tackar alla ovanstående för hjälpen med att hitta Poisonous förmodade felpostning och därför:

Pegasus63 röstar på Poisonous
 
Jo, men min fråga (eller undran) kvarstår. Var det något i Niyamas eller Fios inlägg som avslöjade dem som kärleksparet så att Ulvarna valde käka Niyama framför Fio? För som du skriver, Fio lär ju vara skyddad oavsett stöld eller Ängel...

Jag gissar att ulvarna helt enkelt ville bli av med niyama? behöver ju inte vara mer komplicerat än så
 
Jamen hon hade ju inte kunnat vara säker ändå för när hon tjuvat ett käk så får hon ju inte tjuva ett till?
Då hade hon ju ändå inte vetat om Niyama var ulv eller bybo.
Nö, jag finner det troligast att Pegasus63 är tjuvad.
:cautious: Ursäkta men va? Hur hjälper det dig?

Nej du så enkelt går det inte, jag hann med att citera det du skrev från början...
Och med detta kopplat med begynnande tidsbrist på telefonen väljer jag att lägga min röst på Poison, jag har tyckt att.hon skaver, bla med att klaga på jintandet och så detta nu. Ser onekligen ut att vara menat för lyan. Därför.

BLACKSMITHFARM röstar på poisonous
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp