Ulvlek - Historieätarna

Uppdatering!

I nattens mörker tassade Poisonous genom korridorerna. Här var hon i sitt rätta element, sedd av ingen. Hennes mål var naturligtvis köket. Där inne fanns alla konstigheter som skulle ätas vid grillfesten. Nu skulle de förstöras! Sällskapet skulle aldrig hämta sig och Poisonous och hennes vänner skulle i lugn och ro kunna frossa loss på riktig gourmetmat, som oxfilé och hummer.

Poisonous sköt upp dörren. Det var tyst och mörkt. Den här Corona-anpassningen gjorde saker och ting mycket enklare. Undrar vad galningarna skulle äta på den där grillfesten? Hon hade inte ens brytt sig om att lägga det på minnet, bara i vilket kylrum grejorna fanns. Imorgon skulle det vara någon urkonstig soppa som var den gemensamma måltiden, så mycket mindes hon.

Ouch!

Poisonous snubblade på något, för även om hon såg bättre än alla andra i mörkret missade hon varningsskylten och gick rakt in i den. Varningsskylten som stod framför en gigantisk soppgryta. PLASK! Poisnous föll handlöst i grytan med transsylvanisk fladdermussoppa. Tyvärr kunde hon inte simma och skållhett var det. Så soppan blev aningen mer intressant än vad det var tänkt. Lite chunky, sådär.

Poisonous var nattvakt (ulv)

Nästa DL 10:00
 
Uppdatering!

I nattens mörker tassade Poisonous genom korridorerna. Här var hon i sitt rätta element, sedd av ingen. Hennes mål var naturligtvis köket. Där inne fanns alla konstigheter som skulle ätas vid grillfesten. Nu skulle de förstöras! Sällskapet skulle aldrig hämta sig och Poisonous och hennes vänner skulle i lugn och ro kunna frossa loss på riktig gourmetmat, som oxfilé och hummer.

Poisonous sköt upp dörren. Det var tyst och mörkt. Den här Corona-anpassningen gjorde saker och ting mycket enklare. Undrar vad galningarna skulle äta på den där grillfesten? Hon hade inte ens brytt sig om att lägga det på minnet, bara i vilket kylrum grejorna fanns. Imorgon skulle det vara någon urkonstig soppa som var den gemensamma måltiden, så mycket mindes hon.

Ouch!

Poisonous snubblade på något, för även om hon såg bättre än alla andra i mörkret missade hon varningsskylten och gick rakt in i den. Varningsskylten som stod framför en gigantisk soppgryta. PLASK! Poisnous föll handlöst i grytan med transsylvanisk fladdermussoppa. Tyvärr kunde hon inte simma och skållhett var det. Så soppan blev aningen mer intressant än vad det var tänkt. Lite chunky, sådär.

Poisonous var nattvakt (ulv)

Nästa DL 10:00
Härligt och jag är oändligt tacksam att jag hann på att citera det hon skrev i tråden!
 
Jag har också svårt att se att någon i lyan ger sig på en ond Pegasus som borgmästare. Så nu när pois visade sig vara ulv så blir jag stärkt i min tro att pegasus är god.
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta
20:50 Lobelia röstar på Elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.04 heffaklumpen röstar på Ceta
21.05 LenaH röstar på fio
21.15 fio röstar på glömmerallt
21.20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.26 glömmerallt ändrar röst till Elo

_bollen missar

Elo bybo


Om vi tänker oss att fårulven röstade på glömmerallt i DL1 så är det bara @qitis kvar.
Fio var god, Poisonous nattvakt och @Snurrfian med största sannolikhet god av någon sort.

Tål att grunnas på även om vi inte vet till 100% att det var så det gick till.
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta
20:50 Lobelia röstar på Elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.04 heffaklumpen röstar på Ceta
21.05 LenaH röstar på fio
21.15 fio röstar på glömmerallt
21.20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.26 glömmerallt ändrar röst till Elo

_bollen missar

Elo bybo


Om vi tänker oss att fårulven röstade på glömmerallt i DL1 så är det bara @qitis kvar.
Fio var god, Poisonous nattvakt och @Snurrfian med största sannolikhet god av någon sort.

Tål att grunnas på även om vi inte vet till 100% att det var så det gick till.
tror ni får leta någon annan stans efter fårulven faktiskt
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta
20:50 Lobelia röstar på Elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.04 heffaklumpen röstar på Ceta
21.05 LenaH röstar på fio
21.15 fio röstar på glömmerallt
21.20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.26 glömmerallt ändrar röst till Elo

_bollen missar

Elo bybo


Om vi tänker oss att fårulven röstade på glömmerallt i DL1 så är det bara @qitis kvar.
Fio var god, Poisonous nattvakt och @Snurrfian med största sannolikhet god av någon sort.

Tål att grunnas på även om vi inte vet till 100% att det var så det gick till.

Med tanke på hur röstlistan ser ut, och den sena ändringen är jag nästan tvungen att misstänka att glömmerallt visste om extrarösten på Elo då ställningen 3-4 ändå skulle innebära att G skulle åka ur. Sedan om någon av rösterna på G var "ogiltig" lär ju visa sig så småningom,

Med det här i åtanke vågar jag mig på en tidig röst till DL4 för att få lite reaktioner på om mitt tänk är korrekt eller bara ett hjärnspöke:

Pegasus63 röstar på glömmerallt
 
Med tanke på hur röstlistan ser ut, och den sena ändringen är jag nästan tvungen att misstänka att glömmerallt visste om extrarösten på Elo då ställningen 3-4 ändå skulle innebära att G skulle åka ur. Sedan om någon av rösterna på G var "ogiltig" lär ju visa sig så småningom,

Med det här i åtanke vågar jag mig på en tidig röst till DL4 för att få lite reaktioner på om mitt tänk är korrekt eller bara ett hjärnspöke:

Pegasus63 röstar på glömmerallt
Är det inte bättre att rösta imorgon efter natt DL?
 
Med tanke på hur röstlistan ser ut, och den sena ändringen är jag nästan tvungen att misstänka att glömmerallt visste om extrarösten på Elo då ställningen 3-4 ändå skulle innebära att G skulle åka ur. Sedan om någon av rösterna på G var "ogiltig" lär ju visa sig så småningom,

Med det här i åtanke vågar jag mig på en tidig röst till DL4 för att få lite reaktioner på om mitt tänk är korrekt eller bara ett hjärnspöke:

Pegasus63 röstar på glömmerallt
Du tänker nog rätt.
4 synliga röster på glömmerallt, 3 synliga på Elo. Om en på GA inte var giltig utan låg i pm på Elo istället så förklarar det varför Elo åkte.

Men håller med karamelldrottningen om att det kan vara bra att se vad som händer i natt, i alla fall innan jag röstar.
 
Röstlista DL3 21.30

19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63
19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.
20.08 qitis röstar på LenaH
20.22 madalitso röstar på hemlig
20.48 snurrfian röstar på poisonous
20.49 bollen__ röstar på poisonous
20.49 LenaH röstar på poisonous
20.50 Qitis ändrar röst till poisonous
21.51 poisonous ändrar röst till snurrfian
20.58 iiantazie ändrar röst till poisonous
21.10 Pegasus63 röstar på poisonous
21.14 Blacksmithfarm röstar på poisonous
21.14 Karamelldrottningen röstar på poisonous
21.18 gabby_ossi röstar på poisonous
21.21 Lobelia röstar på poisonus
21.21 Glömmerallt röstar på poisonus

Poisonous nattvakt/ulv
 
Fårulv på GA, dolt på elo - majoritet elo
Röstfifflare elo, Fårulv någon annan på båda sina röster - lottning
Röstfifflare på elo och fårulv på GA och dolt på elo - majoritet elo
Röstfifflare och fårulv på någon annan - ga skulle åkt
Fårulv på ga, dolt på annan, Röstfifflare på annan - lottning

Jag tror att jag fick med nästan alla scenarion iallafall? @glömmerallt
Jag förstår hur du menar att Fårulv inte behöver ha röstat på dig. Men om den inte gjorde det så krävs ju dolda röster på elo, en för lottning och 2 för majoritet? För det var väl 4 röster på dig och 3 på elo?
 
Med tanke på hur röstlistan ser ut, och den sena ändringen är jag nästan tvungen att misstänka att glömmerallt visste om extrarösten på Elo då ställningen 3-4 ändå skulle innebära att G skulle åka ur. Sedan om någon av rösterna på G var "ogiltig" lär ju visa sig så småningom,

Med det här i åtanke vågar jag mig på en tidig röst till DL4 för att få lite reaktioner på om mitt tänk är korrekt eller bara ett hjärnspöke:

Pegasus63 röstar på glömmerallt
Jag hänger inte med? Vilken roll sätter du på glömmerallt? Ulv? Fårulv?
Vad tänker du om Snurrfian? qitis?
 
Jag hänger inte med? Vilken roll sätter du på glömmerallt? Ulv? Fårulv?
Vad tänker du om Snurrfian? qitis?
Om GA skulle varit fårulv kunde väl isåfall bara elo åkt om Röstfifflare la sin extra röst på elo? Och det kan ju såklart skett men tycker man brukar vara lite försiktig med extra rösten dl1?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp