Jag funderar på Poisonous, även om jag inte har teoriat om henne tidigare. Det beror på att jag inte haft tid, speciellt som jag känner att jag behöver leta citat från henne för att kunna skriva något vettigt, men hon har varit en av mina mest misstänkta idag. Det finns flera saker jag tycker är skumma med henne, dels det hemlig sa om att fio var inne på henne. Men också det här:
Jag reagerade på detta med att hon tog upp ängeln såpass tidigt, första frågan tolkar jag lite som att hon vill locka fram ängeln. Vilket inte är bra för goda sidan, om de onda vet vem ängeln är lär de vilja lyncha den alternativt äta denna... ängeln kan ju iofs skydda sig själv och därmed vara immun mot käk. Men med en BM som alla känner till så kanske ängeln väljer att skydda BM och då vill ängeln absolut inte vara känd för ulvarna.
Sedan röstar hon på cirkus till borgmästare. Nu när vi vet att cirkus var ond, så talar inte detta gott för Poisonous. Är hon ond, som jag tror, så visste hon att cirkus var ond. Jag vet att det finns flera som röstade på cirkus för BM, de kan också vara onda. Men jag kan bara rösta på en person och måste då välja någon.
Sedan var det en del tal om hintande om roller. Jag vet inte om detta har med hennes eventuella onda roll att göra, men jag fick direkt känslan av att Poisonous klagar på, i detta fallet fios, hintande om roller. Om hon är ond så vill hon väl veta vem som är ficktjuv?
Tillägg: Alternativt klaga i lyan istället för öppet i tråden... klaga i PM kan man ju iofs göra som god också. Men det här blev liksom en sak till i högen, så att säga.
Sedan så noterade jag ytterligare en sak, nu kan jag inte hitta det inlägget. Så Poisonous kan ha redigerat det i efterhand, för jag tror att hon försa sig i det inlägget. Hon skrev om de dolda rösterna och nämnde då bara röstfifflaren. I leken har vi även en fårulv som röstar dolt, så att bara nämna en av dem känns lite märkligt. Det var en deltagare som gjorde samma sak nyligen, då hen nämnde alla specialroller utom sin egen. Kan poisonous ha gjort samma sak och vara fårulven? Kanske. Om inte, kan hon vara ond i lyan och vilja skydda en lyamedlem? Kanske.
Poisonous röstade på cirkus igår relativt tidigt. Men det kan lika väl ha varit en alibiröst. Cirkus fick ju 13 röster, så det är ju inte jätteosannolikt att någon ond alibiröstat på cirkus...
Så Heffaklumpen röstar på Poisonous.