Ulvlek - Historieätarna

Värt att notera också att Poisonous skrev "ändra till Snurrfian" om att rädda sig själv. Varför inte ändra till Q, som var mer misstänkt och redan fått en röst?

Ja, även om fårulven röstat på Snurr så hade hon ju bara fått 2 röster just då. Konstig tanke att rösta just på henne för att rädda sig..
 
Undrar du fortfarande något över min röst på Poisonous? I ett senare inlägg på samma sida skrev du att du tycker att min röst låter vettig, så jag uppfattar det som att du läst mitt röstinlägg igen senare och ändrat åsikt. Men vill ändå fråga så att jag får chansen att svara på hur jag tänkt, om du fortfarande undrar vad jag menade med min röst.
Nej och det skrev jag redan innan pois gjorde bort sig, när jag läste din motivering mer nog så såg jag att det fanns en hel del poänger. :)
 
Ja, även om fårulven röstat på Snurr så hade hon ju bara fått 2 röster just då. Konstig tanke att rösta just på henne för att rädda sig..
Jag tolkade det som att det var för hon hade många som funderade på sig och därför lätt få röster? Jag hade ju iofs redan en röst men tror de tror att snurrfian har en viktigare roll att få bort helt enkelt ?
Bara mina tankar och spekulationer dock 🤷‍♀️
 
Härligt och jag är oändligt tacksam att jag hann på att citera det hon skrev i tråden!
Visst skrev du innan det också att det var något annat du sett som hon ändrat? :idea: Eller var det någon annan? Jobbar så hinner inte kolla upp det. Läser snabbt igenom vad som skrivits efter lynchen så jag hänger med när jag har tid att sitta med leken i eftermiddag.
 
Visst skrev du innan det också att det var något annat du sett som hon ändrat? :idea: Eller var det någon annan? Jobbar så hinner inte kolla upp det. Läser snabbt igenom vad som skrivits efter lynchen så jag hänger med när jag har tid att sitta med leken i eftermiddag.
För du är säker på att överleva natten :cautious: ?
 
Jag har också svårt att se att någon i lyan ger sig på en ond Pegasus som borgmästare. Så nu när pois visade sig vara ulv så blir jag stärkt i min tro att pegasus är god.
Ja så måste det nog vara och har haft den känslan sedan start så borde stämma
 
Ja varför la poisonous sin röst på snurrfian. Jag själv, qitis och LenaH hade varsin röst då. Snurr hade inte nån.
Är det hela ett spel för gallerierna ändå? Med snurrfians avslöjande av poisonous felskrivning?
 
För du är säker på att överleva natten :cautious: ?
Typ faktiskt. Är såpass misstänkt att de nog väljer någon annan ? Det känner du igen hur det är -eller hur? Men vore ju bra om de käkade mig -det hjälper goda lika mycket som när Ceta försvann med cirkus och när Niyama käkades
Båda som hade funderingar från många i leken
 
Ja varför la poisonous sin röst på snurrfian. Jag själv, qitis och LenaH hade varsin röst då. Snurr hade inte nån.
Är det hela ett spel för gallerierna ändå? Med snurrfians avslöjande av poisonous felskrivning?
Det skulle kunna vara så men extremt högt spelat i så fall och inte det troligaste som jag ser det iaf. Jag vet min roll och precis som flera skrivit- Jag är på tapeten och kan lätt bli lynchad. Så tror faktiskt inte det?
Då hade det varit enklare för dem att rösta på mig. Tror jag naglade det när snurrfian var angelägnare att få ut helt enkelt.
har en misstanke om att nån i lyan kan ha fått en spionrad -det vore inte första gången det händer.
men vad vet jag ?
 
Jag har också svårt att se att någon i lyan ger sig på en ond Pegasus som borgmästare. Så nu när pois visade sig vara ulv så blir jag stärkt i min tro att pegasus är god.
Varför har lyan inte käkat honom än då? Om han är god. För att de tror att skyddet ligger där?
 
Typ faktiskt. Är såpass misstänkt att de nog väljer någon annan ? Det känner du igen hur det är -eller hur? Men vore ju bra om de käkade mig -det hjälper goda lika mycket som när Ceta försvann med cirkus och när Niyama käkades
Båda som hade funderingar från många i leken
Jag vet precis hur det är :p

Men kan du sluta förvirra mig på vilken sida du spelar för. Jag fick ju först en känsla för onda och den har inte släppt helt, känslan. Men samtidigt så gör du ok inlägg som skulle kunna tyda på god. Jag blir inte ett dugg klokare tycker jag.
 
Varför har lyan inte käkat honom än då? Om han är god. För att de tror att skyddet ligger där?
eller för att de vet att en bm som inte blir käk blir ifrågasatt ? Goda nojar direkt över det(tror jag skrev något liknande i lekstarten)
Vi väl se om han överlever denna natten innan vi kan spekulera mer tycker jag.
 
Jag vet precis hur det är :p

Men kan du sluta förvirra mig på vilken sida du spelar för. Jag fick ju först en känsla för onda och den har inte släppt helt, känslan. Men samtidigt så gör du ok inlägg som skulle kunna tyda på god. Jag blir inte ett dugg klokare tycker jag.
Gör mitt bästa iaf :)och har inte haft så mycket tid att leka så det påverkar hur mycket jag kan delta ordentligt.
nu tex är min rast slut och jag måste fortsätta jobba och kommer bara hinna kolla sporadiskt mellan varven
Och har också haft utbyte av elledningarna i mitt hus (tyvärr inte helt klart men till 75%:bump: ) så förstår det där med tidsbrist och IRL @LenaH. Och du kom ju in igår och började delta i leken så tänker att du kan vara god ändå:p
 
Uppdatering!

Snurrfian hade fått ett paket. Det stod och väntade utanför hennes dörr när hon kom tillbaka från sin matlagningssession. Hon visste precis vad det var, något hon väntat på väldigt länge. På en jakttur i USA för några månader sedan hade hon lyckats få en av de hett åtråvärda (svindyra) licenserna att skjuta en bisonoxe. De flesta var ju ute efter själva upplevelsen, men Snurris hade andra planer. Hon ville gå i Buffalo Bills fotspår på mer än ett sätt. Hennes händer darrade när hon öppnade paketet. Ja! Där var det!

-Vad är det där?

Snurris snurrade (sic!) runt. Det var Karamelldrottningen. Alltid skulle hon dyka upp när man minst anade det!

Karamellen väntade inte på svar. Hon gick fram och nästan slet glasburken ur händerna på Snurris.

-Det är inte sant! Syltade bisontestiklar! Var… var har du fått tag på dem?

-Jag har skjutit den själv! Nu kunde inte Snurris vara tyst längre. Här fanns ju någon som var villig och lyssna på hennes jakthistoria. Ja, faktiskt skulle hon erbjuda Karamelldrottningen att smaka på den fantastiska delikatessen. Det fanns trots allt två testiklar. Om hon ville, förstås? Självklart!

Man säger ju att mat ibland växer i munnen. Det är ett talesätt, men… Snurris tittade på Karamelldrottningen. Hennes kinder putade ut. Munnen öppnades. Nu kunde inte Snurris heller ha munnen stängd längre. Delikatesstestiklarna växte verkligen i munnen! Förresten såg den exklusiva etiketten på burken superkonstig ut. Vad var det här? Någon… någon hade gjort något!

Snurrfian var jägare.
Karamelldrottningen var bybo


Nästa DL 21:30.
 
Visst skrev du innan det också att det var något annat du sett som hon ändrat? :idea: Eller var det någon annan? Jobbar så hinner inte kolla upp det. Läser snabbt igenom vad som skrivits efter lynchen så jag hänger med när jag har tid att sitta med leken i eftermiddag.
Jag tror att det kan vara mig och mitt röstinlägg du tänker på. Det fetstilta (långt ner i inlägget).

Jag funderar på Poisonous, även om jag inte har teoriat om henne tidigare. Det beror på att jag inte haft tid, speciellt som jag känner att jag behöver leta citat från henne för att kunna skriva något vettigt, men hon har varit en av mina mest misstänkta idag. Det finns flera saker jag tycker är skumma med henne, dels det hemlig sa om att fio var inne på henne. Men också det här:

Jag reagerade på detta med att hon tog upp ängeln såpass tidigt, första frågan tolkar jag lite som att hon vill locka fram ängeln. Vilket inte är bra för goda sidan, om de onda vet vem ängeln är lär de vilja lyncha den alternativt äta denna... ängeln kan ju iofs skydda sig själv och därmed vara immun mot käk. Men med en BM som alla känner till så kanske ängeln väljer att skydda BM och då vill ängeln absolut inte vara känd för ulvarna.

Sedan röstar hon på cirkus till borgmästare. Nu när vi vet att cirkus var ond, så talar inte detta gott för Poisonous. Är hon ond, som jag tror, så visste hon att cirkus var ond. Jag vet att det finns flera som röstade på cirkus för BM, de kan också vara onda. Men jag kan bara rösta på en person och måste då välja någon.


Sedan var det en del tal om hintande om roller. Jag vet inte om detta har med hennes eventuella onda roll att göra, men jag fick direkt känslan av att Poisonous klagar på, i detta fallet fios, hintande om roller. Om hon är ond så vill hon väl veta vem som är ficktjuv?
Tillägg: Alternativt klaga i lyan istället för öppet i tråden... klaga i PM kan man ju iofs göra som god också. Men det här blev liksom en sak till i högen, så att säga.

Sedan så noterade jag ytterligare en sak, nu kan jag inte hitta det inlägget. Så Poisonous kan ha redigerat det i efterhand, för jag tror att hon försa sig i det inlägget. Hon skrev om de dolda rösterna och nämnde då bara röstfifflaren. I leken har vi även en fårulv som röstar dolt, så att bara nämna en av dem känns lite märkligt. Det var en deltagare som gjorde samma sak nyligen, då hen nämnde alla specialroller utom sin egen. Kan poisonous ha gjort samma sak och vara fårulven? Kanske. Om inte, kan hon vara ond i lyan och vilja skydda en lyamedlem? Kanske.

Poisonous röstade på cirkus igår relativt tidigt. Men det kan lika väl ha varit en alibiröst. Cirkus fick ju 13 röster, så det är ju inte jätteosannolikt att någon ond alibiröstat på cirkus...

Heffaklumpen röstar på Poisonous.
 
Ska väl försöka utveckla till varför jag misstänkte q igår då flera verkar tycka att jag snodde hemligs misstankar.
Är lite lur på q på grund att hon verkade ha missat att tjuven agerade siare och därför tyckte att tjuven skulle offrat sig själv för att få ut en ond, var det kanske ett försök att få oss att tro att tjuven tjuvat av en god? Sedan kom ju det där "jag är god (inte i lyan)" inlägget, som möjligtvis var en hint till att q var ond mastermind? Å andra sidan tycker jag q skriver mycket vettigt som jag håller med om nu, men q är erfaren och jag tror absolut hon kan luras. Vågar inte lite på q än.
Här kommer inläggen där Q skulle kunna försöka få oss att tro att tjuven inte stulit käket utan istället tjuvat en god, vilket skulle kunna tyda på att hon känner till t.ex att cirkus är ond och gissat att hon blivit bestulen. Skulle ju isåfall kunna vara mastermind som använt sin gissning. Tycker att Q är en skarp spelare, kändes konstigt att hon inte fångade upp att det blir samma som siaren om hon är god.
Tja det alternativet finns ju att tjuven stulit av ängeln och skyddat sig själv tex? Antar att det du menade var att ulvarna inte kunde käka pga en blivit bestulen? (Tycker dock att då borde väl tjuven iaf vilja käka den som den stulit av?)
Men det torde ju inte hända i ett sådant fall? Den käkar ju såklart den den tjuvat käket av :) Eller menar du att den ville leva och låter bli att käka ulven?


Sedan kommer kanske-hinten "jag är god (inte i lyan)", och om jag minns rätt så var det väl Niyama som reagerade först och sa att det kan vara en hint? (gick tillbaka och kollade, hemlig reagerade först, Niyama reagerade typ 10 sidor senare men det var då hon fick mig att se den). Jag hade inte fattat den innan, men sedan hade jag svårt att släppa den:
jag tänkte ju att hon kanske sitter på facit och vet att jag är god ( då jag inte är i lyan) och då försöker både få en god nominerad och kanske vald till BM och som sedan röstas ut direkt? så behöver ju inte onda bekymra sig sedan om bm?
Och just eftersom Niyama visade sig vara god så vågade jag lita på henne, vilket jag inser att jag kanske borde ha nämnt i inlägget.

Jag misstänkte ju även Poisonous och Karamelldrottningen, men jag kunde inte sätta fingret på exakt vad det var som var skumt, vilket gjorde att jag kände att jag hade väldigt lite att gå på. Då jag ville komma med iaf lite bättre underbyggd röst än "allmänt skum, vet ej varför" så valde jag Q då jag iaf hade något som tydde på att hon kunde vara ond, om än ond utanför lyan. Skulle gärna ha varit med att leta ulvar men nu blev det lite hastigt.
Hoppas jag lyckades klargöra lite (och utveckla mitt röstinlägg, hoppas jag inte lyckats skriva exakt lika vagt igen)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp