Ulvlek - Historieätarna

Tycker att Q är en skarp spelare, kändes konstigt att hon inte fångade upp att det blir samma som siaren om hon är god.
tack för komplimangen! :o Men ibland funkar det inte så bra med tankarna ( heller hur @Hedinn :crazy:) men faktiskt tycker jag att det skulle varit bättre att käka ulven man stulit ifrån direkt - jag skulle ha gjort det
Men kanske är färgad av att så har det varit genom åren när det förekommit atrt ett käk blivit stulet?
Lynchen i sig gav ju inga direkta svar- eller hur? Nästan enklare för ulvar att gömma sig i ett sådant drev och leken sätts lite på paus - folk gräver inte lika mycket så goda " förlorar" en dag då de skulle kunna jobba som det gjordes igår
Men det är ju bara min åsikt- och den står jag för
 
Här kommer inläggen där Q skulle kunna försöka få oss att tro att tjuven inte stulit käket utan istället tjuvat en god, vilket skulle kunna tyda på att hon känner till t.ex att cirkus är ond och gissat att hon blivit bestulen.
Så du tror att onda masterminden redan innan första DL lagt in om gissningar ?
Iom att du pratar om att den skulle veta detta redan till dag 2 vid lynchen av cirkus?
Låter extremt vågat tycker jag med så många deltagare? den hade väl 3 gissningar vid ett och samma tillfälle och det på 20 deltagare så inte så bra chans att träffa rätt väl?
Det är väl mycket lättare att träffa rätt när det gått någon , helst några dagar till tänker jag? Men men - det är väl bara hur jag skulle tänkt det också
 
Jahopp. Om fårulven inte röstade på GA (ja, jag är tillbaka där) så kunde väl elo bara åkt om antingen fårulven röstat dolt på elo, eller röstfifflaren röstat där? För i tråden så står det ju 4-3 till GA. Antingen är Q fårulven och har röstat dolt på elo eller så har röstfifflaren vågat lägga en röst där. Det känns så vågat bara men är såklart ett troligt scenario också. GA bör iallafall inte vara fårulv, då hade knappast elo åkt för varför skulle en röstfifflare vara så vågad i DL1? För om GA sku vart fårulv så hade det blivit 4-3 om inte röstfifflaren röstade på elo dolt.
 
Jahopp. Om fårulven inte röstade på GA (ja, jag är tillbaka där) så kunde väl elo bara åkt om antingen fårulven röstat dolt på elo, eller röstfifflaren röstat där? För i tråden så står det ju 4-3 till GA. Antingen är Q fårulven och har röstat dolt på elo eller så har röstfifflaren vågat lägga en röst där. Det känns så vågat bara men är såklart ett troligt scenario också. GA bör iallafall inte vara fårulv, då hade knappast elo åkt för varför skulle en röstfifflare vara så vågad i DL1? För om GA sku vart fårulv så hade det blivit 4-3 om inte röstfifflaren röstade på elo dolt.
Jag har sedan länge sorterat bort GA som möjlig fårulv just för att elo åkte som hade mindre röster
Hon kan dock vara vanlig ulv och fårulven ändå röstat på elo. Glömmerallt kan också vara god och ulvarna lutat sig tillbaka och tagit det lugnt helt enkelt? Är ju en tanke jag fått iaf

Men fårulven behöver inte ha röstat på Glömmerallt faktiskt
Är väl bara jag kvar nu av de som röstade på glömmerallt så jag vet med säkerhet att så inte har skett helt enkelt
 
Så du tror att onda masterminden redan innan första DL lagt in om gissningar ?
Iom att du pratar om att den skulle veta detta redan till dag 2 vid lynchen av cirkus?
Låter extremt vågat tycker jag med så många deltagare? den hade väl 3 gissningar vid ett och samma tillfälle och det på 20 deltagare så inte så bra chans att träffa rätt väl?
Det är väl mycket lättare att träffa rätt när det gått någon , helst några dagar till tänker jag? Men men - det är väl bara hur jag skulle tänkt det också
Åh andra sidan är det bra att få koll på någon/några tidigt. Och ju längre det dess större risk att man inte är kvar i leken.
 
Så du tror att onda masterminden redan innan första DL lagt in om gissningar ?
Iom att du pratar om att den skulle veta detta redan till dag 2 vid lynchen av cirkus?
Låter extremt vågat tycker jag med så många deltagare? den hade väl 3 gissningar vid ett och samma tillfälle och det på 20 deltagare så inte så bra chans att träffa rätt väl?
Det är väl mycket lättare att träffa rätt när det gått någon , helst några dagar till tänker jag? Men men - det är väl bara hur jag skulle tänkt det också
tillägg: rättar mig själv efter jag kollat igenom rollbeskrivningen på onda masterminden samt vad Artline skrivit
Obs!! Missa en detalj. Mastermind får gissa när hen vill men får svar först efter nästa DL
den kan ha valt efter dagdl och fått svar efter nattdl Fortfarande risky men iaf bara 19 att välja på
 
Mycket snack om mastermind nu ser jag. I och med tjuven finns (fanns) ju risken att bli av med gissningarna med. Så rent tekniskt skulle väl @fio kunnat stulit av en mastermind och använt gissningar.
Verkar ju osannolikt att få fyra rätt så tidigt, men det skulle ju kunna vara så det skett med fio och cirkus. Och att hon ville att vi skulle kolla närmare på rösterna på glömmerallt.

I så fall kan ju ulvarna ha försökt käka BM, som blivit skyddad av ängeln.
 
Röstlista DL3 21.30

19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63

19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.

20.08 qitis röstar på LenaH
20.22 madalitso röstar på hemlig
20.48 snurrfian röstar på poisonous
20.49 bollen__ röstar på poisonous
20.49 LenaH röstar på poisonous
20.50 Qitis ändrar röst till poisonous
21.51 poisonous ändrar röst till snurrfian
20.58 iiantazie ändrar röst till poisonous
21.10 Pegasus63 röstar på poisonous
21.14 Blacksmithfarm röstar på poisonous
21.14 Karamelldrottningen röstar på poisonous
21.18 gabby_ossi röstar på poisonous
21.21 Lobelia röstar på poisonus
21.21 Glömmerallt röstar på poisonus

Lynchas Poisonous nattvakt/ulv
Käk Snurrfian jägare, karamelldrottningen bybo
 
Deltagare:

1. ilantazie
2. karamelldrottningen bybo
3. hemlig
4. glömmerallt
5. Madalitso
6. Ceta bybo
7. Blacksmithfarm
8. Elo bybo
9. Heffaklumpen
10. Cirkus psykopaten
11. qitis
12. Gabby_Ossi
13 Lobelia
14. bollen__
15. LenaH
16. Pegasus63 framröstad Borgmästare
17. Fio ficktjuv
18. Snurrfian jägare
19.Poisonous nattvakten (ulv)
20. Niyama bybo

12 deltagare kvar
troligen 8-4 till goda nu
eller 7-5 om det är totalt 7 onda

goda roller kvar

Ängel
Röstfifflare
Mastermind
drake
bybor ( antingen 4 eller 3 kvar)

onda roller kvar

vanlig ulv 2-3 st
Självmordsbombaren

ond mastermind ( utanför lyan)

Jag postar denna så jag har lätt att hitta den igen sedan
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottningen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat,
Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo


Röstlista DL3 21.30

19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63

19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.

20.08 qitis röstar på LenaH
20.22 madalitso röstar på hemlig
20.48 snurrfian röstar på poisonous
20.49 bollen__ röstar på poisonous
20.49 LenaH röstar på poisonous
20.50 Qitis ändrar röst till poisonous
21.51 poisonous ändrar röst till snurrfian
20.58 iiantazie ändrar röst till poisonous
21.10 Pegasus63 röstar på poisonous
21.14 Blacksmithfarm röstar på poisonous
21.14 Karamelldrottningen röstar på poisonous
21.18 gabby_ossi röstar på poisonous
21.21 Lobelia röstar på poisonus
21.21 Glömmerallt röstar på poisonus

Lynchas Poisonous nattvakt/ulv
Käk Snurrfian jägare, karamelldrottningen bybo
 
Jag har sedan länge sorterat bort GA som möjlig fårulv just för att elo åkte som hade mindre röster
Hon kan dock vara vanlig ulv och fårulven ändå röstat på elo. Glömmerallt kan också vara god och ulvarna lutat sig tillbaka och tagit det lugnt helt enkelt? Är ju en tanke jag fått iaf

Men fårulven behöver inte ha röstat på Glömmerallt faktiskt
Är väl bara jag kvar nu av de som röstade på glömmerallt så jag vet med säkerhet att så inte har skett helt enkelt
Ja det är sant. Elo kan ju ha åkt genom lottning, att fårulven röstade på någon av de andra synligt i leken.
 
Sitter fortfarande och funderar på röstningen till DL1.

Av 4 kandidater ((Hemlig, Karamell, Fio och Elo) Jag räknar inte med Q då hennes ena röst försvann med GAs röständring) med 2 röster vardera innan valde hon just Elo att ändra till, vilket får mig att tro att hon visste om den ena dolda rösten som ville få till stånd en lottning mellan Elo och GA,

Om hon visste om den dolda rösten på Elo finnes bara en möjlig lösning så som jag ser det, och det sätter henne därför åt det goda hållet, eftersom Fårulvens öppna röst ändå inte räknas (den kan ju heller inte meddela sig i lyan, om jag förstått det hela korrekt).

I annat fall hade hon bara en jädrans tur att välja rätt eller att Fårulven lade sin dolda röst efter GAs röständring för att få till lottning.

Vet inte om något av det här ger någon mening för er andra som är kvar, men med tanke på vad jag just skrivit:

Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA

eftersom scenariot kan utvisa en god roll
 
Mycket snack om mastermind nu ser jag. I och med tjuven finns (fanns) ju risken att bli av med gissningarna med. Så rent tekniskt skulle väl @fio kunnat stulit av en mastermind och använt gissningar.
Verkar ju osannolikt att få fyra rätt så tidigt, men det skulle ju kunna vara så det skett med fio och cirkus. Och att hon ville att vi skulle kolla närmare på rösterna på glömmerallt.

I så fall kan ju ulvarna ha försökt käka BM, som blivit skyddad av ängeln.
Nu när vi vet det att poisonous var ond och hon var så snabb att följa rösterna från fio och niyama ( snabbast av alla) så tror jag inte att fio tjuvat av någon mastermind utan att hon tjuvade just cirkus. För det verkade som lyan visste om det tycker jag annars hade de aldrig strömröstat där utan försökt vända det hela tror jag
 
Sitter fortfarande och funderar på röstningen till DL1.

Av 4 kandidater ((Hemlig, Karamell, Fio och Elo) Jag räknar inte med Q då hennes ena röst försvann med GAs röständring) med 2 röster vardera innan valde hon just Elo att ändra till, vilket får mig att tro att hon visste om den ena dolda rösten som ville få till stånd en lottning mellan Elo och GA,

Om hon visste om den dolda rösten på Elo finnes bara en möjlig lösning så som jag ser det, och det sätter henne därför åt det goda hållet, eftersom Fårulvens öppna röst ändå inte räknas (den kan ju heller inte meddela sig i lyan, om jag förstått det hela korrekt).

I annat fall hade hon bara en jädrans tur att välja rätt eller att Fårulven lade sin dolda röst efter GAs röständring för att få till lottning.

Vet inte om något av det här ger någon mening för er andra som är kvar, men med tanke på vad jag just skrivit:

Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA

eftersom scenariot kan utvisa en god roll
Om du menar att fårulven inte kan meddela sig i lyan så är det fel, mig veterligen sitter den tillsammans med de andra ulvarna. Så ulvarna har koll på vem som är fårulv.

Ang din andra tanke så har jag också varit inne på det spåret men inte velat skriva ut det eftersom det känns som stor risk att röja en viktig roll för lyan då.

Jag väger lite fram och tillbaka men tror nog mer på GA som god just nu.
 
Har spenderat hela dagen med att plocka ner julpynt, ska försöka läsa igenom leken nu och fatta nått, innan jag somnar :p
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottningen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat,
Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo


Röstlista DL3 21.30

19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63

19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.

20.08 qitis röstar på LenaH
20.22 madalitso röstar på hemlig
20.48 snurrfian röstar på poisonous
20.49 bollen__ röstar på poisonous
20.49 LenaH röstar på poisonous
20.50 Qitis ändrar röst till poisonous
21.51 poisonous ändrar röst till snurrfian
20.58 iiantazie ändrar röst till poisonous
21.10 Pegasus63 röstar på poisonous
21.14 Blacksmithfarm röstar på poisonous
21.14 Karamelldrottningen röstar på poisonous
21.18 gabby_ossi röstar på poisonous
21.21 Lobelia röstar på poisonus
21.21 Glömmerallt röstar på poisonus

Lynchas Poisonous nattvakt/ulv
Käk Snurrfian jägare, karamelldrottningen bybo


Målade i lite som saknades.
 
Det känns som att kolla på rösterna i DL för lynch inte ger nåt. Först DL1, där ulvarna känner till varandra men det är allt.
Sen DL2 då det blev massröstning på cirkus och sen gårdagens lynch då det blev massröstning på poisonous. Har varit så lätt för ulvarna att hänga med där.
 
Om du menar att fårulven inte kan meddela sig i lyan så är det fel, mig veterligen sitter den tillsammans med de andra ulvarna. Så ulvarna har koll på vem som är fårulv.

Ang din andra tanke så har jag också varit inne på det spåret men inte velat skriva ut det eftersom det känns som stor risk att röja en viktig roll för lyan då.

Jag väger lite fram och tillbaka men tror nog mer på GA som god just nu.

Om Fårulven sitter i lyan faller ju delvis min teori, eftersom GA då kan ha fått instruktion om att ändra röst till Elo från sina kollegor i lyan eftersom de vet vart den dolda rösten ligger
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp