Ulvlek - Historieätarna

Det kanske kommer fram nåt bättre under kvällens gång, men med två små hemma och se nattning av hästar så vill jag vara säker på att inte missa DL.

Jag har noll koll på ulvar, känner jag. Därför får jag gå på det näst bästa och det är att hitta ond utanför lyan då den ändå räknas in i vinstvillkoren.
"Vinstvillkor: Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar i lyan är döda"

(Tillägg: med en ond ute, även om den är utanför lyan, så får goda lite mer tid att hitta ulvarna tänker jag)

Det är vad jag varit inne på hela tiden och fick stulet av mig igår kväll....
Jag tror, trots många inlägg med en del idéer åt det bättre, att q är ond utanför lyan.

Därför: hemlig röstar på qitis

Visa mig större sannolikhet för en ulv så är det mycket stor sannolikhet jag ändrar mig.
 
Mycket snack om mastermind nu ser jag. I och med tjuven finns (fanns) ju risken att bli av med gissningarna med. Så rent tekniskt skulle väl @fio kunnat stulit av en mastermind och använt gissningar.
Verkar ju osannolikt att få fyra rätt så tidigt, men det skulle ju kunna vara så det skett med fio och cirkus. Och att hon ville att vi skulle kolla närmare på rösterna på glömmerallt.

I så fall kan ju ulvarna ha försökt käka BM, som blivit skyddad av ängeln.
Så fio skulle tjuvat en mastermind och gissat ulv på GA menar du? Nä, då skulle hon väl varit tydligare, när skulle det tjuveriet skett? På det sättet lynchen styrdes mot cirkus så känns det ganska troligt att det var cirkus som tjuvades och att fio valde att inte käka?
Om du menar nästa tjuveri så fanns det väl inte tid att få svar på mastermindgissningarna i så fall? För de kommer väl efter DL? och då var fio död.
Om hon visste om den dolda rösten på Elo finnes bara en möjlig lösning så som jag ser det, och det sätter henne därför åt det goda hållet, eftersom Fårulvens öppna röst ändå inte räknas (den kan ju heller inte meddela sig i lyan, om jag förstått det hela korrekt).

Om du menar att fårulven inte kan meddela sig i lyan så är det fel, mig veterligen sitter den tillsammans med de andra ulvarna. Så ulvarna har koll på vem som är fårulv.

Ang din andra tanke så har jag också varit inne på det spåret men inte velat skriva ut det eftersom det känns som stor risk att röja en viktig roll för lyan då.

Jag väger lite fram och tillbaka men tror nog mer på GA som god just nu.
Som bollen skriver så sitter ju fårulven i lyan och behöver inte meddela sig med resten av lyan, bara den onda masterminden som är utanför lyan, men jag tolkar det inte som att du sätter den rollen på GA - @Pegasus63 ?

Jag har också kommit fram till det, bollen - att GA nog kan ha en god roll. när så många potensiella fårulvar försvunnit och varit goda så känns det liksom mindre troligt att GA vore vanlig ulv och qitis, som är den enda kvarvarande som röstat på GA i tråden, vore fårulv - lite väl högt spel från lyan om det skulle stämma. Onödigt om inte annat?
 
Så fio skulle tjuvat en mastermind och gissat ulv på GA menar du? Nä, då skulle hon väl varit tydligare, när skulle det tjuveriet skett? På det sättet lynchen styrdes mot cirkus så känns det ganska troligt att det var cirkus som tjuvades och att fio valde att inte käka?
Om du menar nästa tjuveri så fanns det väl inte tid att få svar på mastermindgissningarna i så fall? För de kommer väl efter DL? och då var fio död.



Som bollen skriver så sitter ju fårulven i lyan och behöver inte meddela sig med resten av lyan, bara den onda masterminden som är utanför lyan, men jag tolkar det inte som att du sätter den rollen på GA - @Pegasus63 ?

Jag har också kommit fram till det, bollen - att GA nog kan ha en god roll. när så många potensiella fårulvar försvunnit och varit goda så känns det liksom mindre troligt att GA vore vanlig ulv och qitis, som är den enda kvarvarande som röstat på GA i tråden, vore fårulv - lite väl högt spel från lyan om det skulle stämma. Onödigt om inte annat?
Ville bara fundera på ev möjligheter, tror också mer på att hon tjuvade cirkus.
 
Vem eller vilka har du själv funderingar om?
Jadu iom att jag själv är den enda som är kvar och röstade på GA så är jag säker på att fårulven inte var inblandad i rösterna på henne. Ga känns iaf troligast god , men kan vara annan ulv i lyan

Tänker att madalitso är väldigt off- men vet ju att hon går på övertid då bebis skulle kommit 6/1 om jag inte missminner mig vad hon skrev när hon skulle var LL för någon lek sedan?

BSF verkar vettig och skriver mycket jag håller med om, men kan ju lika gärna vara ulv egentligen?

LenaH var jag inne på igår - men känns efter gårdagen mer delaktig och känns god tycker jag
Gabby-ossi har jag känslan av kan vara den onda utanför lyan? Det är något med alla frågor och så väldig lite egna reflektioner om deltagarna som får mig att tro det : Känns som hon ligger lågt

Heffaklumpen svårbedömd men tänker troligen god pga argumentationen i resonemangen även om de haltar ibland

Iiantazie får jag skumvibbar av dock ( iom jag vet min roll) och hon så snabbt knyckte din motiviering igår : Känns som en ond som hakar på en annans teorier helt enkelt

Dig Hemlig tror jag faktiskt är god även om du är ute och cyklar angående mig .Men förstår varför du fått tanken så ser inget skumt med dig för att du röstar på mig faktiskt

om det hjälper något?
 
Jadu iom att jag själv är den enda som är kvar och röstade på GA så är jag säker på att fårulven inte var inblandad i rösterna på henne. Ga känns iaf troligast god , men kan vara annan ulv i lyan

Tänker att madalitso är väldigt off- men vet ju att hon går på övertid då bebis skulle kommit 6/1 om jag inte missminner mig vad hon skrev när hon skulle var LL för någon lek sedan?

BSF verkar vettig och skriver mycket jag håller med om, men kan ju lika gärna vara ulv egentligen?

LenaH var jag inne på igår - men känns efter gårdagen mer delaktig och känns god tycker jag
Gabby-ossi har jag känslan av kan vara den onda utanför lyan? Det är något med alla frågor och så väldig lite egna reflektioner om deltagarna som får mig att tro det : Känns som hon ligger lågt

Heffaklumpen svårbedömd men tänker troligen god pga argumentationen i resonemangen även om de haltar ibland

Iiantazie får jag skumvibbar av dock ( iom jag vet min roll) och hon så snabbt knyckte din motiviering igår : Känns som en ond som hakar på en annans teorier helt enkelt

Dig Hemlig tror jag faktiskt är god även om du är ute och cyklar angående mig .Men förstår varför du fått tanken så ser inget skumt med dig för att du röstar på mig faktiskt

om det hjälper något?
Jag tror det kanske gör det. Om du inte grundlurar mig :p.
 
Tänker att madalitso är väldigt off- men vet ju att hon går på övertid då bebis skulle kommit 6/1 om jag inte missminner mig vad hon skrev när hon skulle var LL för någon lek sedan?
Inte på övertid än, bara höggravid och trött. I torsdags sov jag större delen av dagen och igår fick jag faktiskt jobb gjort, så var enormt trött efter.

Tänkte jag skulle vara mer med idag, men då blev det julpynt och nu när jag borde läsa igenom leken så är den över 40 sidor lång och jag vill bara sova :arghh:
 
Deltagare:

1. ilantazie
2. karamelldrottningen bybo
3. hemlig
4. glömmerallt
5. Madalitso
6. Ceta bybo
7. Blacksmithfarm
8. Elo bybo
9. Heffaklumpen
10. Cirkus psykopaten
11. qitis
12. Gabby_Ossi
13 Lobelia
14. bollen__
15. LenaH
16. Pegasus63 framröstad Borgmästare
17. Fio ficktjuv
18. Snurrfian jägare
19.Poisonous nattvakten (ulv)
20. Niyama bybo

12 deltagare kvar
troligen 8-4 till goda nu
eller 7-5 om det är totalt 7 onda

goda roller kvar

Ängel
Röstfifflare
Mastermind
drake
bybor ( antingen 4 eller 3 kvar)

onda roller kvar

vanlig ulv 2-3 st
Självmordsbombaren

ond mastermind ( utanför lyan)

Jag postar denna så jag har lätt att hitta den igen sedan
Ulv i fårakläder finns väl kvar?
 
Jag håller med om att röstlistorna kanske inte är till myckethjälp på grund av dreven, men börjar ändå där idag.
(hade citerat bollens listor med färgkodning, men inlägget blev för långt, så jag fick ta bort det. Länk till inlägget)

Jag plockar för närvarande bort Pegasus och GA ur ekvationen då det är de två som jag i nuläget känner är minst ulviga
Det lämnar:
Blacksmithfarm: Ceta(BM) - elo - Pegasus63 - poisonous
= Jag :D

Madalitso: LenaH (BM) - fio - qitis - hemlig
Sticker ut lite genom att inte följt något av dreven DL2 och 3.
Måste gå tillbaka och läsa, kommer inte ihåg något på rak arm som stuckit ut, rösterna lades förhållandevis tidigt, men lite sticker det ut att undvika båda dreven när de var såpass stora ändå?
EDIT, missade att lägga till här. Mada skrivit att hon egentligen inte haft tid med leken som hon beövt. När jag kollat hennes inläggsstatistik så känns det ändå som hon kommer med relevanta funderingar. Röstar tidigt. Svårt att säga om hon är en ond eller god baserat på det. Slut EDIT

iiantazie: cirkus(BM) - ceta - cirkus - qitis/poisonous
Blev anklagad för att sno hemligs misstankar mot q i sin första röst igår. Har utvecklat sin teori.
Ska väl försöka utveckla till varför jag misstänkte q igår då flera verkar tycka att jag snodde hemligs misstankar.

Här kommer inläggen där Q skulle kunna försöka få oss att tro att tjuven inte stulit käket utan istället tjuvat en god, vilket skulle kunna tyda på att hon känner till t.ex att cirkus är ond och gissat att hon blivit bestulen. Skulle ju isåfall kunna vara mastermind som använt sin gissning. Tycker att Q är en skarp spelare, kändes konstigt att hon inte fångade upp att det blir samma som siaren om hon är god.




Sedan kommer kanske-hinten "jag är god (inte i lyan)", och om jag minns rätt så var det väl Niyama som reagerade först och sa att det kan vara en hint? (gick tillbaka och kollade, hemlig reagerade först, Niyama reagerade typ 10 sidor senare men det var då hon fick mig att se den). Jag hade inte fattat den innan, men sedan hade jag svårt att släppa den:

Och just eftersom Niyama visade sig vara god så vågade jag lita på henne, vilket jag inser att jag kanske borde ha nämnt i inlägget.

Jag misstänkte ju även Poisonous och Karamelldrottningen, men jag kunde inte sätta fingret på exakt vad det var som var skumt, vilket gjorde att jag kände att jag hade väldigt lite att gå på. Då jag ville komma med iaf lite bättre underbyggd röst än "allmänt skum, vet ej varför" så valde jag Q då jag iaf hade något som tydde på att hon kunde vara ond, om än ond utanför lyan. Skulle gärna ha varit med att leta ulvar men nu blev det lite hastigt.
Hoppas jag lyckades klargöra lite (och utveckla mitt röstinlägg, hoppas jag inte lyckats skriva exakt lika vagt igen)

Är med och kommer med lite funderingar, på en nvå som känns lagom. Svårt att avgöra om det är en ulv som vill flyta med eller en god som inte känner att den har koll nog vför att driva mer.

qitis: cirkus (BM) - glömmeralt - cirkus - LenaH/poisonous
Tyckte hon resonerade och teoriade vettigt igår, kändes som hon letade och grävde. Sedan kom ju Poisons felsteg och typ stoppade vidare teorier.
Nomineringen av cirkus till BM lutar ju lita åt att de inte är/var i lyan tillsammans om nu cirkus inte ville bli BM och hunnit meddela det. Poison hade ju nominerat cirkus redan så tänker att ämnet kan ha tagits upp i lyan då.

hemlig: Niyama (BM) - karamelldrottningen - cirkus - poisonous
Röstade på qitis för att hon tor att Q är onda masterminden, har inte satt mig in i teorin där så kan inte avgöra om jag tycker att det håller. Men om nden skulle stämma - kan man inte utläsa ngt från Q för att hitta en ulv istället? Hemlig säger sig vilja rösta på en ulv hellre än masterminden.

Heffaklumpen: Lobelia (BM) - Ceta - cirkus - Poisonous
Ytterligare en jag har dålig koll på. Hon har teoriat lite ändå, men skrev något om att hon inte hade tid att läsa/skriva så mycket som hon tänkt?
Skriver ner lite tankar om några personer nu. Vill klargöra att det inte nödvändigtvis behöver vara de här personerna jag misstänker mest, men ska iväg när som helst så jag har inte tid att gå igenom alla och jag måste ju börja någonstans.
I det lnlägget tar hon upp Lenah, mig och Pegasus. Ber om att få förklara sig ifall någon undrar något. Om det är hennes spelstil eller säger något om hennes roll vet jag inte.

Lobelia: Pegasus63 (BM) - elo - cirkus - poisonous
En till som kännts osynig. Men det som sticker ut lite för mig är att hon igår innan tabben verkar vilja släta över poisons skummhet, en kollega som hoppades kunna rikta blickarna åt ett annat håll? Hakar på drevet när det väl är igång.

Gabby_Ossi: Madalitso (BM) - Lobelia - cirkus - poisonous
Har kännts lite osynlig? Också haft ont om tid, kommer inte ihåg?
Tittade över hennes inläggslista och hon verkar ändå ha varit inne på Poison innan tabben?
Jaha, då var alla jag kände att började få grepp på ute och det känns som att börja om på noll igen...

Lite snabba tankar bara för att bidra med något innan röstningen drar igång.

Jag tycker att BSF, qitis, hemlig, Snurrfian och bollen kommit med vettiga inlägg nu under kvällen, de kan såklart fortfarande vara onda men har inte hittat något skumt.

Lobelia röstade jag på i DL1, hon är fortfarande åt det skumma hållet för mig, det som talar lite mot henne som tillkommit sedan min röst är hennes nominering av Pegasus till BM, när det gjordes gick Pegas upp lika med cirkus som BM, och cirkus verkade ju inte vilja ha BM rollen just för risken att bli avslöjad. Rösten på elo hjälper inte heller. Men jag kommer ihåg att jag brukar fastna på Lobelia ganska ofta, så försöker att inte färgas för mycket av det.

Poisonous känner jag mig också lite tveksam till, hon är med bland de som potentiellt skulle kunna vara fårulv eftersom hon lade en (synlig) röst på glömmerallt som inte åkte trots att det såg ut som att hon borde. Hon var dock en av de tidigare att rösta på cirkus, känns som att jag vill gå tillbaka och läsa lite mer runt den rösten. För det skulle ju också kunna vara att lyamedlemmarna har extra utkik eftersom de vet (?) att de blivit bestulna och att cirkus troligen är den avslöjade.
Kan såklart vara alibi - rösterna på GA diskuterades ju en del fram och tillbaka. Sammanfattningsvis blev jag inte mycket klokare ang G_O här.

LenaH: cirkus (BM) - fio - cirkus - poisonous
Väldigt anonym hittills, men har skrivit att hon inte riktigt har tid med leken. tyvärr blir hon svår att placera pga detta.
Precis som för Q tänker jag att BMnomineringen av cirkus pekar på att LenaH inte sitter i lyan.

bollen: missar (BM) - Missar - cirkus - poisonous
Missar DL1. Igår teoriade hon en hel del om fårulven - verkar gräva och komma med vettiga funderingar känns det som. Men jag känner att jag blir snurrigare och snurrigare för varje gång jag läser ett inlägg där någon tar upp alla möjliga scenarier som kan ha hänt i elo-lynchen.
Hade qitis som potensiell fårulv innan Poisons tabbe. Någon skrev att Surrfians röst nog var den enda som kunde ses som att den kom från en god i det drevet, övriga spelar det mindre roll hur snabbt de hakade på. Lyan visste väl att det var kört. Så tja.. Att bollen var andra rösten på P efter tabben är ingten garanti för godhet.


Hoppat fram och tillbaka medans jag skrivit, hoppas det inte blev allt för osammanhängande.
 
Min motivering, som jag har för mig iiantazie tog ;).
Iiantazie får jag skumvibbar av dock ( iom jag vet min roll) och hon så snabbt knyckte din motiviering igår : Känns som en ond som hakar på en annans teorier helt enkelt
Fast jag har ju redan försökt förklara var rösten kom ifrån och att jag inte hann hänga med riktigt i vad som skrevs då, jag hade knappt ens sett hemligs inlägg. Förstår inte riktigt vad mer jag kan göra, var ju inte meningen att sno någon annans motivering?
 
Jag håller med om att röstlistorna kanske inte är till myckethjälp på grund av dreven, men börjar ändå där idag.
(hade citerat bollens listor med färgkodning, men inlägget blev för långt, så jag fick ta bort det. Länk till inlägget)

Jag plockar för närvarande bort Pegasus och GA ur ekvationen då det är de två som jag i nuläget känner är minst ulviga
Det lämnar:
Blacksmithfarm: Ceta(BM) - elo - Pegasus63 - poisonous
= Jag :D

Madalitso: LenaH (BM) - fio - qitis - hemlig
Sticker ut lite genom att inte följt något av dreven DL2 och 3.
Måste gå tillbaka och läsa, kommer inte ihåg något på rak arm som stuckit ut, rösterna lades förhållandevis tidigt, men lite sticker det ut att undvika båda dreven när de var såpass stora ändå?
EDIT, missade att lägga till här. Mada skrivit att hon egentligen inte haft tid med leken som hon beövt. När jag kollat hennes inläggsstatistik så känns det ändå som hon kommer med relevanta funderingar. Röstar tidigt. Svårt att säga om hon är en ond eller god baserat på det. Slut EDIT

iiantazie: cirkus(BM) - ceta - cirkus - qitis/poisonous
Blev anklagad för att sno hemligs misstankar mot q i sin första röst igår. Har utvecklat sin teori.


Är med och kommer med lite funderingar, på en nvå som känns lagom. Svårt att avgöra om det är en ulv som vill flyta med eller en god som inte känner att den har koll nog vför att driva mer.

qitis: cirkus (BM) - glömmeralt - cirkus - LenaH/poisonous
Tyckte hon resonerade och teoriade vettigt igår, kändes som hon letade och grävde. Sedan kom ju Poisons felsteg och typ stoppade vidare teorier.
Nomineringen av cirkus till BM lutar ju lita åt att de inte är/var i lyan tillsammans om nu cirkus inte ville bli BM och hunnit meddela det. Poison hade ju nominerat cirkus redan så tänker att ämnet kan ha tagits upp i lyan då.

hemlig: Niyama (BM) - karamelldrottningen - cirkus - poisonous
Röstade på qitis för att hon tor att Q är onda masterminden, har inte satt mig in i teorin där så kan inte avgöra om jag tycker att det håller. Men om nden skulle stämma - kan man inte utläsa ngt från Q för att hitta en ulv istället? Hemlig säger sig vilja rösta på en ulv hellre än masterminden.

Heffaklumpen: Lobelia (BM) - Ceta - cirkus - Poisonous
Ytterligare en jag har dålig koll på. Hon har teoriat lite ändå, men skrev något om att hon inte hade tid att läsa/skriva så mycket som hon tänkt?

I det lnlägget tar hon upp Lenah, mig och Pegasus. Ber om att få förklara sig ifall någon undrar något. Om det är hennes spelstil eller säger något om hennes roll vet jag inte.

Lobelia: Pegasus63 (BM) - elo - cirkus - poisonous
En till som kännts osynig. Men det som sticker ut lite för mig är att hon igår innan tabben verkar vilja släta över poisons skummhet, en kollega som hoppades kunna rikta blickarna åt ett annat håll? Hakar på drevet när det väl är igång.

Gabby_Ossi: Madalitso (BM) - Lobelia - cirkus - poisonous
Har kännts lite osynlig? Också haft ont om tid, kommer inte ihåg?
Tittade över hennes inläggslista och hon verkar ändå ha varit inne på Poison innan tabben?

Kan såklart vara alibi - rösterna på GA diskuterades ju en del fram och tillbaka. Sammanfattningsvis blev jag inte mycket klokare ang G_O här.

LenaH: cirkus (BM) - fio - cirkus - poisonous
Väldigt anonym hittills, men har skrivit att hon inte riktigt har tid med leken. tyvärr blir hon svår att placera pga detta.
Precis som för Q tänker jag att BMnomineringen av cirkus pekar på att LenaH inte sitter i lyan.

bollen: missar (BM) - Missar - cirkus - poisonous
Missar DL1. Igår teoriade hon en hel del om fårulven - verkar gräva och komma med vettiga funderingar känns det som. Men jag känner att jag blir snurrigare och snurrigare för varje gång jag läser ett inlägg där någon tar upp alla möjliga scenarier som kan ha hänt i elo-lynchen.
Hade qitis som potensiell fårulv innan Poisons tabbe. Någon skrev att Surrfians röst nog var den enda som kunde ses som att den kom från en god i det drevet, övriga spelar det mindre roll hur snabbt de hakade på. Lyan visste väl att det var kört. Så tja.. Att bollen var andra rösten på P efter tabben är ingten garanti för godhet.


Hoppat fram och tillbaka medans jag skrivit, hoppas det inte blev allt för osammanhängande.
Visst är det svårt med de som inte skrivit så mycket? Det känns ju lätt som att de är ulviga då men det behöver ju inte alls vara så.
Jag hakade upp mig på fårulven för jag trodde den skulle gå att hitta i rösterna på GA, kändes ju som den enda lynchen som kunde säga något. Precis som du så sätter jag GA åt det godare hållet och då är det bara Q kvar. Men Q känns mindre ond i dag än tidigare igår, så gissar att det var tidsbristen. Vet inte hur man ska tänka.

Gav cirkus uttryck i leken att hon inte ville vara BM? Jag har missat det.
 
Jag orkar inte läsa om allt, men tänker det är ändå schysst mot er andra att försöka komma med något innan jag somnar för att sedan komma in och panikrösta på någon innan jag somnar om (om trenden från de senaste dagarna håller i sig :p).

1. ilantazie - är kvar, kommer typ inte ihåg något hon skrivit? Tror hon hängt med snabbt mot både cirkus och poisonous. Haft lite funderingar kring fårulven? Det pratades idag om att hon tog efter hemligs teorier?

2. karamelldrottningen - bybo

3. hemlig - konstig röst igår, idag mot q, som jag också funderat på tidigare i leken. Aktiv och teoriar, tycker jag om för då kan hon upptäcka allt jag totalt missar. Inte lika virrig som vanligt, kanske betyder något? Eller så är bara jag så totalt borta så alla verkar med på tåget i jämförelse.

4. glömmerallt - inte fårulv iaf tror jag kontentan av dagens diskussion kring henne var? Försökte rädda sig själv dl 1, specialroll alt ulv? Om fårulven orsakade lottningen i dl1 genom att rösta dolt på Elo snarare än genom att vara en av de som röstade på GA i leken så hade det kunnat vara ett tecken på GA som ulv som fårulvskollegan ville rädda? Eller?

5. Madalitso - jag, trött och totalt borta

6. Ceta - bybo

7. Blacksmithfarm - har inte skrivit så mycket och röstat tidigt pga av jobb? Verkar hyfsat vettig när hon skriver tror jag? Kommer typ inte ihåg några av hennes teorier.

8. Elo - bybo

9. Heffaklumpen - tror aldrig jag lekt med henne förr? Skrev om poisonous redan innan felinlägget igår, tecken på att de inte var kamrater? Kommer inte ihåg vad annat hon skrivit om...

10. Cirkus - psykopat

11. qitis - sista kvar som potentiell fårulv om Elo åkte dl1 pga av att fårulven röstat öppet på GA, dock ej säkert. En av de som skrivit mest och drivit leken - bra. Vet det diskuterats om hon kan vara ond utanför lyan som vinkat, fick mig att fundera på om den onda utanför vill göra det i en sån här lek där den inte känner till lyan? För det brukar ju göras så lyan kan hitta den, men här är det ju svårt för den att veta on det uppfattats eller ej? För lyan lär ju inte vilja vinka tillbaks? Eller är det fortfarande relevant bara för att inte bli käk?
Hade också någon fundering om att hon verkar lugnare än hon brukar göra när hon har en specialroll som hon tycker är spännande, men det kan också vara jag som bara inte hänger med som jag brukar.

12. Gabby_Ossi - ja du, har inte skrivit så mycket? Hängde med mot cirkus, men reagerade lite på hur säkert fio uttryckte sig, ond som ville försöka vända mot tjuven som stulit, eller god som oroade sig för att en ulv försökte spela en roll?

13 Lobelia - är fortfarande med tror jag? Säger nog allt jag vet om henne?

14. bollen__ - reagerade också på Fios säkerhet, så typ samma tankar här som hos gabby?

15. LenaH - är också med tydligen?

16. Pegasus63 - Borgmästare, kanske synad av fio dag 2? Fast hur påverkar vad tjuven får stulet av borgmästaren egentligen? Varit lite konstig idag kring GA, men troligen god ändå?

17. Fio - tjuv

18. Snurrfian - jägare

19.Poisonous - ulv

20. Niyama - bybo

Tycker det är jättesvårt med så långa som känns anonyma, och särskilt nu när lynch 2 och 3 bara blev drev där alla hade samma motivering (följa fio samt felinlägget). Känns som det inte finns så mycket att ta fasta på då? Gör också att det känns viktigare att inte lyncha de som faktiskt är aktiva och skriver bara för att det är lättare att hitta en motivering mot dom om man inte verkligen misstänker dom?

Vet inte om jag blev något klokare, men förhoppningsvis har jag kunnat bidra med något iaf.
 
Visst är det svårt med de som inte skrivit så mycket? Det känns ju lätt som att de är ulviga då men det behöver ju inte alls vara så.
Jag hakade upp mig på fårulven för jag trodde den skulle gå att hitta i rösterna på GA, kändes ju som den enda lynchen som kunde säga något. Precis som du så sätter jag GA åt det godare hållet och då är det bara Q kvar. Men Q känns mindre ond i dag än tidigare igår, så gissar att det var tidsbristen. Vet inte hur man ska tänka.

Gav cirkus uttryck i leken att hon inte ville vara BM? Jag har missat det.

Jag funderar på rösterna på henne som BM.
Funderar lite på nomineringen till BM. Inte skulle väl lyan röja sig så och rösta på en kollega?
Tillägg: snurrfian frågade mig då om jag menade rösterna på cirkus, vilket jag gjorde och svarade ja på.

Varpå cirkus svarade:
Seriöst? Tror du att jag skulle tillåta det om jag satt i lyan?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp