Jag håller med om att röstlistorna kanske inte är till myckethjälp på grund av dreven, men börjar ändå där idag.
(hade citerat bollens listor med färgkodning, men inlägget blev för långt, så jag fick ta bort det.
Länk till inlägget)
Jag plockar för närvarande bort Pegasus och GA ur ekvationen då det är de två som jag i nuläget känner är minst ulviga
Det lämnar:
Blacksmithfarm:
Ceta(BM) -
elo - Pegasus63 -
poisonous
= Jag
Madalitso: LenaH (BM) -
fio - qitis - hemlig
Sticker ut lite genom att inte följt något av dreven DL2 och 3.
Måste gå tillbaka och läsa, kommer inte ihåg något på rak arm som stuckit ut, rösterna lades förhållandevis tidigt, men lite sticker det ut att undvika båda dreven när de var såpass stora ändå?
EDIT, missade att lägga till här. Mada skrivit att hon egentligen inte haft tid med leken som hon beövt. När jag kollat hennes inläggsstatistik så känns det ändå som hon kommer med relevanta funderingar. Röstar tidigt. Svårt att säga om hon är en ond eller god baserat på det. Slut EDIT
iiantazie:
cirkus(BM) -
ceta -
cirkus - qitis/
poisonous
Blev anklagad för att sno hemligs misstankar mot q i sin första röst igår. Har utvecklat sin teori.
Är med och kommer med lite funderingar, på en nvå som känns lagom. Svårt att avgöra om det är en ulv som vill flyta med eller en god som inte känner att den har koll nog vför att driva mer.
qitis:
cirkus (BM) - glömmeralt -
cirkus - LenaH/
poisonous
Tyckte hon resonerade och teoriade vettigt igår, kändes som hon letade och grävde. Sedan kom ju Poisons felsteg och typ stoppade vidare teorier.
Nomineringen av cirkus till BM lutar ju lita åt att de inte är/var i lyan tillsammans om nu cirkus inte ville bli BM och hunnit meddela det. Poison hade ju nominerat cirkus redan så tänker att ämnet kan ha tagits upp i lyan då.
hemlig:
Niyama (BM) -
karamelldrottningen -
cirkus - poisonous
Röstade på qitis för att hon tor att Q är onda masterminden, har inte satt mig in i teorin där så kan inte avgöra om jag tycker att det håller. Men om nden skulle stämma - kan man inte utläsa ngt från Q för att hitta en ulv istället? Hemlig säger sig vilja rösta på en ulv hellre än masterminden.
Heffaklumpen: Lobelia (BM) - Ceta - cirkus - Poisonous
Ytterligare en jag har dålig koll på. Hon har teoriat lite ändå, men skrev något om att hon inte hade tid att läsa/skriva så mycket som hon tänkt?
I det lnlägget tar hon upp Lenah, mig och Pegasus. Ber om att få förklara sig ifall någon undrar något. Om det är hennes spelstil eller säger något om hennes roll vet jag inte.
Lobelia: Pegasus63 (BM) -
elo -
cirkus - poisonous
En till som kännts osynig. Men det som sticker ut lite för mig är att hon igår innan tabben verkar vilja släta över poisons skummhet, en kollega som hoppades kunna rikta blickarna åt ett annat håll? Hakar på drevet när det väl är igång.
Gabby_Ossi: Madalitso (BM) - Lobelia -
cirkus - poisonous
Har kännts lite osynlig? Också haft ont om tid, kommer inte ihåg?
Tittade över hennes inläggslista och hon verkar ändå ha varit inne på Poison innan tabben?
Kan såklart vara alibi - rösterna på GA diskuterades ju en del fram och tillbaka. Sammanfattningsvis blev jag inte mycket klokare ang G_O här.
LenaH:
cirkus (BM) - fio -
cirkus - poisonous
Väldigt anonym hittills, men har skrivit att hon inte riktigt har tid med leken. tyvärr blir hon svår att placera pga detta.
Precis som för Q tänker jag att BMnomineringen av cirkus pekar på att LenaH inte sitter i lyan.
bollen: missar (BM) - Missar -
cirkus - poisonous
Missar DL1. Igår teoriade hon en hel del om fårulven - verkar gräva och komma med vettiga funderingar känns det som. Men jag känner att jag blir snurrigare och snurrigare för varje gång jag läser ett inlägg där någon tar upp alla möjliga scenarier som kan ha hänt i elo-lynchen.
Hade qitis som potensiell fårulv innan Poisons tabbe. Någon skrev att Surrfians röst nog var den enda som kunde ses som att den kom från en god i det drevet, övriga spelar det mindre roll hur snabbt de hakade på. Lyan visste väl att det var kört. Så tja.. Att bollen var andra rösten på P efter tabben är ingten garanti för godhet.
Hoppat fram och tillbaka medans jag skrivit, hoppas det inte blev allt för osammanhängande.