Ulvlek - Historieätarna

Fast jag har ju redan försökt förklara var rösten kom ifrån och att jag inte hann hänga med riktigt i vad som skrevs då, jag hade knappt ens sett hemligs inlägg. Förstår inte riktigt vad mer jag kan göra, var ju inte meningen att sno någon annans motivering?
Ja det har jag ju sett jag gillade ju inlägget när det kom
Bara att det för mig känns som en efterkonstruktion. Närmare ett dygn efter tom lätt att komma med något då
Kan det vara så att du hänger med i lyan istället månne ?
istället för att engagera dig i leken?
 
Ja det har jag ju sett jag gillade ju inlägget när det kom
Bara att det för mig känns som en efterkonstruktion. Närmare ett dygn efter tom lätt att komma med något då
Kan det vara så att du hänger med i lyan istället månne ?
istället för att engagera dig i leken?
Ok, då får du tycka det. Men så är det inte.
 
på tal om roller, så om vi har 6 onda så blir det 8 bybor (8+6+6) och 1 vanlig ulv (5+1) om jag räknat antalet specialroller rätt?
Och med 7 onda så blir det då 7 bybor och två vanliga ulvar?
Citerar mig själv, om det var 6 onda från början så är det 4 kvar nu, med en utanför lyan? Och 8 goda, varav 4 bybor?
Och om det var 7 onda så står det 5-7 till goda med 3 bybor?
Eller har jag missat någon när jag räknade roller och deltagare kvar?
 
Citerar mig själv, om det var 6 onda från början så är det 4 kvar nu, med en utanför lyan? Och 8 goda, varav 4 bybor?
Och om det var 7 onda så står det 5-7 till goda med 3 bybor?
Eller har jag missat någon när jag räknade roller och deltagare kvar?
Jag har fått det till samma också :)
 
Försöker leta runt lite.


Pga klipp och klistra blev det konstigt i mina citat. Alla citat är dock från @heffaklumpen

Några saker jag reagerar på är Poisonous första kommentar om ängeln. Kan vara en god som desperat söker efter andra goda, men det kan likväl vara en ond som vill få ängeln att försäga sig. Eller en helt oskyldig fundering.

Reagerar även på glömmerallts röst på Q i både BM och lynch. Men det har hon redan blivit ifrågasatt för och jag känner inte för att dra det igen + att jag nog fått svar på mina funderingar.

Sedan Ceta, som mer eller mindre frivilligt sa att hon kunde tänka sig att vara BM. Vet att detta redan varit uppe också, men även jag reagerade på det. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, en ulv som vill att onda sidan ska få BM rollen och är säker på att inte bli käk? Eller en god som helt enkelt är beredd att offra sig? Sedan talar hon också om att det inte skulle vara en miss/försägelse och att hon tyckte att BM verkade vara en rolig roll. Men kan inte det också vara ett försök till att släta över ett misstag? Jag har ingen aning, men just nu tycker jag att detta skaver mest.

Heffaklumpen röstar på Ceta baserat på tidigare stycke👆
Trodde Ceta ev kunde vara god och röstade ändå där.
Kanske spelar det roll nu att vi vet att Ceta var god och att jag reagerar därför.

Jag tolkade Pegasus inlägg som ännu ett skoj-inlägg. Typ i stil med flera andra inlägg han postat och att det är hans sätt att vara på. Inte som att han tog ut segern i förväg. Eftersom jag tolkade det som något OT la jag inte någon vikt i det och mer eller mindre ignorerade det.

Lever jag imorgon bitti så ska jag försöka mig på lite mer teoriande. Jag har helt ärligt haft väldigt dålig koll denna leken pga lekt från mobilen och att det är väldigt många deltagare.
"Lever jag imorgon...". Så vanligt för en ulv att säga för att verka god.

Jag funderar på Poisonous, även om jag inte har teoriat om henne tidigare. Det beror på att jag inte haft tid, speciellt som jag känner att jag behöver leta citat från henne för att kunna skriva något vettigt, men hon har varit en av mina mest misstänkta idag. Det finns flera saker jag tycker är skumma med henne, dels det hemlig sa om att fio var inne på henne. Men också det här:

Jag reagerade på detta med att hon tog upp ängeln såpass tidigt, första frågan tolkar jag lite som att hon vill locka fram ängeln. Vilket inte är bra för goda sidan, om de onda vet vem ängeln är lär de vilja lyncha den alternativt äta denna... ängeln kan ju iofs skydda sig själv och därmed vara immun mot käk. Men med en BM som alla känner till så kanske ängeln väljer att skydda BM och då vill ängeln absolut inte vara känd för ulvarna.

Sedan röstar hon på cirkus till borgmästare. Nu när vi vet att cirkus var ond, så talar inte detta gott för Poisonous. Är hon ond, som jag tror, så visste hon att cirkus var ond. Jag vet att det finns flera som röstade på cirkus för BM, de kan också vara onda. Men jag kan bara rösta på en person och måste då välja någon.

Sedan var det en del tal om hintande om roller. Jag vet inte om detta har med hennes eventuella onda roll att göra, men jag fick direkt känslan av att Poisonous klagar på, i detta fallet fios, hintande om roller. Om hon är ond så vill hon väl veta vem som är ficktjuv?

Tillägg: Alternativt klaga i lyan istället för öppet i tråden... klaga i PM kan man ju iofs göra som god också. Men det här blev liksom en sak till i högen, så att säga.

Sedan så noterade jag ytterligare en sak, nu kan jag inte hitta det inlägget. Så Poisonous kan ha redigerat det i efterhand, för jag tror att hon försa sig i det inlägget. Hon skrev om de dolda rösterna och nämnde då bara röstfifflaren. I leken har vi även en fårulv som röstar dolt, så att bara nämna en av dem känns lite märkligt. Det var en deltagare som gjorde samma sak nyligen, då hen nämnde alla specialroller utom sin egen. Kan poisonous ha gjort samma sak och vara fårulven? Kanske. Om inte, kan hon vara ond i lyan och vilja skydda en lyamedlem? Kanske.

Poisonous röstade på cirkus igår relativt tidigt. Men det kan lika väl ha varit en alibiröst. Cirkus fick ju 13 röster, så det är ju inte jätteosannolikt att någon ond alibiröstat på cirkus...


Så Heffaklumpen röstar på Poisonous
Röstar på poisonous, alibi?

Visserligen som andraröst, men skulle väl kunna vara fårulven som röstar dolt på snurrfian? Eftersom poisonous frågade om att lägga sin röst där :cautious:. Det var innan poisonous skrev i tråden istället för i lyan och då kanske hon inte trodde att poisonous skulle bli lynchad.

Om heffa är fårulv la hon kanske upp Elo till lottning mot glömmerallt i första DL?
Fast det verkar ju å andra sidan riskabelt för en ulv att göra så, då "onda vinner när de är fler än goda", så det hade ju varit dumt att riskera lyncha ond mastermind för dom då.
 
Ska försöka bidra med några egna tankar.

Gabby_Ossi har sagt att hon har ont om tid. Ställde frågan vad som stjäls om fårulven blir bestulen. Vet inte vad jag ska tro om det, det kan ju vara en ond som undrar för att hon själv är fårulven men kan likväl vara en god som undrar för att få veta vad som kan stjälas och vad som inte kan stjälas. Frågade samma sak om självmordsbombaren och jag tänker samma där, plus att om hon hade varit i lyan hade hon väl ställt de frågorna där? Eller så är det ett trevligt alibi som får mig att tro att hon är god. Kom på nu att det hade kunnat vara en trevlig hint om att hon är ficktjuven också (i så fall är det en klar fördel att veta vad som kan stjälas och inte) - men även det hade kunnat tas i PM och eftersom vi vet att fio var ficktjuven är det alternativet borta. Röstade på Lobelia i DL1 följt av cirkus och Poisonous. Att vara med och rösta ut två onda ser ju bra ut, men båda två var utröstade genom drev, så det känns inte som att det går att dra så mycket slutsatser därifrån. Sa att hon var lite tveksam mot Lobelia men sa också att hon vet att hon lätt fastnar på Lobelia. Eftersom jag också är något tveksam mot Lobelia så talar det för hennes fördel. Något som talar för hennes nackdel är få egna teorier och tankar, vilket gör att jag inte vågar utesluta henne som ond.

Skriver från mobilen så fortsätter i ett nytt inlägg ifall att mobilen dummar sig och raderar allt.
 
Jag vill att vi ska få ut en ulv ikväll. Vore trevligt med tre på raken :)
Har fått skumvibbar av Iiantazie som förstärkts idag tycker jag efter det sena försvarstalet då @hemlig reagerade igår på hennes röst på mig att det var taget rakt av på hennes tankar. Jag reagerade också
Har mina tankar om vem som kan vara den onda utanför lyan också , Gabby-Ossi , se mitt inlägg för båda som jag citerar här nedan.
Vill rösta på en trolig ulv idag så:

qitis röstar på Iiantazie
Ulvigt att haka i en annans tankar och sedan försvara dem långt senare och har känts väldigt smygande genom leken totalt

Jadu iom att jag själv är den enda som är kvar och röstade på GA så är jag säker på att fårulven inte var inblandad i rösterna på henne. Ga känns iaf troligast god , men kan vara annan ulv i lyan

Tänker att madalitso är väldigt off- men vet ju att hon går på övertid då bebis skulle kommit 6/1 om jag inte missminner mig vad hon skrev när hon skulle var LL för någon lek sedan?

BSF verkar vettig och skriver mycket jag håller med om, men kan ju lika gärna vara ulv egentligen?

LenaH var jag inne på igår - men känns efter gårdagen mer delaktig och känns god tycker jag
Gabby-ossi har jag känslan av kan vara den onda utanför lyan? Det är något med alla frågor och så väldig lite egna reflektioner om deltagarna som får mig att tro det : Känns som hon ligger lågt

Heffaklumpen svårbedömd men tänker troligen god pga argumentationen i resonemangen även om de haltar ibland

Iiantazie får jag skumvibbar av dock ( iom jag vet min roll) och hon så snabbt knyckte din motiviering igår : Känns som en ond som hakar på en annans teorier helt enkelt

Dig Hemlig tror jag faktiskt är god även om du är ute och cyklar angående mig .Men förstår varför du fått tanken så ser inget skumt med dig för att du röstar på mig faktiskt

om det hjälper något?

Ja det har jag ju sett jag gillade ju inlägget när det kom
Bara att det för mig känns som en efterkonstruktion. Närmare ett dygn efter tom lätt att komma med något då
Kan det vara så att du hänger med i lyan istället månne ?
istället för att engagera dig i leken?
 
Så du tror att onda masterminden redan innan första DL lagt in om gissningar ?
Iom att du pratar om att den skulle veta detta redan till dag 2 vid lynchen av cirkus?
Låter extremt vågat tycker jag med så många deltagare? den hade väl 3 gissningar vid ett och samma tillfälle och det på 20 deltagare så inte så bra chans att träffa rätt väl?
Det är väl mycket lättare att träffa rätt när det gått någon , helst några dagar till tänker jag? Men men - det är väl bara hur jag skulle tänkt det också
Kanske - jag vet inte. Men det var en tanke jag fick, för jag tyckte utbytet kändes konstigt.
 
qitis leder om man ser till antalet inlägg, men jag har för mig att hon brukar ligga bland de med flest inlägg, så det tycker inte jag säger så mycket om henne. Jag orkar inte gå igenom alla hennes inlägg då det är över 100 stycken, men i inlägg #910 skriver hon bland annat att hon tycker att jag är svårbedömd men troligast god och att vissa av mina resonemang haltar. Skulle gärna vilja veta vilka resonemang hon syftar på då (@qitis)? Vad jag har sett så har hon inte ställt några följdfrågor på mina resonemang, så det gör det svårt för mig att veta vilka av mina resonemang hon tycker haltar. Att hon nämnde mig som "troligast god" gör mig lite orolig, en ond som vill få mig att godförklara henne? Eller en oskyldig god? Sedan har andra varit inne på henne som ond, men jag vet inte hur mycket jag vågar lita på det när jag inte vet deras roller. Det finns en risk (chans? Har fortfarande inte lärt mig skillnaden på risk och chans) att det är onda som försöker rikta misstankarna någon annanstans. Något som talar för hennes fördel är att jag får en känsla av att hon inte flyter med och att hon är aktiv och delar med sig av sina tankar.
 
DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt
17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie

qitis 1
IIantazie 1

La till Pegasus och hemligs röster också då de också har röstat. Har strukit Pegasus röst då jag vill minnas att jag läste att han drog tillbaka den.
 
Kanske - jag vet inte. Men det var en tanke jag fick, för jag tyckte utbytet kändes konstigt.

Vilket utbyte? Fick du månne inte de svar du förväntade dig på förfrågan om deltagarna eftersom du tycker det kändes konstigt, eller var det mer en allmän fundering kring antalet Mastermind kan fråga om?
 
Lobelia: Pegasus63 (BM) - elo - cirkus - poisonous
En till som kännts osynig. Men det som sticker ut lite för mig är att hon igår innan tabben verkar vilja släta över poisons skummhet, en kollega som hoppades kunna rikta blickarna åt ett annat håll? Hakar på drevet när det väl är igång.
Om du verkligen tycker att det är att släta över att tycka att någon är så skum så att det är skumt i sig. Jag kunde inte riktigt begripa hur en ulv som rimligen snappat upp att fio höll Pega som god röstar tidigt som om hon vill få till ett drev på Pega. Jag funderade fram och tillbaks och var inne på att det kanske kunde vara en god utan information men det lät långsökt det också.
 
Vilket utbyte? Fick du månne inte de svar du förväntade dig på förfrågan om deltagarna eftersom du tycker det kändes konstigt, eller var det mer en allmän fundering kring antalet Mastermind kan fråga om?
Va? Jag pratar om mitt utbyte med qitis typ DL2? där qitis tycker att det är klart att tjuven borde käkat ulven den stal från om den stal käk. Tyckte hennes resonemang där var konstigt, och reagerade på det.

Vilken förfrågan? Jag är uppenbarligen mer lost än vad jag trodde jag var
 
Jag håller med om att röstlistorna kanske inte är till myckethjälp på grund av dreven, men börjar ändå där idag.
(hade citerat bollens listor med färgkodning, men inlägget blev för långt, så jag fick ta bort det. Länk till inlägget)

Jag plockar för närvarande bort Pegasus och GA ur ekvationen då det är de två som jag i nuläget känner är minst ulviga
Det lämnar:
Blacksmithfarm: Ceta(BM) - elo - Pegasus63 - poisonous
= Jag :D

Madalitso: LenaH (BM) - fio - qitis - hemlig
Sticker ut lite genom att inte följt något av dreven DL2 och 3.
Måste gå tillbaka och läsa, kommer inte ihåg något på rak arm som stuckit ut, rösterna lades förhållandevis tidigt, men lite sticker det ut att undvika båda dreven när de var såpass stora ändå?
EDIT, missade att lägga till här. Mada skrivit att hon egentligen inte haft tid med leken som hon beövt. När jag kollat hennes inläggsstatistik så känns det ändå som hon kommer med relevanta funderingar. Röstar tidigt. Svårt att säga om hon är en ond eller god baserat på det. Slut EDIT

iiantazie: cirkus(BM) - ceta - cirkus - qitis/poisonous
Blev anklagad för att sno hemligs misstankar mot q i sin första röst igår. Har utvecklat sin teori.


Är med och kommer med lite funderingar, på en nvå som känns lagom. Svårt att avgöra om det är en ulv som vill flyta med eller en god som inte känner att den har koll nog vför att driva mer.

qitis: cirkus (BM) - glömmeralt - cirkus - LenaH/poisonous
Tyckte hon resonerade och teoriade vettigt igår, kändes som hon letade och grävde. Sedan kom ju Poisons felsteg och typ stoppade vidare teorier.
Nomineringen av cirkus till BM lutar ju lita åt att de inte är/var i lyan tillsammans om nu cirkus inte ville bli BM och hunnit meddela det. Poison hade ju nominerat cirkus redan så tänker att ämnet kan ha tagits upp i lyan då.

hemlig: Niyama (BM) - karamelldrottningen - cirkus - poisonous
Röstade på qitis för att hon tor att Q är onda masterminden, har inte satt mig in i teorin där så kan inte avgöra om jag tycker att det håller. Men om nden skulle stämma - kan man inte utläsa ngt från Q för att hitta en ulv istället? Hemlig säger sig vilja rösta på en ulv hellre än masterminden.

Heffaklumpen: Lobelia (BM) - Ceta - cirkus - Poisonous
Ytterligare en jag har dålig koll på. Hon har teoriat lite ändå, men skrev något om att hon inte hade tid att läsa/skriva så mycket som hon tänkt?

I det lnlägget tar hon upp Lenah, mig och Pegasus. Ber om att få förklara sig ifall någon undrar något. Om det är hennes spelstil eller säger något om hennes roll vet jag inte.

Lobelia
: Pegasus63 (BM) - elo - cirkus - poisonous
En till som kännts osynig. Men det som sticker ut lite för mig är att hon igår innan tabben verkar vilja släta över poisons skummhet, en kollega som hoppades kunna rikta blickarna åt ett annat håll? Hakar på drevet när det väl är igång.

Gabby_Ossi: Madalitso (BM) - Lobelia - cirkus - poisonous
Har kännts lite osynlig? Också haft ont om tid, kommer inte ihåg?
Tittade över hennes inläggslista och hon verkar ändå ha varit inne på Poison innan tabben?

Kan såklart vara alibi - rösterna på GA diskuterades ju en del fram och tillbaka. Sammanfattningsvis blev jag inte mycket klokare ang G_O här.

LenaH: cirkus (BM) - fio - cirkus - poisonous
Väldigt anonym hittills, men har skrivit att hon inte riktigt har tid med leken. tyvärr blir hon svår att placera pga detta.
Precis som för Q tänker jag att BMnomineringen av cirkus pekar på att LenaH inte sitter i lyan.

bollen: missar (BM) - Missar - cirkus - poisonous
Missar DL1. Igår teoriade hon en hel del om fårulven - verkar gräva och komma med vettiga funderingar känns det som. Men jag känner att jag blir snurrigare och snurrigare för varje gång jag läser ett inlägg där någon tar upp alla möjliga scenarier som kan ha hänt i elo-lynchen.
Hade qitis som potensiell fårulv innan Poisons tabbe. Någon skrev att Surrfians röst nog var den enda som kunde ses som att den kom från en god i det drevet, övriga spelar det mindre roll hur snabbt de hakade på. Lyan visste väl att det var kört. Så tja.. Att bollen var andra rösten på P efter tabben är ingten garanti för godhet.


Hoppat fram och tillbaka medans jag skrivit, hoppas det inte blev allt för osammanhängande.
Jag har inte haft tid att leka så mycket som jag tänkte mig, nej. Men det har inget med min roll att göra, min mamma transplanterade en njure förra veckan, fick komma hem i måndags men blev inlagd på sjukhuset i förrgår igen pga en (minimal) avstötning som de upptäckte när hon skulle ta prover. Jag har varit tvungen att fixa en del grejer hos mamma eftersom hon är på sjukhuset, så att leka ulvlek har inte varit min högsta prioritet.

(Förlåt om jag låter bitter/irriterad, det är inte min avsikt men jag vill hålla detta så kort som möjligt och prata så lite som möjligt om sjukhus och operationer :))
 
Visst är det svårt med de som inte skrivit så mycket? Det känns ju lätt som att de är ulviga då men det behöver ju inte alls vara så.
Jag hakade upp mig på fårulven för jag trodde den skulle gå att hitta i rösterna på GA, kändes ju som den enda lynchen som kunde säga något. Precis som du så sätter jag GA åt det godare hållet och då är det bara Q kvar. Men Q känns mindre ond i dag än tidigare igår, så gissar att det var tidsbristen. Vet inte hur man ska tänka.

Gav cirkus uttryck i leken att hon inte ville vara BM? Jag har missat det.
Cirkus skrev att hon inte ville bli BM i leken ja. Om det sen var hennes egentliga önskan vet jag inte, jag lutar mer åt att hon gärna ville bli det men inte aktivt genom att ändra sin röst utan i så fall skulle det råka bli så
 
Jag ska ut i stallet och rida nu så lägger en säkerhetsröst ifall det drar ut på tiden.

Det jag tycker är skumt är att Poisonous var inne på, enligt hennes ändrade inlägg, att rösta på Snurr för att rädda sig själv. I det läget som inlägget skrevs var det bara qitis och Pois själv som hade röster (om jag minns rätt). Varför då börja dra in Snurr och inte bara rösta på qitis?

Om nu inte qitis också är en lyamedlem, eller om lyan misstänker att hon är ond utanför lyan.

Tog upp detta redan i natt och Qs egen kommentar på detta tycker jag inte känns som en god Q, utan som att hon försöker släta över det litegrann.

Jag tolkade det som att det var för hon hade många som funderade på sig och därför lätt få röster? Jag hade ju iofs redan en röst men tror de tror att snurrfian har en viktigare roll att få bort helt enkelt ?
Bara mina tankar och spekulationer dock 🤷‍♀️

Gabby_Ossi röstar på qitis
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp