Ulvlek - Historieätarna

Jag hoppas att @glömmerallt kommer in och skriver lite snart. :-) Jag tycker också att det är svårt. Vill nog ha GA på en god roll just nu men precis som du skriver så kan ju GA vara i lyan men inte fårulv, och fårulven la sin dolda röst på elo så det var lottning som gjorde att elo lynchades. Det fanns väl någon spelare till som också hade 2 röster vill jag minnas?! Alltså som GA kunde ha valt mellan.
Det kan vara så mycket att min hjärna strejkar när jag försöker tänka. Det kan vara så enkelt att fårulven vill sätta griller i huvudet på de goda och fe dem att lyncha GA.

Ja @glömmerallt kan du inte komma och dela dina tankar.
 
Jag hoppas att @glömmerallt kommer in och skriver lite snart. :-) Jag tycker också att det är svårt. Vill nog ha GA på en god roll just nu men precis som du skriver så kan ju GA vara i lyan men inte fårulv, och fårulven la sin dolda röst på elo så det var lottning som gjorde att elo lynchades. Det fanns väl någon spelare till som också hade 2 röster vill jag minnas?! Alltså som GA kunde ha valt mellan.
DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo
karamelldrottningen, ceta, fio hemlig hade alla två röster var så fanns flera att välja på vi vet att tre av dem var goda dessutom
 
Jag tycker q ofta resonerar vettigt och på ett sätt jag kan hålla med om, därför blev jag förvånad när hon tyckte att det skulle vara bättre för tjuven att offra sig än att försöka styra lynchen och på så sätt kunna hitta fler roller. Att cirkus sedan var ond och i stort sätt bekräftat bestulen gör att jag ser det som en möjlighet att q försökte styra misstankarna därifrån, nästan som "nää, tjuven kan inte ha hittat en ulv för då skulle den offrat sig". Det var vad jag tyckte var konstigt.
Nu var det inte så jag menade faktiskt , men köper att det kan tolkas så
 
Nu var det inte så jag menade faktiskt , men köper att det kan tolkas så
Detta svarade jag dig tidigare idag om detta :
tack för komplimangen! :o Men ibland funkar det inte så bra med tankarna ( heller hur @Hedinn :crazy:) men faktiskt tycker jag att det skulle varit bättre att käka ulven man stulit ifrån direkt - jag skulle ha gjort det
Men kanske är färgad av att så har det varit genom åren när det förekommit atrt ett käk blivit stulet?
Lynchen i sig gav ju inga direkta svar- eller hur? Nästan enklare för ulvar att gömma sig i ett sådant drev och leken sätts lite på paus - folk gräver inte lika mycket så goda " förlorar" en dag då de skulle kunna jobba som det gjordes igår
Men det är ju bara min åsikt- och den står jag för
 
karamelldrottningen, ceta, fio hemlig hade alla två röster var så fanns flera att välja på vi vet att tre av dem var goda dessutom
Jag noterar att Cirkus lägger en andraröst på hemlig, jag sitter och funderar på om det är en alibiröst på hemlig som kan tänkas vara ulv, en röst som både kan ändras vid behov och försvaras med en dold. . Kanske rena spekulationer, men en tanke. Det skulle vara likt cirkus.
 
Jag noterar att Cirkus lägger en andraröst på hemlig, jag sitter och funderar på om det är en alibiröst på hemlig som kan tänkas vara ulv, en röst som både kan ändras vid behov och försvaras med en dold. . Kanske rena spekulationer, men en tanke. Det skulle vara likt cirkus.
Påminner om att hon sen föreslog att nån, minns inte vem, kunde rösta på mig eller karamellen (har jag för mig) också. När fio drog igång röstningen mot henne.
 
Jag noterar att Cirkus lägger en andraröst på hemlig, jag sitter och funderar på om det är en alibiröst på hemlig som kan tänkas vara ulv, en röst som både kan ändras vid behov och försvaras med en dold. . Kanske rena spekulationer, men en tanke. Det skulle vara likt cirkus.
Jag tror faktiskt inte att cirkus hunnit se cetas röst när jag tittar på tiderna.
 
En sak som skaver med att det skaver angående @Poisonous är att hen vågar sticka ut, den biten känns inte så värst ond. Jag har ingen koll men på något vis verkar hon för ond och för knepig för att vara ond.

Lite tidsbrist så jag hinner inte analysera ordentligt men det tycks inte som det spelar någon större roll vart jag röstar, jag velar mellan att pois är för skum för att vara ond och att hon är det och så den här bloppern som jag inte hinner sätta mig in i. Men ... ..
Lobelia röstar på poisonus

Först försvarade Lobelia poisonous, sen inser hon att det är kört för poisonous och röstar där, sist av alla.
Det känns inte riktigt som en god för mig.
 
Jag noterar att Cirkus lägger en andraröst på hemlig, jag sitter och funderar på om det är en alibiröst på hemlig som kan tänkas vara ulv, en röst som både kan ändras vid behov och försvaras med en dold. . Kanske rena spekulationer, men en tanke. Det skulle vara likt cirkus.
Och så det här.
Får mer skumvibbar av Lobelia när jag tänker efter.
 
Påminner om att hon sen föreslog att nån, minns inte vem, kunde rösta på mig eller karamellen (har jag för mig) också. När fio drog igång röstningen mot henne.

Jag tror faktiskt inte att cirkus hunnit se cetas röst när jag tittar på tiderna.
Jag försöker desperat att hitta någon onding, men det verkar inte riktigt som min teori håller så jag släpper den, du kan för all del vara luden men då behöver jag hitta något bättre eller i vart fall något mer.
 
Först försvarade Lobelia poisonous, sen inser hon att det är kört för poisonous och röstar där, sist av alla.
Det känns inte riktigt som en god för mig.
Som sagt, jag tycker hon är så uppenbart ond att det känns fel. Menar du att det är ett försvar att man finner någon uppenbart ond?
 
Som sagt, jag tycker hon är så uppenbart ond att det känns fel. Menar du att det är ett försvar att man finner någon uppenbart ond?
Du skrev att du fann henne för ond och för knepig för att vara ond.
Det torde ju tyda på att du ville hålla henne för god.
 
Visst är det svårt med de som inte skrivit så mycket? Det känns ju lätt som att de är ulviga då men det behöver ju inte alls vara så.
Jag hakade upp mig på fårulven för jag trodde den skulle gå att hitta i rösterna på GA, kändes ju som den enda lynchen som kunde säga något. Precis som du så sätter jag GA åt det godare hållet och då är det bara Q kvar. Men Q känns mindre ond i dag än tidigare igår, så gissar att det var tidsbristen. Vet inte hur man ska tänka.

Gav cirkus uttryck i leken att hon inte ville vara BM? Jag har missat det.
Ja, jättesvårt tycker jag. Men det blir ju så, IRL existerar så jag förstår ju att alla inte hinner (jag har väl inte vart jätteaktiv direkt?)
Som hemlig citerade:
Jag funderar på rösterna på henne som BM.

Tillägg: snurrfian frågade mig då om jag menade rösterna på cirkus, vilket jag gjorde och svarade ja på.

Varpå cirkus svarade:

Om du verkligen tycker att det är att släta över att tycka att någon är så skum så att det är skumt i sig. Jag kunde inte riktigt begripa hur en ulv som rimligen snappat upp att fio höll Pega som god röstar tidigt som om hon vill få till ett drev på Pega. Jag funderade fram och tillbaks och var inne på att det kanske kunde vara en god utan information men det lät långsökt det också.
Tja, Verkar så ond så att du funderade på om en ond verkligen skulle agera så, eller ngt i den stilen skrev du väl? Och jag tyckte det kändes lite som att du ville rikta blickarna mot någon annan genom att tycka att hon var skum, men för skum... typ. Sedan kom tabben och då var det väl kört.

Jag har inte haft tid att leka så mycket som jag tänkte mig, nej. Men det har inget med min roll att göra, min mamma transplanterade en njure förra veckan, fick komma hem i måndags men blev inlagd på sjukhuset i förrgår igen pga en (minimal) avstötning som de upptäckte när hon skulle ta prover. Jag har varit tvungen att fixa en del grejer hos mamma eftersom hon är på sjukhuset, så att leka ulvlek har inte varit min högsta prioritet.

(Förlåt om jag låter bitter/irriterad, det är inte min avsikt men jag vill hålla detta så kort som möjligt och prata så lite som möjligt om sjukhus och operationer :))
Nä, alltså jag förstår ju att aktivitetsnivån inte är kopplad till ens roll:) Det var inte menat som kritik:heart
Tack BSF!
Jag vet att jag borde läsa igenom hela leken igen (jag sa väl det redan igår?) men alltså, 47 sidor ain't gonna happen.

Jag gillar din tanke om att inte nominera cirkus till BM, eftersom Poisonous gjorde det så bör ingen annan hängt på?

Eller så gjorde de det. :banghead:

Jag vill mest visa att jag är här och läser men nu tillagar jag ankbröst. :d
För att du hamnar utanför lyan med den teorin?:laugh:
 
Jadu iom att jag själv är den enda som är kvar och röstade på GA så är jag säker på att fårulven inte var inblandad i rösterna på henne. Ga känns iaf troligast god , men kan vara annan ulv i lyan

Tänker att madalitso är väldigt off- men vet ju att hon går på övertid då bebis skulle kommit 6/1 om jag inte missminner mig vad hon skrev när hon skulle var LL för någon lek sedan?

BSF verkar vettig och skriver mycket jag håller med om, men kan ju lika gärna vara ulv egentligen?

LenaH var jag inne på igår - men känns efter gårdagen mer delaktig och känns god tycker jag
Gabby-ossi har jag känslan av kan vara den onda utanför lyan? Det är något med alla frågor och så väldig lite egna reflektioner om deltagarna som får mig att tro det : Känns som hon ligger lågt

Heffaklumpen svårbedömd men tänker troligen god pga argumentationen i resonemangen även om de haltar ibland

Iiantazie får jag skumvibbar av dock ( iom jag vet min roll) och hon så snabbt knyckte din motiviering igår : Känns som en ond som hakar på en annans teorier helt enkelt

Dig Hemlig tror jag faktiskt är god även om du är ute och cyklar angående mig .Men förstår varför du fått tanken så ser inget skumt med dig för att du röstar på mig faktiskt

om det hjälper något?
Vad tänker du om @Lobelia och @glömmerallt ?
 
Det kan vara så mycket att min hjärna strejkar när jag försöker tänka. Det kan vara så enkelt att fårulven vill sätta griller i huvudet på de goda och fe dem att lyncha GA.

Ja @glömmerallt kan du inte komma och dela dina tankar.
karamelldrottningen, ceta, fio hemlig hade alla två röster var så fanns flera att välja på vi vet att tre av dem var goda dessutom
@bollen__

Vil ni ha tankar kring något specielt eller bara rent allmänt?

Angående första lynchen så valde jag som sagt melllan de som hade 2 röster(se q inlägg jag citerar) Jag valde bort fio eftersom hon verkade väldigt mån om att skydda sig själv(kan tyda på god specialroll) Mellan de andra så fann jag ingen särkilt misstänkt det var ju inte så mycket att gå på så jag tog elo dels för att hon hade skrivit något jag regerat på(tyckte hon trassla in sig lite i sannolikhets pratet) dels för att hon levt länge i de två senaste lekarna.
 
angående @Pegasus63 röst på mig så verkar han ha missuppfattat rollerna lite både när han röstade och drog tillbaka rösten, vilket jag såg att andra påpekat så behöver väl inte göra det jag också.
 
Nä, jag tror jag röstar nu.
Efter min genomgång så känns det som att Lobelia ändå sticker ut mest för mig just nu.
Hennes inlägg om Poison igår kändes ändå som att hon ville få poisonous mindre misstänkt genom att tycka att P var för skum. Hon nominerar Pegas och hjälper genom det cirkus att slippa bli det (eller i alla fall komma till lottning mot Pegasus efter att han ändrade rösten) efter att cirkus då påpekat att hon inte vill vara BM. Sedan har vi två sena röster i dreven. Det är för mycket som pekar mot en ulv för att jag ska känna mig bekväm med henne.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp