Ulvlek - Historieätarna

Försöker leta runt lite.


Pga klipp och klistra blev det konstigt i mina citat. Alla citat är dock från @heffaklumpen


Trodde Ceta ev kunde vara god och röstade ändå där.
Kanske spelar det roll nu att vi vet att Ceta var god och att jag reagerar därför.


"Lever jag imorgon...". Så vanligt för en ulv att säga för att verka god.


Röstar på poisonous, alibi?

Visserligen som andraröst, men skulle väl kunna vara fårulven som röstar dolt på snurrfian? Eftersom poisonous frågade om att lägga sin röst där :cautious:. Det var innan poisonous skrev i tråden istället för i lyan och då kanske hon inte trodde att poisonous skulle bli lynchad.

Om heffa är fårulv la hon kanske upp Elo till lottning mot glömmerallt i första DL?
Fast det verkar ju å andra sidan riskabelt för en ulv att göra så, då "onda vinner när de är fler än goda", så det hade ju varit dumt att riskera lyncha ond mastermind för dom då.
Angående rösten på Ceta har jag redan svarat på det. Du får gärna läsa det inlägget (citerar det, så det ligger här nedanför).

Angående "om jag lever imorgon" så är det något jag sagt i nästan alla lekar jag varit med i. Hade jag sagt "jag återkommer imorgon" så hade jag väl fått kommentarer om det också för att jag så säkert säger att jag kommer leva imorgon? Damned either way. Vet att det finns en ängel i leken, men som sagt. Jag tror inte att ängeln vill outa sig.
Tack! Ja, jag förstår helt varför du tycker att den motiveringen inte håller. Jag kunde varit tydligare i hur jag tänkte och eftersom det ändå är uppe nu så tar jag tillfället i akt att förklara mig. Jag skrev "Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, en ulv som vill att onda sidan ska få BM rollen och är säker på att inte bli käk? Eller en god som helt enkelt är beredd att offra sig?", så jag hade med båda alternativen, att hon kan vara ond men också att hon kan vara god.

Sedan kände jag att den första delen (att hon är ond) vägde mest för mig just då och gick efter det. Jag borde ha tydliggjort att det var det som vägde tyngst för mig just då, men det gjorde jag inte. Som tur var så var inte Ceta lynchad pga mig i den lynchen. Och nu när vi vet att Ceta var bybo så är det så klart väldigt olyckligt att jag misstänkte henne för att vara ond. Men det var första DL, så det fanns inte så mycket att gå på och jag var tvungen att rösta på någon.

Hoppas att du förstår bättre hur jag tänkte nu :)
Här skriver jag lite mer om varför jag inte tror att ängeln vill outa sig (det fetstilta)
Jag funderar på Poisonous, även om jag inte har teoriat om henne tidigare. Det beror på att jag inte haft tid, speciellt som jag känner att jag behöver leta citat från henne för att kunna skriva något vettigt, men hon har varit en av mina mest misstänkta idag. Det finns flera saker jag tycker är skumma med henne, dels det hemlig sa om att fio var inne på henne. Men också det här:

Jag reagerade på detta med att hon tog upp ängeln såpass tidigt, första frågan tolkar jag lite som att hon vill locka fram ängeln. Vilket inte är bra för goda sidan, om de onda vet vem ängeln är lär de vilja lyncha den alternativt äta denna... ängeln kan ju iofs skydda sig själv och därmed vara immun mot käk. Men med en BM som alla känner till så kanske ängeln väljer att skydda BM och då vill ängeln absolut inte vara känd för ulvarna.

Sedan röstar hon på cirkus till borgmästare. Nu när vi vet att cirkus var ond, så talar inte detta gott för Poisonous. Är hon ond, som jag tror, så visste hon att cirkus var ond. Jag vet att det finns flera som röstade på cirkus för BM, de kan också vara onda. Men jag kan bara rösta på en person och måste då välja någon.


Sedan var det en del tal om hintande om roller. Jag vet inte om detta har med hennes eventuella onda roll att göra, men jag fick direkt känslan av att Poisonous klagar på, i detta fallet fios, hintande om roller. Om hon är ond så vill hon väl veta vem som är ficktjuv?
Tillägg: Alternativt klaga i lyan istället för öppet i tråden... klaga i PM kan man ju iofs göra som god också. Men det här blev liksom en sak till i högen, så att säga.

Sedan så noterade jag ytterligare en sak, nu kan jag inte hitta det inlägget. Så Poisonous kan ha redigerat det i efterhand, för jag tror att hon försa sig i det inlägget. Hon skrev om de dolda rösterna och nämnde då bara röstfifflaren. I leken har vi även en fårulv som röstar dolt, så att bara nämna en av dem känns lite märkligt. Det var en deltagare som gjorde samma sak nyligen, då hen nämnde alla specialroller utom sin egen. Kan poisonous ha gjort samma sak och vara fårulven? Kanske. Om inte, kan hon vara ond i lyan och vilja skydda en lyamedlem? Kanske.

Poisonous röstade på cirkus igår relativt tidigt. Men det kan lika väl ha varit en alibiröst. Cirkus fick ju 13 röster, så det är ju inte jätteosannolikt att någon ond alibiröstat på cirkus...

Heffaklumpen röstar på Poisonous.
 
DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt
16.10 Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA

17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie
18.56 Gabby_Ossi röstar på qitis
20:38 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

qitis 2
IIantazie 1
Lobelia 1
 
Ga skrev jag ju om högst upp. :)
Lobelia skrev jag om igår. Ska leta fram det strax brb
Lobelia
har inte heller så många inlägg ( 13 st) men har iaf en del egna tankar och reflektioner i de flesta

Nominerar pegasus till Bm så han ska få leva längre denna gången
Röstar på Elo i Dl1 ( som vi vet var god) och på cirkus i Dl2 sist av alla dock men har angivit tidsbrist har jag för mig innan lekstarten? kanske blandar ihop det med förra leken möjligen?
Hon funderar kring ceta innan DL2 är över för att hon misstänker Lobelia och GA pga taskiga förstadagsteorier Och ifrågasätter varför hon kommer med egna teorier när det händer så mycket i leken och dividerar lite med henne angående att hon trodde hon skulle bli lynchad idag men försvarar henne till mig ( lite onödan då jag faktiskt skrivit just det hon ville påpeka - att ceta är nybörjare och kanske inte riktigt "kan" än hur man ska formulera sig ) och i morse innan dl dividerar hon och jag lite angående sannolikheten att niyama skulle kunna vara ulv som var följsam till fio

Vet inte vart jag har Lobelia Hon resonerade på liknande sätt i förra leken och hade inte så mycket inlägg då heller och då var hon god . kan vara vadsomhelst med andra ord :idea:
@LenaH
 
Nä, jag tror jag röstar nu.
Efter min genomgång så känns det som att Lobelia ändå sticker ut mest för mig just nu.
Hennes inlägg om Poison igår kändes ändå som att hon ville få poisonous mindre misstänkt genom att tycka att P var för skum. Hon nominerar Pegas och hjälper genom det cirkus att slippa bli det (eller i alla fall komma till lottning mot Pegasus efter att han ändrade rösten) efter att cirkus då påpekat att hon inte vill vara BM. Sedan har vi två sena röster i dreven. Det är för mycket som pekar mot en ulv för att jag ska känna mig bekväm med henne.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia
Hm menar du att det vore bättre om Cirkus blev BM som bevisligen var ulv än Pega som jag med flera håller för god. Det känns ärligt talat som den sämsta motiveringen jag sett hittills att du vill lyncha mig för att jag hjälpte till att se till att en ulv inte blev BM.

Inte för jag hade någon koll alls vid tillfället men ändå.
 
När det gäller @hemlig och @heffaklumpen så tycker jag det talar till deras fördel att de röstade på poisonus redan innan det där inlägget som snurrfian snappade upp. Det talar för att de inte är ulvar åtminstone inte tillsammans, däremot kan ju någon av dem vara den onda mastermind.
 
Tänkte sätta mig och skriva sammanfattning om alla, men typ alla fick kommentaren "titta närmare på" och när jag sedan skulle gå igenom tråden lite för att titta närmare på folk så gick det inte. Alltså verkligen ser text men ingenting registreras. Risken att jag somnar när som helt är stor, måste därför lägga en säkerhetsröst. Frågan är bara på vem.

Jag har inte nystat någonting i fårulvens varande än, så kanske ska börja där.
Om fårulven röstade på glömmerallt så är q fårulv.
Jag har för mig att jag sett spekulationer i att GA skulle vara fårulv, men jag förstår inte riktigt varför isåfall. Då spelade ju ändå inte hennes röst öppet någon roll, och hon kunde lika gärna lagt den på någon som inte riskerade att åka för att inte dra blickarna till sig.
Fårulven röstade antagligen inte på Elo öppet om den inte röstade där dolt också - men fårulven lär väl inte ha röstat på samma öppet och dolt för att undgå att den hittas av goda lyan?
Fårulven kan ha röstat öppet på övrig spelare och röstat dolt på Elo, vilket jag då tycker skulle peka på att GA är i lyan och därför kunde veta att ändra till Elo istället för Hemlig, karamell, fio eller Ceta (som alla också hade 2 röster var).
Slutligen kan röstfifflarens röst ha legat på Elo, och fårulven kan ha röstat annanstans dolt (lottning) eller dolt på Elo (Elo majoritet).

Tänker alltså att antingen så är q fårulv, eller så är GA ulv, eller så har GA haft tur med fifflaren.

Eftersom jag redan misstänker q så vill jag titta lite på det spåret. Tycker som sagt hon är skum, men kanske inte mastermind ändå som jag tänkte igår, håller nog med om nu när jag tänkt efter att onda mastermind antagligen inte gissat än då.
Det jag reagerade mest på hos q är ju som sagt det där med att tjuven borde offrat sig. Först tänkte jag lite långsökt att hon kanske var mastermind, fast hon kan ju ännu hellre vara fårulven i min teori. Då hade hon ju vetat om säkert att lyan blivit av med käket.
Hon kom ju med en förklaring, men jag vet faktiskt inte om jag köper den. Det kan vara så q tänkte, men det kan lika gärna bara vara ett försvar i efterhand, lite överslätade sådär.
Plus att om hon skulle vara fåulven knyter det ju ihop fint med röstningen i DL1.

med det sagt: iiantazie röstar på qitis

Ber om ursäkt ifall jag drar upp sånt som inte är relevant längre men jag tycker fortfarande q är skum och måste som sagt rösta nu innan jag somnar.
 
Hm menar du att det vore bättre om Cirkus blev BM som bevisligen var ulv än Pega som jag med flera håller för god. Det känns ärligt talat som den sämsta motiveringen jag sett hittills att du vill lyncha mig för att jag hjälpte till att se till att en ulv inte blev BM.

Inte för jag hade någon koll alls vid tillfället men ändå.
Nej, jag menar inte att det hade varit bättre. Jag menar att hon uttryckte att hon inte ville, och att du hjälpte henne att inte bli. Medvetet eller inte, det är inte det jag baserar min röst på - utan jag baserar den på att det kändes som att du försökte få det till att Poisonous var för skum för att vara ulv, och då om inte tabben kommit kunnat lyckas med att så tvivel om Pois skumhet berodde på ondhet eller inte och därmed få någon annan lynchad.
 
DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt
16.10 Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA

17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie
18.56 Gabby_Ossi röstar på qitis
20:37 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:47 iiantazie röstar på qitis

qitis 3
IIantazie 1
Lobelia 1
 
Sen är jag lite skeptiskt till att ulvar skulle lagt de två första rösterna på mig dag 1, känns märkligt? det talar till @qitis fördel, även om det så klart är möjligt att hon är fårulv så tror jag inte så mycket på det, Är hon ond så tror jag mest på onda mastermind även här.
 
Nej, jag menar inte att det hade varit bättre. Jag menar att hon uttryckte att hon inte ville, och att du hjälpte henne att inte bli. Medvetet eller inte, det är inte det jag baserar min röst på - utan jag baserar den på att det kändes som att du försökte få det till att Poisonous var för skum för att vara ulv, och då om inte tabben kommit kunnat lyckas med att så tvivel om Pois skumhet berodde på ondhet eller inte och därmed få någon annan lynchad.
Fast vad jag vet uttryckte hon att hon inte ville efter DL, hörde du henne i lyan månde eller kan du visa på något inlägg där Cirkus skriver detta innan jag röstat?

Och jag nojade som jag brukar när någon är för uppenbart ond eller för den delen god. Som @LenaH påpekar så gjorde hon det samma.

Hade jag verkligen varit ulv hade jag hellre sett Cirkus som BM och helst utan min inblandning alls.
 
Fast vad jag vet uttryckte hon att hon inte ville efter DL, hörde du henne i lyan månde eller kan du visa på något inlägg där Cirkus skriver detta innan jag röstat?

Och jag nojade som jag brukar när någon är för uppenbart ond eller för den delen god. Som @LenaH påpekar så gjorde hon det samma.

Hade jag verkligen varit ulv hade jag hellre sett Cirkus som BM och helst utan min inblandning alls.
Erkänner att jag inte gick tillbaka och kontrollerade klockslag, eftersom hemlig(?) citerade åt mig. Men är som sagt inte grunden till min teori. Å andra sidan kan hon ha skrivit i lyan innan tråden, det vet inte jag.

Ja, men LenaH nominerade ju cirkus.

Jag känner mig inte säker, bara du som var mest misstänkt för stunden, har du någon bättre kandidat?
 
Tänkte sätta mig och skriva sammanfattning om alla, men typ alla fick kommentaren "titta närmare på" och när jag sedan skulle gå igenom tråden lite för att titta närmare på folk så gick det inte. Alltså verkligen ser text men ingenting registreras. Risken att jag somnar när som helt är stor, måste därför lägga en säkerhetsröst. Frågan är bara på vem.

Jag har inte nystat någonting i fårulvens varande än, så kanske ska börja där.
Om fårulven röstade på glömmerallt så är q fårulv.
Jag har för mig att jag sett spekulationer i att GA skulle vara fårulv, men jag förstår inte riktigt varför isåfall. Då spelade ju ändå inte hennes röst öppet någon roll, och hon kunde lika gärna lagt den på någon som inte riskerade att åka för att inte dra blickarna till sig.
Fårulven röstade antagligen inte på Elo öppet om den inte röstade där dolt också - men fårulven lär väl inte ha röstat på samma öppet och dolt för att undgå att den hittas av goda lyan?
Fårulven kan ha röstat öppet på övrig spelare och röstat dolt på Elo, vilket jag då tycker skulle peka på att GA är i lyan och därför kunde veta att ändra till Elo istället för Hemlig, karamell, fio eller Ceta (som alla också hade 2 röster var).
Slutligen kan röstfifflarens röst ha legat på Elo, och fårulven kan ha röstat annanstans dolt (lottning) eller dolt på Elo (Elo majoritet).

Tänker alltså att antingen så är q fårulv, eller så är GA ulv, eller så har GA haft tur med fifflaren.

Eftersom jag redan misstänker q så vill jag titta lite på det spåret. Tycker som sagt hon är skum, men kanske inte mastermind ändå som jag tänkte igår, håller nog med om nu när jag tänkt efter att onda mastermind antagligen inte gissat än då.
Det jag reagerade mest på hos q är ju som sagt det där med att tjuven borde offrat sig. Först tänkte jag lite långsökt att hon kanske var mastermind, fast hon kan ju ännu hellre vara fårulven i min teori. Då hade hon ju vetat om säkert att lyan blivit av med käket.
Hon kom ju med en förklaring, men jag vet faktiskt inte om jag köper den. Det kan vara så q tänkte, men det kan lika gärna bara vara ett försvar i efterhand, lite överslätade sådär.
Plus att om hon skulle vara fåulven knyter det ju ihop fint med röstningen i DL1.

med det sagt: iiantazie röstar på qitis

Ber om ursäkt ifall jag drar upp sånt som inte är relevant längre men jag tycker fortfarande q är skum och måste som sagt rösta nu innan jag somnar.
Fårulven kan inte ha röstat på elo öppet och dolt då hade elo bara 3 röster iaf mot glömmerallts 4
Ditt resonemang haltar betänkligt i flera avseenden men detta är helt enkelt inkorrekt
Hade jag suttit i lyan hade jag garanterat inte velat få det till att käket inte kunde vara stulet - det skulle vara alltför uppenbart faktiskt
Lämpligt att byta spår efter att envist hävdat att jag skulle vara utanför lyan till att jag MÅSTE vara fårulven då du vet att det krävs att det ska vara en ulv som folk vill rösta på
Jag är ledsen men jag blev stärkt i min uppfattning om dig som ulv efter detta
 
Jaha, här har jag gått igenom @heffaklumpen s inlägg bara för att konstatera att hon röstade på poisonous FÖRE bloopern och då hamnade hon längre ner på min lista.

Om någons lya är alldeles för full så är fan min rätt tom.
 
@glömmerallt

Vad anser du om BSF röst på mig, att hon vill lyncha mig för att jag bidragit till att vi inte (troligen i vart fall) fått en god BM. Jag hade inte någon direkt koll på Cirkus önskan förrän efter lynchen, om det nu var hennes egentliga önskan.
 
Å där kom en röst på Q från @iiantazie medan jag skrev att jag inte tror på Q som fårulv, jag ycker en del har hakat fast lite mycket i det här jag rimligt efterförsta dagen att kolla upp de som röstat på mig absolut, men det har ju hänt andra saker efter det? Så att låsa sig vid det när det även finns andra möjligheter är konstigt.
 
@glömmerallt

Vad anser du om BSF röst på mig, att hon vill lyncha mig för att jag bidragit till att vi inte (troligen i vart fall) fått en god BM. Jag hade inte någon direkt koll på Cirkus önskan förrän efter lynchen, om det nu var hennes egentliga önskan.

Den röstmotiveringen är konstig, men hon borde inte vara fårulv i varjefall då hon röstade på elo första dagen(teoretiskt går det ihop att hon skulle kunna vara det om båda dolda rösterna var på elo vilket är möjligt då hade det kunnat bli lottning ändå men inte så trolig?
 
Å där kom en röst på Q från @iiantazie medan jag skrev att jag inte tror på Q som fårulv, jag ycker en del har hakat fast lite mycket i det här jag rimligt efterförsta dagen att kolla upp de som röstat på mig absolut, men det har ju hänt andra saker efter det? Så att låsa sig vid det när det även finns andra möjligheter är konstigt.
ja det har jag nog skrivit ett par dagar nu faktiskt
tillägg: och jag reagerar på att hon inte vill nämna något om några andra spelare alls idag? Rädd för att lämna spår efter sig om hon lynchas och är ulv?
 
Fårulven behöver ju inte varit inblandad med sin dolda röst (som konstaterats tidigare), det kan ju också varit fifflaren som var i farten men hade jag varit fifflare så hade jag lagt en uddaröst för att visa mig för goda lyan.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp