Ulvlek - Historieätarna

Va? Jag pratar om mitt utbyte med qitis typ DL2? där qitis tycker att det är klart att tjuven borde käkat ulven den stal från om den stal käk. Tyckte hennes resonemang där var konstigt, och reagerade på det.

Vilken förfrågan? Jag är uppenbarligen mer lost än vad jag trodde jag var

Nej, i det inlägget svarar du på Qs frågor till dig kring dina funderingar kring Mastermind

Så du tror att onda masterminden redan innan första DL lagt in om gissningar ?
Iom att du pratar om att den skulle veta detta redan till dag 2 vid lynchen av cirkus?
Låter extremt vågat tycker jag med så många deltagare? den hade väl 3 gissningar vid ett och samma tillfälle och det på 20 deltagare så inte så bra chans att träffa rätt väl?
Det är väl mycket lättare att träffa rätt när det gått någon , helst några dagar till tänker jag? Men men - det är väl bara hur jag skulle tänkt det också

Kanske - jag vet inte. Men det var en tanke jag fick, för jag tyckte utbytet kändes konstigt.

Därför undrar jag varför du tyckte utbytet inte var vad du förväntade dig.
 
Sedan Ceta, som mer eller mindre frivilligt sa att hon kunde tänka sig att vara BM. Vet att detta redan varit uppe också, men även jag reagerade på det. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, en ulv som vill att onda sidan ska få BM rollen och är säker på att inte bli käk? Eller en god som helt enkelt är beredd att offra sig? Sedan talar hon också om att det inte skulle vara en miss/försägelse och att hon tyckte att BM verkade vara en rolig roll. Men kan inte det också vara ett försök till att släta över ett misstag? Jag har ingen aning, men just nu tycker jag att detta skaver mest.

Heffaklumpen röstar på Ceta baserat på tidigare stycke
@heffaklumpen egentligen detta jag tyckte haltade lite att du argumenterar för att det kan vara en god som "offrar" sig men ändå röstar på henne
Annars tycker jag att det du framfört verkar vettigt och att du har deltagit med dina tankar fristående från vad andra tycker och påstår är det som får dig att stå som troligast god i min lista - hoppas du fick svar av mig ?:)
 
Jag ska ut i stallet och rida nu så lägger en säkerhetsröst ifall det drar ut på tiden.

Det jag tycker är skumt är att Poisonous var inne på, enligt hennes ändrade inlägg, att rösta på Snurr för att rädda sig själv. I det läget som inlägget skrevs var det bara qitis och Pois själv som hade röster (om jag minns rätt). Varför då börja dra in Snurr och inte bara rösta på qitis?

Om nu inte qitis också är en lyamedlem, eller om lyan misstänker att hon är ond utanför lyan.

Tog upp detta redan i natt och Qs egen kommentar på detta tycker jag inte känns som en god Q, utan som att hon försöker släta över det litegrann.



Gabby_Ossi röstar på qitis
Jag utvecklade mina tankar om det där med varför snurrfian verkade viktigare att få bort ( misstänker att de kan fått en spionrad till en lyamedlem om snurrfian ) Ingen aning om så skett dock
Fanns inget annat som kändes logiskt helt enkelt
Du försöker kanske rädda en lyakamrat själv?
 
Nej, i det inlägget svarar du på Qs frågor till dig kring dina funderingar kring Mastermind





Därför undrar jag varför du tyckte utbytet inte var vad du förväntade dig.
Förstår inte vad du vill ha svar på? Mitt "Kanske - jag vet inte" var svar på qitis' "Så du tror att onda masterminden redan innan första DL lagt in om gissningar ?".
 
DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt
17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie

qitis 1
IIantazie 1

La till Pegasus och hemligs röster också då de också har röstat. Har strukit Pegasus röst då jag vill minnas att jag läste att han drog tillbaka den.
Pegasus bytte sin röst, så det ska finnas en röst till av honom från tidigare i eftermiddags!
 
Förstår inte vad du vill ha svar på? Mitt "Kanske - jag vet inte" var svar på qitis' "Så du tror att onda masterminden redan innan första DL lagt in om gissningar ?".

Det är jag helt med på, vad du har kvar att svara på är vad du menar med att du tycker utbytet känns konstigt...
 
Jag orkar inte läsa om allt, men tänker det är ändå schysst mot er andra att försöka komma med något innan jag somnar för att sedan komma in och panikrösta på någon innan jag somnar om (om trenden från de senaste dagarna håller i sig :p).

1. ilantazie - är kvar, kommer typ inte ihåg något hon skrivit? Tror hon hängt med snabbt mot både cirkus och poisonous. Haft lite funderingar kring fårulven? Det pratades idag om att hon tog efter hemligs teorier?

2. karamelldrottningen - bybo

3. hemlig - konstig röst igår, idag mot q, som jag också funderat på tidigare i leken. Aktiv och teoriar, tycker jag om för då kan hon upptäcka allt jag totalt missar. Inte lika virrig som vanligt, kanske betyder något? Eller så är bara jag så totalt borta så alla verkar med på tåget i jämförelse.

4. glömmerallt - inte fårulv iaf tror jag kontentan av dagens diskussion kring henne var? Försökte rädda sig själv dl 1, specialroll alt ulv? Om fårulven orsakade lottningen i dl1 genom att rösta dolt på Elo snarare än genom att vara en av de som röstade på GA i leken så hade det kunnat vara ett tecken på GA som ulv som fårulvskollegan ville rädda? Eller?

5. Madalitso - jag, trött och totalt borta

6. Ceta - bybo

7. Blacksmithfarm - har inte skrivit så mycket och röstat tidigt pga av jobb? Verkar hyfsat vettig när hon skriver tror jag? Kommer typ inte ihåg några av hennes teorier.

8. Elo - bybo

9. Heffaklumpen - tror aldrig jag lekt med henne förr? Skrev om poisonous redan innan felinlägget igår, tecken på att de inte var kamrater? Kommer inte ihåg vad annat hon skrivit om...

10. Cirkus - psykopat

11. qitis - sista kvar som potentiell fårulv om Elo åkte dl1 pga av att fårulven röstat öppet på GA, dock ej säkert. En av de som skrivit mest och drivit leken - bra. Vet det diskuterats om hon kan vara ond utanför lyan som vinkat, fick mig att fundera på om den onda utanför vill göra det i en sån här lek där den inte känner till lyan? För det brukar ju göras så lyan kan hitta den, men här är det ju svårt för den att veta on det uppfattats eller ej? För lyan lär ju inte vilja vinka tillbaks? Eller är det fortfarande relevant bara för att inte bli käk?
Hade också någon fundering om att hon verkar lugnare än hon brukar göra när hon har en specialroll som hon tycker är spännande, men det kan också vara jag som bara inte hänger med som jag brukar.

12. Gabby_Ossi - ja du, har inte skrivit så mycket? Hängde med mot cirkus, men reagerade lite på hur säkert fio uttryckte sig, ond som ville försöka vända mot tjuven som stulit, eller god som oroade sig för att en ulv försökte spela en roll?

13 Lobelia - är fortfarande med tror jag? Säger nog allt jag vet om henne?

14. bollen__ - reagerade också på Fios säkerhet, så typ samma tankar här som hos gabby?

15. LenaH - är också med tydligen?

16. Pegasus63 - Borgmästare, kanske synad av fio dag 2? Fast hur påverkar vad tjuven får stulet av borgmästaren egentligen? Varit lite konstig idag kring GA, men troligen god ändå?

17. Fio - tjuv

18. Snurrfian - jägare

19.Poisonous - ulv

20. Niyama - bybo

Tycker det är jättesvårt med så långa som känns anonyma, och särskilt nu när lynch 2 och 3 bara blev drev där alla hade samma motivering (följa fio samt felinlägget). Känns som det inte finns så mycket att ta fasta på då? Gör också att det känns viktigare att inte lyncha de som faktiskt är aktiva och skriver bara för att det är lättare att hitta en motivering mot dom om man inte verkligen misstänker dom?

Vet inte om jag blev något klokare, men förhoppningsvis har jag kunnat bidra med något iaf.
Känner inte igen att jag reagerade över hur säkert fio uttryckte sig, inte om du med reagerade menade på ett negativt sätt? Jag blir ju alltid nojig när någon verkar säker, så jag måste ju vela lite innan jag bestämmer mig. Det har ju hänt att onda luras liksom.
 
@heffaklumpen egentligen detta jag tyckte haltade lite att du argumenterar för att det kan vara en god som "offrar" sig men ändå röstar på henne
Annars tycker jag att det du framfört verkar vettigt och att du har deltagit med dina tankar fristående från vad andra tycker och påstår är det som får dig att stå som troligast god i min lista - hoppas du fick svar av mig ?:)
Tack! Ja, jag förstår helt varför du tycker att den motiveringen inte håller. Jag kunde varit tydligare i hur jag tänkte och eftersom det ändå är uppe nu så tar jag tillfället i akt att förklara mig. Jag skrev "Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, en ulv som vill att onda sidan ska få BM rollen och är säker på att inte bli käk? Eller en god som helt enkelt är beredd att offra sig?", så jag hade med båda alternativen, att hon kan vara ond men också att hon kan vara god.

Sedan kände jag att den första delen (att hon är ond) vägde mest för mig just då och gick efter det. Jag borde ha tydliggjort att det var det som vägde tyngst för mig just då, men det gjorde jag inte. Som tur var så var inte Ceta lynchad pga mig i den lynchen. Och nu när vi vet att Ceta var bybo så är det så klart väldigt olyckligt att jag misstänkte henne för att vara ond. Men det var första DL, så det fanns inte så mycket att gå på och jag var tvungen att rösta på någon.

Hoppas att du förstår bättre hur jag tänkte nu :)
 
DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt
16.10 Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA

17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie
18.56 Gabby_Ossi röstar på qitis

qitis 2
IIantazie 1
 
Jag håller med om att röstlistorna kanske inte är till myckethjälp på grund av dreven, men börjar ändå där idag.
(hade citerat bollens listor med färgkodning, men inlägget blev för långt, så jag fick ta bort det. Länk till inlägget)

Jag plockar för närvarande bort Pegasus och GA ur ekvationen då det är de två som jag i nuläget känner är minst ulviga
Det lämnar:
Blacksmithfarm: Ceta(BM) - elo - Pegasus63 - poisonous
= Jag :D

Madalitso: LenaH (BM) - fio - qitis - hemlig
Sticker ut lite genom att inte följt något av dreven DL2 och 3.
Måste gå tillbaka och läsa, kommer inte ihåg något på rak arm som stuckit ut, rösterna lades förhållandevis tidigt, men lite sticker det ut att undvika båda dreven när de var såpass stora ändå?
EDIT, missade att lägga till här. Mada skrivit att hon egentligen inte haft tid med leken som hon beövt. När jag kollat hennes inläggsstatistik så känns det ändå som hon kommer med relevanta funderingar. Röstar tidigt. Svårt att säga om hon är en ond eller god baserat på det. Slut EDIT

iiantazie: cirkus(BM) - ceta - cirkus - qitis/poisonous
Blev anklagad för att sno hemligs misstankar mot q i sin första röst igår. Har utvecklat sin teori.


Är med och kommer med lite funderingar, på en nvå som känns lagom. Svårt att avgöra om det är en ulv som vill flyta med eller en god som inte känner att den har koll nog vför att driva mer.

qitis: cirkus (BM) - glömmeralt - cirkus - LenaH/poisonous
Tyckte hon resonerade och teoriade vettigt igår, kändes som hon letade och grävde. Sedan kom ju Poisons felsteg och typ stoppade vidare teorier.
Nomineringen av cirkus till BM lutar ju lita åt att de inte är/var i lyan tillsammans om nu cirkus inte ville bli BM och hunnit meddela det. Poison hade ju nominerat cirkus redan så tänker att ämnet kan ha tagits upp i lyan då.

hemlig: Niyama (BM) - karamelldrottningen - cirkus - poisonous
Röstade på qitis för att hon tor att Q är onda masterminden, har inte satt mig in i teorin där så kan inte avgöra om jag tycker att det håller. Men om nden skulle stämma - kan man inte utläsa ngt från Q för att hitta en ulv istället? Hemlig säger sig vilja rösta på en ulv hellre än masterminden.

Heffaklumpen: Lobelia (BM) - Ceta - cirkus - Poisonous
Ytterligare en jag har dålig koll på. Hon har teoriat lite ändå, men skrev något om att hon inte hade tid att läsa/skriva så mycket som hon tänkt?

I det lnlägget tar hon upp Lenah, mig och Pegasus. Ber om att få förklara sig ifall någon undrar något. Om det är hennes spelstil eller säger något om hennes roll vet jag inte.

Lobelia: Pegasus63 (BM) - elo - cirkus - poisonous
En till som kännts osynig. Men det som sticker ut lite för mig är att hon igår innan tabben verkar vilja släta över poisons skummhet, en kollega som hoppades kunna rikta blickarna åt ett annat håll? Hakar på drevet när det väl är igång.

Gabby_Ossi: Madalitso (BM) - Lobelia - cirkus - poisonous
Har kännts lite osynlig? Också haft ont om tid, kommer inte ihåg?
Tittade över hennes inläggslista och hon verkar ändå ha varit inne på Poison innan tabben?

Kan såklart vara alibi - rösterna på GA diskuterades ju en del fram och tillbaka. Sammanfattningsvis blev jag inte mycket klokare ang G_O här.

LenaH: cirkus (BM) - fio - cirkus - poisonous
Väldigt anonym hittills, men har skrivit att hon inte riktigt har tid med leken. tyvärr blir hon svår att placera pga detta.
Precis som för Q tänker jag att BMnomineringen av cirkus pekar på att LenaH inte sitter i lyan.

bollen: missar (BM) - Missar - cirkus - poisonous
Missar DL1. Igår teoriade hon en hel del om fårulven - verkar gräva och komma med vettiga funderingar känns det som. Men jag känner att jag blir snurrigare och snurrigare för varje gång jag läser ett inlägg där någon tar upp alla möjliga scenarier som kan ha hänt i elo-lynchen.
Hade qitis som potensiell fårulv innan Poisons tabbe. Någon skrev att Surrfians röst nog var den enda som kunde ses som att den kom från en god i det drevet, övriga spelar det mindre roll hur snabbt de hakade på. Lyan visste väl att det var kört. Så tja.. Att bollen var andra rösten på P efter tabben är ingten garanti för godhet.


Hoppat fram och tillbaka medans jag skrivit, hoppas det inte blev allt för osammanhängande.
Tack BSF!
Jag vet att jag borde läsa igenom hela leken igen (jag sa väl det redan igår?) men alltså, 47 sidor ain't gonna happen.

Jag gillar din tanke om att inte nominera cirkus till BM, eftersom Poisonous gjorde det så bör ingen annan hängt på?

Eller så gjorde de det. :banghead:

Jag vill mest visa att jag är här och läser men nu tillagar jag ankbröst. :d
 
Känner inte igen att jag reagerade över hur säkert fio uttryckte sig, inte om du med reagerade menade på ett negativt sätt? Jag blir ju alltid nojig när någon verkar säker, så jag måste ju vela lite innan jag bestämmer mig. Det har ju hänt att onda luras liksom.
Nä, menade inte nödvändigtvis på negativt sätt. Men har för mig du skrev något i stil med att det var väldigt tydligt skrivet av fio och att det fick dig att fundera lite eller nått liknande, ska försöka hitta inlägget (är på mobil så blir i annat inlägg). Kom ihåg det för du var en av få som jag upplevde funderade kring fio mer innan du följde rösten på Cirkus när jag sen läste igenom.
 
Jag tycker @qitis är skum men jag har en känsla av att om jag läste igenom allt hon skrivit så kanske jag skulle haja. Kommer inte rösta där.

@Gabby_Ossi känns också skum och där har jag en känsla av att jag kommer haja varför hon är det om jag läser.

Obs att detta inte är något nån ska gå på, jag hintar inte med flit.

Men försöker vara med.
 
Jag hänger inte med, varför skulle cirkus vara ond för att ulvarna blev av med sitt käk? Det behöver dom väl inte ha blivit, de kan väl ha valt en person som är skyddad? Missar jag någon roll nu? Det är för stor rollista för mig att hålla koll på...


Och när du skriver så här så tänker jag att jag också tycker att det är klarspråk men blir alldeles rädd att ni två filurat ihop något och man blir alldeles för lurad för varför röja något man isåfall vet så pass tydligt?
Var nog det här inlägget, så var inte riktigt som jag kom ihåg, men fortfarande att du tog upp tanken om att fio och Niyama kunde vara onda innan du fäljde dem mot cirkus.
 
@Pegasus63 har jag lagt åt sidan av uppenbara skäl tycker jag och @bollen__ kändes faktiskt genuin igår när hon teoriade på, det säger inget än men jag röstar inte där idag om inget oförutsett händer.
 
Pois börjar starkt med att nominera sin lyakompis.
Det kanns oerhort svart att forsoka rosta sa jag borjar med borgmastar rollen.

Poisonous rostar pa Cirkus som borgmastare
Jag har ju som sagt inte lekt pa jattelange och cirkus ar en av fa spelare jag minns och Cirkus brukar alltid hitta ut de sma sakerna som gor stor skillnad i lekarna och overlag en duktig spelare. Far bra vibbar av inlaggen som kommit ut hitills och hur cirkus resonerar.

Aterkommer nar jag last igenom leken igen.


Pois om att elo blir lynchad DL1.Det känns verkligen som pois vill släta över och inte gå in på varför elo blev lynchad med färre röster än GA, Nämna det men inte lägga vikt vid det
Sa, har var forsta utfallet.
Uppenbarligen en dold rost pa elo, men varfor? Kommer nog inte finnas nagat att ga pa i traden med tanke pa att man inte skulle utmarka sig sa mycket, enligt vad jag tror.
Det här får mig att misstänka att pois vill släta över och inte nagelfara GA, kan GA vara en lyakompis? Men så blir jag fundersam på detta när Pega som jag misstänker är god (mest baserat på att fio och sen pois försök att dra igång drev) tänker om och drar tillbaks min röst. Jag blir inte mycket klokare här uppenbarligen.
 
Pois börjar starkt med att nominera sin lyakompis.



Pois om att elo blir lynchad DL1.Det känns verkligen som pois vill släta över och inte gå in på varför elo blev lynchad med färre röster än GA, Nämna det men inte lägga vikt vid det

Det här får mig att misstänka att pois vill släta över och inte nagelfara GA, kan GA vara en lyakompis? Men så blir jag fundersam på detta när Pega som jag misstänker är god (mest baserat på att fio och sen pois försök att dra igång drev) tänker om och drar tillbaks min röst. Jag blir inte mycket klokare här uppenbarligen.

Jag hoppas att @glömmerallt kommer in och skriver lite snart. :-) Jag tycker också att det är svårt. Vill nog ha GA på en god roll just nu men precis som du skriver så kan ju GA vara i lyan men inte fårulv, och fårulven la sin dolda röst på elo så det var lottning som gjorde att elo lynchades. Det fanns väl någon spelare till som också hade 2 röster vill jag minnas?! Alltså som GA kunde ha valt mellan.
 
Det är jag helt med på, vad du har kvar att svara på är vad du menar med att du tycker utbytet känns konstigt...
Jag tycker q ofta resonerar vettigt och på ett sätt jag kan hålla med om, därför blev jag förvånad när hon tyckte att det skulle vara bättre för tjuven att offra sig än att försöka styra lynchen och på så sätt kunna hitta fler roller. Att cirkus sedan var ond och i stort sätt bekräftat bestulen gör att jag ser det som en möjlighet att q försökte styra misstankarna därifrån, nästan som "nää, tjuven kan inte ha hittat en ulv för då skulle den offrat sig". Det var vad jag tyckte var konstigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp