Ulvlek - Historieätarna

Jag funderar på Poisonous, även om jag inte har teoriat om henne tidigare. Det beror på att jag inte haft tid, speciellt som jag känner att jag behöver leta citat från henne för att kunna skriva något vettigt, men hon har varit en av mina mest misstänkta idag. Det finns flera saker jag tycker är skumma med henne, dels det hemlig sa om att fio var inne på henne. Men också det här:
Brukar inte anglar skydda sig sjalv de forsta natterna just for att man inte har en aning?
Det skulle vara valdigt tursamt om hen inte skyddar sig sjalv och ulvarna forsoker med just den personen.

Man blir ju lite mindfucked nar man tanker sa som att om vi rostar borgmastare, sa kan ulvarna kaka den om den personen ar god. MEN ulvarna kan ju ocksa lata bli for att folk ska tro att den ar ond.
Eller sa tror dom att vi tanker so och darfor kakar nagan helt annan.

Hjalp! :confused:
Jag reagerade på detta med att hon tog upp ängeln såpass tidigt, första frågan tolkar jag lite som att hon vill locka fram ängeln. Vilket inte är bra för goda sidan, om de onda vet vem ängeln är lär de vilja lyncha den alternativt äta denna... ängeln kan ju iofs skydda sig själv och därmed vara immun mot käk. Men med en BM som alla känner till så kanske ängeln väljer att skydda BM och då vill ängeln absolut inte vara känd för ulvarna.
Det kanns oerhort svart att forsoka rosta sa jag borjar med borgmastar rollen.

Poisonous rostar pa Cirkus som borgmastare
Jag har ju som sagt inte lekt pa jattelange och cirkus ar en av fa spelare jag minns och Cirkus brukar alltid hitta ut de sma sakerna som gor stor skillnad i lekarna och overlag en duktig spelare. Far bra vibbar av inlaggen som kommit ut hitills och hur cirkus resonerar.

Aterkommer nar jag last igenom leken igen.
Sedan röstar hon på cirkus till borgmästare. Nu när vi vet att cirkus var ond, så talar inte detta gott för Poisonous. Är hon ond, som jag tror, så visste hon att cirkus var ond. Jag vet att det finns flera som röstade på cirkus för BM, de kan också vara onda. Men jag kan bara rösta på en person och måste då välja någon.
Jag ar tillbaka efter en natt utan somn.
Ska forsoka lasa ikapp nu men kanns som att cirkus ar i hetluften och fio verkar valdigt saker och det kanns lite som att det hintas om roller.
Nej, det som ar for tydligt ar hintarna. Inte att cirkus ar ond.
Jag har inte lekt pa ett tag sa kan inte svara pa om det brukar vara sahar i lekarna nu. Men de kanns inte ens okey.
Sedan var det en del tal om hintande om roller. Jag vet inte om detta har med hennes eventuella onda roll att göra, men jag fick direkt känslan av att Poisonous klagar på, i detta fallet fios, hintande om roller. Om hon är ond så vill hon väl veta vem som är ficktjuv?
Tillägg: Alternativt klaga i lyan istället för öppet i tråden... klaga i PM kan man ju iofs göra som god också. Men det här blev liksom en sak till i högen, så att säga.

Sedan så noterade jag ytterligare en sak, nu kan jag inte hitta det inlägget. Så Poisonous kan ha redigerat det i efterhand, för jag tror att hon försa sig i det inlägget. Hon skrev om de dolda rösterna och nämnde då bara röstfifflaren. I leken har vi även en fårulv som röstar dolt, så att bara nämna en av dem känns lite märkligt. Det var en deltagare som gjorde samma sak nyligen, då hen nämnde alla specialroller utom sin egen. Kan poisonous ha gjort samma sak och vara fårulven? Kanske. Om inte, kan hon vara ond i lyan och vilja skydda en lyamedlem? Kanske.

Poisonous röstade på cirkus igår relativt tidigt. Men det kan lika väl ha varit en alibiröst. Cirkus fick ju 13 röster, så det är ju inte jätteosannolikt att någon ond alibiröstat på cirkus...

Heffaklumpen röstar på Poisonous.
 
Hm tänkte att det är bättre att lägga en tidig röst och se reaktionerna på den än att vänta till sista minuten och jag ska dessutom laga middag till sönerna nu så känner att det är lika bra att rösta så går det ju alltid att ändra senare om det känns befogat

@iiantazie röstar på mig efter @hemlig framfört sina tankar om mig . Hon kan för alldel ha haft liknande själv - har inte hunnit läsa igenom henne än. Men då jag vet min roll så blir jag givetvis tveksam till henne , men kan ju vara förvirrad god också?
Mest skaver det att hon inte verkar vilja nysta i vilka som är ulvar , även om jag till viss del köper resonemanget att bättre en ond än en god - men undrar ju om det inte är väldigt lätt att rösta på mig och hoppas på följare?

I den mån jag hunnit kolla igenom deltagarna som jag skrivit om under dagen så är jag mest lur på @LenaH faktiskt

Snacka om att ligga lågt!

Lite bränd efter hedinn-grejen i leken häromsistens är jag men tror faktiskt att här kan det dölja sig en ulv ändå


qitis röstar på LenaH
då hennes totala avsaknad av egna tankar mycket väl kan bero på att hon är ulv och hon var sen ut att rösta på cirkus känns som avvaktande ulv för mig
 
Röstlista DL3 21.30

19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63
19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.
20.08 qitis röstar på LenaH

qitis 1
pegasus63 1
Poisonous 2
LenaH1
 
Jo, men min fråga (eller undran) kvarstår. Var det något i Niyamas eller Fios inlägg som avslöjade dem som kärleksparet så att Ulvarna valde käka Niyama framför Fio? För som du skriver, Fio lär ju vara skyddad oavsett stöld eller Ängel...
Tänker att iom att fio gick ut så tydligt med sin roll så kan ju ulvarna ha tänkt att hon hade skydd och därför käkade någon annan, helt utan en tanke på att fio skulle vara en del av ett kärlekspar?
 
Om vi leker med tanken att Heffaklumpen är ond så borde Heffaklumpen även röstat på en ond
🤔


Ceta var god. Nu var det flera som tyckte att Ceta var allmänt skum så kanske iofs inte jätteskumt att rösta på Ceta. Men ändock värt att notera.
Onda i leven hade lätt kunnat rösta ut henne om Ceta varit kvar fast nu då i dagens DL.




Detta med kommentarer om ängeln tycker jag är skumt att man väljer att notera en undran om ängeln. Det ÄR vanligt att goda som inte spelat på länge undrar även över andra goda roller.

Pegasus63 borde med andra ord vara god. Helt enkelt.
Får nog utgå från det själv för tillfället även fast @Pegasus63 spelar jäkligt märklig


Det kan också vara så att Heffa spelar lite försiktigt och har en ”obetydlig” god roll. Skriver inom citationstecken eftersom alla roller har betydelse såklart. Men ni fattar vad jag menar.
Kan du utveckla varför du kom fram till att skriva ett inlägg där du leker med tanken om att jag är ond? Jag vill gärna veta varför du tror att jag är ond så att jag får en chans att bemöta det, eftersom jag vet min roll och bara kan utgå ifrån den.

Om du utgår ifrån att onda röstar på onda så har du 13 onda efter gårdagens lynch, då 13 personer röstade på henne. Det betyder att din lya är rätt så överfull och att den teorin inte riktigt håller hela vägen.

Då spelar du enligt mig inte speciellt bra om du som ond röstar på en god till BM.
Jag förstår inte detta heller. Jag säger inte att jag vet Snurrfians (eller någon annans) roll. Men tror du att alla som röstade på cirkus till BM är onda?
 
:cautious: Varför känns alla röster som har kommit ulviga trots att de har lagt röster på såna som jag tycker är misstänkta?
Men jag har verkligen inte uppfattat det så att fio skulle ha tjuvat av @Poisonous även om Fio hade sina misstankar åt det hållet. Det gör att jag funderar lite på vad @hemlig och @heffaklumpen menar med sina röster. Sen är Poisonous röst på @Pegasus63 märklig, han kan möjligtvis vara ulv men inte nattvakt om jag har tolkat Fio rätt. Sen kommer @qitis med en röst på @LenaH som känns väldigt random, nog för att LenaH inte har skrivit mycket men ulvigt lite?
 
Tänker att iom att fio gick ut så tydligt med sin roll så kan ju ulvarna ha tänkt att hon hade skydd och därför käkade någon annan, helt utan en tanke på att fio skulle vara en del av ett kärlekspar?
Ja ulvarna måste ju ha jublat när de fick ut Fio tack vare att de käkade Niyama. :meh:
 
jag tvivlar starkt pa att fio tjuvat av mig. eftersom hon var osaker pa min roll i det hela och bara generelt misstankte.
 
@iiantazie röst på @qitis känns också lite märkligt även om jag kan hålla med om att det finns saker som skulle kunna peka på en ond qitis. Men det kändes verkligen som om hon tog @hemlig teorier och röstade utifrån dem.
men nu kanns ju du jattevelig. Om du misstankt alla sa varfor vill du inte lagga nagat beslut? for att du egentligen vet vem som ar med dig?
Kanns som att du snurrat (forlat, haha) in dig lite i att lagga ut lite misstankar men nar folk bildat sina egna sa vill du helt plotsligt backa?
 
Jag är så lost, och vill ha lite fredagsmys i lugn och ro, så röstar nu i fall jag somnar igen.

Tycker det känns tråkigt både att rösta på dom som är mer aktiva och driver leken, men också svårt med de mindre aktiva för det kan ju bara vara tidsbrist (eller sömnighet i mitt fall).

Det jag verkligen reagerat på ikväll var hemligs röstmotivering, tycker det känns jätteskumt att rösta på någon för att fio ville syna denne, men (antagligen) inte gjort det. Och att sen försvara det med att om personen visar sig vara ond kan det leda till andra onda? Om personen är god då, har vi vunnit något på det då?
Nä tycker inte den rösten känns riktigt bra helt enkelt.

Madalitso röstar på hemlig enligt ovanstående motivation.
 
Hm när jag läser @heffaklumpen s teori mer ordentligt om @Poisonous så känns den riktigt vettig och det är något som skaver för mig med Poisonous även om jag inte har kunnat sätta fingret på det riktigt. Så då är det kanske bara @hemlig som känns lite märklig i sin motivering. Hemlig har gjort ett gediget arbete idag och gått igenom en massa spelare men jag vet inte riktigt om det gör henne god?
 
men nu kanns ju du jattevelig. Om du misstankt alla sa varfor vill du inte lagga nagat beslut? for att du egentligen vet vem som ar med dig?
Kanns som att du snurrat (forlat, haha) in dig lite i att lagga ut lite misstankar men nar folk bildat sina egna sa vill du helt plotsligt backa?
Ja jag är jättevelig och har inte en susning, och ja det gör mig misstänksam när folk håller med eller har liknande tankar som mig, får alltid för mig att det är en ulv som försöker hålla med en god.
 
hon har totalt 6 inlägg på hela leken! utan några egna tankar alls att tala om Du kan kolla själv
Jo men skrev hon inte går att hon inte hade tid med leken? Det känns ju väldigt märkligt om taktiken som ulv skulle vara att inte skriva ett enda inlägg och bli kickad för inaktivitet. :rofl:
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat,
Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo



La till käk och nån färgning jag missat
Citerar hemlig så jag får med mig listorna.


DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo


På GA röstar Poisonus - qitis - Snurrfian och fio. Fio vet vi var god.
elo fick 3 röster, BSF- Lobelia och GA (som ändrade)

Röstfifflaren kan ha lagt sin röst på elo = lottning. 4-4
Fårulven kan ha lagt rösten på GA och rätta rösten på elo = majoritet elo 3-4
Fårulven kan ha lagt rösten på GA och rätta rösten på någon annan = lottning 3-3
Röstfifflaren kan ha lagt rösten på elo, fårulven röstat rätta rösten på elo men på någon annan i tråden = majoritet elo 4-5

Röstfifflaren kan ha lagt rösten på elo, fårulven röstat rätta rösten på elo och på GA i tråden = majoritet elo 3-5
(tror jag fick med alla scenarier på hur det kunde bli elo som åkte?)

Så å ena sidan kan Poison, Q eller Snurris vara fårulven. Å andra sidan kan det vara alla som inte röstade på GA eller elo också? Men GA bör inte vara fårulven, för då hade elo 3 röster och GA 4 och måste i såfall ha haft sån tur att röstfifflaren också la sin röst där? Om GA skulle vara fårulven kunde hon även ha ändrat röst till hemlig.
Åh jag blev nog bara mer förvirrad av det här.
 
Jo men skrev hon inte går att hon inte hade tid med leken? Det känns ju väldigt märkligt om taktiken som ulv skulle vara att inte skriva ett enda inlägg och bli kickad för inaktivitet. :rofl:
hon har ju lyckats rösta varje dag hittills och nämna två spelare då typ? så har väl inte riskerat kickning tänker jag?
Kan man flyga lägre under radarn än så? tveksamt
Måste avvika en stund då vi ska äta middag här
 
Jag funderar på Poisonous, även om jag inte har teoriat om henne tidigare. Det beror på att jag inte haft tid, speciellt som jag känner att jag behöver leta citat från henne för att kunna skriva något vettigt, men hon har varit en av mina mest misstänkta idag. Det finns flera saker jag tycker är skumma med henne, dels det hemlig sa om att fio var inne på henne. Men också det här:

Jag reagerade på detta med att hon tog upp ängeln såpass tidigt, första frågan tolkar jag lite som att hon vill locka fram ängeln. Vilket inte är bra för goda sidan, om de onda vet vem ängeln är lär de vilja lyncha den alternativt äta denna... ängeln kan ju iofs skydda sig själv och därmed vara immun mot käk. Men med en BM som alla känner till så kanske ängeln väljer att skydda BM och då vill ängeln absolut inte vara känd för ulvarna.

Sedan röstar hon på cirkus till borgmästare. Nu när vi vet att cirkus var ond, så talar inte detta gott för Poisonous. Är hon ond, som jag tror, så visste hon att cirkus var ond. Jag vet att det finns flera som röstade på cirkus för BM, de kan också vara onda. Men jag kan bara rösta på en person och måste då välja någon.


Sedan var det en del tal om hintande om roller. Jag vet inte om detta har med hennes eventuella onda roll att göra, men jag fick direkt känslan av att Poisonous klagar på, i detta fallet fios, hintande om roller. Om hon är ond så vill hon väl veta vem som är ficktjuv?
Tillägg: Alternativt klaga i lyan istället för öppet i tråden... klaga i PM kan man ju iofs göra som god också. Men det här blev liksom en sak till i högen, så att säga.

Sedan så noterade jag ytterligare en sak, nu kan jag inte hitta det inlägget. Så Poisonous kan ha redigerat det i efterhand, för jag tror att hon försa sig i det inlägget. Hon skrev om de dolda rösterna och nämnde då bara röstfifflaren. I leken har vi även en fårulv som röstar dolt, så att bara nämna en av dem känns lite märkligt. Det var en deltagare som gjorde samma sak nyligen, då hen nämnde alla specialroller utom sin egen. Kan poisonous ha gjort samma sak och vara fårulven? Kanske. Om inte, kan hon vara ond i lyan och vilja skydda en lyamedlem? Kanske.

Poisonous röstade på cirkus igår relativt tidigt. Men det kan lika väl ha varit en alibiröst. Cirkus fick ju 13 röster, så det är ju inte jätteosannolikt att någon ond alibiröstat på cirkus...

Heffaklumpen röstar på Poisonous.
Jag tror inte jag har andrat nagat alls faktiskt sa vet inte alls vad du fatt det ifran.
klart jag klagar over hintar, de gar ju emot lekens regler? om jag ska vinna vill jag vinna fair.
hade klagat i lyan om jag kunnat.
Ja jag är jättevelig och har inte en susning, och ja det gör mig misstänksam när folk håller med eller har liknande tankar som mig, får alltid för mig att det är en ulv som försöker hålla med en god.

Eller sa ar det for att du egentligen vet att dom ar goda och du vill inte behova sta till svars nar nagan god ryker.
 
Jag borde läsa om hela leken men hinner inte före DL.

Lite på känsla då så ser jag inte riktigt det skumma med @Poisonous - jag har inte spelat med henne tidigare tror jag och det "skumma" känns mest som ett lite annat sätt att tänka än hur lekarna utformats de senaste åren.
En sak som skaver med att det skaver angående @Poisonous är att hen vågar sticka ut, den biten känns inte så värst ond. Jag har ingen koll men på något vis verkar hon för ond och för knepig för att vara ond.
Så där håller jag med Lobelia (titta @qitis - jag har ff inga egna tankar! ;))
Tänker att iom att fio gick ut så tydligt med sin roll så kan ju ulvarna ha tänkt att hon hade skydd och därför käkade någon annan, helt utan en tanke på att fio skulle vara en del av ett kärlekspar?
Det där tror jag också.

Men vem är draken som parade ihop dem? Iofs sannolikt att de var två goda och kunde stöttat varandra men nackdelen där är ju att vi nu förlorade just två goda.

Vad gäller fio så är det väl självklart att hon tjuvade cirkus natt 1 men däremot är jag inte 100 på att det var @Pegasus63 hon tjuvade natt 2?

Hon kan ju tjuvat Niyama för att veta om hon var allierad men det hade ju ändå inte bekräftat något iom att Niyama var bybo och då kunde hon ju lika gärna varit ulv om det inte fanns något att sno, eller hur?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp