Ulvlek - Historieätarna

Ser det som rätt solklart att hon kände sig säker på cirkus. Hänger dock inte riktigt med på tiderna för tjuven. Dag-DL för val, dvs välja innan kvällen?
Och fick veta direkt efter DL på kvällen?
Jag frågade igår om tjuven fått info om vad den stulit efter dag-DL, fio svarade att ja, det har den :p
 
Glömde ju skriva om mina citeringar av fio i förra inlägget :p.
Ville kolla lite igen vem hon ev kunde tjuvat av.
Rösterna på glömmerallt, skriver hon. Det ger Poisonous, qitis och snurrfian (och fio själv).
jag tolkar hennes inlägg från efter dagdl igår ( då hon fått veta vad hon fått eller inte fått ) att hon tjuvat från Pegasus och därför helt avskriver honom som nattvakt - Hon skrev ju tydligt att hon skulle veta om det var nattvakten . jag frågade LL särskilt om det eftersom det inte var självklart för mig och hon hade ju rätt såklart
 
Då spelar du enligt mig inte speciellt bra om du som ond röstar på en god till BM.

Jag kan tänka mig två orsaker till att lyan vill ha en god BM, dels ett "säkert" käk då Ängeln mer eller mindre tvingas att välja BM eller sig själv för skyddet.

Lägg sedan till utvecklingen i tråden så har Ängeln även att ta hänsyn till vilka som (enligt Ängeln) lagt sådana teorier att de kan vara i fara för käk om deras teorier fått till följd att en ulv lynchats. (vilket ju antagligen hände Fio om hon inte lyckades stjäla från Ängeln andra natten).

Fast om jag förstått rätt: Om ulvarna valde att käka Niyama pga något hon skrivit, åkte Fio med på köpet, trots sitt eventuella skydd som stölden eller Ängeln kan ha givit.
 
Halvt KL
Och då tänker jag att den inte prickade nattvakten, för då hade väl fio skrivit ut det tydligare , eller? Så hon kanske inte fick något vettigt att gå på då?
jag tolkar också hennes inlägg efter dagdl igår att hon poängterade ofta att hon inget visste

Nu skulle väl iofs pegasus kunna vara annan ulv än nattvakten för all del men det känns väl ändå osannolikt?
 
jag tolkar också hennes inlägg efter dagdl igår att hon poängterade ofta att hon inget visste

Nu skulle väl iofs pegasus kunna vara annan ulv än nattvakten för all del men det känns väl ändå osannolikt?
Jo, åh vad det här tjuvandet snurrar till det för mig. Om pegas skulle vara en annan ulv så skulle fio bara fått veta att det inte fanns något att tjuva va? Så hon kan ju ha tolkat det fel? Men det känns ändå som att pegas är god, om båda är onda finns väl ingen anledning för röständringen i BM-valet?
 
Jo, åh vad det här tjuvandet snurrar till det för mig. Om pegas skulle vara en annan ulv så skulle fio bara fått veta att det inte fanns något att tjuva va? Så hon kan ju ha tolkat det fel? Men det känns ändå som att pegas är god, om båda är onda finns väl ingen anledning för röständringen i BM-valet?
ja lite så jag landar i tankarna också - verkar ju osannolikt?
 
Rörande att jag gör få inlägg vill jag väl bara säga att:

Klok av skada från alla mina tidigare leker, väljer jag numera att enbart göra inlägg som jag anser tillför diskusjonen något matnyttigt de dagar jag jobbar. På helgerna kan det bli litet mer då jag har mer tid att gå igenom inläggen. Kan dock inte lova att OT inläggen inte håller samma låga kvalité, torra humor och kängor som de alltid gjort :D Kommer dock skriva OT i annan färg som jag blivit tillsagd efter senaste leken
 
jag tolkar också hennes inlägg efter dagdl igår att hon poängterade ofta att hon inget visste

Nu skulle väl iofs pegasus kunna vara annan ulv än nattvakten för all del men det känns väl ändå osannolikt?
Ja, det känns inte som det troligaste, att p är annan ulv, men tjuven kan inte ha vetat ngt om det ifall den inte fick något byte.
 
Det är min misstanke oxå , kanske fårulv. Q känns inte heller helt god och grävande som vanligt. Fårulven röstade ju troligtvis på Glömmer allt och där röstade ju Poison, Q, Snurrfian och Jag.

Vet inte om det stämmer är väl bäst att tillägga O_o

Får väl skriva ett testamente innan jag dör.

Nejmen det såg jag, du menar nedanstående inlägg? men det säger ju dock inte så mkt? Det kändes ändå rätt givet att det var så. Säger inget om GA´s roll visserligen men det ligger ju nära till hands att misstänka att fårulven har röstat där. Jag ändrade ju inte heller min röst på GA, även om jag fattade vad hon till slut menade så jag har inga funderingar om varför folk röstade där. Bara att en trolig fårulv röstade där.

Röstfifflaren kan såklart varit inblandad, det har jag ingen aning om. Men iom att du stödjer BSF tanke på att båda två inte var inblandade (om jag minns inlägget rätt, måste plocka fram det) så får en ju välja vad en ska tro på. Är det troligt att röstfifflaren röstar på en person i DL1 som hade 3 röster och där ingen spioninfo går till lyan? Vill den inte visa sig för goda lyan? Jag vet inte? Vad tror du? Eller menar du något annat?









Ja det har jag väl inte sagt emot? Men nu använde du ju det citatet som svar på varför jag inte upplever att du är lika grävande som vanligt och jag tycker inte att ett hålla med inlägg är särskilt grävande.

Jag får väl skriva ihop något om jag dör.

Är väl mest rösterna på GA som jag hänger upp mig på, utan att veta mer än någon annan, jag kan ju vara helt ute och cykla där.

Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu. Tror inte heller precis som @Niyama att lyan la sina röster på Cirkus som BM

Niyama känns väldigt grävande och lyfter fram olika teorier och följde mig ganska snabbt så hon hamnar ju åt det goda hållet.

Har ju inte haft så mkt mer att fokusera på ikväll.
Tittade lite närmare på Fios inlägg efter dl igår i och med att hon så tydligt talar om att hon har fått veta om hon lyckades tjuva något. För mig känns det ganska uppenbart att hon visserligen misstänker att fårulven röstade på glömmerallt men att hon inte vet något. Sen är jag fundersam på om hon kanske tjuvade av Niyama för att vara säker på om hon var god som hade uppfattat Fios inlägg eller om hon var en följsam ulv. För hon godförklarar Niyama rätt tydligt men å andra sidan så visste hon även att de var kärlekspar så hon var även tvungen att hålla henne för god för att kunna vara kvar i leken om hon inte blev käkad.
Det skulle i såna fall innebära att hon tjuvade av @Pegasus63 och kunde konstatera att han inte var nattvakten. Men han kan väl fortfarande vara ulv om jag har fattat det här med tjuveriet rätt? För om Fio träffade en ny ulv så skulle det visas som om det inte fanns någon att stjäla.
 
Jo, åh vad det här tjuvandet snurrar till det för mig. Om pegas skulle vara en annan ulv så skulle fio bara fått veta att det inte fanns något att tjuva va? Så hon kan ju ha tolkat det fel? Men det känns ändå som att pegas är god, om båda är onda finns väl ingen anledning för röständringen i BM-valet?

ja lite så jag landar i tankarna också - verkar ju osannolikt?
Nä, precis. Känns som det mest logiska.
 
Som det tog mig en stund att komma fram till jämfört med alla andra så verkar Fio har tjuvat av Pegas och inte fått något. Bra Snurrfian, du är typ sist på... :rofl:
 
Jag vill vänta med att rösta på borgmästare! måste ju se lite mer av de deltagare som är med innan det kan göras faktiskt:idea:


Obligatoriska frågan : Vilken är historiens konstigaste maträtt?

Enkelt att besvara (då jag är vegetarian)
Allt med kött är konstigt (enligt mig- men respekterar de som äter det - är inte militant
Dock så äter jag ägg och mjölkprodukter så är väl vad som kallas lakto-ovo vegetarian ?
Dvs äter inte skaldjur, fisk eller kyckling

Men ska man välja en enskild rätt så säger jag väl en blodig biff oavsett ursprung om det känns ok i en ulvlek :p

jag tänkte ju att hon kanske sitter på facit och vet att jag är god ( då jag inte är i lyan) och då försöker både få en god nominerad och kanske vald till BM och som sedan röstas ut direkt? så behöver ju inte onda bekymra sig sedan om bm?
Jag ÄR ju lätt att få ut i lynch- brukar ju alltid vara på tapeten att bli lynchad( tycker jag då)

fine Jo det vet jag visserligen Men dock om nu glömmerallt är ond ( vilket jag fick vibbar av ) så tänker jag hon inte heller vill riskera att rösta på den hon har tanken om kan vara den onda utanför lyan Om det ger bättre input i hur jag tänker
Du fick vibbar av att glömmerallt är ond för att hon röstade på dig i DL1? Just det DL säger väl väldigt lite ofta.
Jag valde att lägga till de två citaten överst för där tycker jag du godförklarar dig själv lite väl mycket.

Men pega kan väl också vara god, ängeln skyddade sig själv (eller någon annan) men det blev inget käk eftersom fio tjuvade från cirkus? Jag har svårt att se att hon skulle ha varit så "säker" på cirkus om hon inte tjuvat henne?
Jag tror också att hon tjuvade cirkus. Därför tror jag de valde att käka henne som hämnd.

Jag kan tänka mig två orsaker till att lyan vill ha en god BM, dels ett "säkert" käk då Ängeln mer eller mindre tvingas att välja BM eller sig själv för skyddet.

Lägg sedan till utvecklingen i tråden så har Ängeln även att ta hänsyn till vilka som (enligt Ängeln) lagt sådana teorier att de kan vara i fara för käk om deras teorier fått till följd att en ulv lynchats. (vilket ju antagligen hände Fio om hon inte lyckades stjäla från Ängeln andra natten).

Fast om jag förstått rätt: Om ulvarna valde att käka Niyama pga något hon skrivit, åkte Fio med på köpet, trots sitt eventuella skydd som stölden eller Ängeln kan ha givit.
Jag tänker, med tanke på ordningen i avslöjandet av rollerna och även texten, att de valde att käka fio själv.
 
skulle det vara så att pegasus hade en god roll med något att stjäla så tror jag också att hon skulle skrivit väldigt bestämt att han är god och inte tveka
Ja kanske? Eller så vill hon inte skylta med det? Men oavsett ät pega för tillfället långt ber på listan över spelare jag är beredd att rösta på.

Måste räkna ut vilka/vem som är överst bara...
 
Ja kanske? Eller så vill hon inte skylta med det? Men oavsett ät pega för tillfället långt ber på listan över spelare jag är beredd att rösta på.

Måste räkna ut vilka/vem som är överst bara...
ja jag har för tillfället placerat honom typ lägst ner så länge han inte själv skriver något skumt
 
Jag vill vänta med att rösta på borgmästare! måste ju se lite mer av de deltagare som är med innan det kan göras faktiskt:idea:

Det är här jag ser en hint, som jag av erfarenhet vet inte alltid existerar :p. Att du ska se lite mer av de andra deltagarna. Dvs ulvarna. Ville bara förklara mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp