Ulvlek - Historieätarna

Fast. Nae? Om pega varit nattvakt sa hade ju fio "akt dit" som de star i beskrivningen.
Nu outade hon ju sig sjalv.
Hur manga hann hon med att kolla?
"Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL"

Forsta dagen kollade hon cirkus. Darav drevet pa cirkus till lynch 2.
Vi far val inte veta vem hon valde som nr.2 eftersom hon nu ar ute? Savida inte spioninfon delas naganstans.

Det ar ju det jag menar. Om lyan forsokte rosta fram Cirkus sa skulle Fio syna. Da ar de val ett perfekt bakspel med att ocksa satta Pega mot bm. Fio kunde ju inte kolla bada tva?
Och som jag sa, Pega verkade ju valdigt entusiastisk dar i borjan men har i princip forsvunnit och hallit lag profil.
Jo precis, men fios roll blev ju väldigt tydlig iom drevet mot cirkus, och då kan hon ju ha riskerat att sia Pega trots att hon kunde vara nattvakt, då skulle hon iallafall få bekräftat en till ulv (nattvakten är den enda ulven som skulle bli bekräftad ulv om tjuven valde att bestjäla den inatt). Fio hann stjäla två gånger, och hon skulle hunnit dela med sig av informationen mellan dagDL igår och NattDL imorse, vilket hon väl gjorde då hon skrev om testamente.
Fio skulle ju visst hinna kolla båda två? Håller dock med om att Pega håller låg profil.
 
börjar bakifrån de med minst inlägg ( ser att många andra redan grävt kring de med många inlägg och utefter utfallet i första lynchen

LenaH
har bara lycktas åstadkomma 6 (!) inlägg i leken så här långt. Missade att leken startat och skyndade sig att nominera till BM ( cirkus) Röstar på Fio som vi vet var god i dl1 och sent på cirkus i dl2 utan några reflektioner mer än att cirkus var skum som inte ville bli borgmästare pga käkrisken, men gladeligen nominerade Pegasus63 för att han skulle få vara kvar i leken lite längre
Själv ville hon inte heller bli bm pga käkrisken dock
Jag brukar ju vara kass på att läsa rollistan i vanliga fall och den här gången tog jag mig inte igenom ens halva! :rofl:

Jag tycker haggis är en märklig maträtt och borgmästare (som jag faktiskt lyckades förstå att vi skulle rösta fram har jag ingen aning om än.

Blev orolig att DL var redan 21 och det har skrivits rätt mycket (jag har jobbat, haft insläpp och ridit yada yada) och noterar att jag har fått ett par borgmästarnomineringar på mig och är inte helt säker på att jag vill vara BM då man löper rätt stor risk att bli käk...

Så:

LenaH nominerar cirkus till BM

Det där tycker jag är skitskumt, typiskt ludet att låtsas inte gilla inälvsmat.

LenaH röstar på fio

Jag har läst och läst men fan vad ni skriver!

Jag tycker @fio är relativt tydlig även om jag inte tänker spekulera mer ingående i vilken roll hon har men jag tänker att det väl uppdagas med tiden, antingen genom att vi får reda på @cirkus roll eller senare i leken.

Oavsett vilket så tycker jag att cirkus resonemang om BM och ev efterföljande käk haltar, hon uttryckte lite vagt att hon inte ville bli BM för risken att bli käk men lägger sen röst på @Pegasus63 för att han ska få leva längre?

Jag tror att cirkus inte ville bli BM för att det antagligen skulle avslöja henne som ulv. Det är fullt möjligt att även Pegasus är ulv men jag väljer att följa fios tankegång.

LenaH röstar på cirkus

Jag känner ju mest att oddsen att @fio grundlurar oss är rätt höga?
Det är tidigt i leken, det är jättemånga goda kvar så varför skulle en ond spela ut sin roll redan nu?

Nä, jag är rätt övertygad. Hade det varit senare så hade jag nog velat nagelfara fio lite mer men nu? Nej.

Typ det enda jag hittat från henne med egna tankar samtliga hennes inlägg är citerade
Extremt magert och kan ju faktiskt tyda på en ond LenaH, men kan också vara en god med extrem tidsbrist? Blev lite bränd här för någon lek sedan när jag var bombsäker på att @Hedinn var ond och såg till att hon lynchades så goda förlorade :( Men hedinn var ju en qitis i antal inlägg mot LenaHs insats nu tycker jag
 
Jo precis, men fios roll blev ju väldigt tydlig iom drevet mot cirkus, och då kan hon ju ha riskerat att sia Pega trots att hon kunde vara nattvakt, då skulle hon iallafall få bekräftat en till ulv (nattvakten är den enda ulven som skulle bli bekräftad ulv om tjuven valde att bestjäla den inatt)
Tillägger: Om Pega är nattvakt alltså, vilket jag inte tror som jag redan redogjort
 
Det gick snabbare än jag trodde med det sista då jag fick hjälp med en grej så börjar redan nu med leken :bump:

Ok. Eftersom både fio och niyama ville att @Poisonous skulle granskas extra så börjar jag där.
Det kanns oerhort svart att forsoka rosta sa jag borjar med borgmastar rollen.

Poisonous rostar pa Cirkus som borgmastare
Jag har ju som sagt inte lekt pa jattelange och cirkus ar en av fa spelare jag minns och Cirkus brukar alltid hitta ut de sma sakerna som gor stor skillnad i lekarna och overlag en duktig spelare. Far bra vibbar av inlaggen som kommit ut hitills och hur cirkus resonerar.

Aterkommer nar jag last igenom leken igen.
Hade Cirkus varit god så hade detta varit ett bra val om nu poisonous är god själv vill säga. Poisonous säger att Poisonous inte spelat på länge och då är det såklart rimligt att man lägger sin röst på någon som varit med sen urminnes tider och lekt.
Eftersom vi vet att Cirkus var ond så är det rimligt att även onda röstade på Cirkus.
Darmot tycker jag att nagra av de andra rosterna vad ganska.. "jagade" ar val basta sattet jag kan beskriva det. Att man tryckte valdigt mycket hardare. Min rost var ganska tidig och ganska lost baserat. Medan andra var valdigt mycket mer drivande.

Nej nog kopte jag hennes forklaring. Men hade inget annat att ga pa sa valde att lata rosten ligga kvar eftersom det var en initial tanke fran min sida.
Damned if ya do, damned if ya dont.
Sa om jag andrat min rost sa hade jag ocksa sett misstankt ut. Eller, jag hade tankt att jag var misstankt om jag sett genom en annan spelares ogon.
Tycker som sagt att rosterna som kom efter var mer drivande.
Dessa två inlägg ovan känns lite väl urskuldande.
Jag ar tillbaka efter en natt utan somn.
Ska forsoka lasa ikapp nu men kanns som att cirkus ar i hetluften och fio verkar valdigt saker och det kanns lite som att det hintas om roller.
Har aldrig varit med om en lek där det så här öppet talas om hintar. Hintar som jag dessutom inte alls uppfattat som överdrivet tydliga. Isåfall kan man ju ta nästa allt som skrivs som hintar.
Inte nodvandigtvis. Det ar 20spelare. Ponera 6 onda roller. Da ar det 14goda kvar. Om psykopaten drar med sig nagan sa ar det fortfarande 13-5. Savida inte draken har bildat ett karlekspar. Men det kan vi ju bara teoria om.
Det ar val alltid bra att fa ut en ond? Det ar ju det som ar hela meningen?
Ja meningen är att få ut de onda.
Det har kanns inte riktigt som den cirkus jag minns som god.
Normalt sett brukar Cirkus ha mycket mer att ga pa an "De kanns inte som att den god skriver sa"
Samt att hon verkar gett valdigt mycket tanke pa hur manga goda som kan aka. Nagat som planerats eller diskuterats i lyan? Hur man far ut sa manga som mojligt om man avslojas?



ja eller sa visste du att du skulle fa ogonen pa dig och eventuellt bli kollad?Nej, det som ar for tydligt ar hintarna. Inte att cirkus ar ond.
Jag har inte lekt pa ett tag sa kan inte svara pa om det brukar vara sahar i lekarna nu. Men de kanns inte ens okey.

Oj, jag som satt Niyama mer at ond an god.

Det ar nagat som gnager i bakhuvudet angaende Pegas.
Att vara semi-aktiv i borjan och vilja ta at sig BM rollen for att sedan nastan helt forsvinna?
Och speciellt eftersom Cirkus nu var ond. Var det ett dubbelspel for att forsoka sakra BM rollen till den onda sidan oavsett?
Det som talar för en god Poisonous är att P var ganska snabb med att faktiskt rösta på Cirkus. Och P har samma funderingar som jag själv ang @Pegasus63 icke närvaro och hur detta ska tolkas.

Det jag försöker ha i bakhuvudet är att Poi inte spelat på länge. Det kan nog också göra att man lättare framstår som ond fast man inte är det.
 
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Skulle tippa på att det är i denna halva av gårdagens röster där de flesta av ulvarna finns. Min egen röst ej inräknad såklart.
 
Fast varför är det så säkert att Fio skulle kolla cirkus? Det känns som om det här haltar lite? Du menar att lyan visste att Fio var tjuven som skulle kolla cirkus och därmed lagt fram @Pegasus63 som BM istället? Något skaver rätt rejält i det här resonemanget, det känns som ett långdraget sätt att ondförklara pegas?

Men det ar val andra ratt uppenbart att hon gjorde det?
Som jag sa, har inte lekt pa lange men det kanns narapa att skrika ratt ut att hon kollat cirkus.
Har inte ondforklarat pegas alls, men det ar en av dom som jag sager att de kanns som att de skaver i bakhuvudet pa mig.
Men som jag sa innan, jag trodde Niyama var at de onda hallet men hade uppenbarligen jattefel.
 
Snurrfian är först ut som eventuell fårulv. Röstade på glömmerallt i DL1, sen röst på cirkus igår, samt nominerade Pegasus. Oavsett om pegasus är nattvakt eller utanför lyan så hjälpte nomineringen cirkus att slippa bli BM.

:cautious: Blir lite nervös över att @Niyama gör ett fundersamt inlägg om @Ceta minuterna före mig. Men det är lite märkligt med rösten på @glömmerallt jag funderar på om hon är ulv som trodde att rösterna skulle gå åt det hållet idag och vara följsam.
Har jag missat något, (går via Vem svarade? men hade velat kunna expandera inläggen i den listan för att kunna leta ordentligt...) var det något mer än rösten på GA som gjorde att du funderade på ceta?
Nej jag tror inte att jag kommer så mycket längre idag så det är lika bra att rösta, det finns absolut en viss risk att @fio kör upp oss fullständigt men det lär väl visa sig. :cautious: Jag tycker att @cirkus slänger ur sig tankar och funderingar åt alla möjliga håll och framförallt vill godförklara @glömmerallt . Det jag tänker är dock att även om det nu visar sig att @cirkus är ulv så kan det vara så att glömmerallt är god och cirkus bara försöker dra med sig en god. Eller så är cirkus god och vi är blåste.

Snurrfian röstar på Cirkus eftersom jag tror att hon är ulv som har blivit avslöjad.

Jag tycker att det är problematiskt när det blir ett drev som igår och anser att man behöver vrida och vända lite mer än bara rösta och vara nöjd med det. Som det är nu så är det väldigt många som egentligen skrev att de litade på Fio och därmed röstade på cirkus utan att vi fick se deras egna tankar. Att inte köpa något rakt av tycker jag inte ska ses som något ulvigt.
Men ändå la du en sen strömröst? Fast du tycker att det vore bra att vända och vrida - cirkus hade åkt ändå ju, och om inte jag tolkar dig fel så verkade du vara inne på ceta? Som vi iof nu vet var god, men ändå.

Utifrån röstlistorna (ot det är drygt att det färgade inte går att få med när man kopierar) så skulle man vid första anblick kunna tro att @hemlig inte kan sitta i lyan tillsammans med cirkus eftersom cirkus la upp en andra röst på henne så pass tidigt i dl 1 samtidigt så skiljer det en minut, cetas röst kan ha kommit samtidigt som Cirkus skrev och la upp. Inte för att jag vet om Hemlig är ond eller god men det kan vara bra att ha med sig åtminstone.

Jag är fortfarande väldigt fundersam på cirkus ivriga försvarande av @glömmerallt , det kan å ena sidan var ett försvar av en kollega, men det kan lika gärna vara ett sätt att få oss att tro att glömmerallt är en kollega. Jag är helt enkelt avvaktande där.

Vi vet att det blev lottning mellan elo och glömmerallt, många har snöat in på att det måste ha varit någon av oss som röstade på glömmerallt som är fårulv men samtidigt kan det lika gärna vara så att det är röstfifflaren som har lagt en röst på elo men det verkar inte lika intressant. I och med att jag vet att jag inte är fårulv, och fio är uppenbarligen god lämnar det @Poisonous och @qitis som visserligen kan vara fårulven vilken som helst av dem. Igår följde de båda rösterna på cirkus vilket var ganska väntat.

DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopa
t, Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo

Du har gått från:
Så kan det absolut vara, det var väldigt många olika varianter som rösterna kunde bli grejade med så jag känner mig helt förvirrad men jag förstår poängen med att det kan vara en fårulv som har röstat på glömmerallt.
till att tycka att många har snöat in på att fårulven måste ha röstat på glömmerallt, istället för fifflaren. Jag kan väl hålla med om att jag har lagt fokus där - mest för att jag inte vet vart annars jag ska börja.

Ska gå vidare med Pois och Q.
 
Är lite rädd att jag snöat in på Pegasus som god och blir totallurad, men jag ser inget som riktigt pekar på det motsatta? Tyckte han hintade om sin roll i början, men det kan ju vara jag som läser saker som inte finns :confused:
 
Lobelia
har inte heller så många inlägg ( 13 st) men har iaf en del egna tankar och reflektioner i de flesta

Nominerar pegasus till Bm så han ska få leva längre denna gången
Röstar på Elo i Dl1 ( som vi vet var god) och på cirkus i Dl2 sist av alla dock men har angivit tidsbrist har jag för mig innan lekstarten? kanske blandar ihop det med förra leken möjligen?
Hon funderar kring ceta innan DL2 är över för att hon misstänker Lobelia och GA pga taskiga förstadagsteorier Och ifrågasätter varför hon kommer med egna teorier när det händer så mycket i leken och dividerar lite med henne angående att hon trodde hon skulle bli lynchad idag men försvarar henne till mig ( lite onödan då jag faktiskt skrivit just det hon ville påpeka - att ceta är nybörjare och kanske inte riktigt "kan" än hur man ska formulera sig ) och i morse innan dl dividerar hon och jag lite angående sannolikheten att niyama skulle kunna vara ulv som var följsam till fio

Vet inte vart jag har Lobelia Hon resonerade på liknande sätt i förra leken och hade inte så mycket inlägg då heller och då var hon god . kan vara vadsomhelst med andra ord :idea:
Enligt det du skriver borde du ju definitivt vilja lyncha @LenaH och inte nominera henne till lyan. Du talar ju om att slumpen är förutsägbar och man får samma resultat, som din Jakob som aldrig får en sexa utan katastof. Det tyder ju mer på att du borde tro att Lena är ulv.

Lobelia röstar på Elo till lynch, det är skumt att vilja ha någon till BM som förra leken var ond med hänvisning till att slumpen inte finns utan resultat upprepar sig.

Lobelia nominerar Pegasus till BM, kanske får du chansen att leva lite längre i denna leken.

@Ceta har du inte mer att komma med på mig och GA än att vi båda hade, enligt dig, taskiga förstadagsteorier? För mig känns det en aning lamt du misstänker inte bara en utan två personer pga detta. Det känns inte som du gräver efter onda utan tar en enkelt utväg.
 
Jag är inte jättebekväm med borgmästaren som roll, är osäker om den varit med i någon lek där jag har varit spelare. Men om jag har uppfattat det rätt så är det en viktig roll för goda sidan. Det känns som att jag springer runt blind, men är ändå villig att lägga min röst på Lobelia. Dels för att det är typ omöjligt att få en förståelse för vilka roller folk sitter på innan DL1 men också för att jag har för mig att hon har dött tidigt i de två senaste lekarna. Så i hopp om att Lobelia ska få leva längre denna leken:

Heffaklumpen nominerar Lobelia till BM
Om vi leker med tanken att Heffaklumpen är ond så borde Heffaklumpen även röstat på en ond 🤔
Några saker jag reagerar på är Poisonous första kommentar om ängeln. Kan vara en god som desperat söker efter andra goda, men det kan likväl vara en ond som vill få ängeln att försäga sig. Eller en helt oskyldig fundering.
Reagerar även på glömmerallts röst på Q i både BM och lynch. Men det har hon redan blivit ifrågasatt för och jag känner inte för att dra det igen + att jag nog fått svar på mina funderingar.
Sedan Ceta, som mer eller mindre frivilligt sa att hon kunde tänka sig att vara BM. Vet att detta redan varit uppe också, men även jag reagerade på det. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, en ulv som vill att onda sidan ska få BM rollen och är säker på att inte bli käk? Eller en god som helt enkelt är beredd att offra sig? Sedan talar hon också om att det inte skulle vara en miss/försägelse och att hon tyckte att BM verkade vara en rolig roll. Men kan inte det också vara ett försök till att släta över ett misstag? Jag har ingen aning, men just nu tycker jag att detta skaver mest.

Heffaklumpen röstar på Ceta baserat på tidigare stycke👆
Ceta var god. Nu var det flera som tyckte att Ceta var allmänt skum så kanske iofs inte jätteskumt att rösta på Ceta. Men ändock värt att notera.
Onda i leven hade lätt kunnat rösta ut henne om Ceta varit kvar fast nu då i dagens DL.




Detta med kommentarer om ängeln tycker jag är skumt att man väljer att notera en undran om ängeln. Det ÄR vanligt att goda som inte spelat på länge undrar även över andra goda roller.
Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".

Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.

En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
Pegasus63 borde med andra ord vara god. Helt enkelt.
Får nog utgå från det själv för tillfället även fast @Pegasus63 spelar jäkligt märklig
På vilket sätt tycker du att jag försvarar pegasus? För att jag såg en liten möjlighet att han kan vara god och du tror att han är ond? Jag vet inte om du vet något som inte jag vet, men jag vet inte pegasus roll och ville inte utesluta att han skulle kunna vara god eller ond. Jag kan ha missförstått på vilka grunder du misstänker mig, i så fall får du försöka förklara igen vad som gör att du misstänker mig och hur/varför.

Det kan också vara så att Heffa spelar lite försiktigt och har en ”obetydlig” god roll. Skriver inom citationstecken eftersom alla roller har betydelse såklart. Men ni fattar vad jag menar.
 
Lobelia
har inte heller så många inlägg ( 13 st) men har iaf en del egna tankar och reflektioner i de flesta

Nominerar pegasus till Bm så han ska få leva längre denna gången
Röstar på Elo i Dl1 ( som vi vet var god) och på cirkus i Dl2 sist av alla dock men har angivit tidsbrist har jag för mig innan lekstarten? kanske blandar ihop det med förra leken möjligen?
Hon funderar kring ceta innan DL2 är över för att hon misstänker Lobelia och GA pga taskiga förstadagsteorier Och ifrågasätter varför hon kommer med egna teorier när det händer så mycket i leken och dividerar lite med henne angående att hon trodde hon skulle bli lynchad idag men försvarar henne till mig ( lite onödan då jag faktiskt skrivit just det hon ville påpeka - att ceta är nybörjare och kanske inte riktigt "kan" än hur man ska formulera sig ) och i morse innan dl dividerar hon och jag lite angående sannolikheten att niyama skulle kunna vara ulv som var följsam till fio

Vet inte vart jag har Lobelia Hon resonerade på liknande sätt i förra leken och hade inte så mycket inlägg då heller och då var hon god . kan vara vadsomhelst med andra ord :idea:
@Lobelia är alltid skitsvår förutom i förra leken då var det så enkelt :laugh:
 
Skriver ner lite tankar om några personer nu. Vill klargöra att det inte nödvändigtvis behöver vara de här personerna jag misstänker mest, men ska iväg när som helst så jag har inte tid att gå igenom alla och jag måste ju börja någonstans.

LenaH har inte skrivit så mycket men har för mig att hon nämnt att hon har ont om tid. Skrev dock innan DL1 att hon inte tog sig igenom ens halva rollistan. Vet inte om det gör henne skum eller inte, men något jag noterade. Å andra sidan tolkade jag hennes sätt att uttrycka det som något hon inte brukar göra annars heller och jag tycker att hon brukar ha bra koll med vettiga teorier ändå. Så jag tror inte att det gör henne mer ulvig än någon annan. Röstade som många andra på cirkus i DL2, där jag ändå tycker att hon måste tänkt efter lite och inte bara "jag följer fios röst på cirkus", även om det säkert kan ha påverkat.
Får en känsla av att LenaH flyter med ganska mycket nu och skulle vilja se mer egna tankar och teorier av henne för att kunna bilda mig en uppfattning om vilken sida/roll hon skulle kunna vara på.

Blacksmithfarm Var först med att rösta både i DL1 och DL2. Var även med och röstade ut en god Elo, men det var DL1 och ingen info i omlopp, dessutom var det ca två goda på en ond, så risken (chansen?? kan inte skillnaden) var större att lyncha en god. Natten till igår tycker jag att hon hade kloka tankar (inlägg #307), men sedan har någon eller några andra misstänkt henne efter det. Bland annat för att hon inte röstade på cirkus i DL2. Men BSF var först ut att rösta och sa att hon eventuellt inte skulle kunna följa leken så bra (pga jobb har jag för mig?) så jag vet inte om jag vill sätta henne som ond pga det. I så fall skulle lika väl Madalitso kunna vara ond, eftersom hon var den andra personen som inte röstade på cirkus (räknar bort cirkus och ceta eftersom de är döda). Noterar att hon senare (efter DL) skrev att om hon hade haft möjlighet att följa leken så hade hon antagligen också röstat på cirkus. Om det gör henne god vet jag inte, men noterar det ändå. Nämner funderingar på Pegasus som nattvakt och funderar på vilka som skulle kunna vara i lyan med honom i så fall, om han nu är i lyan.

Pegasus63 var väldigt aktiv fram till BM valet, då han blev BM. Sedan dess har jag knappt sett några teorier från honom och inte heller svar till dem som misstänkt honom för att eventuellt vara ond. Han sa igår att han skulle läsa tråden en gång till och återkomma med mer teorier, det är nästan ett dygn sedan och jag har fortfarande inte sett så mycket teorier av honom. Röstade på cirkus igår och visst hade han lite egna tankar för att stödja rösten, men jag tyckte ändå att det var en svag röst. Nu var cirkus ond, så rösten föll på en ond och den onda åkte ut, så det var ju bra (och tur att det "bara" var en bybo som drogs med). Men han lutade sig ändå en del mot fios röstinlägg när han motiverade sin röst. Det tillsammans med knappt några egna teorier får mig att fundera på om vi har en ond BM som mest vill flyta med? Jag vet att han är BM och jag vet att jag har sagt att jag inte vill ha ut BM (och speciellt inte om BM är god). Men är Pegasus ond så är jag inte lika positiv till att ha kvar honom i leken då vi behöver ha ut de onda. Jag vet att det kan vara knepigt att lyncha BM då BM kan stoppa lynchen. Så slutsatsen är nog att jag inte vågar tilldela Pegasus en specifik roll (mer än att vi vet att han är BM). Men han är definitivt någon jag ska hålla extra koll på framöver, men framför allt önskar jag att se mer teorier och tankar från Pegasus.

Edit: Ser nu att ni redan nämnt LenaH men jag började alltså skriva nästan direkt efter att jag postade mitt förra inlägg... så ja, jag har varit extremt långsam.
 
Senast ändrad:
Men som jag sa innan, jag trodde Niyama var at de onda hallet men hade uppenbarligen jattefel.
jag var också inne på att Niyama kunde vara ond- tyckte hon var väl följsam mot fio och lutade åt inställsam ulv faktiskt!
Men hade ju ack så fel O_o
Enda andra möjligheten jag tänkte henne som så var det en god roll som syntes i spioninfon på ett eller annat sätt så hon fått spionraden att tjuven stjäl från cirkus . Kärlekspar fanns inte i mina tankar måste jag erkänna
Jag trodde det skulle komma senare i leken helt enkelt
 
Men det ar val andra ratt uppenbart att hon gjorde det?
Som jag sa, har inte lekt pa lange men det kanns narapa att skrika ratt ut att hon kollat cirkus.
Har inte ondforklarat pegas alls, men det ar en av dom som jag sager att de kanns som att de skaver i bakhuvudet pa mig.
Men som jag sa innan, jag trodde Niyama var at de onda hallet men hade uppenbarligen jattefel.
Men du förutsätter att ulvarna redan vid BM valet visste att fio var tjuv och därmed styrde valet mot pegas. Att vi nu vet att fio var tjuv är uppenbart.
 
Varför tror du ängeln skyddade Pegasus när den inte visste vilken sida han spelade för, istället för sig själv som den vet är god och för att visa sig för goda lyan? Tycker inte alls det känns uppenbart

Nej, jag menar att det var en av tva utfall. Antingen att fio tjuvade cirkus, eller att BM var i skottlinjen och blev skyddad av angeln.
Men med tanke pa utfallet av lynchen so ar de val ganska uppenbart att fio tjuvade cirkus.
Eftersom ingen blev kak.
 
Men du förutsätter att ulvarna redan vid BM valet visste att fio var tjuv och därmed styrde valet mot pegas. Att vi nu vet att fio var tjuv är uppenbart.
Nej, jag sager att dom kan ha sakrat det med tva nominerade.
Ponera att ulvarna forsokte styra det till cirkus. Vore det da inte smart att ha en ev backup?
Och som jag sa, kanns konstigt av Pega att andra rost och vara sa himla pa att ev. fa bm rollen for att sedan forsvinna? Det ar det som blir fel i mitt huvud.
Om man vill bli BM for att "sakra" en god roll, men sedan inte vara aktiv utan forsoka flyga under radarn?
 
Nej, jag sager att dom kan ha sakrat det med tva nominerade.
Ponera att ulvarna forsokte styra det till cirkus. Vore det da inte smart att ha en ev backup?
Och som jag sa, kanns konstigt av Pega att andra rost och vara sa himla pa att ev. fa bm rollen for att sedan forsvinna? Det ar det som blir fel i mitt huvud.
Om man vill bli BM for att "sakra" en god roll, men sedan inte vara aktiv utan forsoka flyga under radarn?
Fast då säger du att du själv är ulv eftersom det var du var den andra som röstade på cirkus efter pega i ett läge där pega har två röster?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp