Ulvlek - Historieätarna

Uppdatering

Det hade varit väldigt tydligt i inbjudan. IRL-möten mellan deltagarna fick inte ske, trots att alla befann sig på samma slott. De rätter man åt ”tillsammans” serverades av personal till det egna rummet. När medlemmarna stod för matlagningen gjorde varje person det ensam i köket. Sista dagen skulle det visserligen vara en stor grillfest utomhus, men det var enda tillfället de skulle träffas ”på riktigt”.

Vad gör man då när man plötsligt och häftigt blir förälskade över Zoom? Fio hade direkt första dagen, när de förevisade varandras skapelser (och någon eventuellt bytt ut en kröningstjur mot en Big Mac) insett med vilken grace Niyama förevisade sina jästa mispelfrukter, gjorda efter ett viktorianskt originalrecept. Och när fio klingade på Niyamas messenger senare på kvällen förlorade de sig helt i diskussionen om olika jäsningsprocesser. Kanske hade någon annan bryggt en kärleksdryck efter 1600-talsanteckningar? Nu bara måste de träffas på riktigt! Självklart över en middag. Den hade varit fantastisk och de inväntade desserten. Den hade de lyckats muta en i slottspersonalen att ta med sig.

En knackning på dörren. Å, det var efterrätten. Men när fio öppnade fick hon en smärre chock. Där utanför stod sällskapets ledning i full skyddsmundering. IRL-möten var inte tillåtna och här var ett tydligt regelbrott. Innan de visste ordet av var både fio och Niyama utslängda från sällskapet och slottet och fick för egen maskin ta sig till närmaste ställe med kommunikationer.

Niyama var bybo och del av kärlekspar.
Fio var ficktjuven och kär i Niyama.

Nästa DL 21:30
Illa att två goda åkte och illa att fio åkte på köpet:down:

men behöver inte fundera mer på Niyama då som jag faktiskt hade stora funderingar kring om man ska försöka hitta något positivt i eländet
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat,
Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo



La till käk och nån färgning jag missat
Cirkus var väl högst troligt tjuvad av fio, niyama snappade upp detta, jag hade henne på ej annan roll pga detta...
Cirkus röstade på niyama som ju var god.

Skönt att ängel och god mastermind är kvar jag hoppas att någon av dem kan få info som kan hjälpa oss på vägen.

Här och u är jag fast i mina tankar på snurrfian från inatt, ska kolla upp henne mer under dagen...
 
Cirkus var väl högst troligt tjuvad av fio, niyama snappade upp detta, jag hade henne på ej annan roll pga detta...
Cirkus röstade på niyama som ju var god.

Skönt att ängel och god mastermind är kvar jag hoppas att någon av dem kan få info som kan hjälpa oss på vägen.

Här och u är jag fast i mina tankar på snurrfian från inatt, ska kolla upp henne mer under dagen...
Förhoppningsvis har ängeln fått nån information om nån som är god, vem röstfifflaren röstat på eller nåt.

Anade fio som tjuv eftersom hon gick på cirkus så bestämt, tur att Niyama "bara" var bybo.

Ska iväg och fodra hästar men ska kolla igenom leken lite mer från gårdagens dl sen.
 
Så jävla typiskt att de enda två jag var hyfsat säkra på var goda är ute ur leken. Helt värdelöst att göra dessa till ”kärlekspar”.

Och som om jag inte överlag mått rätt kasst idag så har de jag EGENTLIGEN misstänker mest inte skrivit så mycket misstänkt ännu. Vilket GIVETVIS är misstänkt. Och sedan har vi någon som alltid är misstänkt men som jag kanske misstänker helt i onödan. Och sen när andra skriver att den och den verkar åt det godare hållet undrar jag i största allmänhet om det finns mer grund i påståendena eller om det enbart är utifrån det vi får läsa här.

Nej fy! Är mer än måttligt irriterad över dagen och komma in nu och se detta. Nästan att jag hoppas få åka ut ikväll. Bättre det än att jag riskerar att rikta misstankar åt oskyldiga.
 
Både Niyama och fio ville kolla mer på poisonous. Tror ingen av dom satt på mer information, men båda är rutinerade spelare så jag tänker nog försöka kolla ditåt lite.
För även om de var kärlekspar behövde de väl inte hålla med varandra så extremt av tvång?

Poisonous röstade på cirkus som BM.
I lyncherna röstade hon på glömmerallt och sen cirkus. Det var tredje rösten på cirkus, så om poisonous är ulv är det ett bra alibi. Det fanns fortfarande möjlighet att försöka styra iväg lynchen från cirkus, vilket gör att jag ändå vill sätta poisonous mer som god än ond.
Men jag vet inte.

Jag och Madalitso sticker ut idag. Jag var ju tvungen att rösta tidigt. Hade jag inte behövt det så hade jag antagligen också röstat på cirkus, Madas röst är ändå förhållandevis tidig, har inte koll på hur mycket hon varit kvar i leken under kvällen - har bara kunnat läsa sporadiskt och inte riktigt kopplat vilka användare som skrivit vad. Lyan visste väl att de var bestulna, den enda onda som inte hade den infon lär vara masterminden - jag ser lätt mönster som jag fastnar i, men reagerar lite på Madas röst där - ond som inte har koll på att lyan är avslöjad? Eller var hon, liksom jag, bara tvungen att rösta tidigt?

Håller med Niyama om att det troligen är så att cirkus inte ville bli BM och att hon om hon hunnit då bett sina kompisar att inte nominera henne. Tanken om Pega som nattvakt känns väl möjlig, men tänker att han ju lika gärna kan vara god, om än kankse inte ha en specialroll?

Men om Pegasus nu skulle vara nattvakt så kan nomineringar av honom komma från lyamedlemmar; Karamellen, snurrfian och Lobelia utöver cirkus.
Snurrfian dyker även upp på listan över möjlig fårulv iom rösten på glömmerallt i DL1, i den gruppen ingår även Poison, qitis och fio. Snurrfian lägger även en sen röst i dagens lynch, en "aja, det är ju redan kört"-röst? Vilket iof majoriteten, om inte hela, lyan ju lagt idag. Så det säger iof inte mycket.


Fio känns väl efter utgången av dagens lynch som säker att sätta på goda sidan. Men övriga är möjliga, om fårulven var inblandad.
Var det Nyiama som snappade upp fios inlägg om cirkus? Orkar inte gå tillbaka och kolla det nu. Oavsett så följer hon den på ett sätt som gör att hon nog ändå hamnar på goda sidan för mig. Men övriga är möjliga alibiröster, tänker jag utan att ha tittat närmare på motiveringar just nu.

Lite osammanhängande, kanske, men i alla fall några tankar från mig:)

(edit, lite styckesindelningar, förhoppningsvis lättare att läsa)
Jag tycker fortfarande det här inlägget från bsf skriver rimliga saker här. Särskilt det fetade.
Poisonous skulle ev kunna avskrivas efter vad jag skrivit ovan. Det lämnar karamellen, snurrfian, qitis och Lobelia att kolla lite extra på.

Ängeln lär inte vara anonym till goda lyan dock och borde vara den självklara mottagaren av första spioneraden dessutom som borde varit att tjuven stjäl från cirkus

Niyama var snabb att följa fios röst idag och antingen placerar det henne på goda sidan eller så är hon en följsam ulv ?
Kan se båda scenarierna stämma

ulvarns visste ju att tjuven stulit från cirkus.
Och att raden troligen skulle bli spioninfo till ängeln
I vanliga fall med en vanlig siare så nojar ulvar över att de troligen är siade men kan inte veta helt säkert

med allt detta i huvudet så tycker jag inte att det är orimligt att iaf ha i huvudet att följsamhet mot en trolig tjuvs röst kan bli ett utmärkt alibi och dessutom få goda att placera denna som god utan att ens tänka kritiskt på det. cirkus lägger dessutom sin röst på Niyama. Klassiskt om även Niyama är ulv -har jag varit med om flertalet gånger de lekar jag varit i lyan och lynchen går tydligt mot en ulv
Det kan givetvis också vara ett sätt av cirkus att så in misstankar mot Niyama

Detta knyter an till min tanke tidigare igår efter dl att jag närmast tycker att de som ”vågade” rösta avvikande igår -att det nästan faktiskt kan vara till deras fördel.

Ceta tex visade sig ju mycket riktigt vara god
Och skulle då inte ulvarna försöka haka på med flera röster då på samma person istället för att sprida rösterna på olika?
Fortfarande känns inte qitis helt god för mig.
Hon nominerade cirkus till BM. Röstat på glömmerallt och la sen åttonde rösten på cirkus. Rösten på glömmerallt känns i och för sig hyfsat rimlig för att vara en förstadagsröst, med den motivering som var.

Karamelldrottningen har skrivit en väldigt massa inlägg. Hittar minst två där hon säger att hon kan bli lynch frivilligt. Eftersom psykopaten är borta vet jag inte om det skulle kunna sätta henne mer på en god obetydlig roll.


Vågar inte skriva mer i ett och samma inlägg ifall mobilen dummar sig och allt försvinner :p. Får bli ett till inlägg sen.
 
Förhoppningsvis har ängeln fått nån information om nån som är god, vem röstfifflaren röstat på eller nåt.

Anade fio som tjuv eftersom hon gick på cirkus så bestämt, tur att Niyama "bara" var bybo.

Ska iväg och fodra hästar men ska kolla igenom leken lite mer från gårdagens dl sen.
Ja, det känns väl troligt, har inte hunnit sätta mig än.
Men fio var tjuv och fick svar efter dagDl, innan hon käkades, och lämnade vad som verkar vara ngt av ett testamente:

Jag får väl skriva ihop något om jag dör.

Är väl mest rösterna på GA som jag hänger upp mig på, utan att veta mer än någon annan, jag kan ju vara helt ute och cykla där.

Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu. Tror inte heller precis som @Niyama att lyan la sina röster på Cirkus som BM

Niyama känns väldigt grävande och lyfter fram olika teorier och följde mig ganska snabbt så hon hamnar ju åt det goda hållet.

Har ju inte haft så mkt mer att fokusera på ikväll.

Jag tänkte ju det först men det var den sena röständringen som gjorde att jag ändrade mig om tankarna om att han skulle vara nattvakt. Jag tog ju upp det i mitt teoriinlägg. Jag tycker lyan borde varit bättre förberedd än att göra en sådan miss om dom hade velat ha fram nattvakten. De som röstade på cirkus som jag inte tror är någon från lyan kunde dom ju inte göra något åt.



och sen här
Känns som att fio satta både niyama och pegasus åt det godare hållet här? Om det beror på info eller något annat vet jag inte, men niyama vet vi var god.
Så jag väljer I alla fall att börja leta ulvar på annat håll än just pega i alla fall.
 
Lobelia nominerade Pegasus63 till BM. Hon la sista rösten på cirkus, sin röst DL1 la hon på goda Elo.
Har inte sett så mycket letande, vilket gör att hon i nuläget hannar mer åt det onda hållet för mig.
Om Pegasus63 är god så röstade hon kanske där då BM ofta blir käk tidigt.

Snurrfian funderade tidigt på cirkus.
Jag blir väldigt fundersam på @cirkus som snarast verkar vilja godförklara @glömmerallt efter gårdagens lynch, jag får inte riktigt ihop det. Jag tycker fortfarande att det är skumt att säga att man vill att den som blir BM även lynchas och sedan väljer att lägga en första röst på någon istället för att rösta på någon som har röster redan.
Jag kan hålla med om att fårulven kan finnas bland oss som röstade på glömmerallt, men jag vet att jag inte är fårulven. Det ger att det kan vara @Poisonous , @qitis eller @fio Samtidigt vet jag från tidigare lekar att det kan vara så att vi goda spelar ulvarna i händerna och de bara kan glida med.

Man jag funderar lite på @karamelldrottningen hon verkar sitta väldigt lugnt för att ha fått två röster på sig i ett tidigt skede. Kan det ha något med att göra att hon vet att det inte blir röster? Samma med @hemlig som får två samma röster på sig strax efter sin röst på karamelldrottningen? Är det ulvarna som alibiröstar på varandra? Att karamelldrottningen mest klagar på att ingen har gjort bra motiveringar istället för att utveckla sina tankar om det känns också lite som en ulv som vill skriva något men ändå inte komma med input.

Nu hänger jag inte riktigt med i ditt resonemang, å ena sidan så tycker du att rösterna på GA var enkla och andra sidan föreslår du att GA är ond och valde Elo som är god istället för karamelldrottningen och hemlig som därmed är ulvar? Eller vad menar du?

Sen blev hon osäker på om fio verkligen stulit från cirkus.
Jag hänger inte riktigt med på hur du kan vara så säker på att ficktjuven har stulit från just cirkus och baserar det på fios inlägg? Du får gärna länka fios inlägg som du menar för det är en väldigt massa inlägg i leken.:cautious:
Blir väldigt osäker på snurrfian.
 
Snurrfian nominerade Pegasus63 till BM.
Hon har röstat glömmerallt och cirkus. Näst sista rösten på cirkus, en udda röst då hade ju stuckit ut en del. Känns som hon skulle kunna vara en ulv som bara följer med. Men som jag sagt ofta i den här leken, jag vet inte :arghh: .
 
Både Niyama och fio ville kolla mer på poisonous. Tror ingen av dom satt på mer information, men båda är rutinerade spelare så jag tänker nog försöka kolla ditåt lite.
För även om de var kärlekspar behövde de väl inte hålla med varandra så extremt av tvång?

Poisonous röstade på cirkus som BM.
I lyncherna röstade hon på glömmerallt och sen cirkus. Det var tredje rösten på cirkus, så om poisonous är ulv är det ett bra alibi. Det fanns fortfarande möjlighet att försöka styra iväg lynchen från cirkus, vilket gör att jag ändå vill sätta poisonous mer som god än ond.
Men jag vet inte.


Jag tycker fortfarande det här inlägget från bsf skriver rimliga saker här. Särskilt det fetade.
Poisonous skulle ev kunna avskrivas efter vad jag skrivit ovan. Det lämnar karamellen, snurrfian, qitis och Lobelia att kolla lite extra på.


Fortfarande känns inte qitis helt god för mig.
Hon nominerade cirkus till BM. Röstat på glömmerallt och la sen åttonde rösten på cirkus. Rösten på glömmerallt känns i och för sig hyfsat rimlig för att vara en förstadagsröst, med den motivering som var.

Karamelldrottningen har skrivit en väldigt massa inlägg. Hittar minst två där hon säger att hon kan bli lynch frivilligt. Eftersom psykopaten är borta vet jag inte om det skulle kunna sätta henne mer på en god obetydlig roll.


Vågar inte skriva mer i ett och samma inlägg ifall mobilen dummar sig och allt försvinner :p. Får bli ett till inlägg sen.
Sorry för så många negativa inlägg från mitt håll :o
Ska bättra mig!
Men ja kolla igenom @Poisonous inlägg gärna. ska själv göra det.
Sedan tänker jag att det är bra att fler granskas mer ingående.
ska fortsätta jobba nu men återkommer ikväll!
 
Oj, jag som satt Niyama mer at ond an god.

Det ar nagat som gnager i bakhuvudet angaende Pegas.
Att vara semi-aktiv i borjan och vilja ta at sig BM rollen for att sedan nastan helt forsvinna?
Och speciellt eftersom Cirkus nu var ond. Var det ett dubbelspel for att forsoka sakra BM rollen till den onda sidan oavsett?
 
Gör en lista över hur alla har röstat och färgar den.

1. iiantazie - ceta - cirkus
2. karamelldrottningen - bollen__ - cirkus
3. hemlig - karamelldrottningen - cirkus
4. glömmerallt - qitis Elo - cirkus
5. Madalitso - fio - qitis
6. Ceta (bybo) - hemlig - glömmerallt
7. Blacksmithfarm - Elo - Pegasus63
8. Elo (bybo) - qitis
9. Heffaklumpen - ceta - cirkus
10. cirkus (psykopat) - hemlig - Niyama
11. qitis - glömmerallt - cirkus
12. Gabby_Ossi - Lobelia - cirkus
13. Lobelia - Elo - cirkus
14. bollen__ - missar - cirkus
15. LenaH - fio - cirkus
16. Pegasus63 - karamelldrottningen - cirkus
17. fio (ficktjuv) - glömmerallt - cirkus
18. Snurrfian - glömmerallt - cirkus
19. Poisonous - glömmerallt - cirkus
20. Niyama (bybo) - cirkus - cirkus

Kommer skriva lite tankar fritt citerat ur minnet nu (röstningarna har jag dock INTE citerat ur minnet ;)).


Ser att det har varit prat om huruvida ulvarna skulle följa drevet på cirkus eller inte. Även jag ser det som rätt sannolikt att i alla fall någon eller några ulvar följt drevet på cirkus, med tanke på att nästan alla röstade på henne. Men också för att fördelningen annars skulle bli rätt skev. Med endast tre personer som inte röstade på cirkus (cirkus borträknat eftersom man inte får rösta på sig själv) varav en god (Ceta), skulle det vara för få onda i förhållande till hur många deltagare leken har (1/3 onda av 20 deltagare skulle vara ca 6.666 onda). Så som sagt, jag ser det som osannolikt att samtliga ulvar röstade på någon annan än cirkus... + att jag tror inte att en lya hade röjt sig på det sättet. Vilka jag ser som möjliga ulvar låter jag vara osagt för tillfället, behöver läsa igenom folks inlägg innan jag kan säga något om det.
Noterade även att det pratats om Poisonous och att någon (Niyama tror jag att det var) tyckte att hon var skum som verkade lite tvekande i sin röst på cirkus. Först tolkade jag det som ett sätt för en eventuellt ond Niyama att sprida misstankar omkring sig, men nu när vi vet att hon är god så vet jag inte. Jag tycker att det är jättesvårt, för jag har aldrig spelat med poisonous och vet inte hur hon (?) spelar. Men jag tänker att bara för att man tvekar på att rösta på en deltagare så är man inte automatiskt ond. Det kan ju lika gärna vara en god som tvekar på att följa ett drev mot en annan eventuellt god. Jag utesluter inte att poisonous kan vara ond, men jag vill inte ondförklara någon bara för att den eventuellt tvekar på vem den ska rösta på.
 
Oj, jag som satt Niyama mer at ond an god.

Det ar nagat som gnager i bakhuvudet angaende Pegas.
Att vara semi-aktiv i borjan och vilja ta at sig BM rollen for att sedan nastan helt forsvinna?
Och speciellt eftersom Cirkus nu var ond. Var det ett dubbelspel for att forsoka sakra BM rollen till den onda sidan oavsett?
Fast som flera erfarna vittnat om och som uppenbarligen hänt så sias (tjuvas) ju ofta den som blir BM, och det verkar ju som att cirkus visste detta, borde inte lyan inte försökt skaffa BM-titeln då? Enda anledningen vore ju om Pega var nattvakt, men om man tittar på fios testamente ställer sig fio frågande till det. Om fio bestulit pega och pega var nattvakt skulle hon skrikit tror jag, men risken finns ju att hon bestulit någon annan. I vilket fall så känns det som hon stulit från en vanlig bybo, en ulv eller draken, och då inte fått någonting.
 
Jag har försökt förstå mig på programmering hela dagen och är helt slut i huvudet, så kommer nog bara gå på minnet och vad jag läser under kvällen idag med, förlåt.

Spontant tänker jag att med 13 röster på cirkus hade det ju vara korkat av ulvar att inte rösta där? Om man någonsin bara kan följa med i en röstning är det väl när det blir den typen av drev.

Tycker det är jobbigt med en sån här stor lek för det känns som man lätt misstänker dom som skriver (för där har man något att gå på), medan en massa bara följer med. Försökte tänka igenom vilka som var kvar innan och hade en "just det, dom är också med" över flera deltagare....
 
Fast som flera erfarna vittnat om och som uppenbarligen hänt så sias (tjuvas) ju ofta den som blir BM, och det verkar ju som att cirkus visste detta, borde inte lyan inte försökt skaffa BM-titeln då? Enda anledningen vore ju om Pega var nattvakt, men om man tittar på fios testamente ställer sig fio frågande till det. Om fio bestulit pega och pega var nattvakt skulle hon skrikit tror jag, men risken finns ju att hon bestulit någon annan. I vilket fall så känns det som hon stulit från en vanlig bybo, en ulv eller draken, och då inte fått någonting.
Eller så lyckades hon stjäla från ängeln och ville inte skrika ut att hon hade skydd för natten, i hopp om att ulvarna skulle försöka käka henne och misslyckas.
Däremot så med tanke på att hon fick reda på vad hon stulit efter dagDL kan jag hålla med om att det är osannolikt att hon skulle ha lyckats stjäla något annat, utan att lämna någon form av testamente om vilken spelare som då är god/ond, när hon upprepade gånger pratade om att göra just det.
 
Snurrfian nominerade Pegasus63 till BM.
Hon har röstat glömmerallt och cirkus. Näst sista rösten på cirkus, en udda röst då hade ju stuckit ut en del. Känns som hon skulle kunna vara en ulv som bara följer med. Men som jag sagt ofta i den här leken, jag vet inte :arghh: .
Jag tycker att det är problematiskt när det blir ett drev som igår och anser att man behöver vrida och vända lite mer än bara rösta och vara nöjd med det. Som det är nu så är det väldigt många som egentligen skrev att de litade på Fio och därmed röstade på cirkus utan att vi fick se deras egna tankar. Att inte köpa något rakt av tycker jag inte ska ses som något ulvigt.
 
Deltagare:

1. ilantazie
2. karamelldrottningen
3. hemlig
4. glömmerallt
5. Madalitso
6. Ceta bybo
7. Blacksmithfarm
8. Elo bybo
9. Heffaklumpen
10. Cirkus psykopaten
11. qitis
12. Gabby_Ossi
13 Lobelia
14. bollen__
15. LenaH
16. Pegasus63 framröstad Borgmästare
17. Fio ficktjuv
18. Snurrfian
19.Poisonous
20. Niyama bybo

15 deltagare kvar
troligen 10-5 till goda just nu
eller 9-6 om det är totalt 7 onda

goda roller kvar

Ängel
Jägare
Röstfifflare
Matermind
drake
bybor ( antingen 5 eller 4 kvar)

onda roller kvar

vanlig ulv 2-3 st
Nattvakten
Självmordsbombaren

ond mastermind ( utanför lyan)

Jag postar denna så jag har lätt att hitta den sedan - håller på och kollar igenom mer noggrant på olika personer nu
Återkommer!
 
Utifrån röstlistorna (ot det är drygt att det färgade inte går att få med när man kopierar) så skulle man vid första anblick kunna tro att @hemlig inte kan sitta i lyan tillsammans med cirkus eftersom cirkus la upp en andra röst på henne så pass tidigt i dl 1 samtidigt så skiljer det en minut, cetas röst kan ha kommit samtidigt som Cirkus skrev och la upp. Inte för att jag vet om Hemlig är ond eller god men det kan vara bra att ha med sig åtminstone.

Jag är fortfarande väldigt fundersam på cirkus ivriga försvarande av @glömmerallt , det kan å ena sidan var ett försvar av en kollega, men det kan lika gärna vara ett sätt att få oss att tro att glömmerallt är en kollega. Jag är helt enkelt avvaktande där.

Vi vet att det blev lottning mellan elo och glömmerallt, många har snöat in på att det måste ha varit någon av oss som röstade på glömmerallt som är fårulv men samtidigt kan det lika gärna vara så att det är röstfifflaren som har lagt en röst på elo men det verkar inte lika intressant. I och med att jag vet att jag inte är fårulv, och fio är uppenbarligen god lämnar det @Poisonous och @qitis som visserligen kan vara fårulven vilken som helst av dem. Igår följde de båda rösterna på cirkus vilket var ganska väntat.

DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopa
t, Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo
 
Fast som flera erfarna vittnat om och som uppenbarligen hänt så sias (tjuvas) ju ofta den som blir BM, och det verkar ju som att cirkus visste detta, borde inte lyan inte försökt skaffa BM-titeln då? Enda anledningen vore ju om Pega var nattvakt, men om man tittar på fios testamente ställer sig fio frågande till det. Om fio bestulit pega och pega var nattvakt skulle hon skrikit tror jag, men risken finns ju att hon bestulit någon annan. I vilket fall så känns det som hon stulit från en vanlig bybo, en ulv eller draken, och då inte fått någonting.
Fast. Nae? Om pega varit nattvakt sa hade ju fio "akt dit" som de star i beskrivningen.
Nu outade hon ju sig sjalv.
Hur manga hann hon med att kolla?
"Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL"

Forsta dagen kollade hon cirkus. Darav drevet pa cirkus till lynch 2.
Vi far val inte veta vem hon valde som nr.2 eftersom hon nu ar ute? Savida inte spioninfon delas naganstans.

Det ar ju det jag menar. Om lyan forsokte rosta fram Cirkus sa skulle Fio syna. Da ar de val ett perfekt bakspel med att ocksa satta Pega mot bm. Fio kunde ju inte kolla bada tva?
Och som jag sa, Pega verkade ju valdigt entusiastisk dar i borjan men har i princip forsvunnit och hallit lag profil.
 
Fast. Nae? Om pega varit nattvakt sa hade ju fio "akt dit" som de star i beskrivningen.
Nu outade hon ju sig sjalv.
Hur manga hann hon med att kolla?
"Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL"

Forsta dagen kollade hon cirkus. Darav drevet pa cirkus till lynch 2.
Vi far val inte veta vem hon valde som nr.2 eftersom hon nu ar ute? Savida inte spioninfon delas naganstans.

Det ar ju det jag menar. Om lyan forsokte rosta fram Cirkus sa skulle Fio syna. Da ar de val ett perfekt bakspel med att ocksa satta Pega mot bm. Fio kunde ju inte kolla bada tva?
Och som jag sa, Pega verkade ju valdigt entusiastisk dar i borjan men har i princip forsvunnit och hallit lag profil.
Fast varför är det så säkert att Fio skulle kolla cirkus? Det känns som om det här haltar lite? Du menar att lyan visste att Fio var tjuven som skulle kolla cirkus och därmed lagt fram @Pegasus63 som BM istället? Något skaver rätt rejält i det här resonemanget, det känns som ett långdraget sätt att ondförklara pegas?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp