Ulvlek - Historieätarna

16:51 Cirkus nominerar Pegasus63
16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
17:13 Poisonous nominerar cirkus
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:23 qitis nominerar cirkus
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi
Jag funderar på borgmästarvalet. Jag tror cirkus var ärlig med att hon inte ville bli borgmästare - hon var rädd att bli käk och den rädslan var ju befogad eftersom käket kunde bli stulet. Men jag tror hon också minns hur snabbt valda BM blivit siade så om det diskuterades i lyan borde hon varit helt emot att hennes kollegor skulle nominera henne. Nån kan ju förstås ha gjort det innan det hunnit diskuteras eller la en tidig nominering och trodde inte att hon skulle få så många. Cirkus nominerade Pegasus och om han är nattvakten är det ju helt rimligt. Pegasus nominerade cirkus två minuter senare och kanske inte var klar över att det inte var en helt bra idé, dessutom ändrade han sen. Detta skulle kunna stämma helt överens med Pegasus som nattvakt men kan även vara god eller ond utanför lyan.

De övriga som nominerade cirkus tänker jag är mindre troliga i lyan med henne? Men mycket möjliga som den onda utanför såklart, där Poisonous är lite mer misstänkt då enligt tidigare resonemang.

Tillägg: Q har ju också känts som en ond utanför lyan med den kommentaren om att hon inte är i lyan och dessutom hennes tankar om att tjuven borde ha ätit ulven om käket blev stulet. Jag har nog för många onda utanför lyan nu.
 
Det är min misstanke oxå , kanske fårulv. Q känns inte heller helt god och grävande som vanligt. Fårulven röstade ju troligtvis på Glömmer allt och där röstade ju Poison, Q, Snurrfian och Jag.

Vet inte om det stämmer är väl bäst att tillägga O_o

Får väl skriva ett testamente innan jag dör.
Fast vet vi att fårulven troligtvis röstade där? Kan ju varit röstfifflaren som röstade på Elo och sen blev det lottning? Är inte det lika troligt? Men visst, Poison och Q misstänker jag ju, Snurris är neutral och du lutar mot god pga lynchen mot cirkus.
 
Jag får väl skriva ihop något om jag dör.

Är väl mest rösterna på GA som jag hänger upp mig på, utan att veta mer än någon annan, jag kan ju vara helt ute och cykla där.

Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu. Tror inte heller precis som @Niyama att lyan la sina röster på Cirkus som BM

Niyama känns väldigt grävande och lyfter fram olika teorier och följde mig ganska snabbt så hon hamnar ju åt det goda hållet.

Har ju inte haft så mkt mer att fokusera på ikväll.
 
Fast vet vi att fårulven troligtvis röstade där? Kan ju varit röstfifflaren som röstade på Elo och sen blev det lottning? Är inte det lika troligt? Men visst, Poison och Q misstänker jag ju, Snurris är neutral och du lutar mot god pga lynchen mot cirkus.

Javisst men jag vet inte varför röstfifflaren skulle rösta på någon med flera röster när det inte finns någon spionrad till lyan. Är väl mest det som gör att jag inte tror på röstfifflaren. Why liksom?
 
Javisst men jag vet inte varför röstfifflaren skulle rösta på någon med flera röster när det inte finns någon spionrad till lyan. Är väl mest det som gör att jag inte tror på röstfifflaren. Why liksom?
De som röstade på Elo var BSF, Lobelia och GA. BSF röstade tidigt och kunde ju inte veta vem som inte skulle få fler röster, GA behövde rädda sig själv.
 
Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu.
Tänker ju att det stämmer om Pegasus är nattvakt? Hans och cirkus märkliga nominerande av varandra och sen ändringen?
 
De som röstade på Elo var BSF, Lobelia och GA. BSF röstade tidigt och kunde ju inte veta vem som inte skulle få fler röster, GA behövde rädda sig själv.

Jag tänker inte låsa mig i några "som det brukar vara" argument här. :D Jag är ju inte säker som jag skrev.
 
Tänker ju att det stämmer om Pegasus är nattvakt? Hans och cirkus märkliga nominerande av varandra och sen ändringen?

Jag tänkte ju det först men det var den sena röständringen som gjorde att jag ändrade mig om tankarna om att han skulle vara nattvakt. Jag tog ju upp det i mitt teoriinlägg. Jag tycker lyan borde varit bättre förberedd än att göra en sådan miss om dom hade velat ha fram nattvakten. De som röstade på cirkus som jag inte tror är någon från lyan kunde dom ju inte göra något åt.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus

och sen här

Nej det förändrar inte tanken om cirkus. Dock kan ju Pega oxå vara bybo. Han ändrade ju sin BM röst så sent oxå.
 
fio känns ju som att jag vågar lita på nu när hon hade rätt om cirkus, och hon och Niyama verkar även ha hittat varandra. Niyama hängde på tidigt mot cirkus vilket talar till hennes fördel, håller med i mycket av det hon skriver och tycker hon resonerar vettigt.

Visst har tjuven fått info om vad den stulit (eller inte stulit) nu efter DL?
 
Herregud vad mycket ni har skrivit!
Jag har försökt hänga med och läsa i telefonen, och precis kommit ikapp.
Lite synd att det blev drev så fort, för det blir svårare att hitta resten av lyan då, känner jag, men samtidigt skönt att bli av med en ulv - och tur att det "bara" blev en bybo som drogs med.
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus
 
Håller för övrigt Pegasus åt det godare hållet, det gjorde jag även innan DL men nu känns det som att min teori som jag röstade efter inte är så otrolig. Har svårt att tro att det låg två ulvar uppe för borgmästarskapet tidigare, isåfall vore det väldigt dåligt planerat av ulvarna.

Intressant dock att den generella tonen i början var att ulvarna ville ha BM-rollen, men att cirkus som faktiskt var ond inte ville ha den, antagligen med risk för tjuveri. Sannolikt lyckades corkus inte fly stöld ändå, utan tjuven tog käket. Vore skönt isåfall, då skulle ängeln fortsätta vara anonym för ulvarna.

Måste kolla rollistan för att se om något mer kan utläsas.
 
fio känns ju som att jag vågar lita på nu när hon hade rätt om cirkus, och hon och Niyama verkar även ha hittat varandra. Niyama hängde på tidigt mot cirkus vilket talar till hennes fördel, håller med i mycket av det hon skriver och tycker hon resonerar vettigt.

Visst har tjuven fått info om vad den stulit (eller inte stulit) nu efter DL?

Ja den har Dag DL
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus
Jag och Madalitso sticker ut idag. Jag var ju tvungen att rösta tidigt. Hade jag inte behövt det så hade jag antagligen också röstat på cirkus, Madas röst är ändå förhållandevis tidig, har inte koll på hur mycket hon varit kvar i leken under kvällen - har bara kunnat läsa sporadiskt och inte riktigt kopplat vilka användare som skrivit vad. Lyan visste väl att de var bestulna, den enda onda som inte hade den infon lär vara masterminden - jag ser lätt mönster som jag fastnar i, men reagerar lite på Madas röst där - ond som inte har koll på att lyan är avslöjad? Eller var hon, liksom jag, bara tvungen att rösta tidigt?

Håller med Niyama om att det troligen är så att cirkus inte ville bli BM och att hon om hon hunnit då bett sina kompisar att inte nominera henne. Tanken om Pega som nattvakt känns väl möjlig, men tänker att han ju lika gärna kan vara god, om än kankse inte ha en specialroll?

Men om Pegasus nu skulle vara nattvakt så kan nomineringar av honom komma från lyamedlemmar; Karamellen, snurrfian och Lobelia utöver cirkus.
Snurrfian dyker även upp på listan över möjlig fårulv iom rösten på glömmerallt i DL1, i den gruppen ingår även Poison, qitis och fio. Snurrfian lägger även en sen röst i dagens lynch, en "aja, det är ju redan kört"-röst? Vilket iof majoriteten, om inte hela, lyan ju lagt idag. Så det säger iof inte mycket.

Fio känns väl efter utgången av dagens lynch som säker att sätta på goda sidan. Men övriga är möjliga, om fårulven var inblandad.
Var det Nyiama som snappade upp fios inlägg om cirkus? Orkar inte gå tillbaka och kolla det nu. Oavsett så följer hon den på ett sätt som gör att hon nog ändå hamnar på goda sidan för mig. Men övriga är möjliga alibiröster, tänker jag utan att ha tittat närmare på motiveringar just nu.

Lite osammanhängande, kanske, men i alla fall några tankar från mig:)

(edit, lite styckesindelningar, förhoppningsvis lättare att läsa)
 
Glömde färglägga Ceta!


DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus
 
Jag och Madalitso sticker ut idag. Jag var ju tvungen att rösta tidigt. Hade jag inte behövt det så hade jag antagligen också röstat på cirkus, Madas röst är ändå förhållandevis tidig, har inte koll på hur mycket hon varit kvar i leken under kvällen - har bara kunnat läsa sporadiskt och inte riktigt kopplat vilka användare som skrivit vad. Lyan visste väl att de var bestulna, den enda onda som inte hade den infon lär vara masterminden - jag ser lätt mönster som jag fastnar i, men reagerar lite på Madas röst där - ond som inte har koll på att lyan är avslöjad? Eller var hon, liksom jag, bara tvungen att rösta tidigt?

Håller med Niyama om att det troligen är så att cirkus inte ville bli BM och att hon om hon hunnit då bett sina kompisar att inte nominera henne. Tanken om Pega som nattvakt känns väl möjlig, men tänker att han ju lika gärna kan vara god, om än kankse inte ha en specialroll?

Men om Pegasus nu skulle vara nattvakt så kan nomineringar av honom komma från lyamedlemmar; Karamellen, snurrfian och Lobelia utöver cirkus.
Snurrfian dyker även upp på listan över möjlig fårulv iom rösten på glömmerallt i DL1, i den gruppen ingår även Poison, qitis och fio. Snurrfian lägger även en sen röst i dagens lynch, en "aja, det är ju redan kört"-röst? Vilket iof majoriteten, om inte hela, lyan ju lagt idag. Så det säger iof inte mycket.

Fio känns väl efter utgången av dagens lynch som säker att sätta på goda sidan. Men övriga är möjliga, om fårulven var inblandad.
Var det Nyiama som snappade upp fios inlägg om cirkus? Orkar inte gå tillbaka och kolla det nu. Oavsett så följer hon den på ett sätt som gör att hon nog ändå hamnar på goda sidan för mig. Men övriga är möjliga alibiröster, tänker jag utan att ha tittat närmare på motiveringar just nu.

Lite osammanhängande, kanske, men i alla fall några tankar från mig:)

(edit, lite styckesindelningar, förhoppningsvis lättare att läsa)
Jag håller verkligen med dig i stycket Pegasus. Börjat misstänka detsamma. Min egen röst på Pegasus nu dag 3 känns som en tabbe.
 
Jag får väl skriva ihop något om jag dör.

Är väl mest rösterna på GA som jag hänger upp mig på, utan att veta mer än någon annan, jag kan ju vara helt ute och cykla där.

Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu. Tror inte heller precis som @Niyama att lyan la sina röster på Cirkus som BM

Niyama känns väldigt grävande och lyfter fram olika teorier och följde mig ganska snabbt så hon hamnar ju åt det goda hållet.

Har ju inte haft så mkt mer att fokusera på ikväll.
Varför är det osannolikt med cirkus och Pegasus i lyan tillsammans?
 
Håller för övrigt Pegasus åt det godare hållet, det gjorde jag även innan DL men nu känns det som att min teori som jag röstade efter inte är så otrolig. Har svårt att tro att det låg två ulvar uppe för borgmästarskapet tidigare, isåfall vore det väldigt dåligt planerat av ulvarna.

Intressant dock att den generella tonen i början var att ulvarna ville ha BM-rollen, men att cirkus som faktiskt var ond inte ville ha den, antagligen med risk för tjuveri. Sannolikt lyckades corkus inte fly stöld ändå, utan tjuven tog käket. Vore skönt isåfall, då skulle ängeln fortsätta vara anonym för ulvarna.

Måste kolla rollistan för att se om något mer kan utläsas.
Ängeln lär inte vara anonym till goda lyan dock och borde vara den självklara mottagaren av första spioneraden dessutom som borde varit att tjuven stjäl från cirkus

Niyama var snabb att följa fios röst idag och antingen placerar det henne på goda sidan eller så är hon en följsam ulv ?
Kan se båda scenarierna stämma

ulvarns visste ju att tjuven stulit från cirkus.
Och att raden troligen skulle bli spioninfo till ängeln
I vanliga fall med en vanlig siare så nojar ulvar över att de troligen är siade men kan inte veta helt säkert

med allt detta i huvudet så tycker jag inte att det är orimligt att iaf ha i huvudet att följsamhet mot en trolig tjuvs röst kan bli ett utmärkt alibi och dessutom få goda att placera denna som god utan att ens tänka kritiskt på det. cirkus lägger dessutom sin röst på Niyama. Klassiskt om även Niyama är ulv -har jag varit med om flertalet gånger de lekar jag varit i lyan och lynchen går tydligt mot en ulv
Det kan givetvis också vara ett sätt av cirkus att så in misstankar mot Niyama

Detta knyter an till min tanke tidigare igår efter dl att jag närmast tycker att de som ”vågade” rösta avvikande igår -att det nästan faktiskt kan vara till deras fördel.

Ceta tex visade sig ju mycket riktigt vara god
Och skulle då inte ulvarna försöka haka på med flera röster då på samma person istället för att sprida rösterna på olika?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp