Ulvlek - Historieätarna

Jag tänker nästan lite tvärtom faktiskt.
skulle de sitta i lyan så vet de ju att (som det nu är rätt glasklart efter dl och efter Fios inlägg i frågan) som att käket var det stulna så varför ens försöka vända det hela ?

Hintar kan man reagera på som god också även om jag förstår din tanke där att onda kan bli uppgivna och gnälla)

Men vem vet vad ulvar gör och inte gör ?( förutom de själva då )
Jag är mer inne på att lyan som ju säkerligen visste detta med stulna käket hellre velat vara följsamma faktiskt ?
men tänker väl helt uppåt väggarna möjligen?
 
Fast alltså, jag tycker det är dumt att misstänka någon för att denne tycker att hintarna är för tydliga. Även som god måste man ju få säga till när man inte tycker något är ok enligt reglerna utan att bli lynchad för det.
Fast det var ju inte i kursivt eller ot-färg och då får man väl ta med det i teorierna. Och som god skulle jag mer vara oj, akta så du inte hintar nu så min sida får nåt straff. Här tyckte jag det lät mer missnöjt.
Tycker det är jättesvårt både idag och igår när man kollar hur folk har röstat. Men tror du att någon av de onda kan ha röstat på någon annan än Cirkus? Om inte borde de onda (iaf några) ha röstat på Cirkus i ett senare skede i röstningen?
Inte vet jag, kan ju bara vara BSF eller Madalitso i så fall. Båda röstade tidigt men Madalitso efter fio och mig.
Jag tänker nästan lite tvärtom faktiskt.
skulle de sitta i lyan så vet de ju att (som det nu är rätt glasklart efter dl och efter Fios inlägg i frågan) som att käket var det stulna så varför ens försöka vända det hela ?

Hintar kan man reagera på som god också även om jag förstår din tanke där att onda kan bli uppgivna och gnälla)

Men vem vet vad ulvar gör och inte gör ?( förutom de själva då )
I början kan de ju ha hoppats att ficktjuven skulle hålla lite lägre profil.

Ja givetvis kan man reagera på hintar oavsett sida, men om nån från min sida hintar blir jag mer "kom ihåg teorier så vi inte får straff", här tyckte jag det lät mer missnöjt från Poisonous, det fick mig att reagera iaf.
 
Jag är mer inne på att lyan som ju säkerligen visste detta med stulna käket hellre velat vara följsamma faktiskt ?
men tänker väl helt uppåt väggarna möjligen?
Uppenbarligen har ju en del varit följsamma iaf eftersom det var så få avvikande röster. Det var kanske dumt att jag så snabbt hakade på fio, hade varit bättre att avvakta och se hur andra agerade men jag var rädd att lynchen skulle dra iväg åt nåt annat håll.
 
Även Poisonus behöver kollas noggrannare på om cirkus är ulv, fick känslan av att hon följde motvilligt och dessutom var lite missnöjd över att det blev "för tydligt". Måste skriva det om jag skulle dö 😅

Det är min misstanke oxå , kanske fårulv. Q känns inte heller helt god och grävande som vanligt. Fårulven röstade ju troligtvis på Glömmer allt och där röstade ju Poison, Q, Snurrfian och Jag.

Vet inte om det stämmer är väl bäst att tillägga O_o

Får väl skriva ett testamente innan jag dör.
 
Det är min misstanke oxå , kanske fårulv. Q känns inte heller helt god och grävande som vanligt. Fårulven röstade ju troligtvis på Glömmer allt och där röstade ju Poison, Q, Snurrfian och Jag.
ledsen för att jag inte kunnat delta som jag brukar men har iaf responderat på @Blacksmithfarm s inlägg tidigare idag där jag faktiskt avskrev flera som fårulv om du missat det? Väl medveten om att jag själv kunde bli misstänkt för den rollen dessutom ( jag avskriver fö ingen av de jag avskrev som fårulv för att vara onda dock - det vill jag vara tydlig med att framföra!)

Jag vill också säga att jag vill försvara min egen röst på glömmerallt igår - jag fick verkligen inte ihop tänket då
Och med tanke på att cirkus var i lyan och var en av de som snabbast fattade vad glömmerallt menade så kan jag nu så här efteråt tänka att hon nog fattade att hon var god ( eller ond utanför lyan med det cirkus skrev " att hon fattade tänket" ) Är ju mina tankar!
Tänker att det kan ha varit så att det stod mellan två goda igår -har ju visat sig stämma flera gånger genom åren
men lägger en brasklapp här :
GA kan likväl vara god som ond - kan ju bara utgå från min egen roll - definitivt i dl1 iaf

försöker bidra med det jag kan
 
  • Gilla
Reactions: fio
Ja givetvis kan man reagera på hintar oavsett sida, men om nån från min sida hintar blir jag mer "kom ihåg teorier så vi inte får straff", här tyckte jag det lät mer missnöjt från Poisonous, det fick mig att reagera iaf.
jo jag förstår tanken - men om det är från onda så brukar de yla( :D) i lyatråden och inte i leken ( är min erfarenhet iaf)
 
ledsen för att jag inte kunnat delta som jag brukar men har iaf responderat på @Blacksmithfarm s inlägg tidigare idag där jag faktiskt avskrev flera som fårulv om du missat det? Väl medveten om att jag själv kunde bli misstänkt för den rollen dessutom ( jag avskriver fö ingen av de jag avskrev som fårulv för att vara onda dock - det vill jag vara tydlig med att framföra!)

Jag vill också säga att jag vill försvara min egen röst på glömmerallt igår - jag fick verkligen inte ihop tänket då
Och med tanke på att cirkus var i lyan och var en av de som snabbast fattade vad glömmerallt menade så kan jag nu så här efteråt tänka att hon nog fattade att hon var god ( eller ond utanför lyan med det cirkus skrev " att hon fattade tänket" ) Är ju mina tankar!
Tänker att det kan ha varit så att det stod mellan två goda igår -har ju visat sig stämma flera gånger genom åren
men lägger en brasklapp här :
GA kan likväl vara god som ond - kan ju bara utgå från min egen roll - definitivt i dl1 iaf

försöker bidra med det jag kan


Nejmen det såg jag, du menar nedanstående inlägg? men det säger ju dock inte så mkt? Det kändes ändå rätt givet att det var så. Säger inget om GA´s roll visserligen men det ligger ju nära till hands att misstänka att fårulven har röstat där. Jag ändrade ju inte heller min röst på GA, även om jag fattade vad hon till slut menade så jag har inga funderingar om varför folk röstade där. Bara att en trolig fårulv röstade där.

Vettigt skrivet och sammanfattar mina egna tankar :up:

borde gå att avskriva er tre som fårulven tycker jag :)
 
Nattvakten: En ulv i lyan och ficktjuvens fasa! Om ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem.
Har en fundering kring detta som varit uppe i leken innan vad jag hunnit sett fritt taget från( orkar inte leta citat nu måste sova snart ska jobba imorgon bitti också som vanligt och vill säkerställa att jag kan bidra medans jag kan ha chansen)

Alltså om tjuven stjäl från nattvakten det första den gör så får den ingen "skörd" så att säga? Dvs får inget tjuveri ? eller får den det? detta kändes lite oklart men tänker att jag ville lyfta frågan iom att pegasus blev BM .
Det har ju spekulerats i om nattvakten är skyddad från att bli tjuvad - jag är inte så säker på det - därav frågan ( även om det verkar troligt )
tillägg : @Artline
 
Senast ändrad:
varför bara fårulven? jag vet att elo åkte med färre röster än GA
Röstfifflaren kan såklart varit inblandad, det har jag ingen aning om. Men iom att du stödjer BSF tanke på att båda två inte var inblandade (om jag minns inlägget rätt, måste plocka fram det) så får en ju välja vad en ska tro på. Är det troligt att röstfifflaren röstar på en person i DL1 som hade 3 röster och där ingen spioninfo går till lyan? Vill den inte visa sig för goda lyan? Jag vet inte? Vad tror du? Eller menar du något annat?

Skulle bara kolla lite snabbt innan jag gick och la mig... Jomen tjena...
Lite tankar i alla fall. LL har sagt att BM blev lottad. Men i lynchen har det definitivt hänt något i kulisserna.
Poisonous, qitis, Snurrfian och fio har röstat på glömmerallt.
Antingen är det en av dessa röster som inte räknas, eller så har någon annan lagt en dold röst på elo.
Jag, Lobelia och glömmerallt har röstat på elo,
ingen av dessa röster bör vara falsk iom att elo åkte. Teoretiskt kan både fifflaren och fårulven vara inblandade, såklart, men det känns mindre troligt.
Glömmerallt ändrar röst för att rädda sig - men gör hon det på ren chansning eller VET hon att hon har hjälp i kulisserna?
Pegasus ändrar sin nominering och lyckas därmed knipa åt sig BM-rollen. Vad säger det om Pega? Inte mycket just nu tror jag. Men jag noterar det i alla fall.

Nåja, lite tankar i alla fall.

Jobbar kväll imorgon igen, så ska hoppa i säng nu så att jag hinner upp och teoria innan jag börjar





givet ja absolut men inte för alla kanske och väl bättre att ge uttryck för att man stöder tanken istället för att nonchalera den eller motarbeta den ( tycker jag då)

Ja det har jag väl inte sagt emot? Men nu använde du ju det citatet som svar på varför jag inte upplever att du är lika grävande som vanligt och jag tycker inte att ett hålla med inlägg är särskilt grävande.
 
Har en fundering kring detta som varit uppe i leken innan vad jag hunnit sett fritt taget från( orkar inte leta citat nu måste sova snart ska jobba imorgon bitti också som vanligt och vill säkerställa att jag kan bidra medans jag kan ha chansen)

Alltså om tjuven stjäl från nattvakten det första den gör så får den ingen "skörd" så att säga? Dvs får inget tjuveri ? eller får den det? detta kändes lite oklart men tänker att jag ville lyfta frågan iom att pegasus blev BM .
Det har ju spekulerats i om nattvakten är skyddad från att bli tjuvad - jag är inte så säker på det - därav frågan ( även om det verkar troligt )
tillägg : @Artline

Här förklarar Artline om att stjäla från nattvakten, du har ju gillat inlägget :p Eller så förstår jag inte frågan.

Ficktjuv: Kan stjäla varje natt. Käket kan bara stjälas en gång. Om det sker få tjuven välja att käka den bestulna, men då dör tjuven själv. Om tjuven försöker stjäla från ännu en ulv får tjuven veta att det inte finns något att stjäla (samma gäller stöld från bybor). Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL. Den bestulna får veta att hen inte har någon förmåga den natten. Stjäl tjuven ifrån Mastermind så tjuven inte veta om det är den goda eller den onda. Tjuven kan heller inte stjäla käk ifrån nattvakten.

Så ulvarna får käka om nattvakten blir bestulen.
 
Är det troligt att röstfifflaren röstar på en person i DL1 som hade 3 röster och där ingen spioninfo går till lyan? Vill den inte visa sig för goda lyan? Jag vet inte? Vad tror du? Eller menar du något annat?
det beror ju på vem som har rollen och hur röstningen såg ut tänker jag
om det var tvunget för att få chansen att vara kvar visavi att visa sig till goda lyan( här väger jag även in den konstiga grejen av GA att rösta på mig som BM och även rösta på mig tlll lynch) är väldigt ambivalent till hur jag ska förhålla mig till det Framför allt med cirkus snabba " jag fattar grejen" svar på det
GA ville ändra röst från mig också och det var väl främst efter det kommit ytterligare en röst på mig om jag minns rätt?
(reserverar mig för jag kommer ihåg fel men vill ändå skriva det)
 
Här förklarar Artline om att stjäla från nattvakten, du har ju gillat inlägget :p Eller så förstår jag inte frågan.
ja men visst! tack! :) jag trodde så också men blev lite fundersam ( läste nog mest om vad tjuven kunde stjäla och inte just om nattvakten i sig )
 
Röstfifflaren kan såklart varit inblandad, det har jag ingen aning om. Men iom att du stödjer BSF tanke på att båda två inte var inblandade (om jag minns inlägget rätt, måste plocka fram det) så får en ju välja vad en ska tro på. Är det troligt att röstfifflaren röstar på en person i DL1 som hade 3 röster och där ingen spioninfo går till lyan? Vill den inte visa sig för goda lyan? Jag vet inte? Vad tror du? Eller menar du något annat?









Ja det har jag väl inte sagt emot? Men nu använde du ju det citatet som svar på varför jag inte upplever att du är lika grävande som vanligt och jag tycker inte att ett hålla med inlägg är särskilt grävande.
ja det förstår jag
 
det beror ju på vem som har rollen och hur röstningen såg ut tänker jag
om det var tvunget för att få chansen att vara kvar visavi att visa sig till goda lyan( här väger jag även in den konstiga grejen av GA att rösta på mig som BM och även rösta på mig tlll lynch) är väldigt ambivalent till hur jag ska förhålla mig till det Framför allt med cirkus snabba " jag fattar grejen" svar på det
GA ville ändra röst från mig också och det var väl främst efter det kommit ytterligare en röst på mig om jag minns rätt?
(reserverar mig för jag kommer ihåg fel men vill ändå skriva det)

Jag uppfattade det som att GA ville ändra röst bort från dig iom att hon fattade att du inte skulle bli BM ändå. Men jag kan ha fel, är nog bättre att @glömmerallt svarar på det igen.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp