Jag och Madalitso sticker ut idag. Jag var ju tvungen att rösta tidigt. Hade jag inte behövt det så hade jag antagligen också röstat på cirkus, Madas röst är ändå förhållandevis tidig, har inte koll på hur mycket hon varit kvar i leken under kvällen - har bara kunnat läsa sporadiskt och inte riktigt kopplat vilka användare som skrivit vad. Lyan visste väl att de var bestulna, den enda onda som inte hade den infon lär vara masterminden - jag ser lätt mönster som jag fastnar i, men reagerar lite på Madas röst där - ond som inte har koll på att lyan är avslöjad? Eller var hon, liksom jag, bara tvungen att rösta tidigt?
Håller med Niyama om att det troligen är så att cirkus inte ville bli BM och att hon om hon hunnit då bett sina kompisar att inte nominera henne. Tanken om Pega som nattvakt känns väl möjlig, men tänker att han ju lika gärna kan vara god, om än kankse inte ha en specialroll?
Men om Pegasus nu skulle vara nattvakt så kan nomineringar av honom komma från lyamedlemmar; Karamellen, snurrfian och Lobelia utöver cirkus.
Snurrfian dyker även upp på listan över möjlig fårulv iom rösten på glömmerallt i DL1, i den gruppen ingår även Poison, qitis och fio. Snurrfian lägger även en sen röst i dagens lynch, en "aja, det är ju redan kört"-röst? Vilket iof majoriteten, om inte hela, lyan ju lagt idag. Så det säger iof inte mycket.
Fio känns väl efter utgången av dagens lynch som säker att sätta på goda sidan. Men övriga är möjliga, om fårulven var inblandad.
Var det Nyiama som snappade upp fios inlägg om cirkus? Orkar inte gå tillbaka och kolla det nu. Oavsett så följer hon den på ett sätt som gör att hon nog ändå hamnar på goda sidan för mig. Men övriga är möjliga alibiröster, tänker jag utan att ha tittat närmare på motiveringar just nu.
Lite osammanhängande, kanske, men i alla fall några tankar från mig
(edit, lite styckesindelningar, förhoppningsvis lättare att läsa)