Ulvlek - Historieätarna

Och det blir ju lite svårare för tjuven att hitta fler ulvar om nu käket blev stulet (vilket verkar troligt ) eftersom den bara kunde sno käket en gång
Finns ju flera andra roller (både goda och en ond ) som kan ha använt sin förmåga dessutom och inte heller går att tjuva från längre så det blir väldigt många som hamnar i facket ”bybo?” Så tänker att det blir svårare att veta något säkert för tjuven i framtiden helt enkelt
 
Ängeln lär inte vara anonym till goda lyan dock och borde vara den självklara mottagaren av första spioneraden dessutom som borde varit att tjuven stjäl från cirkus

Niyama var snabb att följa fios röst idag och antingen placerar det henne på goda sidan eller så är hon en följsam ulv ?
Kan se båda scenarierna stämma

ulvarns visste ju att tjuven stulit från cirkus.
Och att raden troligen skulle bli spioninfo till ängeln
I vanliga fall med en vanlig siare så nojar ulvar över att de troligen är siade men kan inte veta helt säkert

med allt detta i huvudet så tycker jag inte att det är orimligt att iaf ha i huvudet att följsamhet mot en trolig tjuvs röst kan bli ett utmärkt alibi och dessutom få goda att placera denna som god utan att ens tänka kritiskt på det. cirkus lägger dessutom sin röst på Niyama. Klassiskt om även Niyama är ulv -har jag varit med om flertalet gånger de lekar jag varit i lyan och lynchen går tydligt mot en ulv
Det kan givetvis också vara ett sätt av cirkus att så in misstankar mot Niyama

Detta knyter an till min tanke tidigare igår efter dl att jag närmast tycker att de som ”vågade” rösta avvikande igår -att det nästan faktiskt kan vara till deras fördel.

Ceta tex visade sig ju mycket riktigt vara god
Och skulle då inte ulvarna försöka haka på med flera röster då på samma person istället för att sprida rösterna på olika?
Jag tycker att det är läskigt med Niyama, för precis som du skriver så kan det lika gärna vara en ulv som snabbt snappade upp vad fio skrev och hängde på. Det gör ju att man gärna sätter Niyama åt det goda hållet men kan ju precis som du skriver vara farligt då vi kan vara grundlurade.

Håller med om att det är troligt att goda lyan har koll på ängeln och att info borde nått hen.
 
Och det blir ju lite svårare för tjuven att hitta fler ulvar om nu käket blev stulet (vilket verkar troligt ) eftersom den bara kunde sno käket en gång
Finns ju flera andra roller (både goda och en ond ) som kan ha använt sin förmåga dessutom och inte heller går att tjuva från längre så det blir väldigt många som hamnar i facket ”bybo?” Så tänker att det blir svårare att veta något säkert för tjuven i framtiden helt enkelt
Ah, detta hade jag inte fattat! Så tjuven kommer inte få veta ulv när hen inte kan sno käket igen? Alla visas som bybo? Inte ond/god?
 
Ängeln lär inte vara anonym till goda lyan dock och borde vara den självklara mottagaren av första spioneraden dessutom som borde varit att tjuven stjäl från cirkus

Niyama var snabb att följa fios röst idag och antingen placerar det henne på goda sidan eller så är hon en följsam ulv ?
Kan se båda scenarierna stämma

ulvarns visste ju att tjuven stulit från cirkus.
Och att raden troligen skulle bli spioninfo till ängeln
I vanliga fall med en vanlig siare så nojar ulvar över att de troligen är siade men kan inte veta helt säkert

med allt detta i huvudet så tycker jag inte att det är orimligt att iaf ha i huvudet att följsamhet mot en trolig tjuvs röst kan bli ett utmärkt alibi och dessutom få goda att placera denna som god utan att ens tänka kritiskt på det. cirkus lägger dessutom sin röst på Niyama. Klassiskt om även Niyama är ulv -har jag varit med om flertalet gånger de lekar jag varit i lyan och lynchen går tydligt mot en ulv
Det kan givetvis också vara ett sätt av cirkus att så in misstankar mot Niyama

Detta knyter an till min tanke tidigare igår efter dl att jag närmast tycker att de som ”vågade” rösta avvikande igår -att det nästan faktiskt kan vara till deras fördel.

Ceta tex visade sig ju mycket riktigt vara god
Och skulle då inte ulvarna försöka haka på med flera röster då på samma person istället för att sprida rösterna på olika?
Jag tvivlar på att en ulv skulle gått ut hårt för att lyncha en annan, men konstigare saker har hänt och ofta.


Angåend en uddaröst vid lynch som skapar drev har jag sett massor av både goda och ulvar som lägger udda-röster, min erfarenhet är tyvärr att det inte säger mycket alls, och här lades väl uddarösterna tidigt innan drevet kom igång om jag inte minns fel (har inte kollat upp).
 
Jag tvivlar på att en ulv skulle gått ut hårt för att lyncha en annan, men konstigare saker har hänt och ofta.


Angåend en uddaröst vid lynch som skapar drev har jag sett massor av både goda och ulvar som lägger udda-röster, min erfarenhet är tyvärr att det inte säger mycket alls, och här lades väl uddarösterna tidigt innan drevet kom igång om jag inte minns fel (har inte kollat upp).
Läste igen, hade tankarna på @fio när det gällde att dra igång drevet, när det gäller @Niyama så kan hon lika gärna vara ulv som god, fio var ganska på i sitt inlägg så en ulv som vill ha cred för att lyncha ulvar kan likaväl haka på som en god. När det gäller Niyama så brukar hon ofta vela lite fram och tillbaks och noja när det verkar som hon vill att folk ska notera.
 
Ah, detta hade jag inte fattat! Så tjuven kommer inte få veta ulv när hen inte kan sno käket igen? Alla visas som bybo? Inte ond/god?

Ingen roll visas väl? Utav tjuven får själv dra slutsatsen om det beroende på om den kan tjuva något och vad det är?

Nattvakten lär den ju få veta, den åker ju dit då. Sen vad det står exakt i informationen får nog @Artline svara på.
 
Varför är det osannolikt med cirkus och Pegasus i lyan tillsammans?

Ganska osannolikt skrev jag pga det jag skrev i ett inlägg längre ner

Jag tänkte ju det först men det var den sena röständringen som gjorde att jag ändrade mig om tankarna om att han skulle vara nattvakt. Jag tog ju upp det i mitt teoriinlägg. Jag tycker lyan borde varit bättre förberedd än att göra en sådan miss om dom hade velat ha fram nattvakten. De som röstade på cirkus som jag inte tror är någon från lyan kunde dom ju inte göra något åt.
 
Nattvakten lär den ju få veta, den åker ju dit då. Sen vad det står exakt i informationen får nog @Artline svara på.
Gick tillbaka i rollistan och läste både om ficktjuven och om nattvakten
Ficktjuv: Kan stjäla varje natt. Käket kan bara stjälas en gång. Om det sker få tjuven välja att käka den bestulna, men då dör tjuven själv. Om tjuven försöker stjäla från ännu en ulv får tjuven veta att det inte finns något att stjäla (samma gäller stöld från bybor). Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL. Den bestulna får veta att hen inte har någon förmåga den natten. Stjäl tjuven ifrån Mastermind så tjuven inte veta om det är den goda eller den onda. Tjuven kan heller inte stjäla käk ifrån nattvakten.

ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem.
Jag tolkar det som att om en ulv blivit bestulen på käket så kan den inte stjäla käket igen.
Och att om tjuven råkar på nattvakten så vet den inte om att det är just nattvakten?
Den får ju inget att stjäla så kan tro det är en ”bybo?”
Däremot vet ju nattvakten vem som tjuven är och vad den lyckats stjäla

taggar @Artline för att få lite klarhet i detta. Får tjuven vetskap om att det är just nattvakten den råkat på?
 
Nu måste jag gå och lägga mig och sova, kom precis hem efter en jobbnatt. Vi får väl se om jag vaknar upp här eller i goda lyan i em.
 
Men vad ska man säga om den här röstningen då? Det skummaste tyckte jag var ceta som bevisligen var god. BSF röstade så tidigt så svårt att säga nåt där. Madalitso avvikande också, skum? Och så Poisonous som verkade följa motvilligt och lite missnöjd över hintar och det tror jag onda sidan är just nu så det gör mig misstänksam mot henne.

Fast det var ju inte i kursivt eller ot-färg och då får man väl ta med det i teorierna. Och som god skulle jag mer vara oj, akta så du inte hintar nu så min sida får nåt straff. Här tyckte jag det lät mer missnöjt.

Inte vet jag, kan ju bara vara BSF eller Madalitso i så fall. Båda röstade tidigt men Madalitso efter fio och mig.

I början kan de ju ha hoppats att ficktjuven skulle hålla lite lägre profil.

Ja givetvis kan man reagera på hintar oavsett sida, men om nån från min sida hintar blir jag mer "kom ihåg teorier så vi inte får straff", här tyckte jag det lät mer missnöjt från Poisonous, det fick mig att reagera iaf.

Jag och Madalitso sticker ut idag. Jag var ju tvungen att rösta tidigt. Hade jag inte behövt det så hade jag antagligen också röstat på cirkus, Madas röst är ändå förhållandevis tidig, har inte koll på hur mycket hon varit kvar i leken under kvällen - har bara kunnat läsa sporadiskt och inte riktigt kopplat vilka användare som skrivit vad. Lyan visste väl att de var bestulna, den enda onda som inte hade den infon lär vara masterminden - jag ser lätt mönster som jag fastnar i, men reagerar lite på Madas röst där - ond som inte har koll på att lyan är avslöjad? Eller var hon, liksom jag, bara tvungen att rösta tidigt?

Håller med Niyama om att det troligen är så att cirkus inte ville bli BM och att hon om hon hunnit då bett sina kompisar att inte nominera henne. Tanken om Pega som nattvakt känns väl möjlig, men tänker att han ju lika gärna kan vara god, om än kankse inte ha en specialroll?

Men om Pegasus nu skulle vara nattvakt så kan nomineringar av honom komma från lyamedlemmar; Karamellen, snurrfian och Lobelia utöver cirkus.
Snurrfian dyker även upp på listan över möjlig fårulv iom rösten på glömmerallt i DL1, i den gruppen ingår även Poison, qitis och fio. Snurrfian lägger även en sen röst i dagens lynch, en "aja, det är ju redan kört"-röst? Vilket iof majoriteten, om inte hela, lyan ju lagt idag. Så det säger iof inte mycket.

Fio känns väl efter utgången av dagens lynch som säker att sätta på goda sidan. Men övriga är möjliga, om fårulven var inblandad.
Var det Nyiama som snappade upp fios inlägg om cirkus? Orkar inte gå tillbaka och kolla det nu. Oavsett så följer hon den på ett sätt som gör att hon nog ändå hamnar på goda sidan för mig. Men övriga är möjliga alibiröster, tänker jag utan att ha tittat närmare på motiveringar just nu.

Lite osammanhängande, kanske, men i alla fall några tankar från mig:)

(edit, lite styckesindelningar, förhoppningsvis lättare att läsa)
Jag röstade hyfsat tidigt igår och orkade sen inte in och läsa mer än kolla vad som hände vid dl igår, var lite för trött för lek.

Jag röstade på q för jag hade någon form av motivation mot henne. Hann inte se din röst Niyama, och var inte i det läget beredd att följa fio, för jag kände mig inte klar i huvudet nog för att säga om hon skrev mer som en säker god eller som en ulv som försökte luras. Och iom att jag inte hade energi att gå igenom cirkus och titta på henne för att se om hon varit skum i vad hon skrev så fick det bli q där jag hade en tanke på saker som kunde tyda på att hon var ond.
 
Gick tillbaka i rollistan och läste både om ficktjuven och om nattvakten



Jag tolkar det som att om en ulv blivit bestulen på käket så kan den inte stjäla käket igen.
Och att om tjuven råkar på nattvakten så vet den inte om att det är just nattvakten?
Den får ju inget att stjäla så kan tro det är en ”bybo?”
Däremot vet ju nattvakten vem som tjuven är och vad den lyckats stjäla

taggar @Artline för att få lite klarhet i detta. Får tjuven vetskap om att det är just nattvakten den råkat på?
Ja. Tjuven får veta om hen är upptäckt.
 
Efter igår vill även jag hålla fio åt det goda hållet.
Funderar lite på vad du menar om att cirkus inte ville vara BM dock. Om Pegasus63 är god, nominerade flera i lyan honom tror du? @fio
Är det i rösterna där vi kan hitta ulvar?

Nåt med q skaver fortfarande för mig, men jag är inte säker.

Om respektive mastermind använt sina gissningar, visas de då som mastermind eller bybo om tjuven försöker stjäla av dom? @Artline

Niyama följde först på fio, det torde sätta henne åt goda hållet. Tror jag.
 
Efter igår vill även jag hålla fio åt det goda hållet.
Funderar lite på vad du menar om att cirkus inte ville vara BM dock. Om Pegasus63 är god, nominerade flera i lyan honom tror du? @fio
Är det i rösterna där vi kan hitta ulvar?

Nåt med q skaver fortfarande för mig, men jag är inte säker.

Om respektive mastermind använt sina gissningar, visas de då som mastermind eller bybo om tjuven försöker stjäla av dom? @Artline

Niyama följde först på fio, det torde sätta henne åt goda hållet. Tror jag.
De visas inte som något, utan tjuven får veta att det inte finns något att stjäla.
 
Uppdatering

Det hade varit väldigt tydligt i inbjudan. IRL-möten mellan deltagarna fick inte ske, trots att alla befann sig på samma slott. De rätter man åt ”tillsammans” serverades av personal till det egna rummet. När medlemmarna stod för matlagningen gjorde varje person det ensam i köket. Sista dagen skulle det visserligen vara en stor grillfest utomhus, men det var enda tillfället de skulle träffas ”på riktigt”.

Vad gör man då när man plötsligt och häftigt blir förälskade över Zoom? Fio hade direkt första dagen, när de förevisade varandras skapelser (och någon eventuellt bytt ut en kröningstjur mot en Big Mac) insett med vilken grace Niyama förevisade sina jästa mispelfrukter, gjorda efter ett viktorianskt originalrecept. Och när fio klingade på Niyamas messenger senare på kvällen förlorade de sig helt i diskussionen om olika jäsningsprocesser. Kanske hade någon annan bryggt en kärleksdryck efter 1600-talsanteckningar? Nu bara måste de träffas på riktigt! Självklart över en middag. Den hade varit fantastisk och de inväntade desserten. Den hade de lyckats muta en i slottspersonalen att ta med sig.

En knackning på dörren. Å, det var efterrätten. Men när fio öppnade fick hon en smärre chock. Där utanför stod sällskapets ledning i full skyddsmundering. IRL-möten var inte tillåtna och här var ett tydligt regelbrott. Innan de visste ordet av var både fio och Niyama utslängda från sällskapet och slottet och fick för egen maskin ta sig till närmaste ställe med kommunikationer.

Niyama var bybo och del av kärlekspar.
Fio var ficktjuven och kär i Niyama.

Nästa DL 21:30
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat,
Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo


La till käk och nån färgning jag missat
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp