Ulvlek - Historieätarna

Uppdatering!


Cirkus rusade fram igenom korridorerna. Hon hade ingen aning hur det gått till, men hon var plötsligt jagad som ett djur. Och hon som var vegetarian! De var efter henne! Hon välte en serveringsvagn med en gigantisk spettekaka (från Skånes bästa spettekaksbageri) och ilade fram mot varuhissen. Den var vägen till friheten, bort från det här dårhuset! Det hade verkat som en superbra idé att checka in på slottet tillsammans med alla Historieätarna. Där kunde hon fullborda sitt verk medan de andra satt vid sina dataskärmar och jämförde den ena konstigheten med den andra. Men på något sätt… ja, hon var påkommen.

Där var hissen! Cirkus tar ett språng – men plötsligt står Ceta i vägen. Åh nej! Ceta får tag på cirkus och båda tumlar in i hissen… som är borta. Tagen ur funktion. Tillsammans faller de ner i hisschaktet och förvandlas till ej vegetariska alternativ.

Cirkus var psykopat (ulv)
Ceta var bybo.

Nästa DL imorgon 10:00
 
Jag har tyckt nu sen jag började leka igen att hintregeln inte riktigt följs jämt(men har inte riktigt orkat ta upp det till dikussion) fok håller folk åt alla möjliga håll utan konskreta saker i tråden att peka på(oavsett om de har info eller ej. Dock har jag inga problem med fios röstinlägg, där är ju en väl underbyggd teori oavsett om den stämmer eller ej.

Tack!
 
Jag har tyckt nu sen jag började leka igen att hintregeln inte riktigt följs jämt(men har inte riktigt orkat ta upp det till dikussion) fok håller folk åt alla möjliga håll utan konskreta saker i tråden att peka på(oavsett om de har info eller ej. Dock har jag inga problem med fios röstinlägg, där är ju en väl underbyggd teori oavsett om den stämmer eller ej.
Jo, det håller jag med om men jag tyckte också fio skrev teorier om cirkus.
 
tack för tipsen. Ska försöka chilla lite, jag är sån i min personlighet att jag lätt tar saker personligt och avskyr konflikter, men lyckas jag bara dämpa ångesten lite så tänker jag att detta kan vara bra träning!
Det är verkligen inte personligt, försök tänka att du och alla vi andra spelar en roll, som på teater. På scenen har vi våra roller att förhålla oss till, utanför scenen så betyder inte rollerna något. Dvs scenen är den här leken. Det hör till att bli ifrågasatt, ibland är man det som god av andra god, ibland som god av onda och ibland som ond av goda. Det viktigaste är att det är en lek, en del vill luras och en del är livrädda att de är lurade. Så man vänder och vrider på allt.
 
Det är verkligen inte personligt, försök tänka att du och alla vi andra spelar en roll, som på teater. På scenen har vi våra roller att förhålla oss till, utanför scenen så betyder inte rollerna något. Dvs scenen är den här leken. Det hör till att bli ifrågasatt, ibland är man det som god av andra god, ibland som god av onda och ibland som ond av goda. Det viktigaste är att det är en lek, en del vill luras och en del är livrädda att de är lurade. Så man vänder och vrider på allt.

Samt att 'vinner' gör vi om vi har roligt :) oavsett ulvar eller bybor eller BM eller ängel
 
Men vad ska man säga om den här röstningen då? Det skummaste tyckte jag var ceta som bevisligen var god. BSF röstade så tidigt så svårt att säga nåt där. Madalitso avvikande också, skum? Och så Poisonous som verkade följa motvilligt och lite missnöjd över hintar och det tror jag onda sidan är just nu så det gör mig misstänksam mot henne.
 
Men vad ska man säga om den här röstningen då? Det skummaste tyckte jag var ceta som bevisligen var god. BSF röstade så tidigt så svårt att säga nåt där. Madalitso avvikande också, skum? Och så Poisonous som verkade följa motvilligt och lite missnöjd över hintar och det tror jag onda sidan är just nu så det gör mig misstänksam mot henne.
Fast alltså, jag tycker det är dumt att misstänka någon för att denne tycker att hintarna är för tydliga. Även som god måste man ju få säga till när man inte tycker något är ok enligt reglerna utan att bli lynchad för det.
 
Men vad ska man säga om den här röstningen då? Det skummaste tyckte jag var ceta som bevisligen var god. BSF röstade så tidigt så svårt att säga nåt där. Madalitso avvikande också, skum? Och så Poisonous som verkade följa motvilligt och lite missnöjd över hintar och det tror jag onda sidan är just nu så det gör mig misstänksam mot henne.
Tycker det är jättesvårt både idag och igår när man kollar hur folk har röstat. Men tror du att någon av de onda kan ha röstat på någon annan än Cirkus? Om inte borde de onda (iaf några) ha röstat på Cirkus i ett senare skede i röstningen?
 
Men vad ska man säga om den här röstningen då? Det skummaste tyckte jag var ceta som bevisligen var god. BSF röstade så tidigt så svårt att säga nåt där. Madalitso avvikande också, skum? Och så Poisonous som verkade följa motvilligt och lite missnöjd över hintar och det tror jag onda sidan är just nu så det gör mig misstänksam mot henne.
Jag tänker nästan lite tvärtom faktiskt.
skulle de sitta i lyan så vet de ju att (som det nu är rätt glasklart efter dl och efter Fios inlägg i frågan) som att käket var det stulna så varför ens försöka vända det hela ?

Hintar kan man reagera på som god också även om jag förstår din tanke där att onda kan bli uppgivna och gnälla)

Men vem vet vad ulvar gör och inte gör ?( förutom de själva då )
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp