Ulvlek - Historieätarna

Utveckla?

Vad har du med fios teori kring cirkus att göra?
Det känns som jag misstänkliggjorts en hel del av Niyama (som Snurrfian vill hänga på) för att jag inte uppfattade Fios teori om Cirkus som en sia, och inte teoriade om henne, så är rädd att Jag kommer lynchas baserat på det.
 
Jag tycker fortfarande att GA fick lite väl enkla röster på sig igår hon förklarade ju sig på ett rimligt sätt. Jag undrar om någon av rösterna på henne är från fårulven och alltså inte räknades, såvida fårulven inte la även PM-rösten där. Även rösterna på Elo länns lite simpla och jag noterar att GA valde Elo över karamelldrottningen eller hemlig
Det här var också ett inlägg jag reagerade på av cirkus, Varför nämner hon inte fio här? Hon hade också två röster?
 
Det känns som jag misstänkliggjorts en hel del av Niyama (som Snurrfian vill hänga på) för att jag inte uppfattade Fios teori om Cirkus som en sia, och inte teoriade om henne, så är rädd att Jag kommer lynchas baserat på det.
Fast var kommer du in i bilden i de teorierna?
 
Blev lite fundersam när BSF röstade tidigt på Pegasus men hon lät inte alls så säker som fio gör. Hela diskussionen om stulet käk ger intryck av att fio vet även om hon såklart inte skriver det rakt ut.
Jag funderar också på BSF
Kan det ha varit ett försök att rikta blickarna bort från cirkus om nu cirkus är ulv (vilket just nu verkar högst sannolikt)
Vet att hon skrivit om jobb osv så det behöver absolut inte vara så men ville ändå lyfta tanken?
det kommer visa sig efter DL vad som kan ha bärighet osv med tankar
 
@Ceta har du inte mer att komma med på mig och GA än att vi båda hade, enligt dig, taskiga förstadagsteorier? För mig känns det en aning lamt du misstänker inte bara en utan två personer pga detta. Det känns inte som du gräver efter onda utan tar en enkelt utväg.
Valde GA just för att hon inte valde att byta sin röstning förrän i sista stund trots att hon sa att hon skulle göra det.
Nu är ju röstningen avgjord, så jag ser ingen anledning att byta bara för att följa strömmen.

Jag försöker grävs efter onda, men ser inte varför man inte kan gräva efter fler än de som det drivs efter?

Förstår att det kan se misstänkt ut, men jag tycker detta är supersvårt, särskilt i en lek där jag int greppar hur alla roller hänger ihop (och därmed inte kan tänka flera steg framåt som många av de mer erfarna gör)
 
:cautious: Blir lite nervös över att @Niyama gör ett fundersamt inlägg om @Ceta minuterna före mig. Men det är lite märkligt med rösten på @glömmerallt jag funderar på om hon är ulv som trodde att rösterna skulle gå åt det hållet idag och vara följsam.

Var inte det glasklart med det inlägget :rofl: Hänger ni inte med i min hjärna? Det jag menade var att jag funderar på om Ceta är ulv som trodde att dagens röster skulle gå mot glömmerallt efter gårdagen.
Aha, menar du att GA och Ceta är onda då? Min tanke var snarare att Ceta hoppades att cirkus skulle klara sig och därför röstade på en god (men jag har ingen aning om GAs status).
 
Jag funderar också på BSF
Kan det ha varit ett försök att rikta blickarna bort från cirkus om nu cirkus är ulv (vilket just nu verkar högst sannolikt)
Vet att hon skrivit om jobb osv så det behöver absolut inte vara så men ville ändå lyfta tanken?
det kommer visa sig efter DL vad som kan ha bärighet osv med tankar
Hon måste ju ofta rösta tidigt men jag tyckte det var anmärkningsvärt att rösta på den hon vet är BM eftersom lynchen lär stoppas. Men ÄR Pegasus ond så måste han ju lynchas förr eller senare, men därför tänkte jag om hon visste nåt. Men hon lät inte alls så säker. Oavsett cirkus roll tror jag inte det behöver säga nånting om BSF, mer misstänksam mot Ceta då...
 
Valde GA just för att hon inte valde att byta sin röstning förrän i sista stund trots att hon sa att hon skulle göra det.
Nu är ju röstningen avgjord, så jag ser ingen anledning att byta bara för att följa strömmen.

Jag försöker grävs efter onda, men ser inte varför man inte kan gräva efter fler än de som det drivs efter?

Förstår att det kan se misstänkt ut, men jag tycker detta är supersvårt, särskilt i en lek där jag int greppar hur alla roller hänger ihop (och därmed inte kan tänka flera steg framåt som många av de mer erfarna gör)
Jag tänkte inte i termer av att du måste ändra röst på något vis, jag blir bara fundersam över valet att söka de misstänkta bland dåliga förstadagsteorier när det händer så mycket i leken.
 
@Niyama och @Snurrfian Jag förstår inte vad det är jag gör som är så suspekt :( Är ni i lyan och försöker få folk att vilja lyncha mig, eller är jag bara helt korkad och får mina medgoda att vilja lyncha mig?

Försöker gärna förklara mig om ni kan förtydliga vad jag gjort som är ulvigt.
 
Hur jag kommer in i teorin att jag blir misstänkt för att jag inte fattade Fios eventuella sia?
Nu finns det inga sior i leken i och för sig utan tjuv och mastermind.

Folk brukar bli lynchade för att man tror de är ulvar och inte utifrån om man snappar upp eventuell information i leken eller inte. Med tanke på att flertalet bara följt en röst och du inte gjort det så lär spekulationerna gå men att du blir lynchad enbart för det tror jag knappast.
 
Jag tänkte inte i termer av att du måste ändra röst på något vis, jag blir bara fundersam över valet att söka de misstänkta bland dåliga förstadagsteorier när det händer så mycket i leken.
Ok, ja det kan jag förstå.
Spann vidare på en teori att ulvar kunde gömmas bland de som röstade på Elo, och började gräva där helt enkelt. Tycker det är knivigt att hänga med i alla turer när det går fort, och då jag röstade så pass tidigt tyckte jag att min röst höll.
 
Aha, menar du att GA och Ceta är onda då? Min tanke var snarare att Ceta hoppades att cirkus skulle klara sig och därför röstade på en god (men jag har ingen aning om GAs status).
Jag kommer ihåg att ceta ville nominera mig till bm igår då hon fick godvibbar av mig igår - hedrad över det förstås men känns ju ändå som att hon skulle kunna sitta på facit och var hyfsat säker på att kunna skriva det ( vet att det finns en ond utanför lyan så ni inte missar det) men godförklaringen kändes .... skum? men tillskrev det en nybörjare att kunna skriva så ?
 
Nu finns det inga sior i leken i och för sig utan tjuv och mastermind.

Folk brukar bli lynchade för att man tror de är ulvar och inte utifrån om man snappar upp eventuell information i leken eller inte. Med tanke på att flertalet bara följt en röst och du inte gjort det så lär spekulationerna gå men att du blir lynchad enbart för det tror jag knappast.
:rofl: Du ser, inte ens det hade jag fattat!
 
Det känns som jag misstänkliggjorts en hel del av Niyama (som Snurrfian vill hänga på) för att jag inte uppfattade Fios teori om Cirkus som en sia, och inte teoriade om henne, så är rädd att Jag kommer lynchas baserat på det.
Alltså jag vet att du är ny,(och därför bla har svårare att se sådant) men ja du är misstänkt, bland annat pga just det. Jag är också mycket misstänkt, åkte nästan ogår, Men det blir ju inte bättre av att jag tänker "åh nej kommer alla misstänka mig för att jag kanske har fel" Det gör folk ofta, många av mina teorier brukar ha fel och har även en del udda resonemang som jag är dålig på att förklara). Men många är ju misstänka det är lite det leknen går ut på och det kan svänga snabbt. Så nej du kommer inte bli utröstad pga avtt du inte tror fio har extrainfo. Men ja det gör dig misstänkt.

Är du god så släpp och gå vidare och bidra med teorier och tankar lite extra om du är orolig för att åka snart, gör du det så hjälper det övriga goda att veta vad du tycker. :)
 
@Niyama och @Snurrfian Jag förstår inte vad det är jag gör som är så suspekt :( Är ni i lyan och försöker få folk att vilja lyncha mig, eller är jag bara helt korkad och får mina medgoda att vilja lyncha mig?

Försöker gärna förklara mig om ni kan förtydliga vad jag gjort som är ulvigt.
För att det kändes som att du inte ville se vad fio skrev, trots att jag tagit upp saken och det därmed inte borde gå att missa. Typ som att du hoppades att det bara skulle passera, du behöver ju inte köpa resonemanget men att helt bortse från det när du röstade tycker jag är skumt.
 
Jag kommer ihåg att ceta ville nominera mig till bm igår då hon fick godvibbar av mig igår - hedrad över det förstås men känns ju ändå som att hon skulle kunna sitta på facit och var hyfsat säker på att kunna skriva det ( vet att det finns en ond utanför lyan så ni inte missar det) men godförklaringen kändes .... skum? men tillskrev det en nybörjare att kunna skriva så ?
Fast hon är ny, det är många nya som inte riktigt är med på nyanserna när det gäller ond och godvibbar, exempelvis att det så gott som aldrig används innan DL1.
 
Denna röstningen kommer väl inte gå till världshistorien som den mest informativa kanske , men trots det så har det ju ändå kommit fram intressanta tankar under dagen.
 
Jag kommer ihåg att ceta ville nominera mig till bm igår då hon fick godvibbar av mig igår - hedrad över det förstås men känns ju ändå som att hon skulle kunna sitta på facit och var hyfsat säker på att kunna skriva det ( vet att det finns en ond utanför lyan så ni inte missar det) men godförklaringen kändes .... skum? men tillskrev det en nybörjare att kunna skriva så ?
Ska gå igenom Cetas inlägg efter dl, har för mig att det är mer jag reagerat på där. Ja, jag blir ju inte förvånad om du skulle vara den onda utanför lyan :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp