Ulvlek - Historieätarna

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus

Cirkus 13
Pegasus 1
qitis 1
glömmerallt 1
 
Nu hänger jag inte riktigt med i ditt resonemang, å ena sidan så tycker du att rösterna på GA var enkla och andra sidan föreslår du att GA är ond och valde Elo som är god istället för karamelldrottningen och hemlig som därmed är ulvar? Eller vad menar du?

Jag vet varken det ena eller det andra - mer att jag provar mina tankar.
Jag tror nog inte att GA är ond faktiskt utan jag tror att hon försökte rädda sitt eget liv. Sen vet jag inte varför hon valde just Elo över de andra två. Det kan dock vara så att hon är ond och då valde den bevisat goda Elo över de andra två.
 
Jag har en liten oro att fio är ond psykopat eller troligare självmordsbombare då och försöker få med alla mot ängeln. Men med vad som skett i natt tycker jag någon borde protestera högt vid det här laget.
håller med om det också - men det finns väl några som knappt varit inne eller inte alls? blir lite nervös ändå men väldigt risky spelat av fio om hon skulle vara ond men det har fungerat förut ( tycker dock att cirkus borde protesterat högt vid det här laget om hon hade en god roll? Högre än hon gjort iaf )
 
Jag håller med fio här, reagerade också på det här, känns också som att hon allmänt försökte sprida misstankar efter gårdagen tycker jag. Tex. mot pegasus(som hon röstade på som bm så borde trott att han var god innan.) och de som röstade på mig. (Jag tycker själv att det mest är @Snurrfian s röst som skaver där pga meningsutbytet vi hade kring det igår hon verkar inte vilja kommentra den sista förklaringen jag skrev vilken hon först verkar ha missat så jag visade henne den ytterligre, Det är helt okej att inte köpa min förklaring men när hon påstår att jag inte svaraat blir det konstigt))



glömmerallt röstar på cirkus
Jag har skrivit att jag ska ändra eftersom Q inte verkar bli BM?

När jag la rösten så hade väl ingen mer än en röst som BM? (hade dessutom inte tid att göra mer än skumma leken så gick på min egen röst) Vem som blir BM är Viktigt(den kan ju mycket väl överleva liksom) så den rösten ville jag inte kompriomissa med och lägga på någon annnan.

Jag var inte säker på att hinna /orka komma in så ville inte vänta med att rösta.

Enligt röstlistan så hade @Pegasus63 två röster innan din andra röst på @qitis och om man nu vill få ut sen som man nominerar till BM så hade det väl varit vettigare att nominera någon som redan hade röster på sig i lynchen? Exempelvis @karamelldrottningen eller @hemlig som hade två röster innan din första röst på qitis?
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt

Elo 1
karamelldrottningen 2
hemlig 2
qitis 1
glömmerallt 2
fio 1
cirkus 1
___________________

Borgmästarnomineringar

12.30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13.34 karamelldrottningen nominerar Pegasus
16.51 Ceta nominerar qitis
16.51 cirkus nominerar pegasus
16.53 Pegasus nominerar cirkus
16.54 glömmerallt nominerar qitis
17.09 fio nominerar Madalitso
17.13 Poisonous nominerar cirkus
17.59 Madalitso nominerar LenaH
18.13 iiantazie nominerar cirkus
18.13 Niyama nominerar LenaH
18.24 qitis nominerar cirkus
18.37 hemlig nominerar Niyama

Ceta 1
Pegasus 2
qitis 2
cirkus 4
Madalitso 1
LenaH 2
Niyama 1
Nej du svarar inte alls när jag ställde frågan andra gånger och dessutom tog med röstlistor som visade att det fanns fler röster när du la dina röster. Det fanns redan två röster på karamelldrottningen och hemlig. Så nej jag hittar inte på att du inte svarade.
 
Wow jag känner mig nästan hedrad! SÅ här många röster har jag aldrig fått nånsin. Känns som ett fall för hall of fame.

Jag vet inte alls hur jag ska rösta och inte heller spelar det nån roll men jag tror jag väljer att rösta på Niyama för att hon är stygger

cirkus röstar på Niyama
 
DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

elo:3 - bybo, lynchad
glömmerallt: 4


Nu är jag typ vaken och tänkte bara lite snabbt om lynchen igår. Tänker det finns 3 alternativ?
1. Röstfifflaren lägger sin dolda röst på elo -->lottning och elo åker. Behöver inte vara någon av dem som röstade på elo. Vet att man ofta säger att röstfifflaren vill rösta samma dold och öppet dl 1 för att visa sig i spioninfo, men då krävs det ju även att personen är ensam om att rösta där den gör.

2. Ulv i fårakläder röstade på GA öppet, annan dolt --> lottning och elo åker. Alternativt elo får flest röster om dolda rösten låg på henne. Detta skulle ge poisonous, q, snurrfian eller fio som ulv i fårakläder. Ska försöka komma ihåg att hålla koll på dem under dagen.

3. Ulv i fårakläder röstar dolt på elo, öppet på valfri tredje --> lottning och elo åker. Svårt att hitta fårulven om det är det här som stämmer, det kan vara en av 15 personer då (inte 16 iom att en deltagare missade att rösta).

Så om inte fårulven lade öppen röst på GA och dold på elo så måste det ha blivit lottning mellan dom, om jag inte missat något.


Vad gäller natten så har antingen ängeln gjort ett fantastiskt jobb igen, ulvarna ville inte käka (osannolikt), eller ulvarna kunde inte käk på grund av tjuven? Har jag missat något där?

Gud vad mycket det är att hålla reda på med alla roller.


Finns ju fler fler alternativ( t.ex kan båda dolda rösterna ha hamnat på elo å fårulvens som inte räknas på någon annan så hade hon väl åkt utan lottning. Det kan rent matematiskt ha blivit lottning mellan 3-4stycken också men det finner jag osannolikt.

Tycker mest det känns intressant för senare pusslande i leken, just nu är det många möjligheter)
 
Nej jag tror inte att jag kommer så mycket längre idag så det är lika bra att rösta, det finns absolut en viss risk att @fio kör upp oss fullständigt men det lär väl visa sig. :cautious: Jag tycker att @cirkus slänger ur sig tankar och funderingar åt alla möjliga håll och framförallt vill godförklara @glömmerallt . Det jag tänker är dock att även om det nu visar sig att @cirkus är ulv så kan det vara så att glömmerallt är god och cirkus bara försöker dra med sig en god. Eller så är cirkus god och vi är blåste.

Snurrfian röstar på Cirkus eftersom jag tror att hon är ulv som har blivit avslöjad.
 
Jag har en liten oro att fio är ond psykopat eller troligare självmordsbombare då och försöker få med alla mot ängeln. Men med vad som skett i natt tycker jag någon borde protestera högt vid det här laget.
Självmordsbombaren känns troligare, alternativt att tjuven stal käket och hen är den bestulna(därmed avslöjad och tar chansen att dra med sig någon god.)

Jag tror dock inte det dels baserat på att jag misstänkte fio redan igår för att ha viktig god specialroll när hon var så väldigt mån om att inte åka i lynchen (röstade ju för att rädda sig själv fast inte hade flest röster). Och det var ju innan det blev en lugn natt.
 
Enligt planerna skulle jag haft tid läsa ordentligt reflektera över vad som hänt men nu är det en himla massa sidor och inlägg och ett riktigt drev mot cirkus. Jag reagerade en del själv på att cirkus dels nominerar Pega till BM med motiveringen att han ska får leva länge och själv inte vill bli BM av samma skäl. Cirkus känns ochs mer ulvig i och med att hon slänger ut en del misstankar mot andra något en god cirkus ofta är lite mer försiktig med. Detta och Fios teorier om att Cirkus kan vara ond får det att luta mot att cirkus verkligen är en ulv

Lobelia röstar på Cirkus
 
Läst igenom alla Fios inlägg, och en del av Cirkus. Och jag blir nyfiken på varför du tycker Fio låter ”väldigt övertygad”. Det enda inlägget jag ser att hon uttrycker en direkt åsikt är det nedan, men jag tycker det är ungefär lika spekulativt som det mest andra i leken.

sen kan tilläggas att jag verkligen inte fattar många av rollerna i denna leken, utan ser det som en lek att learn as I go, så att säga, så spekuleras det för friskt kring olika roller så läser jag lite översiktligt för det hjälper mig inte i mina teorier tyvärr.


Och ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt varför det blev drev mot Cirkus idag, men det återstår väl att se. Är hon ond lär jag väl lynchas imorgon baserat på det uttalandet.
Men jag tycker att du @Niyama uttrycker dig i månt och mycket på liknande sätt som @cirkus bara att ni har olika åsikter, och jag är inte övertygad åt något håll än. Hade behövt granska er båda närmare, men kommer inte orka det


Vill dock förtydliga att jag inte på något sätt är övertygad att Cirkus är god, men det var inte henne jag valde att rösta på idag helt enkelt.

Skulle precis skickat men så slev du detta, så tar det med :)
Ska jag vara helt ärlig ser jag inte vad som är ”Siarinlägg” med Fios inlägg. Jag är som sagt ny på det här och förstår inte. Så förklara gärna så jag lär mig!

Citerar från fios inlägg:
"Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök."
Detta fick mig att haja till och tänka att hon kan veta nåt. Sen är det ju troligast att cirkus eller Pegasus blev bestulen i natt, så jag har hållit utkik efter tankar om Pegasus eller cirkus. Blev lite fundersam när BSF röstade tidigt på Pegasus men hon lät inte alls så säker som fio gör. Hela diskussionen om stulet käk ger intryck av att fio vet även om hon såklart inte skriver det rakt ut.
 
Citerar från fios inlägg:
"Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök."
Detta fick mig att haja till och tänka att hon kan veta nåt. Sen är det ju troligast att cirkus eller Pegasus blev bestulen i natt, så jag har hållit utkik efter tankar om Pegasus eller cirkus. Blev lite fundersam när BSF röstade tidigt på Pegasus men hon lät inte alls så säker som fio gör. Hela diskussionen om stulet käk ger intryck av att fio vet även om hon såklart inte skriver det rakt ut.
Ok, det låter rimligt. Då hoppas jag att det stämmer, så att det är en ond cirkus som åker!
 
Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus


Cirkus 15
Pegasus 1
qitis 1
glömmerallt 1
Niyama 1
 
@Ceta har du inte mer att komma med på mig och GA än att vi båda hade, enligt dig, taskiga förstadagsteorier? För mig känns det en aning lamt du misstänker inte bara en utan två personer pga detta. Det känns inte som du gräver efter onda utan tar en enkelt utväg.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp