Ulvlek - Historieätarna

För mig står det mellan Lobelia och Glömmerallt i dagsläget. Tyvärr har ingen av dem varit inne sen DL1

Men baserat på min teori i citatet ovan:
Ceta röstar på Glömmerallt
Vad tänker du om fio och cirkus? Fio låter ju väldigt övertygad, så antingen luras hon och är ond eller så är cirkus ond. Känns märkligt att bortse ifrån?
 
Jag funderar på heffa. Känns lite som hon försvarar Pegasus63 lite. Två lyakompisar?
På vilket sätt tycker du att jag försvarar pegasus? För att jag såg en liten möjlighet att han kan vara god och du tror att han är ond? Jag vet inte om du vet något som inte jag vet, men jag vet inte pegasus roll och ville inte utesluta att han skulle kunna vara god eller ond. Jag kan ha missförstått på vilka grunder du misstänker mig, i så fall får du försöka förklara igen vad som gör att du misstänker mig och hur/varför.
 
I mina tankar om BM missade jag lite det här med nattvakten. Pegasus röständring och att göra sig själv till BM tyckte jag var så obegriplig, men om han är nattvakt förklarar det ju saken? Det förändrar ju inte tanken om cirkus dock.

Eller så kan den försökt stjäla från nattvakten? Då vet den ju en ulv men fick inte ens nåt käk.

Men går bägge dessa tankar ihop med att cirkus är ond i såfall? Jag funderar alltså vilken info som kan ha kommit fram som visar att cirkus är ond om pega skulle vara nattvakt och tjuven försökt stjäla från nattvakten ? Eller krånglar jag till det nu?
 
Men går bägge dessa tankar ihop med att cirkus är ond i såfall? Jag funderar alltså vilken info som kan ha kommit fram som visar att cirkus är ond om pega skulle vara nattvakt och tjuven försökt stjäla från nattvakten ? Eller krånglar jag till det nu?
Jag tror ficktjuven försökt stjäla från cirkus och att troligtvis lyckats stjäla ett käk som den inte använt. Pegasus kan ju vara nattvakt oavsett detta, eller god. Eller så är cirkus nattvakt och då har ficktjuven inte lyckats stjäla nåt käk, men vet att den åkt dit och vet då att den försökt stjäla från nattvakten.

Tillägg: baserat på fios inlägg där hon går ut väldigt bestämt mot cirkus.
 
På vilket sätt tycker du att jag försvarar pegasus? För att jag såg en liten möjlighet att han kan vara god och du tror att han är ond? Jag vet inte om du vet något som inte jag vet, men jag vet inte pegasus roll och ville inte utesluta att han skulle kunna vara god eller ond. Jag kan ha missförstått på vilka grunder du misstänker mig, i så fall får du försöka förklara igen vad som gör att du misstänker mig och hur/varför.
På de två citat från dig jag hade med i mitt inlägg.
Hade jag misstänkt nån av er starkt hade jag dock lagt min röst där idag. Ni kan lika gärna vara goda bägge, eller en god och en ond. Jag har ingen aning.
 
Jag blir väldigt fundersam på @cirkus som snarast verkar vilja godförklara @glömmerallt efter gårdagens lynch, jag får inte riktigt ihop det. Jag tycker fortfarande att det är skumt att säga att man vill att den som blir BM även lynchas och sedan väljer att lägga en första röst på någon istället för att rösta på någon som har röster redan.
Jag kan hålla med om att fårulven kan finnas bland oss som röstade på glömmerallt, men jag vet att jag inte är fårulven. Det ger att det kan vara @Poisonous , @qitis eller @fio Samtidigt vet jag från tidigare lekar att det kan vara så att vi goda spelar ulvarna i händerna och de bara kan glida med.

Man jag funderar lite på @karamelldrottningen hon verkar sitta väldigt lugnt för att ha fått två röster på sig i ett tidigt skede. Kan det ha något med att göra att hon vet att det inte blir röster? Samma med @hemlig som får två samma röster på sig strax efter sin röst på karamelldrottningen? Är det ulvarna som alibiröstar på varandra? Att karamelldrottningen mest klagar på att ingen har gjort bra motiveringar istället för att utveckla sina tankar om det känns också lite som en ulv som vill skriva något men ändå inte komma med input.

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo
 
I dagsläget tycker jag att @Niyama "makes more sense" än @cirkus... Sedan har vi @fio som låter väldigt säker på sin sak, vilket ger mig lite skumma vibbar, men kan ju också vara att fio vet mer än mig som vissa verkar tro. Dock så kan fio låta väldigt säker även utan info. Sen har hon ju iofs ofta rätt då också 😅
 
Jag har läst och läst men fan vad ni skriver!

Jag tycker @fio är relativt tydlig även om jag inte tänker spekulera mer ingående i vilken roll hon har men jag tänker att det väl uppdagas med tiden, antingen genom att vi får reda på @cirkus roll eller senare i leken.

Oavsett vilket så tycker jag att cirkus resonemang om BM och ev efterföljande käk haltar, hon uttryckte lite vagt att hon inte ville bli BM för risken att bli käk men lägger sen röst på @Pegasus63 för att han ska få leva längre?

Jag tror att cirkus inte ville bli BM för att det antagligen skulle avslöja henne som ulv. Det är fullt möjligt att även Pegasus är ulv men jag väljer att följa fios tankegång.

LenaH röstar på cirkus
 
Jag blir väldigt fundersam på @cirkus som snarast verkar vilja godförklara @glömmerallt efter gårdagens lynch, jag får inte riktigt ihop det. Jag tycker fortfarande att det är skumt att säga att man vill att den som blir BM även lynchas och sedan väljer att lägga en första röst på någon istället för att rösta på någon som har röster redan.
Jag kan hålla med om att fårulven kan finnas bland oss som röstade på glömmerallt, men jag vet att jag inte är fårulven. Det ger att det kan vara @Poisonous , @qitis eller @fio Samtidigt vet jag från tidigare lekar att det kan vara så att vi goda spelar ulvarna i händerna och de bara kan glida med.

Man jag funderar lite på @karamelldrottningen hon verkar sitta väldigt lugnt för att ha fått två röster på sig i ett tidigt skede. Kan det ha något med att göra att hon vet att det inte blir röster? Samma med @hemlig som får två samma röster på sig strax efter sin röst på karamelldrottningen? Är det ulvarna som alibiröstar på varandra? Att karamelldrottningen mest klagar på att ingen har gjort bra motiveringar istället för att utveckla sina tankar om det känns också lite som en ulv som vill skriva något men ändå inte komma med input.

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Men visst kan det även vara så att det inte är fårulven som röstat på glömmerallt? För vi har ju en röstfifflare också, och om den röstat på elo med extrarösten blev det väl ändå lika? och elo kan ha åkt i lottning? Jag säger inte att det inte är så att fårulven röstat där men visst kan bägge teorierna ändå ha skett?
 
Jag brukar gå ut med hundarna med en kompis runt DL-tiden så jag tänkte att jag skall rösta strax så jag inte glömmer bort DL/missar pga promenad. Hellre att ändra rösten om jag är online och det dyker upp något som ändrar vad man tror. Men jag ska läsa igenom lite till.
 
Vad tänker du om fio och cirkus? Fio låter ju väldigt övertygad, så antingen luras hon och är ond eller så är cirkus ond. Känns märkligt att bortse ifrån?
Bra fråga, Fio har jag inte fått någon uppfattning av ännu, och Cirkus gör mig väldigt förvirrad.
Har inte kapacitet att spekulera kring alla spelare, och tycker väl det finns poänger i att lyfta fler till diskussion än de som tröskas (främst Cirkus då i detta fallet) av alla. Och när jag la min röst var det ju bara ett fåtal röster lagda.

Men kan gå tillbaka lite och se om jag hittar något jag vill spekulera kring gällande dem.
 
Jag tycker fortfarande att GA fick lite väl enkla röster på sig igår hon förklarade ju sig på ett rimligt sätt. Jag undrar om någon av rösterna på henne är från fårulven och alltså inte räknades, såvida fårulven inte la även PM-rösten där. Även rösterna på Elo länns lite simpla och jag noterar att GA valde Elo över karamelldrottningen eller hemlig
Nu hänger jag inte riktigt med i ditt resonemang, å ena sidan så tycker du att rösterna på GA var enkla och andra sidan föreslår du att GA är ond och valde Elo som är god istället för karamelldrottningen och hemlig som därmed är ulvar? Eller vad menar du?
 
Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".

Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.

En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
Spinner vidare: Med tanke på hur mycket uppmärksamhet pegasus röständring i borgmästarevalet har fått under dagen är jag osäker på om en ond pegasus hade velat sticka ut på det sättet. Att dra till sig så mycket uppmärksamhet som ond... jag vet inte, det känns inte helt rätt. Jag vet dock inte hur pegasus brukar spela spelet, eftersom han har dött tidigt i de senaste lekarna. Men om jag utgår ifrån mig själv hade jag inte gjort en sådan "riskfylld" grej som ulv, då det möjligen kan rikta strålkastarna på mig. Men jag utesluter inte att pegasus gömmer sig bakom "ulvar skulle aldrig".
Min röst kommer falla på cirkus idag, för att OM pegasus är god så vill jag inte rösta ut honom. Vilket jag främst motiverar med det jag redan skrivit men också för att jag hellre röstar ut en som kan vara vad som helst (ond, god, viktig roll, mindre viktig roll, you name it) än en som vi vet har en viktig roll. Nu kan pegasus vara ond, vilket jag inte utesluter. Men innan jag röstar ut BM vill jag vara säker på att BM är ond och inte god, för är BM god så vill jag ha kvar BM i leken.

Därför: Heffaklumpen röstar på cirkus
 
Jag tror ficktjuven försökt stjäla från cirkus och att troligtvis lyckats stjäla ett käk som den inte använt. Pegasus kan ju vara nattvakt oavsett detta, eller god. Eller så är cirkus nattvakt och då har ficktjuven inte lyckats stjäla nåt käk, men vet att den åkt dit och vet då att den försökt stjäla från nattvakten.

Tillägg: baserat på fios inlägg där hon går ut väldigt bestämt mot cirkus.
Jag hänger inte riktigt med på hur du kan vara så säker på att ficktjuven har stulit från just cirkus och baserar det på fios inlägg? Du får gärna länka fios inlägg som du menar för det är en väldigt massa inlägg i leken.:cautious:
 
Eller så kan den försökt stjäla från nattvakten? Då vet den ju en ulv men fick inte ens nåt käk.
Men då borde det ju inte vara pga tjuven det inte blev något käk i så fall utan att ulvarna just försökte käka ängeln eller den ängeln skyddade?

Sorry för dålig aktivitet i leken hittills Jobbar tidigt- går upp före 5 på morgonen och lägger mig tidigt pga det också så 'ven igår kväll kunde jag inte vara så närvarande ( OT och så håller jag på och ska byta ut elledningarna i mitt hus som är från typ 40--talet så haft fullt upp med att dra ut möbler , tömma vitrinskåp etc etc igår efter jobbet då de har påbörjat jobbet idag och idag haft fullt upp med att städa bort allt skräp som blivit sedan jag kommit hem)
Jag har precis läst igenom det som skrivits sedan tidigare idag och ska försöka hinna med att vara aktiv ordentligt nu så kanske en del frågetecken rätas ut - för det ser jag att jag har många som funderar på mig ( är ju van vid det så inget ovanligt)
 
Men visst kan det även vara så att det inte är fårulven som röstat på glömmerallt? För vi har ju en röstfifflare också, och om den röstat på elo med extrarösten blev det väl ändå lika? och elo kan ha åkt i lottning? Jag säger inte att det inte är så att fårulven röstat där men visst kan bägge teorierna ändå ha skett?
Så kan det absolut vara, det var väldigt många olika varianter som rösterna kunde bli grejade med så jag känner mig helt förvirrad men jag förstår poängen med att det kan vara en fårulv som har röstat på glömmerallt.
 
Nej men jag tänker väl också att fio verkar ha en poäng ang cirkus lurvighet och hoppas att jag inte är grundlurad. Har någon tanke om att man kanske inte vill vara BM om man har en god speciallroll, samt då baserat på även Niyamas tankar om cirkus. Jag är inte på något sätt säker, och nu blir det drev (tycker jag) mot cirkus vilket är lätt för ulvarna att gömma sig i, jag kan ju också vara grundlurad av några ulvar som vill ha ut en god cirkus, men tycker mer lutar mot en ond. Är dessutom för många deltagare i leken för att få något hum om något annat så:

bollen__ röstar på cirkus
 
Men då borde det ju inte vara pga tjuven det inte blev något käk i så fall utan att ulvarna just försökte käka ängeln eller den ängeln skyddade?

Sorry för dålig aktivitet i leken hittills Jobbar tidigt- går upp före 5 på morgonen och lägger mig tidigt pga det också så 'ven igår kväll kunde jag inte vara så närvarande ( OT och så håller jag på och ska byta ut elledningarna i mitt hus som är från typ 40--talet så haft fullt upp med att dra ut möbler , tömma vitrinskåp etc etc igår efter jobbet då de har påbörjat jobbet idag och idag haft fullt upp med att städa bort allt skräp som blivit sedan jag kommit hem)
Jag har precis läst igenom det som skrivits sedan tidigare idag och ska försöka hinna med att vara aktiv ordentligt nu så kanske en del frågetecken rätas ut - för det ser jag att jag har många som funderar på mig ( är ju van vid det så inget ovanligt)
Får ulvarna alltså käka ändå om tjuven försökte stjäla från nattvakten? Det hade jag inte riktigt förstått, men såklart, om tjuven inte får något käk så finns ju käket kvar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp