Ulvlek - Historieätarna

Inte nodvandigtvis. Det ar 20spelare. Ponera 6 onda roller. Da ar det 14goda kvar. Om psykopaten drar med sig nagan sa ar det fortfarande 13-5. Savida inte draken har bildat ett karlekspar. Men det kan vi ju bara teoria om.
Det ar val alltid bra att fa ut en ond? Det ar ju det som ar hela meningen?
Det är ju det jag säger, alltid bra att få ut en ond. Det går ju som sagt fler goda på en ond, så om 14-6 blir 13-5 har goda vunnit på det. Då är onda procentuellt sett färre än innan lynchen.
 
Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.
I mina tankar om BM missade jag lite det här med nattvakten. Pegasus röständring och att göra sig själv till BM tyckte jag var så obegriplig, men om han är nattvakt förklarar det ju saken? Det förändrar ju inte tanken om cirkus dock.
 
Det är ju det jag säger, alltid bra att få ut en ond. Det går ju som sagt fler goda på en ond, så om 14-6 blir 13-5 har goda vunnit på det. Då är onda procentuellt sett färre än innan lynchen.
Ja fast det bottnade ju i att du tyckte de va for tidigt for psykopaten att do?
Det var det jag reagerade pa.
 
I mina tankar om BM missade jag lite det här med nattvakten. Pegasus röständring och att göra sig själv till BM tyckte jag var så obegriplig, men om han är nattvakt förklarar det ju saken? Det förändrar ju inte tanken om cirkus dock.

Nej det förändrar inte tanken om cirkus. Dock kan ju Pega oxå vara bybo. Han ändrade ju sin BM röst så sent oxå.
 
Ja fast det bottnade ju i att du tyckte de va for tidigt for psykopaten att do?
Det var det jag reagerade pa.
Ja, varför skulle den vilja dö nu? Det enda onda sidan har att vinna på det är om den skulle dra med sig viktig god roll men det är ju en rejäl chansning, kan ju lika gärna bli en bybo.
 
Jag blir inte ett dugg klokare, snarare mer trött i skallen bara.

Och då dyker det här upp medan jag kollar tidigare inlägg och funderar:

Känns som cirkus vill styra bort röster från sig själv till mig eller karamellen?
Tja jag är väl inte asglad över fokuset på mig och känner att det behövs mer input för att föra leken framåt. Varför skulle min tanke fokusera mer på dig och karamellen än de som röstat på GA? Eller på Elo?
 
Jag är fast i det här med Pegasus ändring av nominering i BM-valet.

På ett sätt känns det märkligt att han ändrade för att själv få bli BM. Men skulle en ulv sticka ut så mycket? Men å andra sidan ser jag ingen poäng med att en god skulle vilja sticka ut så mycket om denne inte misstänkte att den andre kandidaten var ulv, och det uttrycker han ju inte. Har dålig koll på Pegas spelsätt då han åkt ut tidigt senaste lekarna..

@Pegasus63 vill du själv utöka din förklaring till varför du gjorde som du gjorde? Så kanske det blir lättare att ta ställning :)

Vad kan jag säga? Alla skriverier om hur BM ofta åker ut i första lynchen fick mig att ända röst då jag tycker Cirkus gjorde ett så enormt bra jobb med sina teorier förra leken. Jag (och säkert många med mig) som inte är så erfarna "teoretiker", lutar oss mycket på hennes analyser för våra egna teorier, och jag tyckte därför att en lottning till BM var bättre än att Cirkus blev BM rakt av, med risk att åka ur i första käket. Vet ju självklart inget om hennes roll så här kort in i leken, men god eller ond så ger hon vettiga teorier att fundera på.
 
I mina tankar om BM missade jag lite det här med nattvakten. Pegasus röständring och att göra sig själv till BM tyckte jag var så obegriplig, men om han är nattvakt förklarar det ju saken? Det förändrar ju inte tanken om cirkus dock.

Nu "gjorde" jag mig ju inte till BM, utan det var LL´s lottning som avgjorde...
 
Ja jag tycker inte det! Och inte att min heller var sämre än någon annans. Alla var typ lika kassa.

Dessutom lever ju borgmästaren så de som virrade om att borgmästaren mest troligt dör direkt hade ju fel.
Fast att BM dör snabbt gäller väl främst om BM är god? (Inte för att ett överlevt käk måste innebära att Pegasus är ond).
Det där att hon inte är i lyan känns ju faktiskt typiskt som en Q utanför lyan-hint. Och det hon skrev om att tjuven borde ätit ulven känns också märkligt, Q brukar tänka ett steg längre liksom och att tjuven skulle ta död på sig när den lika gärna kan agera som en siare känns jättemärkligt.
Det var en intressant tanke. Jag reagerade inte på det först när Qitis skrev det, men nu när du påpekar det så skulle det kunna vara en hint om en ond utanför lyan...
 
Vad kan jag säga? Alla skriverier om hur BM ofta åker ut i första lynchen fick mig att ända röst då jag tycker Cirkus gjorde ett så enormt bra jobb med sina teorier förra leken. Jag (och säkert många med mig) som inte är så erfarna "teoretiker", lutar oss mycket på hennes analyser för våra egna teorier, och jag tyckte därför att en lottning till BM var bättre än att Cirkus blev BM rakt av, med risk att åka ur i första käket. Vet ju självklart inget om hennes roll så här kort in i leken, men god eller ond så ger hon vettiga teorier att fundera på.
Tack för svaret :)
 
Tagit mig en och en halv timme att läsa genom vad som hänt sedan DL i går kväll, svarade på det som verkade mest akut nu och återkommer sedan när jag läst allt en gång till.
 
Que?
Om han är god så ska han väl helst inte lynchas alls, väldigt skum sista mening där, känns inte alls som en god som skriver så.

det som är läskigt i den här leken är att det kan ryka en jävla massa goda om just psykopaten får med sig till exempel en del i ett eventuellt kärlekspar som dessutom kan vara jägare som har valt en god att jaga - så i värsta fall kan det bli 3 goda som åker med pyskopaten.

Det har kanns inte riktigt som den cirkus jag minns som god.
Normalt sett brukar Cirkus ha mycket mer att ga pa an "De kanns inte som att den god skriver sa"
Samt att hon verkar gett valdigt mycket tanke pa hur manga goda som kan aka. Nagat som planerats eller diskuterats i lyan? Hur man far ut sa manga som mojligt om man avslojas?

Så du tänker att hela lyan har gått man ur huse och röstat på Pega till BM av det skälet? Jag tycker det känns taskigt. Själv hade jag ju kunnat göra mig till BM om jag ändrat min BM röst men ville inte av skälet att jag inte ville bli käk direkt.

ja eller sa visste du att du skulle fa ogonen pa dig och eventuellt bli kollad?
 
Svarar på citat från Lobelia
Vidare i Elo-rösterna så tycker jag detta är en märklig motivering. Tycker Elos utlägg om slumpen var rätt kul, om än lite OT, och med facit om att Elo är god så tyckt jag det är lite märkligt. Sen är det dock en DL 1 röstning, och de är ju ofta lite märkliga, så kanske inget att hänga upp sig på?

Men med detta som motivering till BM så kan det tyda på en ond Lobelia, ifall Pegasus är god, då BM upprepade tillfällen omnämnt till att inte leva så länge. Är dock långt ifrån övertygad över att Pegasus är god..

Svarar på citat från Glömmerallt
Tycker Glömmerallts resonerande kring valet av samma person till Lynch och BM är märkligt, och även om hon försökte länge att förklara varför så håller det inte riktigt i mina ögon. Sen att hon valde att vänta så länge med att ändra rösten från qitis och göra det i sista stund ”för att rädda sig själv” och inte för att hon släppt sin strategi som hon sagt tidigare, tycker jag med är märkligt.
För mig står det mellan Lobelia och Glömmerallt i dagsläget. Tyvärr har ingen av dem varit inne sen DL1

Men baserat på min teori i citatet ovan:
Ceta röstar på Glömmerallt
 
Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus

Cirkus 4
Pegasus 1
qitis 1
glömmerallt 1
 
Jag tycker inte att den cirkus vi ser ar som den goda cirkus jag kommer ihag.
Normalt sett har cirkus stenkoll pa de flesta roller och ar snabb att lista ut vem som ar vem. Men denna cirkus kanns valdigt splittrad och verkar inte direkt ha nagat att ga pa.
Och aven om jag tycker att det rostas fran andra hall och nagra, i min mening, valdigt overtydliga hintar. For overtydliga. Sa valjer jag anda att ga med har och rosta pa cirkus.

Poisonous rostar pa Cirkus.
 
Jag är rädd att drivas med att rösta på en jag känner jag inte har en aning om.
Men då det känns som om hon försöker styra över lynchen mot bland annat mig själv så:
hemlig röstar på cirkus

Tror hon är ulv som är rädd för att ryka. Känns som en god inte skulle styra om så om den hade koll på roller.
 
Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.49 poisonous röstar på cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus

Cirkus 4
Pegasus 1
qitis 1
glömmerallt 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp