Ulvlek - Historieätarna

samtidigt så kan det ju bli så att han stoppar lynchen men att den går mot nån annan i slutänden som inte gynnar hans sida med avseende på fårulv och röstfifflare där han åtminstone inte kan ha koll på båda rollerna och var PM-röster hamnar
Fattar inte detta. Han kan ju pm:a LL och skriva att om han lynchas vill han stoppa lynchen. Om han då får flest röster så stoppas den ju, inte går mot nån annan?
 
Que?
Om han är god så ska han väl helst inte lynchas alls, väldigt skum sista mening där, känns inte alls som en god som skriver så.

Vad är det som är skumt? @Niyama skriver ju "kan vi ju inte kasta bort två lyncher på att få honom lynchad". Det är nästan ofrånkomligt att lyncha någon god ibland, men oftast är det ju också det som ger något att bygga vidare teorier på. Men just BM krävs det oftast två lyncher för att kunna få ut, så det känns ju dumt att slösa två lyncher på detta...?

Men hur är det, om BM räddar sig själv från lynch, blir nästa på tur (näst flest röster) lynchad eller överlever alla?
 
Vad är det som är skumt? @Niyama skriver ju "kan vi ju inte kasta bort två lyncher på att få honom lynchad". Det är nästan ofrånkomligt att lyncha någon god ibland, men oftast är det ju också det som ger något att bygga vidare teorier på. Men just BM krävs det oftast två lyncher för att kunna få ut, så det känns ju dumt att slösa två lyncher på detta...?

Men hur är det, om BM räddar sig själv från lynch, blir nästa på tur (näst flest röster) lynchad eller överlever alla?
Alla överlever
 
Hade någon haft en riktigt bra motivering hade jag kunnat byta men är glad - så här långt att jag inte gjorde det :)

sen kanske det visar sig om nu Pegasus ändå visar sig vara ond att det var helt klart ett dåligt val. Ja DÅ är ju mina och de som röstade på samma person helt klart dåliga - ett kasst val
 
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus
Alltså, jag tycker ju du talar klarspråk och om du inte gör det skulle det väl vara för att cirkus är ängeln och du är ond. Men det verkar lite onödigt i det här läget att röja dig direkt för att få ut ängeln (eller så är du psykopaten och offrar dig för att försöka få ut ängeln). Och jag tänker ju att cirkus eller Pegasus bör ha blivit bestulen, och jag tycker ju själv att cirkus resonerade underligt igår om BM och även lite märkligt idag, att jag inte lät god för att jag inte villa kasta bort två lyncher på en god t.ex.
Så:
Niyama röstar på cirkus
 
  • Gilla
Reactions: fio
Sen ett tillägg till tråden. Det är svårt när det är så här många spelare med och några som inte skrivit så mycket och dessa är det extra svårt att få någon uppfattning av öht.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska resonera och vad som är mest misstänkt.
Tycker denna lek så hr långt är knepig.
 
Fattar inte detta. Han kan ju pm:a LL och skriva att om han lynchas vill han stoppa lynchen. Om han då får flest röster så stoppas den ju, inte går mot nån annan?

Aha ja jag tolkade det som att han behövde säga jag stoppar lynchen men inte villkorat om den går mot honom
 
Du tog upp om att min och några andras var extra dåliga motiveringar. Därav mitt inlägg - input.
Jag skrev att jag tyckte nomineringarna var konstiga och förklarade varför. Att ta upp saker man reagerar på är liksom vad leken handlar om. Att du bara skriver att alla var lika kassa utan att utveckla, hur för det leken framåt? Dessutom känns det som att du vill förvränga vad jag skev.
Jag tycker dessa motiveringar till nomineringen är konstiga. Om man vill låta nån leva lite längre går det ju bra att låta bli att lyncha eller käka personen. Om Pegasus är god gör ju BM-rollen att ulvarna vill bli av med honom och dessutom är det stor risk att han "sias" (genom ficktjuven) direkt och är han då ond så blir han den första avslöjade onda. Nu har vi ju inte haft val till BM jättemånga gånger, men när jag var ulv och blev BM och vi i lyan tyckte det var jättebra blev jag såklart siad direkt. När jag var LL och hade val till BM blev den valde BM siad direkt.
 
Jag skrev att jag tyckte nomineringarna var konstiga och förklarade varför. Att ta upp saker man reagerar på är liksom vad leken handlar om. Att du bara skriver att alla var lika kassa utan att utveckla, hur för det leken framåt? Dessutom känns det som att du vill förvränga vad jag skev.
Inte vet jag! Ni får väl rösta ut mig då om jag inte för framåt
 
Jag fortsätter med att mest sova idag, så måste nog rösta nu. Har försökt hålla ett halvt öga på vad folk skrivit men glömmer lika fort.

Jag är nog kvar vid mina tankar om potentiella fårulvar, och av dom så har två inte varit inne idag så svårt att säga så mycket. Dom andra två är fio och q. Fio har skrivit en del idag och jag tycker hon resonerar vettigt.
Och q som mest var inne innan idag och diskuterade tjuven och där det ju som fio sa kan vara ett sätt att fiska.

Madalitso röstar på q för jag tänker att hon kan vara fårulv, samt att hon idag kanske skrev som hon gjorde för att få tjuven att gå ut och bekräfta sin roll.

Jag ska försöka titta in då och då när jag är vaken nog under kvällen, men lovar inget.
Har jag totalt missat något uppenbart så säg gärna det, hjärnan är inte helt med ikväll.
 
Jag tycker dessa motiveringar till nomineringen är konstiga. Om man vill låta nån leva lite längre går det ju bra att låta bli att lyncha eller käka personen. Om Pegasus är god gör ju BM-rollen att ulvarna vill bli av med honom och dessutom är det stor risk att han "sias" (genom ficktjuven) direkt och är han då ond så blir han den första avslöjade onda. Nu har vi ju inte haft val till BM jättemånga gånger, men när jag var ulv och blev BM och vi i lyan tyckte det var jättebra blev jag såklart siad direkt. När jag var LL och hade val till BM blev den valde BM siad direkt.

Nu tror jag ju inte alla som nominerat Pegasus är onda, och det verkar konstigt om ulvarna försöker få en av sina till att bli BM eftersom det visat sig vara extremt stor risk för "sia" då. Men uteblivet käk (kan ju bero på ängeln) och att Pegasus redan har en röst gör att jag känner mig skeptisk till hans godhet. Att han dessutom ändrade röst för att han själv skulle bli BM... nja, känns sådär.

Fast så enkelt är det inte om man är ensam god att bara inte lyncha. Däremot så kan man ju strunta i att käka om man är ulv - men om Pega är god så tror jag inte att lyan av altruistiska skäl skulle strunta i att käka honom.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp