Ulvlek - Historieätarna

Men han lär ju stoppa lynchen om det blir han som lynchas, vad tänker du om det? Iofs, är han ond måste han ju lynchas två gånger sas men är han god kan vi ju inte kasta bort två lyncher på att få honom lynchad.
Que?
Om han är god så ska han väl helst inte lynchas alls, väldigt skum sista mening där, känns inte alls som en god som skriver så.
 
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus

Jag hänger inte med på det sista, käket kan ju ha misslyckats av andra anledningar än att tjuven tog det? Ängeln kan ju också ha skyddat den som valdes?
 
Varför skulle psykopaten inte ha nåt emot att åka ut i det här läget? Det går ju fler goda på en ond, så även om psykopaten drar med sig en god är det ändå bättre för goda än för onda (förutsatt att den inte drar med sig t.ex. ängeln då, men det går ju inte att räkna med).

det som är läskigt i den här leken är att det kan ryka en jävla massa goda om just psykopaten får med sig till exempel en del i ett eventuellt kärlekspar som dessutom kan vara jägare som har valt en god att jaga - så i värsta fall kan det bli 3 goda som åker med pyskopaten.
 
det som är läskigt i den här leken är att det kan ryka en jävla massa goda om just psykopaten får med sig till exempel en del i ett eventuellt kärlekspar som dessutom kan vara jägare som har valt en god att jaga - så i värsta fall kan det bli 3 goda som åker med pyskopaten.
Jo, men det kan ju vara fler onda som åker också. Poängen var att psykopaten borde inte "vilja" bli lynchad bara för att den drar med sig en god.
 
Que?
Om han är god så ska han väl helst inte lynchas alls, väldigt skum sista mening där, känns inte alls som en god som skriver så.
Varför var den skum? Vill man inte att goda ska lynchas så är det ju att kasta bort två lyncher om man ägnar dessa åt en god. Medan ulvarna bara kan luta sig tillbaka.
 
det som är läskigt i den här leken är att det kan ryka en jävla massa goda om just psykopaten får med sig till exempel en del i ett eventuellt kärlekspar som dessutom kan vara jägare som har valt en god att jaga - så i värsta fall kan det bli 3 goda som åker med pyskopaten.

Så därför ska man inte lyncha någon ulv? Den borde lynchas ASAP innan någon hunnit bilda något kärlekspar isåfall.
 
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus
Intressant. Jag är också skeptisk till cirkus, främst för resonerandet om BM.
 
Men baserat på det @Niyama säger, att han sannolikt stoppar lynchen om han är på väg att ryka, oavsett om han är god eller ond (personligen skulle jag nog tro att det är större chans att han stoppar lynchen som ond, men det är bara så jag uppfattat honom) så kan det vara dumt att rösta på honom i detta läget..

Jag tror att han skulle stoppa lynchen oavsett om han är ond eller god, varför inte liksom? Däremot så håller jag nog med dig att det kan vara dumt att rösta på honom, samtidigt så kan det ju bli så att han stoppar lynchen men att den går mot nån annan i slutänden som inte gynnar hans sida med avseende på fårulv och röstfifflare där han åtminstone inte kan ha koll på båda rollerna och var PM-röster hamnar.

Svårt att rösta fram BM tycker jag. Å ena sidan är det lätt för ulvarna att lyckas rösta fram en av dom, men en framröstad BM brukade bli siad direkt. Nu finns ju ingen siare men en ficktjuv som ändå blir lite som en siare. Så på det sättet är det ju en nackdel för onda.
Sen kom ju detta från Niyama - det är ju inte osannolikt att tjuven valt att stjäla av just borgmästaren för att på så vis "sia" den. Frågan är vart det sätter Pegasus.
 
Det var sättet att uttrycka det på. Vilken god skulle vilja kasta bort två lyncher på en som är god? Bara för att den kan stoppa lynchen så säger det ju ingenting om dens tillhörighet.
Varför var den skum? Vill man inte att goda ska lynchas så är det ju att kasta bort två lyncher om man ägnar dessa åt en god. Medan ulvarna bara kan luta sig tillbaka
 
Jo, men det kan ju vara fler onda som åker också. Poängen var att psykopaten borde inte "vilja" bli lynchad bara för att den drar med sig en god.

Ja det kan det - men om jag inte missminner mig så ville du bli lynchad sist vi satt i lyan och du var psykopat.
 
Jag tror att han skulle stoppa lynchen oavsett om han är ond eller god, varför inte liksom? Däremot så håller jag nog med dig att det kan vara dumt att rösta på honom, samtidigt så kan det ju bli så att han stoppar lynchen men att den går mot nån annan i slutänden som inte gynnar hans sida med avseende på fårulv och röstfifflare där han åtminstone inte kan ha koll på båda rollerna och var PM-röster hamnar.


Sen kom ju detta från Niyama - det är ju inte osannolikt att tjuven valt att stjäla av just borgmästaren för att på så vis "sia" den. Frågan är vart det sätter Pegasus.

Fast hurdå? Stjälet skulle ju vara inlämnat innan tjuven ens visste vem som skulle bli BM. Det är ju dag DL på båda.
 
Fast hurdå? Stjälet skulle ju vara inlämnat innan tjuven ens visste vem som skulle bli BM. Det är ju dag DL på båda.

Ja? Troligen har tjuven valt mellan mig och Pega om den ville kolla vart BM står. Eftersom Pega dessutom tippade över mot att han ville bli BM och jag inte gjorde något för att jag skulle säkerställa så gissar jag på att Pega är den som är bestulen
 
Får goda vibbar av qitis här, och vill ha en god som borgmästare :)

Ceta röstar på qitis till BM

Qitis skrev:
det finns en ond utanför lyan så det kan de inte veta säkert- men vore väl bra om de käkade den då i så fall:up:
qitis skrev:
Och jag har spelat i några lekar genom åren där borgmästare ska väljas- och det kan jag säga att det där kan lika gärna slå tillbaka att just att den som blivit vald till borgmästare inte blir käk direkt - ja det får omedelbart deltagarna att misstänka att den är ulv så inget tacksamt uppdrag att få och kan förvirra leken mycket om nu den valde är god - ulvarna vet att spela på det i så fall
Alltså, jag vet inte. Men att godförklara nån innan första DL skaver för mig.
Om nu Ceta är psykopaten och därmed inte hade något emot att lynchas tidigt så gör det att jag inte vågar rösta där. För då blir vi av med en god.
 
Ja? Troligen har tjuven valt mellan mig och Pega om den ville kolla vart BM står. Eftersom Pega dessutom tippade över mot att han ville bli BM och jag inte gjorde något för att jag skulle säkerställa så gissar jag på att Pega är den som är bestulen

Det gissar inte jag.
 
Ja det kan det - men om jag inte missminner mig så ville du bli lynchad sist vi satt i lyan och du var psykopat.
Nja, jag ville bli käkad för att jag dels inte hade nån ork/tid för leken och jag var misstänkt så det skulle krävas engagemang för att vända det, då tyckte jag det var lika bra att käka mig och få garanterat död på en god den natten. Men sen tänkte jag ju om. Men visst finns det tillfällen det kan vara lämpligt för psykopaten att dö, men så här tidigt i leken?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp