Ulvlek - Historieätarna

Tja det alternativet finns ju att tjuven stulit av ängeln och skyddat sig själv tex? Antar att det du menade var att ulvarna inte kunde käka pga en blivit bestulen? (Tycker dock att då borde väl tjuven iaf vilja käka den som den stulit av?)
Om tjuven stjäl käk så dör den om den käkar den tjuven stulit från, om jag fattade rollistan rätt? Så det är absolut en möjlighet att tjuven stulit käket och helt enkelt inte käkat, för att inte råka käka en viktig god.
 
Eller förresten, tjuven har väl inte kunnat göra något i natt?
Ficktjuv: Kan stjäla varje natt. Käket kan bara stjälas en gång. Om det sker få tjuven välja att käka den bestulna, men då dör tjuven själv. Om tjuven försöker stjäla från ännu en ulv får tjuven veta att det inte finns något att stjäla (samma gäller stöld från bybor). Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit vid natt-DL. Den bestulna får veta att hen inte har någon förmåga den natten. Stjäl tjuven ifrån Mastermind så tjuven inte veta om det är den goda eller den onda. Tjuven kan heller inte stjäla käk ifrån nattvakten.
Tänker på det fetade, tjuven fick väl nyss veta vad det var den stal?
 
Tja det alternativet finns ju att tjuven stulit av ängeln och skyddat sig själv tex? Antar att det du menade var att ulvarna inte kunde käka pga en blivit bestulen? (Tycker dock att då borde väl tjuven iaf vilja käka den som den stulit av?)
Ja, det missade jag, men då är det igen att det var ett försök till käk som misslyckades, så goda lyan borde veta vilket av de som hände iaf.
Tjuven kan ju välja att inte käka om den lyckas stjäla ett käk för att inte dö, utan istället hoppas på att lyckas få personen den stal ifrån lynchad?

Är väl det närmsta en siare vi får i den här leken att tjuven stjäl från folk med specialförmågor och på så sätt får reda på rollerna, så kan ju vara en poäng i att inte offra sig själv direkt som tjuv.
 
Om tjuven stjäl käk så dör den om den käkar den tjuven stulit från, om jag fattade rollistan rätt? Så det är absolut en möjlighet att tjuven stulit käket och helt enkelt inte käkat, för att inte råka käka en viktig god.
Men det torde ju inte hända i ett sådant fall? Den käkar ju såklart den den tjuvat käket av :) Eller menar du att den ville leva och låter bli att käka ulven?
 
Men det torde ju inte hända i ett sådant fall? Den käkar ju såklart den den tjuvat käket av :) Eller menar du att den ville leva och låter bli att käka ulven?
Tjuven blir ju nästan som siaren i ett sådant fall, så den hade ju kunnat försöka styra lynchen ditåt idag tänker jag. Eller?
Men jo, visst hade den kunnat offra sig själv och käka ulven.
 
Tjuven blir ju nästan som siaren i ett sådant fall, så den hade ju kunnat försöka styra lynchen ditåt idag tänker jag. Eller?
Men jo, visst hade den kunnat offra sig själv och käka ulven.
Den skulle ju riskera att bli käk nästa natt i så fall väl? Borde ju bli uppenbart för ulvarna vem tjuven är i så fall -och tjuven kunde väl bara stjäla käket en gång om jag läst rollistan korrekt
Ficktjuv: Kan stjäla varje natt. Käket kan bara stjälas en gång. Om det sker få tjuven välja att käka den bestulna, men då dör tjuven själv. Om tjuven försöker stjäla från ännu en ulv får tjuven veta att det inte finns något att stjäla (samma gäller stöld från bybor). Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL. Den bestulna får veta att hen inte har någon förmåga den natten. Stjäl tjuven ifrån Mastermind så tjuven inte veta om det är den goda eller den onda. Tjuven kan heller inte stjäla käk ifrån nattvakten.
 
Den skulle ju riskera att bli käk nästa natt i så fall väl? Borde ju bli uppenbart för ulvarna vem tjuven är i så fall -och tjuven kunde väl bara stjäla käket en gång om jag läst rollistan korrekt
Fast det är väl samma som att säga att en siare som siat en ond inte kan försöka styra lynchen mot den personen, för då kommer dom bli käk sen? Om tjuven spelar bra så är det inte alls säkert onda hittar den.
 
Den skulle ju riskera att bli käk nästa natt i så fall väl? Borde ju bli uppenbart för ulvarna vem tjuven är i så fall -och tjuven kunde väl bara stjäla käket en gång om jag läst rollistan korrekt
Vad Madalitso sa :p Är ju inte säkert att den blir käk så fort ulvarna hittar den heller, kan ju vara så att ängeln snappar upp vem tjuven är och skyddar den.
 
Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".

Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.

En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
Precis så funderar jag med. Det känns lite ulvigt, men som du säger är det kanske lite övertydligt om en ulv skulle göra så?

Men håller med om slutsatsen att inte Pegasus och Cirkus lär vara i lyan tillsammans. (Om det nu inte också är en förvällning för att ”så skulle ulvar aldrig göra” :rofl: )
 
Nu läser jag ju i efterhand och det blir ju såklart annorlunda då plus att det är lite för mycket att ta in, men jag fattade absolut ingenting av vad som skrevs om de där talen och om de ens var relevant för tråden? Var det för att sno åt sig BM-rollen tror du? Hade cirkus blivit BM om inte han ändrat sin röst? (har inte koll på röstlistan just nu)
Japp, ändringen gjorde att det blev lottning, så den garanterade inte att han fick rollen.


Tja det alternativet finns ju att tjuven stulit av ängeln och skyddat sig själv tex? Antar att det du menade var att ulvarna inte kunde käka pga en blivit bestulen? (Tycker dock att då borde väl tjuven iaf vilja käka den som den stulit av?)
Har kommit fram, men jag hade redan tryckt på citera då.. Tjuven dör om den käkar den den bestulit, men om den istället lyckas lyncha ulven den bestulit så har den både hindrat käk, blivit av med en ulv och räddat sitt eget liv.
Om den stulit från ängeln - kanske smart att frotsätta skydda den den vet är ängel då? För goda lyans skull, och för att om lyan försöker käka ängeln så har den skydd och kan fortsätta skydda kommande nätter.



Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".

Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.

En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
Håller med om att det känns onödigt med Pegas ändring ifall de båda skulle vara lyakompisar.


Vettigt skrivet och sammanfattar mina egna tankar :up:

borde gå att avskriva er tre som fårulven tycker jag :)
Ja, det tänker jag med. Ingen grund för godförklaring, men finner det ologiskt att just fårulven skulle röstat lika öppet och dolt, och har den inte det kan inte dess trådröst ligga på elo, då skulle inte elo ha åkt.


Om tjuven stjäl käk så dör den om den käkar den tjuven stulit från, om jag fattade rollistan rätt? Så det är absolut en möjlighet att tjuven stulit käket och helt enkelt inte käkat, för att inte råka käka en viktig god.
Ja, om käket är stulet så känns det rimligt, då borde det dyka upp någon med misstankar på någon ond här under dagen. Om inte så är det väl troligare att ängeln prickade rätt.
Ja, det missade jag, men då är det igen att det var ett försök till käk som misslyckades, så goda lyan borde veta vilket av de som hände iaf.
Tjuven kan ju välja att inte käka om den lyckas stjäla ett käk för att inte dö, utan istället hoppas på att lyckas få personen den stal ifrån lynchad?

Är väl det närmsta en siare vi får i den här leken att tjuven stjäl från folk med specialförmågor och på så sätt får reda på rollerna, så kan ju vara en poäng i att inte offra sig själv direkt som tjuv.
Helt klart en bra taktik av tjuven, ja. Med den sorten info som finns tillgång till så är det ju bra om tjuven lever och kan hitta andra.
Men det torde ju inte hända i ett sådant fall? Den käkar ju såklart den den tjuvat käket av :) Eller menar du att den ville leva och låter bli att käka ulven?

Den skulle ju riskera att bli käk nästa natt i så fall väl? Borde ju bli uppenbart för ulvarna vem tjuven är i så fall -och tjuven kunde väl bara stjäla käket en gång om jag läst rollistan korrekt

Fast det är väl samma som att säga att en siare som siat en ond inte kan försöka styra lynchen mot den personen, för då kommer dom bli käk sen? Om tjuven spelar bra så är det inte alls säkert onda hittar den.

Ja det är ju sant förvisso :up:

Vad Madalitso sa :p Är ju inte säkert att den blir käk så fort ulvarna hittar den heller, kan ju vara så att ängeln snappar upp vem tjuven är och skyddar den.
Ni hann svara innan mig. Tjuven blir ju som siaren, såklart lite knivigt att våga sticka ut med den man vet är ulv om man bestulit någon, men det är ju precis som med en siare isf.
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi

P63:4 - Blir BM (lottning enl. LL)
cirkus: 4
LenaH: 3
Mada: 2
qitis: 2
Ceta: 1
Lobelia: 1
Gabby: 1

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

elo:3 - bybo, lynchad
glömmerallt: 4
karamelldrottningen: 2
hemlig:2
fio: 2
ceta: 2
qitis: 1
cirkus: 1
bollen: 1
Lobelia: 1
Noterar saker, inte säkert det är relevant alls, men måste börja ngnstan.s

Snurrfian nominerar pegasus och röstar på glömmerallt - Pega blir BM, GA räddas från lynch.
Fortfarande osäker på vad jag tror om Pegas "stöld" av BMrollen, skulle en ulv sticka ut så? Skulle en god? Om Pega är ond, hade han hjälp med nomineringen? KA, cirkus och Lobelia nominerar honom. Många med motivation att han ska få vara kvar i leken, om jag minns rätt...
Poison, qitis, snurrfian och fio röstar på glömmerallt, här kan någon vara fårulv. Men skulle Snurris sticka ut med både nominering och alibiröst första dagen om hon är fårulv? Känns långsökt. Så alla tre (GA, SNurris och Pega) i lyan känns väl orimligt i alla fall.

Kommer inte kunna följa leken annat än sporadiskt, och hinner inte gå igenom mer just nu. Så jag lägger en säkerhetsröst. Hoppas kunna följa leken och ändra om det framkommer vettigare saker att gå på.

Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
För att risken ändå finns att han sitter i lyan och har lyckat sno rollen till den onda sidan. Som sagt, kommer det fram något bättre och jag hinner följa så är jag beredd att ändra mig.
 
Noterar saker, inte säkert det är relevant alls, men måste börja ngnstan.s

Snurrfian nominerar pegasus och röstar på glömmerallt - Pega blir BM, GA räddas från lynch.
Fortfarande osäker på vad jag tror om Pegas "stöld" av BMrollen, skulle en ulv sticka ut så? Skulle en god? Om Pega är ond, hade han hjälp med nomineringen? KA, cirkus och Lobelia nominerar honom. Många med motivation att han ska få vara kvar i leken, om jag minns rätt...
Poison, qitis, snurrfian och fio röstar på glömmerallt, här kan någon vara fårulv. Men skulle Snurris sticka ut med både nominering och alibiröst första dagen om hon är fårulv? Känns långsökt. Så alla tre (GA, SNurris och Pega) i lyan känns väl orimligt i alla fall.

Kommer inte kunna följa leken annat än sporadiskt, och hinner inte gå igenom mer just nu. Så jag lägger en säkerhetsröst. Hoppas kunna följa leken och ändra om det framkommer vettigare saker att gå på.

Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
För att risken ändå finns att han sitter i lyan och har lyckat sno rollen till den onda sidan. Som sagt, kommer det fram något bättre och jag hinner följa så är jag beredd att ändra
Så du tror inte att ulvarna faktiskt försökte äta Pegasus och att Pegasus därav lever?
 
Har ju inte mycket att gå på i valet av BM, men utifrån det enormt fina arbete Cirkus gjorde i förra leken så:

Pegasus63 Nominerar Cirkus som Borgmästare

När det gäller de håriga varelserna tycker jag nog Karamells uttalande om att låta mig leva mer än ett dygn genom att nominera mig till BM är uppseendeväckande, särskild när det redan har påpekats flera gånger att BM lär vara den första att käkas om hen inte är en ulv.

Därför:

Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

Jag vill inte riskera att någon god BM (utom jag) åker ut i första käket därför:

Pegasus63 ändrar nominering till Gabby_Ossi son BM

då jag gärna tar stöd i Cirkus´s sina funderingar och teorier
Jag tolkar detta som en bybo.
 
Så du tror inte att ulvarna faktiskt försökte äta Pegasus och att Pegasus därav lever?
Jag vet inte vad jag tror. Var tvungen att rösta, hoppas kunna följa leken ikväll, men kan inte garantera det. Just idag har jag sämst med tiden. Det enda andra jag hunnit titta på är ganska, och även där pekar det på att det finns två varianter, en med en god och en med en ond ga. Beroende på vad som hänt i kulisserna. Jag hoppas någon som vet mer än mig kommer med input.:)
 
Jag misstänkte ju igår att ulvarna burit fram pegasus till BM men eftersom det blev lottning så är jag inte alls lika säker. Inte så att jag är beredd att lägga min röst där idag iallafall. Jag tror pegasus ville bli BM kanske för att han är god och inte ville att rollen skulle hamna i lyan! Däremot kan jag tänka mig att ulvarna kommer försöka få ut honom i Lynch.

Angående käket som blev stulet om det nu var det som skedde så har ju goda lyan fått den raden och förhoppningsvis skickat den vidare till Ängeln för isåfall är det ju 2 spelare som vet om en ulv. Sen vet väl inte tjuven vilken ulv, kan ju vara psykopaten som är dum att käka iom att den drar med sig en god till. Visserligen gör den ju det vid lynch men såhär tidigt i leken är det ju som många påpekat bra om tjuven överlever och kan reda ut några roller iom att det inte finns någon sia och leken är såpass stor. Det var ju det som räddade oss i lyan i förrförra leken där vi käkade sian och det var lätt att gömma sig iom att det är så många .
 
Noterar saker, inte säkert det är relevant alls, men måste börja ngnstan.s

Snurrfian nominerar pegasus och röstar på glömmerallt - Pega blir BM, GA räddas från lynch.
Fortfarande osäker på vad jag tror om Pegas "stöld" av BMrollen, skulle en ulv sticka ut så? Skulle en god? Om Pega är ond, hade han hjälp med nomineringen? KA, cirkus och Lobelia nominerar honom. Många med motivation att han ska få vara kvar i leken, om jag minns rätt...
Poison, qitis, snurrfian och fio röstar på glömmerallt, här kan någon vara fårulv. Men skulle Snurris sticka ut med både nominering och alibiröst första dagen om hon är fårulv? Känns långsökt. Så alla tre (GA, SNurris och Pega) i lyan känns väl orimligt i alla fall.

Kommer inte kunna följa leken annat än sporadiskt, och hinner inte gå igenom mer just nu. Så jag lägger en säkerhetsröst. Hoppas kunna följa leken och ändra om det framkommer vettigare saker att gå på.

Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
För att risken ändå finns att han sitter i lyan och har lyckat sno rollen till den onda sidan. Som sagt, kommer det fram något bättre och jag hinner följa så är jag beredd att ändra mig.
Men han lär ju stoppa lynchen om det blir han som lynchas, vad tänker du om det? Iofs, är han ond måste han ju lynchas två gånger sas men är han god kan vi ju inte kasta bort två lyncher på att få honom lynchad.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp