Ulvlek - Historieätarna

Jaha, så en röst på GA räknades inte? Eller så har ulven i fårakläder röstat där synligt? Eller så röstade röstfifflaren på Elo.

Har jag missat nån variant nu?
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta
20:50 Lobelia röstar på Elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.04 heffaklumpen röstar på Ceta
21.05 LenaH röstar på fio
21.15 fio röstar på glömmerallt
21.20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.26 glömmerallt ändrar röst till Elo

_bollen missar

Elo bybo
 
Kan röstfifflaren vara någon av de som röstade på Elo? Precis som @hemlig är inne på. Eller så här tidigt i leken kanske man valt två olika? Någon som vet vilket som är vanligaste scenariet?
 
Hittar egentligen inte så mycket jag reagerar starkt på, reagerade på glömmerallts röster men förstår hennes resonemang nu när hon förklarat. Därför väljer jag att rösta efter min tidigare notering om Ceta - skulle kunna vara en ulv som vill dra fördelen till sin sida.

iiantazie röstar på Ceta

Några saker jag reagerar på är Poisonous första kommentar om ängeln. Kan vara en god som desperat söker efter andra goda, men det kan likväl vara en ond som vill få ängeln att försäga sig. Eller en helt oskyldig fundering.
Reagerar även på glömmerallts röst på Q i både BM och lynch. Men det har hon redan blivit ifrågasatt för och jag känner inte för att dra det igen + att jag nog fått svar på mina funderingar.
Sedan Ceta, som mer eller mindre frivilligt sa att hon kunde tänka sig att vara BM. Vet att detta redan varit uppe också, men även jag reagerade på det. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, en ulv som vill att onda sidan ska få BM rollen och är säker på att inte bli käk? Eller en god som helt enkelt är beredd att offra sig? Sedan talar hon också om att det inte skulle vara en miss/försägelse och att hon tyckte att BM verkade vara en rolig roll. Men kan inte det också vara ett försök till att släta över ett misstag? Jag har ingen aning, men just nu tycker jag att detta skaver mest.

Heffaklumpen röstar på Ceta baserat på tidigare stycke👆

En följdfråga på detta, hur kommer det sig att ni reagerar på min kommentar gällande borgmästarrollen men inte på att @Pegasus63 verkade tycka det var kul att vara på väg att bli BM och höll ett (om än smått humoristiskt) valtal?
 
Som ny borgmästare lovar jag att det inte blir fler skattehöjningar denna lek, dessutom kommer jag halvera antalet skattefinansierade anställningar så att de som blir kvar får jobba minst 35 timmars vecka istället som nu, sitta rulla tummar 30 timmar på skattebetalarnas bekostnad....
 
Jag måste ju säga att jag blir misstänksam på de som gått efter glömmerallt eftersom ingen av dem ändrade röst varken efter hennes förklaring eller Artlines förtydligande, det känns som väldigt enkla röster Ja, teorin var lite märklig men ändå inte orimlig, men när allt ändrades så tycker jag det är konstigt att det kom exakt noll reflektioner eller röständringar, det gör att jag tror att det kan ha stått mellan två goda (ännu en gång i DL1).

Varför det blev som det blev med röstfifflare och fårulv och vad nu som kan ha påverkat tycker jag vi överlåter åt goda lyan att spekulera i
 
En följdfråga på detta, hur kommer det sig att ni reagerar på min kommentar gällande borgmästarrollen men inte på att @Pegasus63 verkade tycka det var kul att vara på väg att bli BM och höll ett (om än smått humoristiskt) valtal?
Jag kopplade faktiskt inte att det var ett valtal för Pegasus att bli borgmästare, utan trasslade in mig i de 12 tumlarna och var riktigt förvirrad. Tycker dock inte själva inlägget är speciellt konstigt, utan mest lite halv-OT och humoristiskt likt det jag sett från Pegasus tidigare. Vad tolkar du som att han tycker det är kul att bli BM?
 
Ja, jag la ju forsta rosten pa GA. Andrade inte eftersom jag inte tycker att det fanns mycket annat att ga pa.
Darmot tycker jag att nagra av de andra rosterna vad ganska.. "jagade" ar val basta sattet jag kan beskriva det. Att man tryckte valdigt mycket hardare. Min rost var ganska tidig och ganska lost baserat. Medan andra var valdigt mycket mer drivande.
 
Jag måste ju säga att jag blir misstänksam på de som gått efter glömmerallt eftersom ingen av dem ändrade röst varken efter hennes förklaring eller Artlines förtydligande, det känns som väldigt enkla röster Ja, teorin var lite märklig men ändå inte orimlig, men när allt ändrades så tycker jag det är konstigt att det kom exakt noll reflektioner eller röständringar, det gör att jag tror att det kan ha stått mellan två goda (ännu en gång i DL1).

Varför det blev som det blev med röstfifflare och fårulv och vad nu som kan ha påverkat tycker jag vi överlåter åt goda lyan att spekulera i

Jag förklarade varför jag röstade på GA och med facit i hand kunde jag lika gärna rykt med alla röster i det dolda. GA hade en poäng med sin tanke och vem vet kanske var det ulvarna som förde fram en BM trots allt? Det återstår ju att se!
 
Ja, jag la ju forsta rosten pa GA. Andrade inte eftersom jag inte tycker att det fanns mycket annat att ga pa.
Darmot tycker jag att nagra av de andra rosterna vad ganska.. "jagade" ar val basta sattet jag kan beskriva det. Att man tryckte valdigt mycket hardare. Min rost var ganska tidig och ganska lost baserat. Medan andra var valdigt mycket mer drivande.

Fast varför köpte du inte hennes förklaring? Särskilt när Artlines förtydligande kom?
Förstarösten är väl sällan det jag brukar bekymra mig över mest, men ändå.
 
Nej nog kopte jag hennes forklaring. Men hade inget annat att ga pa sa valde att lata rosten ligga kvar eftersom det var en initial tanke fran min sida.
Damned if ya do, damned if ya dont.
Sa om jag andrat min rost sa hade jag ocksa sett misstankt ut. Eller, jag hade tankt att jag var misstankt om jag sett genom en annan spelares ogon.
Tycker som sagt att rosterna som kom efter var mer drivande.
 
Jag förklarade varför jag röstade på GA och med facit i hand kunde jag lika gärna rykt med alla röster i det dolda. GA hade en poäng med sin tanke och vem vet kanske var det ulvarna som förde fram en BM trots allt? Det återstår ju att se!

Menar du att Pega skulle vara ulv?

Jag tycker ju att GA hade en poäng med sin tanke. Samtidigt var väl jag inte så sugen på att riskera att bli ulvmat redan första natten så jag är ganska nöjd med att jag inte blev BM, hade jag velat bli det så hade jag också ändrat min röst så den hamnat på nån annan och då fått övervikt av röster.
 
Menar du att Pega skulle vara ulv?

Jag tycker ju att GA hade en poäng med sin tanke. Samtidigt var väl jag inte så sugen på att riskera att bli ulvmat redan första natten så jag är ganska nöjd med att jag inte blev BM, hade jag velat bli det så hade jag också ändrat min röst så den hamnat på nån annan och då fått övervikt av röster.

Nej, jag har ingen aning om han är ulv eller inte. Jag bara spann vidare lite på GA s rädsla för att BM rollen skulle hamna i lyan, det vet vi ju inte om den har gjort eller inte. Det återstår ju att se!
 
Jag måste ju säga att jag blir misstänksam på de som gått efter glömmerallt eftersom ingen av dem ändrade röst varken efter hennes förklaring eller Artlines förtydligande, det känns som väldigt enkla röster Ja, teorin var lite märklig men ändå inte orimlig, men när allt ändrades så tycker jag det är konstigt att det kom exakt noll reflektioner eller röständringar, det gör att jag tror att det kan ha stått mellan två goda (ännu en gång i DL1).

Varför det blev som det blev med röstfifflare och fårulv och vad nu som kan ha påverkat tycker jag vi överlåter åt goda lyan att spekulera i
Men vänta lite nu, jag röstade på GA eftersom hon skrev en sak och gjorde en annan. Jag förstod teorin men inte valet av vem hon röstade på.
 
En följdfråga på detta, hur kommer det sig att ni reagerar på min kommentar gällande borgmästarrollen men inte på att @Pegasus63 verkade tycka det var kul att vara på väg att bli BM och höll ett (om än smått humoristiskt) valtal?
Jag tolkade Pegasus inlägg som ännu ett skoj-inlägg. Typ i stil med flera andra inlägg han postat och att det är hans sätt att vara på. Inte som att han tog ut segern i förväg. Eftersom jag tolkade det som något OT la jag inte någon vikt i det och mer eller mindre ignorerade det.

Lever jag imorgon bitti så ska jag försöka mig på lite mer teoriande. Jag har helt ärligt haft väldigt dålig koll denna leken pga lekt från mobilen och att det är väldigt många deltagare.
 
Men vänta lite nu, jag röstade på GA eftersom hon skrev en sak och gjorde en annan. Jag förstod teorin men inte valet av vem hon röstade på.

Men jag tror att hon var beredd att ändra båda valen om det visat sig att det var nån vits att försöka få väck BM från början. Hon la en röst och det var ju hyggligt tidigt för att se vartåt det barkade helt enkelt.
 
Blev det lottning till BM @Artline ? För det stod väl 4 -4 eller fanns det andra konstiga röster dolt eller annat även där?
Detta undrar jag också. Fattar att @Artline inte kan svara på om det blev lottning, men hade fårulven samma funktion i nomineringen till BM (alltså att den röstade dolt också och den i tråden inte räknades?). Och hade röstfifflaren en extra röst?
 
  • Gilla
Reactions: fio
Detta undrar jag också. Fattar att @Artline inte kan svara på om det blev lottning, men hade fårulven samma funktion i nomineringen till BM (alltså att den röstade dolt också och den i tråden inte räknades?). Och hade röstfifflaren en extra röst?

Ja det vill jag gärna oxå veta. För det kan ju ha betydelse
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp