Ulvlek - Historieätarna

Blev det lottning till BM @Artline ? För det stod väl 4 -4 eller fanns det andra konstiga röster dolt eller annat även där?

Detta undrar jag också. Fattar att @Artline inte kan svara på om det blev lottning, men hade fårulven samma funktion i nomineringen till BM (alltså att den röstade dolt också och den i tråden inte räknades?). Och hade röstfifflaren en extra röst?
Det blev lottning
 
Jag har suttit hela kvällen nu i ett annat spel där jag ska hålla koll på vad 20 personer gör och se till att dom gör rätt saker så är helt slut i hjärnan. Återkommer imorgon om jag inte blir käk (eller om jag mot förmodan vaknar innan dl).
 
Jag glömde totalt bort leken 🙈 kom på det nu när jag skulle sova. Jag hoppas att jag kan vara med imorgon och hinna läsa allt, börjar dock jobba imorgon så det blir inte förrän till kvällen 😬
 
Jag glömde totalt bort leken 🙈 kom på det nu när jag skulle sova. Jag hoppas att jag kan vara med imorgon och hinna läsa allt, börjar dock jobba imorgon så det blir inte förrän till kvällen 😬
Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Har man missat en röst så vill LL att ni lägger en efterröst så fort ni kan (så övriga deltagare har mer att gå på)

påminner bara. Men sov du!
 
Varför det blev som det blev med röstfifflare och fårulv och vad nu som kan ha påverkat tycker jag vi överlåter åt goda lyan att spekulera i

Som bara innehåller stackars @Elo som är ny. Med alla val och roller så blir det ändå ganska många rader att hålla reda på och att skicka rätt rad till rätt person.

Förhoppningsvis finns det tydlig info så någon god kan hitta en annan god.
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi

P63:4 - Blir BM (lottning enl. LL)
cirkus: 4
LenaH: 3
Mada: 2
qitis: 2
Ceta: 1
Lobelia: 1
Gabby: 1

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo


elo:3 - bybo, lynchad
glömmerallt: 4
karamelldrottningen: 2
hemlig:2
fio: 2
ceta: 2
qitis: 1
cirkus: 1
bollen: 1
Lobelia: 1
 
Skulle bara kolla lite snabbt innan jag gick och la mig... Jomen tjena...
Lite tankar i alla fall. LL har sagt att BM blev lottad. Men i lynchen har det definitivt hänt något i kulisserna.
Poisonous, qitis, Snurrfian och fio har röstat på glömmerallt.
Antingen är det en av dessa röster som inte räknas, eller så har någon annan lagt en dold röst på elo.
Jag, Lobelia och glömmerallt har röstat på elo,
ingen av dessa röster bör vara falsk iom att elo åkte. Teoretiskt kan både fifflaren och fårulven vara inblandade, såklart, men det känns mindre troligt.
Glömmerallt ändrar röst för att rädda sig - men gör hon det på ren chansning eller VET hon att hon har hjälp i kulisserna?
Pegasus ändrar sin nominering och lyckas därmed knipa åt sig BM-rollen. Vad säger det om Pega? Inte mycket just nu tror jag. Men jag noterar det i alla fall.

Nåja, lite tankar i alla fall.

Jobbar kväll imorgon igen, så ska hoppa i säng nu så att jag hinner upp och teoria innan jag börjar
 
Jag kopplade faktiskt inte att det var ett valtal för Pegasus att bli borgmästare, utan trasslade in mig i de 12 tumlarna och var riktigt förvirrad. Tycker dock inte själva inlägget är speciellt konstigt, utan mest lite halv-OT och humoristiskt likt det jag sett från Pegasus tidigare. Vad tolkar du som att han tycker det är kul att bli BM?
Jo, det är möjligt att det bara var på skämt, men att ens nämna ett ”valtal” (som visserligen var total rappakalja) tycker jag tyder på att man vill ha rollen.
Jag tolkade Pegasus inlägg som ännu ett skoj-inlägg. Typ i stil med flera andra inlägg han postat och att det är hans sätt att vara på. Inte som att han tog ut segern i förväg. Eftersom jag tolkade det som något OT la jag inte någon vikt i det och mer eller mindre ignorerade det.

Menar inte att han tagit ut segern i förskott, men som jag skrev ovan så tycker jag (svammel borträknat) det ändå tyder på ett skämtsamt sett att visa att han vill ha rollen.

Med facit i hand ändrade han ju sedan dessutom sin egen nominering i sista stund för att inte Cirkus automatiskt skulle bli BM.
 
Jag har försökt läsa igenom leken men 16 sidor, massa roller och tidsbrist hjälper inte till direkt. Jag tror iaf att jag hade röstat på glömmerallt baserat på hennes röst om att både rösta ut och rösta som BM på samma person vilket för mig var lite skumt. Även om det kanske framkommit andra funderingar sedan dess så var det det jag reagerade på mest förutom snacket om vem ängeln skyddar som några deltagare höll på med, jag minns dock inte vilka så det kan ju inte ha fastnat så mycket.
Glömmerallt röstar på qitis till Borgmästare efterom jag inte vill ha en BM som käkar upp mig.

glömmerallt röstar på qitis eftersom jag är rädd att hon ändå kommer käka upp mig, för det som skrämmer med rollistan är risken för en ond BM:crazy:


Jag vet inte hur mycket jag kommer orka vara vara aktiv i kväll men ska försöka kika in innan dl.

bollen__ röstar på glömmerallt i efterhand pga glömmmerallts röster.

@Artline behöver även BM röst i efterhand vara med???
 
Jo, det är möjligt att det bara var på skämt, men att ens nämna ett ”valtal” (som visserligen var total rappakalja) tycker jag tyder på att man vill ha rollen.


Menar inte att han tagit ut segern i förskott, men som jag skrev ovan så tycker jag (svammel borträknat) det ändå tyder på ett skämtsamt sett att visa att han vill ha rollen.

Med facit i hand ändrade han ju sedan dessutom sin egen nominering i sista stund för att inte Cirkus automatiskt skulle bli BM.
Nu läser jag ju i efterhand och det blir ju såklart annorlunda då plus att det är lite för mycket att ta in, men jag fattade absolut ingenting av vad som skrevs om de där talen och om de ens var relevant för tråden? Var det för att sno åt sig BM-rollen tror du? Hade cirkus blivit BM om inte han ändrat sin röst? (har inte koll på röstlistan just nu)
 
Jo, det är möjligt att det bara var på skämt, men att ens nämna ett ”valtal” (som visserligen var total rappakalja) tycker jag tyder på att man vill ha rollen.


Menar inte att han tagit ut segern i förskott, men som jag skrev ovan så tycker jag (svammel borträknat) det ändå tyder på ett skämtsamt sett att visa att han vill ha rollen.

Med facit i hand ändrade han ju sedan dessutom sin egen nominering i sista stund för att inte Cirkus automatiskt skulle bli BM.

Frågan är ju varför han gjorde så. Är han ulv som ville ha in BMeriet i lyan?
 
Nu läser jag ju i efterhand och det blir ju såklart annorlunda då plus att det är lite för mycket att ta in, men jag fattade absolut ingenting av vad som skrevs om de där talen och om de ens var relevant för tråden? Var det för att sno åt sig BM-rollen tror du? Hade cirkus blivit BM om inte han ändrat sin röst? (har inte koll på röstlistan just nu)
Möjligt att det bara var menat som skoj, men som sagt han låg bra till för att bli BM och kände ordet valtal (och uppmuntrade Cirkus som också låg bra till att skriva ett!)

i Blacksmithfarms inlägg #306 ser du att cirkus hade vunnit utan lottning om han inte ändrat.

Frågan är ju varför han gjorde så. Är han ulv som ville ha in BMeriet i lyan?
Ja, jag tycker helt klart det blev väldigt suspekt när han ändrade sin röst..
 
Uppdatering!!


Ibland blir det konstigt. Denna natt tycks ingen ha varit intresserad vickning eller ens en enkel nattmacka. Kanske var faktiskt ingen intresserad av den viktorianska specialiteten simblåsegelé från guldfisk på toast? Eller blev det för mycket vin? Det får vi aldrig veta.

Nästa DL 21:30
 
DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

elo:3 - bybo, lynchad
glömmerallt: 4


Nu är jag typ vaken och tänkte bara lite snabbt om lynchen igår. Tänker det finns 3 alternativ?
1. Röstfifflaren lägger sin dolda röst på elo -->lottning och elo åker. Behöver inte vara någon av dem som röstade på elo. Vet att man ofta säger att röstfifflaren vill rösta samma dold och öppet dl 1 för att visa sig i spioninfo, men då krävs det ju även att personen är ensam om att rösta där den gör.

2. Ulv i fårakläder röstade på GA öppet, annan dolt --> lottning och elo åker. Alternativt elo får flest röster om dolda rösten låg på henne. Detta skulle ge poisonous, q, snurrfian eller fio som ulv i fårakläder. Ska försöka komma ihåg att hålla koll på dem under dagen.

3. Ulv i fårakläder röstar dolt på elo, öppet på valfri tredje --> lottning och elo åker. Svårt att hitta fårulven om det är det här som stämmer, det kan vara en av 15 personer då (inte 16 iom att en deltagare missade att rösta).

Så om inte fårulven lade öppen röst på GA och dold på elo så måste det ha blivit lottning mellan dom, om jag inte missat något.


Vad gäller natten så har antingen ängeln gjort ett fantastiskt jobb igen, ulvarna ville inte käka (osannolikt), eller ulvarna kunde inte käk på grund av tjuven? Har jag missat något där?

Gud vad mycket det är att hålla reda på med alla roller.
 
Jaha och vad har hänt i natt då?
Kan det vara så enkelt att de onda skulle käka @Pegasus63 sol i sin tur blev räddad av ängeln?
Så mycket snack hit och dit ang BM hade jag nästan förväntat mig att någon annan skulle bli käk i natt. Men icke!
Oavsett skönt att ingen blev mat :)!
 
Nu läser jag ju i efterhand och det blir ju såklart annorlunda då plus att det är lite för mycket att ta in, men jag fattade absolut ingenting av vad som skrevs om de där talen och om de ens var relevant för tråden? Var det för att sno åt sig BM-rollen tror du? Hade cirkus blivit BM om inte han ändrat sin röst? (har inte koll på röstlistan just nu)
Jag tog inte valtalen som något superseriöst mer som kuriosa trams :)
 
Vad gäller natten så har antingen ängeln gjort ett fantastiskt jobb igen, ulvarna ville inte käka (osannolikt), eller ulvarna kunde inte käk på grund av tjuven? Har jag missat något där?
Tja det alternativet finns ju att tjuven stulit av ängeln och skyddat sig själv tex? Antar att det du menade var att ulvarna inte kunde käka pga en blivit bestulen? (Tycker dock att då borde väl tjuven iaf vilja käka den som den stulit av?)
 
Jo, det är möjligt att det bara var på skämt, men att ens nämna ett ”valtal” (som visserligen var total rappakalja) tycker jag tyder på att man vill ha rollen.


Menar inte att han tagit ut segern i förskott, men som jag skrev ovan så tycker jag (svammel borträknat) det ändå tyder på ett skämtsamt sett att visa att han vill ha rollen.

Med facit i hand ändrade han ju sedan dessutom sin egen nominering i sista stund för att inte Cirkus automatiskt skulle bli BM.
Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".

Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.

En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
 
Skulle bara kolla lite snabbt innan jag gick och la mig... Jomen tjena...
Lite tankar i alla fall. LL har sagt att BM blev lottad. Men i lynchen har det definitivt hänt något i kulisserna.
Poisonous, qitis, Snurrfian och fio har röstat på glömmerallt.
Antingen är det en av dessa röster som inte räknas, eller så har någon annan lagt en dold röst på elo.
Jag, Lobelia och glömmerallt har röstat på elo,
ingen av dessa röster bör vara falsk iom att elo åkte. Teoretiskt kan både fifflaren och fårulven vara inblandade, såklart, men det känns mindre troligt.
Glömmerallt ändrar röst för att rädda sig - men gör hon det på ren chansning eller VET hon att hon har hjälp i kulisserna?
Pegasus ändrar sin nominering och lyckas därmed knipa åt sig BM-rollen. Vad säger det om Pega? Inte mycket just nu tror jag. Men jag noterar det i alla fall.

Nåja, lite tankar i alla fall.

Jobbar kväll imorgon igen, så ska hoppa i säng nu så att jag hinner upp och teoria innan jag börjar
Vettigt skrivet och sammanfattar mina egna tankar :up:

borde gå att avskriva er tre som fårulven tycker jag :)
 
Så, tankar om igår. glömmerallt fick flest röster i tråden men åker inte pga inblandning av fifflaren eller fårulven eller båda. Skulle glömmerallt kunna vara ulv som blev räddad av lyan? Eller vill lyan så misstankar mot en god g-a?
Pegasus röständring till borgmästarvalet var intressant också. Citerar:
Jag vill inte riskera att någon god BM (utom jag) åker ut i första käket därför:

Pegasus63 ändrar nominering till Gabby_Ossi son BM

då jag gärna tar stöd i Cirkus´s sina funderingar och teorier
Detta gjorde att det blev lottning mellan cirkus och Pegasus, Pegasus ville alltså hellre vara BM själv än att cirkus skulle vara det. Om Pegasus själv inte ville vara borgmästare kunde han ha röstat på LenaH och på så sätt minska risken.
Summa: Pegasus ville vara borgmästare (eller iallafall hellre det än att Lena eller cirkus blev). Svårt och säga om detta gör Pegasus ond eller god i nuläget, det hade ju kunnat vara en god som vill få rollen till den goda sidan lika gärna som det hade kunnat vara en ond som vill få rollen till sin sida. Om Pegasus är god tror jag inte att han har en viktig roll då borgmästaren hamnar i strålkastaren nu efter DL1, men som heffa precis skrev, skulle han vilja sticka ut så mycket om han var ond?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp