Ulvlek - Historieätarna

Jag är fast i det här med Pegasus ändring av nominering i BM-valet.

På ett sätt känns det märkligt att han ändrade för att själv få bli BM. Men skulle en ulv sticka ut så mycket? Men å andra sidan ser jag ingen poäng med att en god skulle vilja sticka ut så mycket om denne inte misstänkte att den andre kandidaten var ulv, och det uttrycker han ju inte. Har dålig koll på Pegas spelsätt då han åkt ut tidigt senaste lekarna..

@Pegasus63 vill du själv utöka din förklaring till varför du gjorde som du gjorde? Så kanske det blir lättare att ta ställning :)
 
Men han lär ju stoppa lynchen om det blir han som lynchas, vad tänker du om det? Iofs, är han ond måste han ju lynchas två gånger sas men är han god kan vi ju inte kasta bort två lyncher på att få honom lynchad.
Ja, det antar jag att han gör i så fall, oavsett vilken sida han spelar för. Är som sagt öppen för att ändra, men vet inte hur bra jag kommer hinna följa leken, så vill ha en röst lagd för att inte missa dl. Om det inte vore så så hade jag inte röstat än.
 
Jag är fast i det här med Pegasus ändring av nominering i BM-valet.

På ett sätt känns det märkligt att han ändrade för att själv få bli BM. Men skulle en ulv sticka ut så mycket? Men å andra sidan ser jag ingen poäng med att en god skulle vilja sticka ut så mycket om denne inte misstänkte att den andre kandidaten var ulv, och det uttrycker han ju inte. Har dålig koll på Pegas spelsätt då han åkt ut tidigt senaste lekarna..

@Pegasus63 vill du själv utöka din förklaring till varför du gjorde som du gjorde? Så kanske det blir lättare att ta ställning :)
Jag tror aldrig att jag spelat med Pegas så har noll koll på spelsättet men tänker lite på det där med om en ulv skulle sticka ut så mycket. Det tror jag absolut att en ulv kan göra, ulvar kan göra allt typ. Så tycker nog inte att det säger så mkt.
 
Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".

Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.

En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
Spinner vidare lite på det här också - det kanske är långsökt och jag säger inte alls att det är så - men nog gör det att man tittar på cirkus med lite godare ögon? Dvs om de sitter i lyan så kan de ju absolut tänka att det spelar ingen roll vem av dom som får rollen, bara den hamnar i lyan och på köpet får den andre att verka godare?
 
Ska gå tillbaka i leken senare idag (när jag har mer tid) och kolla noggrannare. Men känns som jag vill syna Ceta och hennes inlägg lite mer just nu. Just det där att hon ville vara borgmästare.

@Ceta sa: "Jag kan vara frivillig som borgmästare :D Är ändå god, så det är ju bra, plus att det låter som en kul roll att ha en kort stund för att lära sig mer, även om jag blir käkad snabbt :p"

iiantazie reagerade på det och röstade på Ceta därför.
De enda som kan tänkas inte ha nåt emot att åka ut först torde vara bybo eller psykopaten.

Om Ceta är psykopaten skulle iiantazie kunna vara god. Jag tänker att Ceta ville röstas ut och i så fall dra med sig en god.
Om Ceta är god tänker jag bybo, i och med risken att käkas/lynchas om hon blivit BM. Har svårt att tro att en specialroll vill göra så.
Det skulle kunna göra att iiantazie sitter i lyan och såg sin chans att rösta på goda Ceta.
Eller så är bägge i lyan och iiantazie röstade på Ceta för alibi. Eller så är bägge goda.


Jaha och vad har hänt i natt då?
Kan det vara så enkelt att de onda skulle käka @Pegasus63 sol i sin tur blev räddad av ängeln?
Så mycket snack hit och dit ang BM hade jag nästan förväntat mig att någon annan skulle bli käk i natt. Men icke!
Oavsett skönt att ingen blev mat :)!
Dom kan ju ha valt nån annan, som är ängeln. Eftersom Pegasus63 åkt tidigt i bägge tidigare lekar menar jag.


Tycker bsf sammanfattar mina funderingar om lynchningen bra här.
Skulle bara kolla lite snabbt innan jag gick och la mig... Jomen tjena...
Lite tankar i alla fall. LL har sagt att BM blev lottad. Men i lynchen har det definitivt hänt något i kulisserna.
Poisonous, qitis, Snurrfian och fio har röstat på glömmerallt.
Antingen är det en av dessa röster som inte räknas, eller så har någon annan lagt en dold röst på elo.
Jag, Lobelia och glömmerallt har röstat på elo,
ingen av dessa röster bör vara falsk iom att elo åkte. Teoretiskt kan både fifflaren och fårulven vara inblandade, såklart, men det känns mindre troligt.
Glömmerallt ändrar röst för att rädda sig - men gör hon det på ren chansning eller VET hon att hon har hjälp i kulisserna?
Pegasus ändrar sin nominering och lyckas därmed knipa åt sig BM-rollen. Vad säger det om Pega? Inte mycket just nu tror jag. Men jag noterar det i alla fall.

Nåja, lite tankar i alla fall.

Jobbar kväll imorgon igen, så ska hoppa i säng nu så att jag hinner upp och teoria innan jag börjar
 
De enda som kan tänkas inte ha nåt emot att åka ut först torde vara bybo eller psykopaten.
Varför skulle psykopaten inte ha nåt emot att åka ut i det här läget? Det går ju fler goda på en ond, så även om psykopaten drar med sig en god är det ändå bättre för goda än för onda (förutsatt att den inte drar med sig t.ex. ängeln då, men det går ju inte att räkna med).
 
Jag har varit helt slut och mest sovit idag, försöker hänga med lite i leken och ska försöka få i väg en röst hyfsat tidigt så jag inte råkar somna ifrån dl, men vänta er inget fantastiskt teoriande, för jag kan inte hålla två tankar i huvudet utan att somna idag :o

Vill nog titta lite på dom som röstade på GA igår (snurr, poisonous, fio och q), kan ju gömma sig en fårulv där med tanke på utfallet.

Sen reagerade jag också lite på hur snabb q var att avfärda att tjuven skulle kunna ha stulit ett käk utan att använda det, men vet inte riktigt var det sätter henne.
Kan ju också bara ha varit en tankevurpa iom att hon verkar ha missat att det blir samma situation som en siare.
 
Varför skulle psykopaten inte ha nåt emot att åka ut i det här läget? Det går ju fler goda på en ond, så även om psykopaten drar med sig en god är det ändå bättre för goda än för onda (förutsatt att den inte drar med sig t.ex. ängeln då, men det går ju inte att räkna med).
Just för att den drar med sig en god.
 
Jag tror aldrig att jag spelat med Pegas så har noll koll på spelsättet men tänker lite på det där med om en ulv skulle sticka ut så mycket. Det tror jag absolut att en ulv kan göra, ulvar kan göra allt typ. Så tycker nog inte att det säger så mkt.
Ok, bra att veta! Men som du säger så ger det ju inte mer input i fall han faktiskt är god eller inte.
Men baserat på det @Niyama säger, att han sannolikt stoppar lynchen om han är på väg att ryka, oavsett om han är god eller ond (personligen skulle jag nog tro att det är större chans att han stoppar lynchen som ond, men det är bara så jag uppfattat honom) så kan det vara dumt att rösta på honom i detta läget..
Ska gå tillbaka i leken senare idag (när jag har mer tid) och kolla noggrannare. Men känns som jag vill syna Ceta och hennes inlägg lite mer just nu. Just det där att hon ville vara borgmästare.

iiantazie reagerade på det och röstade på Ceta därför.
De enda som kan tänkas inte ha nåt emot att åka ut först torde vara bybo eller psykopaten.

Om Ceta är psykopaten skulle iiantazie kunna vara god. Jag tänker att Ceta ville röstas ut och i så fall dra med sig en god.
Om Ceta är god tänker jag bybo, i och med risken att käkas/lynchas om hon blivit BM. Har svårt att tro att en specialroll vill göra så.
Det skulle kunna göra att iiantazie sitter i lyan och såg sin chans att rösta på goda Ceta.
Eller så är bägge i lyan och iiantazie röstade på Ceta för alibi. Eller så är bägge goda.
Intressant resonemang. Jag är ju god, så får kika närmare på iiantazie för att se hennes motiv :)
 
Vettigt skrivet och sammanfattar mina egna tankar :up:

borde gå att avskriva er tre som fårulven tycker jag :)
Vilket gör att du och jag , poison och snurrfian ligger risigt till för rollen som fårulv om det inte var så att röstfifflaren la sin extra röst på elo och det blev lottning.
Men det torde ju inte hända i ett sådant fall? Den käkar ju såklart den den tjuvat käket av :) Eller menar du att den ville leva och låter bli att käka ulven?

Den skulle ju riskera att bli käk nästa natt i så fall väl? Borde ju bli uppenbart för ulvarna vem tjuven är i så fall -och tjuven kunde väl bara stjäla käket en gång om jag läst rollistan korrekt
Eller så ligger den lågt och så klarnar det när tjuven är död genom att man får läsa genom raderna.
Sen reagerade jag också lite på hur snabb q var att avfärda att tjuven skulle kunna ha stulit ett käk utan att använda det, men vet inte riktigt var det sätter henne.
Kan ju också bara ha varit en tankevurpa iom att hon verkar ha missat att det blir samma situation som en siare

Eller så kan det vara ett fiskande för att locka fram tjuven.
 
Just för att den drar med sig en god.
Ja men en ulv ut som drar med sig en icke viktig god är ju ändå bra för goda, inte för onda i det här läget. Det går ju typ två goda på en ond, så för att ulvarna ska tjäna på det hade den behövt dra med minst två goda eller nån väldigt viktig roll och det vet ju ingen innan vem det blir som den drar med.

I nuläget är det ju, för onda sidan, bättre om psykopaten lynchas än en annan ulv men helst ingen ond alls.
 
Jag är fast i det här med Pegasus ändring av nominering i BM-valet.

På ett sätt känns det märkligt att han ändrade för att själv få bli BM. Men skulle en ulv sticka ut så mycket? Men å andra sidan ser jag ingen poäng med att en god skulle vilja sticka ut så mycket om denne inte misstänkte att den andre kandidaten var ulv, och det uttrycker han ju inte. Har dålig koll på Pegas spelsätt då han åkt ut tidigt senaste lekarna..

@Pegasus63 vill du själv utöka din förklaring till varför du gjorde som du gjorde? Så kanske det blir lättare att ta ställning :)

Hur skulle han kunna uttrycka att cirkus är ulv om han inte själv satt i lyan? Fanns ju ingen info överhuvudtaget i det skedet.

Så antingen är pegasus ulv tillsammans med cirkus eller bybo eller inget av det. Tror inte pegasus har en viktig god roll iallafall .
 
Men det torde ju inte hända i ett sådant fall? Den käkar ju såklart den den tjuvat käket av :) Eller menar du att den ville leva och låter bli att käka ulven?

Den skulle ju riskera att bli käk nästa natt i så fall väl? Borde ju bli uppenbart för ulvarna vem tjuven är i så fall -och tjuven kunde väl bara stjäla käket en gång om jag läst rollistan korrekt
Men det är väl bättre att den riskerar att röja sig när den visar vem som ska lynchas än att den käkar ulven den stulit av och dör direkt. Blir den käk måste ju ulvarna "offra" ett käk på den (och den kan ju vara skyddad) istället för att bli av med den direkt när ulven dör. Fattar inte ditt resonemang här?
 
Men det är väl bättre att den riskerar att röja sig när den visar vem som ska lynchas än att den käkar ulven den stulit av och dör direkt. Blir den käk måste ju ulvarna "offra" ett käk på den (och den kan ju vara skyddad) istället för att bli av med den direkt när ulven dör. Fattar inte ditt resonemang här?

Dessutom har ju tjuven om den inte blir lynchad idag ytterligare en chans på sig att ta reda på en roll eftersom den får infon efter dag DL
 
Chans? Inte risk då? Jag menar, är man god så borde man se en eventuell ond BM som en risk, Inte chans.

Därför
BLACKSMITHFARM röstar på elo
Tänkte jag skulle gå igenom de som röstat på Elo, för att se om jag hittar något.

Blacksmithfarm la första rösten, och motivationen till den är en jag lätt kunnat gå på om jag lagt förstarösten på någon i leken, plus att ulv eller fårulv kanske inte skulle lagt första rösten?

Enligt det du skriver borde du ju definitivt vilja lyncha @LenaH och inte nominera henne till lyan. Du talar ju om att slumpen är förutsägbar och man får samma resultat, som din Jakob som aldrig får en sexa utan katastof. Det tyder ju mer på att du borde tro att Lena är ulv.

Lobelia röstar på Elo till lynch, det är skumt att vilja ha någon till BM som förra leken var ond med hänvisning till att slumpen inte finns utan resultat upprepar sig.
Vidare i Elo-rösterna så tycker jag detta är en märklig motivering. Tycker Elos utlägg om slumpen var rätt kul, om än lite OT, och med facit om att Elo är god så tyckt jag det är lite märkligt. Sen är det dock en DL 1 röstning, och de är ju ofta lite märkliga, så kanske inget att hänga upp sig på?
Lobelia nominerar Pegasus till BM, kanske får du chansen att leva lite längre i denna leken.
Men med detta som motivering till BM så kan det tyda på en ond Lobelia, ifall Pegasus är god, då BM upprepade tillfällen omnämnt till att inte leva så länge. Är dock långt ifrån övertygad över att Pegasus är god..

Det vill jag inte, varför tror du det? jag förstår inte vad som är otydligt?

Om @qitis är god så tror jag hon skulle bli en bra borgmästare(brukar vara aktiv och delaktig) därför röstar jag på Q som borgmästare. men jag ville motivera med något som skrivits i den här leken inte referera till tidigare lekar därför motiverade som jag gjorde.

plus @fio och om jag missat någon annnan. Ja jag vill lyncha Borgmästaren, och nej jag vill inte rösta på någon annan där, däremot tänker jag ändra min vanliga röst för Q verkar inte bli BM.

Jag ser alltså inget särskilt skumt i Q om det är där missförståndet blir? Det är Bm makten jag inte vill riskera hamnar hos lyan.


Glömmerallt röstar på elo för att rädda mig själv

om de behövs mer så för att jag inte köoer hennes sannolikhets teori

Tycker Glömmerallts resonerande kring valet av samma person till Lynch och BM är märkligt, och även om hon försökte länge att förklara varför så håller det inte riktigt i mina ögon. Sen att hon valde att vänta så länge med att ändra rösten från qitis och göra det i sista stund ”för att rädda sig själv” och inte för att hon släppt sin strategi som hon sagt tidigare, tycker jag med är märkligt.
 
Hur skulle han kunna uttrycka att cirkus är ulv om han inte själv satt i lyan? Fanns ju ingen info överhuvudtaget i det skedet.

Så antingen är pegasus ulv tillsammans med cirkus eller bybo eller inget av det. Tror inte pegasus har en viktig god roll iallafall .
Sorry, skulle skrivit med att han ju inte kan veta det då det inte finns spioninfo. Hoppade fram och tillbaka i inlägget, och missade att skriva in det!
 
Karamelldrottningen nominerar Pegasus63 till borgmästare så kanske denne får leva längre än en dag :laugh:

Jag tycker faktiskt att pega är ett bra alternativ till BM (nu vet jag ju inte hans status) men jag tror att det är större chans att han är fredad ett tag i allafall om han är BM och jag tycker nog han kan få vara med i leken lite längre än de senaste lekarna i rättvisans namn.

cirkus nominerar därför Pega till borgmästare

Men för att börja med borgmästare rollen, jag tycker väldigt synd om @Pegasus63 som har åkt tidigt och jag hoppas att en röst på honom som borgmästare gör att hen får en chans att hänga kvar lite längre i leken den här gången. Snurrfian röstar på Pegasus63 som borgmästare.

Lobelia nominerar Pegasus till BM, kanske får du chansen att leva lite längre i denna leken.
Jag tycker dessa motiveringar till nomineringen är konstiga. Om man vill låta nån leva lite längre går det ju bra att låta bli att lyncha eller käka personen. Om Pegasus är god gör ju BM-rollen att ulvarna vill bli av med honom och dessutom är det stor risk att han "sias" (genom ficktjuven) direkt och är han då ond så blir han den första avslöjade onda. Nu har vi ju inte haft val till BM jättemånga gånger, men när jag var ulv och blev BM och vi i lyan tyckte det var jättebra blev jag såklart siad direkt. När jag var LL och hade val till BM blev den valde BM siad direkt.

Nu tror jag ju inte alla som nominerat Pegasus är onda, och det verkar konstigt om ulvarna försöker få en av sina till att bli BM eftersom det visat sig vara extremt stor risk för "sia" då. Men uteblivet käk (kan ju bero på ängeln) och att Pegasus redan har en röst gör att jag känner mig skeptisk till hans godhet. Att han dessutom ändrade röst för att han själv skulle bli BM... nja, känns sådär.
 
Jag tror aldrig att jag spelat med Pegas så har noll koll på spelsättet men tänker lite på det där med om en ulv skulle sticka ut så mycket. Det tror jag absolut att en ulv kan göra, ulvar kan göra allt typ. Så tycker nog inte att det säger så mkt.

Jag tänker att just för att Pegas är ganska ny (?), och verkar ha ett lite speciellt sätt att uttrycka sig i spelandet, skulle det kunna vara en sak som hen skulle kunna göra även som ulv, och hoppas på att vi andra liksom ursäktar det med att det kanske är hens spelsätt.

Men jag kan även se en bybo "styra över" borgmästarskapet på sig själv så som han gjorde, just för att som bybo i DL1 är man ju bara säker på sig själv, och då är det kanske inte så konstigt om man tänker att "bättre mig än en jag inte vet om den är ond", och kanske även "bättre mig än en starkare god roll som riskerar att käkas tidigt".

Med andra ord håller jag med dig om att det inte säger så mycket...
 
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.


Seriöst? Tror du att jag skulle tillåta det om jag satt i lyan?
Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄
Skulle väl vara det då ;)
Ja
Jag måste ju säga att jag blir misstänksam på de som gått efter glömmerallt eftersom ingen av dem ändrade röst varken efter hennes förklaring eller Artlines förtydligande, det känns som väldigt enkla röster Ja, teorin var lite märklig men ändå inte orimlig, men när allt ändrades så tycker jag det är konstigt att det kom exakt noll reflektioner eller röständringar, det gör att jag tror att det kan ha stått mellan två goda (ännu en gång i DL1).

Varför det blev som det blev med röstfifflare och fårulv och vad nu som kan ha påverkat tycker jag vi överlåter åt goda lyan att spekulera i
Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.
Menar du att Pega skulle vara ulv?

Jag tycker ju att GA hade en poäng med sin tanke. Samtidigt var väl jag inte så sugen på att riskera att bli ulvmat redan första natten så jag är ganska nöjd med att jag inte blev BM, hade jag velat bli det så hade jag också ändrat min röst så den hamnat på nån annan och då fått övervikt av röster.

Frågan är ju varför han gjorde så. Är han ulv som ville ha in BMeriet i lyan?
Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp