Ulvlek - Historieätarna

Jag tolkade Pegasus inlägg som ännu ett skoj-inlägg. Typ i stil med flera andra inlägg han postat och att det är hans sätt att vara på. Inte som att han tog ut segern i förväg. Eftersom jag tolkade det som något OT la jag inte någon vikt i det och mer eller mindre ignorerade det.

Lever jag imorgon bitti så ska jag försöka mig på lite mer teoriande. Jag har helt ärligt haft väldigt dålig koll denna leken pga lekt från mobilen och att det är väldigt många deltagare.

Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".

Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.

En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
Jag funderar på heffa. Känns lite som hon försvarar Pegasus63 lite. Två lyakompisar?

det finns en ond utanför lyan så det kan de inte veta säkert- men vore väl bra om de käkade den då i så fall:up:

jag tänkte ju att hon kanske sitter på facit och vet att jag är god ( då jag inte är i lyan) och då försöker både få en god nominerad och kanske vald till BM och som sedan röstas ut direkt? så behöver ju inte onda bekymra sig sedan om bm?
Jag ÄR ju lätt att få ut i lynch- brukar ju alltid vara på tapeten att bli lynchad( tycker jag då)

Jag vill vänta med att rösta på borgmästare! måste ju se lite mer av de deltagare som är med innan det kan göras faktiskt:idea:
Jag blir också fundersam över q, som säger att hon inte är i lyan och därför är god. Likväl som hon säger att hon "måste se lite mer av de deltagare som är med". Visserligen i frågan om att nominera till BM, men känns ändå skumt för mig. Ond utanför lyan?
Q brukar dock skriva rätt mycket saker oavsett roll och sida.
 
Jag ar tillbaka efter en natt utan somn.
Ska forsoka lasa ikapp nu men kanns som att cirkus ar i hetluften och fio verkar valdigt saker och det kanns lite som att det hintas om roller.
 
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus
Jag hänger inte med, varför skulle cirkus vara ond för att ulvarna blev av med sitt käk? Det behöver dom väl inte ha blivit, de kan väl ha valt en person som är skyddad? Missar jag någon roll nu? Det är för stor rollista för mig att hålla koll på...

Alltså, jag tycker ju du talar klarspråk och om du inte gör det skulle det väl vara för att cirkus är ängeln och du är ond. Men det verkar lite onödigt i det här läget att röja dig direkt för att få ut ängeln (eller så är du psykopaten och offrar dig för att försöka få ut ängeln). Och jag tänker ju att cirkus eller Pegasus bör ha blivit bestulen, och jag tycker ju själv att cirkus resonerade underligt igår om BM och även lite märkligt idag, att jag inte lät god för att jag inte villa kasta bort två lyncher på en god t.ex.
Så:
Niyama röstar på cirkus
Och när du skriver så här så tänker jag att jag också tycker att det är klarspråk men blir alldeles rädd att ni två filurat ihop något och man blir alldeles för lurad för varför röja något man isåfall vet så pass tydligt?
 
Vad är det som är skumt? @Niyama skriver ju "kan vi ju inte kasta bort två lyncher på att få honom lynchad". Det är nästan ofrånkomligt att lyncha någon god ibland, men oftast är det ju också det som ger något att bygga vidare teorier på. Men just BM krävs det oftast två lyncher för att kunna få ut, så det känns ju dumt att slösa två lyncher på detta...?

Men hur är det, om BM räddar sig själv från lynch, blir nästa på tur (näst flest röster) lynchad eller överlever alla?

Ja men det skaver ändå hur hon uttryckte sig - om han är god så ska det inte slösas alls på att lyncha honom, det låter lite som en ond som resonerar att shit - vi måste slösa två lyncher på att få ut honom. Däremot om han är ulv så krävs det två lyncher. Det svåra är ju bara att veta vilket han är. Därför kommer jag inte rösta där
 
Fast så enkelt är det inte om man är ensam god att bara inte lyncha. Däremot så kan man ju strunta i att käka om man är ulv - men om Pega är god så tror jag inte att lyan av altruistiska skäl skulle strunta i att käka honom.
Nä, det krävs ju att flera funderar lite över hur man röstar första dl. Jag är helt med på att folk som ofta dör tidigt borde få leva lite längre (det var ju därför jag röstade på dig igår, hade liksom inga misstankar mot någon direkt och plockade en som inte brukar lynchas direkt). Men därefter: lyan brukar ju ofta (iaf när jag är med) undvika att käka de som dött tidigt i föregående lekar, men genom att göra Pegasus till BM så får de ju en anledning att vilja käka honom (om han är god). Därför tycker jag det är märkligt att vilja göra honom till BM av det skälet.
 
Jag hänger inte med, varför skulle cirkus vara ond för att ulvarna blev av med sitt käk? Det behöver dom väl inte ha blivit, de kan väl ha valt en person som är skyddad? Missar jag någon roll nu? Det är för stor rollista för mig att hålla koll på...


Och när du skriver så här så tänker jag att jag också tycker att det är klarspråk men blir alldeles rädd att ni två filurat ihop något och man blir alldeles för lurad för varför röja något man isåfall vet så pass tydligt?
Ja helt klart anmärkningsvärt!
 
Nä, det krävs ju att flera funderar lite över hur man röstar första dl. Jag är helt med på att folk som ofta dör tidigt borde få leva lite längre (det var ju därför jag röstade på dig igår, hade liksom inga misstankar mot någon direkt och plockade en som inte brukar lynchas direkt). Men därefter: lyan brukar ju ofta (iaf när jag är med) undvika att käka de som dött tidigt i föregående lekar, men genom att göra Pegasus till BM så får de ju en anledning att vilja käka honom (om han är god). Därför tycker jag det är märkligt att vilja göra honom till BM av det skälet.

Så du tänker att hela lyan har gått man ur huse och röstat på Pega till BM av det skälet? Jag tycker det känns taskigt. Själv hade jag ju kunnat göra mig till BM om jag ändrat min BM röst men ville inte av skälet att jag inte ville bli käk direkt.
 
Tog en titt på rollistan, den här raden som goda lyan får dela ut, visst har den nått den utvalde? Men bägge Mastermind kan ha lite info med eller hur? Annars ingen info?
 
Så du tänker att hela lyan har gått man ur huse och röstat på Pega till BM av det skälet? Jag tycker det känns taskigt. Själv hade jag ju kunnat göra mig till BM om jag ändrat min BM röst men ville inte av skälet att jag inte ville bli käk direkt.
Hm va?
Du ville inte bli BM för att du inte ville bli käk direkt, men du nominerar Pegasus till BM för att han ska få leva längre? Får inte ihop det?
 
Jag blir också fundersam över q, som säger att hon inte är i lyan och därför är god. Likväl som hon säger att hon "måste se lite mer av de deltagare som är med". Visserligen i frågan om att nominera till BM, men känns ändå skumt för mig. Ond utanför lyan?
Q brukar dock skriva rätt mycket saker oavsett roll och sida.
Det där att hon inte är i lyan känns ju faktiskt typiskt som en Q utanför lyan-hint. Och det hon skrev om att tjuven borde ätit ulven känns också märkligt, Q brukar tänka ett steg längre liksom och att tjuven skulle ta död på sig när den lika gärna kan agera som en siare känns jättemärkligt.
 
Hm va?
Du ville inte bli BM för att du inte ville bli käk direkt, men du nominerar Pegasus till BM för att han ska få leva längre? Får inte ihop det?

Ja med samma logik som du använde med din röst i DL1 på mig. Jag har levt länge och lär vara het att käka. BM klarar en lynch bättre och chansen finns att ängeln väljer rätt att skydda på natten . det hade gällt mig också iofs, men jag är inte säker på att ängeln resonerat likadant just eftersom jag varit med så länge i de senaste lekarna. Så ja det var skälen att jag nominerade Pega - jag trodde han hade bättre chans att överleva än jag
 
Det där att hon inte är i lyan känns ju faktiskt typiskt som en Q utanför lyan-hint. Och det hon skrev om att tjuven borde ätit ulven känns också märkligt, Q brukar tänka ett steg längre liksom och att tjuven skulle ta död på sig när den lika gärna kan agera som en siare känns jättemärkligt.
I princip kan tjuven ha stulit käket inatt och då alltså veta om en ulv, försökt käka en annan person för att inte ta död på sig själv redan, och den personen var skyddad? Eller tänker jag fel nu?
 
Ja med samma logik som du använde med din röst i DL1 på mig. Jag har levt länge och lär vara het att käka. BM klarar en lynch bättre och chansen finns att ängeln väljer rätt att skydda på natten . det hade gällt mig också iofs, men jag är inte säker på att ängeln resonerat likadant just eftersom jag varit med så länge i de senaste lekarna. Så ja det var skälen att jag nominerade Pega - jag trodde han hade bättre chans att överleva än jag
Ok, är med på resonemanget tror jag men tycker ju att det haltar lite eftersom BM-rollen ger ulvarna anledning att käka.
 
I princip kan tjuven ha stulit käket inatt och då alltså veta om en ulv, försökt käka en annan person för att inte ta död på sig själv redan, och den personen var skyddad? Eller tänker jag fel nu?
Jag tror inte den vågar försöka käka en annan så tidigt, jättestor risk att ta en god. Jag tror mer att den i så fall lät bli att käka och idag försöker lyncha ulven.
 
Lite tankar sa har langt.

DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottninen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi

P63:4 - Blir BM (lottning enl. LL)
cirkus: 4
LenaH: 3
Mada: 2
qitis: 2
Ceta: 1
Lobelia: 1
Gabby: 1

DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

elo:3 - bybo, lynchad

glömmerallt: 4
karamelldrottningen: 2
hemlig:2
fio: 2
ceta: 2
qitis: 1
cirkus: 1
bollen: 1
Lobelia: 1
Sa, har var forsta utfallet.
Uppenbarligen en dold rost pa elo, men varfor? Kommer nog inte finnas nagat att ga pa i traden med tanke pa att man inte skulle utmarka sig sa mycket, enligt vad jag tror.
Skulle bara kolla lite snabbt innan jag gick och la mig... Jomen tjena...
Lite tankar i alla fall. LL har sagt att BM blev lottad. Men i lynchen har det definitivt hänt något i kulisserna.
Poisonous, qitis, Snurrfian och fio har röstat på glömmerallt.
Antingen är det en av dessa röster som inte räknas, eller så har någon annan lagt en dold röst på elo.
Jag, Lobelia och glömmerallt har röstat på elo,
ingen av dessa röster bör vara falsk iom att elo åkte. Teoretiskt kan både fifflaren och fårulven vara inblandade, såklart, men det känns mindre troligt.
Glömmerallt ändrar röst för att rädda sig - men gör hon det på ren chansning eller VET hon att hon har hjälp i kulisserna?
Pegasus ändrar sin nominering och lyckas därmed knipa åt sig BM-rollen. Vad säger det om Pega? Inte mycket just nu tror jag. Men jag noterar det i alla fall.

Nåja, lite tankar i alla fall.

Jobbar kväll imorgon igen, så ska hoppa i säng nu så att jag hinner upp och teoria innan jag börjar
Jag regarerar pa Pega's andring av rost, tva ganger val?
Kanns som att man forst rostat, sedan tankt efter och sedan eventuellt fatt lite hjalp och inser att man kan ta hem en stor roll till sin sida. God eller ond kan jag inte riktigt svara pa.
Uppdatering!!


Ibland blir det konstigt. Denna natt tycks ingen ha varit intresserad vickning eller ens en enkel nattmacka. Kanske var faktiskt ingen intresserad av den viktorianska specialiteten simblåsegelé från guldfisk på toast? Eller blev det för mycket vin? Det får vi aldrig veta.

Nästa DL 21:30
Sa antingen, tjuv eller angel.
Om det ar tjuven skulle det ju kunna vara i princip vem som helst.
Om det ar angeln kanns det val troligt att pegas var i fara.
DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

elo:3 - bybo, lynchad
glömmerallt: 4


Nu är jag typ vaken och tänkte bara lite snabbt om lynchen igår. Tänker det finns 3 alternativ?
1. Röstfifflaren lägger sin dolda röst på elo -->lottning och elo åker. Behöver inte vara någon av dem som röstade på elo. Vet att man ofta säger att röstfifflaren vill rösta samma dold och öppet dl 1 för att visa sig i spioninfo, men då krävs det ju även att personen är ensam om att rösta där den gör.

2. Ulv i fårakläder röstade på GA öppet, annan dolt --> lottning och elo åker. Alternativt elo får flest röster om dolda rösten låg på henne. Detta skulle ge poisonous, q, snurrfian eller fio som ulv i fårakläder. Ska försöka komma ihåg att hålla koll på dem under dagen.

3. Ulv i fårakläder röstar dolt på elo, öppet på valfri tredje --> lottning och elo åker. Svårt att hitta fårulven om det är det här som stämmer, det kan vara en av 15 personer då (inte 16 iom att en deltagare missade att rösta).

Så om inte fårulven lade öppen röst på GA och dold på elo så måste det ha blivit lottning mellan dom, om jag inte missat något.


Vad gäller natten så har antingen ängeln gjort ett fantastiskt jobb igen, ulvarna ville inte käka (osannolikt), eller ulvarna kunde inte käk på grund av tjuven? Har jag missat något där?

Gud vad mycket det är att hålla reda på med alla roller.
Jag satter mig sjalv i skottlinjen har men jag tror nog mer pa alternativ nummer tva. Tror som sagt inte att rostfifflaren var ensam och tror alternativ 3 ar lite for langsakt.
Sa redan innan att de kanns som att dom som rostade efter mig pa GA hogg ganska hart pa den chansen och drev det relativt hart.
Jag tycker dessa motiveringar till nomineringen är konstiga. Om man vill låta nån leva lite längre går det ju bra att låta bli att lyncha eller käka personen. Om Pegasus är god gör ju BM-rollen att ulvarna vill bli av med honom och dessutom är det stor risk att han "sias" (genom ficktjuven) direkt och är han då ond så blir han den första avslöjade onda. Nu har vi ju inte haft val till BM jättemånga gånger, men när jag var ulv och blev BM och vi i lyan tyckte det var jättebra blev jag såklart siad direkt. När jag var LL och hade val till BM blev den valde BM siad direkt.

Nu tror jag ju inte alla som nominerat Pegasus är onda, och det verkar konstigt om ulvarna försöker få en av sina till att bli BM eftersom det visat sig vara extremt stor risk för "sia" då. Men uteblivet käk (kan ju bero på ängeln) och att Pegasus redan har en röst gör att jag känner mig skeptisk till hans godhet. Att han dessutom ändrade röst för att han själv skulle bli BM... nja, känns sådär.
Fast man kan ju inte alltid styra bada sidor? Sa da kanns de val snarare battre att ge said person en roll som angeln kanske kan skydda. For sannolikheten att ulvarna lyckas ta angeln forsta natten ar ganska liten.
Sedan har vi ju knappt sett Pega sen hans valtal sa det blir ju svart att saga om reaktionen dar.
Nja, jag ville bli käkad för att jag dels inte hade nån ork/tid för leken och jag var misstänkt så det skulle krävas engagemang för att vända det, då tyckte jag det var lika bra att käka mig och få garanterat död på en god den natten. Men sen tänkte jag ju om. Men visst finns det tillfällen det kan vara lämpligt för psykopaten att dö, men så här tidigt i leken?
Det har kanns ju ocksa konstigt.
Om psykopaten ska dra med sig en av oss ar de val battre att gora det tidigt i leken medan den goda sidan fortfarande har overtaget?
 
Det har kanns ju ocksa konstigt.
Om psykopaten ska dra med sig en av oss ar de val battre att gora det tidigt i leken medan den goda sidan fortfarande har overtaget?
Bättre för vem? Det beror ju helt på läget i leken. Om det står mellan den och en annan ulv - klart det är bättre för psykopaten att dö. Om den redan är väldigt misstänkt kanske den inte tycker det är SÅ viktigt att rädda sig kvar. Men det jag argumenterade mot var att den inte skulle ha nåt emot att bli lynchad, för om den åker + en bybo så är det goda som har tjänat på det, inte onda.
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta
20:50 Lobelia röstar på Elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.04 heffaklumpen röstar på Ceta
21.05 LenaH röstar på fio
21.15 fio röstar på glömmerallt
21.20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.26 glömmerallt ändrar röst till Elo

_bollen missar

Elo bybo

Jag tycker fortfarande att GA fick lite väl enkla röster på sig igår hon förklarade ju sig på ett rimligt sätt. Jag undrar om någon av rösterna på henne är från fårulven och alltså inte räknades, såvida fårulven inte la även PM-rösten där. Även rösterna på Elo länns lite simpla och jag noterar att GA valde Elo över karamelldrottningen eller hemlig
 
Jag blir inte ett dugg klokare, snarare mer trött i skallen bara.

Och då dyker det här upp medan jag kollar tidigare inlägg och funderar:
Jag tycker fortfarande att GA fick lite väl enkla röster på sig igår hon förklarade ju sig på ett rimligt sätt. Jag undrar om någon av rösterna på henne är från fårulven och alltså inte räknades, såvida fårulven inte la även PM-rösten där. Även rösterna på Elo länns lite simpla och jag noterar att GA valde Elo över karamelldrottningen eller hemlig
Känns som cirkus vill styra bort röster från sig själv till mig eller karamellen?
 
Bättre för vem? Det beror ju helt på läget i leken. Om det står mellan den och en annan ulv - klart det är bättre för psykopaten att dö. Om den redan är väldigt misstänkt kanske den inte tycker det är SÅ viktigt att rädda sig kvar. Men det jag argumenterade mot var att den inte skulle ha nåt emot att bli lynchad, för om den åker + en bybo så är det goda som har tjänat på det, inte onda.
Inte nodvandigtvis. Det ar 20spelare. Ponera 6 onda roller. Da ar det 14goda kvar. Om psykopaten drar med sig nagan sa ar det fortfarande 13-5. Savida inte draken har bildat ett karlekspar. Men det kan vi ju bara teoria om.
Det ar val alltid bra att fa ut en ond? Det ar ju det som ar hela meningen?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp