Jag tolkade Pegasus inlägg som ännu ett skoj-inlägg. Typ i stil med flera andra inlägg han postat och att det är hans sätt att vara på. Inte som att han tog ut segern i förväg. Eftersom jag tolkade det som något OT la jag inte någon vikt i det och mer eller mindre ignorerade det.
Lever jag imorgon bitti så ska jag försöka mig på lite mer teoriande. Jag har helt ärligt haft väldigt dålig koll denna leken pga lekt från mobilen och att det är väldigt många deltagare.
Jag funderar på heffa. Känns lite som hon försvarar Pegasus63 lite. Två lyakompisar?Jag kan hålla med om att Pegasus verkade vilja ha rollen eftersom han röständrade från cirkus till Gabby_Ossi, så att det blev lottning (LL skrev det). Du skriver sedan i ett senare inlägg att du tycker att det är suspekt av honom att sno åt sig BM rollen... och ja, jag kan hålla med om det också. Det kan absolut vara en ulv som snodde åt sig BM rollen igår, MEN skulle en ulv vara så tydlig med det? Jag vet att det är mycket prat om "ulvar skulle aldrig" och att de därmed skulle kunna göra det just pga att "ulvar skulle aldrig".
Jag vet inte Pegasus roll, så jag kan bara gissa och i min värld finns det två alternativ. 1) Pegasus är god som tog rollen till goda sidan för att inte riskera att den hamnar hos de onda eller 2) Pegasus är ulv som gjorde vad han kunde i hopp om att få BM rollen till onda sidan.
En slutsats jag kan dra av detta är att jag inte tror att både cirkus och Pegasus sitter i lyan, för i så fall hade det varit onödigt av Pegasus att sno BM rollen av en lyakamrat. Vem som skulle kunna vara ond eller god, OM de är på olika sidor - det vet vi ju inte, vågar jag inte uttala mig om så här tidigt i leken.
det finns en ond utanför lyan så det kan de inte veta säkert- men vore väl bra om de käkade den då i så fall
jag tänkte ju att hon kanske sitter på facit och vet att jag är god ( då jag inte är i lyan) och då försöker både få en god nominerad och kanske vald till BM och som sedan röstas ut direkt? så behöver ju inte onda bekymra sig sedan om bm?
Jag ÄR ju lätt att få ut i lynch- brukar ju alltid vara på tapeten att bli lynchad( tycker jag då)
Jag blir också fundersam över q, som säger att hon inte är i lyan och därför är god. Likväl som hon säger att hon "måste se lite mer av de deltagare som är med". Visserligen i frågan om att nominera till BM, men känns ändå skumt för mig. Ond utanför lyan?Jag vill vänta med att rösta på borgmästare! måste ju se lite mer av de deltagare som är med innan det kan göras faktiskt
Q brukar dock skriva rätt mycket saker oavsett roll och sida.