Ulvlek - Historieätarna

Dag DL2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.49 poisonous röstar på cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus

Cirkus 7
Pegasus 1
qitis 1
glömmerallt 1
 
Jag hänger inte riktigt med på hur du kan vara så säker på att ficktjuven har stulit från just cirkus och baserar det på fios inlägg? Du får gärna länka fios inlägg som du menar för det är en väldigt massa inlägg i leken.:cautious:
För att fio skrev ett klassiskt siarinlägg. Hon kan förstås bluffa och ja, då lär hon ju ryka imorgon...
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus
 
För att fio skrev ett klassiskt siarinlägg. Hon kan förstås bluffa och ja, då lär hon ju ryka imorgon...
Jag hittade just på det när jag gick igenom leken igen, så nu hänger jag med på vad du menar. Sen vet jag inte om det gör dig till god eller följsam ond, men ja det finns helt klart en poäng med röst på cirkus.
 
Det vet jag faktiskt inte men tänkte så men bäst att tagga @Artline om detta?
Ficktjuv: Kan stjäla varje natt. Käket kan bara stjälas en gång. Om det sker få tjuven välja att käka den bestulna, men då dör tjuven själv. Om tjuven försöker stjäla från ännu en ulv får tjuven veta att det inte finns något att stjäla (samma gäller stöld från bybor). Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL. Den bestulna får veta att hen inte har någon förmåga den natten. Stjäl tjuven ifrån Mastermind så tjuven inte veta om det är den goda eller den onda. Tjuven kan heller inte stjäla käk ifrån nattvakten.

Så ulvarna får käka om nattvakten blir bestulen.
 
Bra fråga, Fio har jag inte fått någon uppfattning av ännu, och Cirkus gör mig väldigt förvirrad.
Har inte kapacitet att spekulera kring alla spelare, och tycker väl det finns poänger i att lyfta fler till diskussion än de som tröskas (främst Cirkus då i detta fallet) av alla. Och när jag la min röst var det ju bara ett fåtal röster lagda.

Men kan gå tillbaka lite och se om jag hittar något jag vill spekulera kring gällande dem.
Nej jag förstår verkligen att man inte orkar skriva om alla, men när det kommer ett sånt där typiskt siarinlägg som känns som att antingen bluffar hon eller så har hon rätt - då känns det ju som typ det mest intressanta som hänt idag tycker jag. Du röstade ju ändå en bra stund efter fio och jag hade hunnit rösta baserat på fios inlägg. Jag vet inte om fio har rätt eller bluffar men det känns ganska anmärkningsvärt att du inte berör det alls.
 
Slänger in min röst så har jag röstat i god tid iaf


qitis röstar på cirkus
Tänkvärda inlägg från @fio och känns som hon fått korn på något angående cirkus
Då jag själv inte vet något och dessutom haft ovanligt lite tid för lek sedan leken startade så väljer jag att luta mig mot det som skrivits som jag hunnit formatera tankarna omkring

som @Niyama skriver skulle @fio ha fel i sak här så är det ju enkelt att rikta blickarna mot fio sedan
Det enda är väl om fio faktiskt är ond , sitter i lyan och försökt käka cirkus ( som i det scenariot torde vara ängeln?) så kan ju faktiskt fio också vara psykopaten eller självmordsbombaren och iom detta kunna få ut ängeln och sedan ytterligare någon god sedan? Och utan ängel - ja då är det fritt fram för ulvarna att käka ( såtillvida inte tjuven hittar en ulv som inte är nattvakten)

Men det är säkert bara jag som är paranoid :idea:
 
Vad tänker du om fio och cirkus? Fio låter ju väldigt övertygad, så antingen luras hon och är ond eller så är cirkus ond. Känns märkligt att bortse ifrån?
Läst igenom alla Fios inlägg, och en del av Cirkus. Och jag blir nyfiken på varför du tycker Fio låter ”väldigt övertygad”. Det enda inlägget jag ser att hon uttrycker en direkt åsikt är det nedan, men jag tycker det är ungefär lika spekulativt som det mest andra i leken.

sen kan tilläggas att jag verkligen inte fattar många av rollerna i denna leken, utan ser det som en lek att learn as I go, så att säga, så spekuleras det för friskt kring olika roller så läser jag lite översiktligt för det hjälper mig inte i mina teorier tyvärr.
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus

Och ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt varför det blev drev mot Cirkus idag, men det återstår väl att se. Är hon ond lär jag väl lynchas imorgon baserat på det uttalandet.
Men jag tycker att du @Niyama uttrycker dig i månt och mycket på liknande sätt som @cirkus bara att ni har olika åsikter, och jag är inte övertygad åt något håll än. Hade behövt granska er båda närmare, men kommer inte orka det


Vill dock förtydliga att jag inte på något sätt är övertygad att Cirkus är god, men det var inte henne jag valde att rösta på idag helt enkelt.

Skulle precis skickat men så slev du detta, så tar det med :)
Ska jag vara helt ärlig ser jag inte vad som är ”Siarinlägg” med Fios inlägg. Jag är som sagt ny på det här och förstår inte. Så förklara gärna så jag lär mig!
Nej jag förstår verkligen att man inte orkar skriva om alla, men när det kommer ett sånt där typiskt siarinlägg som känns som att antingen bluffar hon eller så har hon rätt - då känns det ju som typ det mest intressanta som hänt idag tycker jag. Du röstade ju ändå en bra stund efter fio och jag hade hunnit rösta baserat på fios inlägg. Jag vet inte om fio har rätt eller bluffar men det känns ganska anmärkningsvärt att du inte berör det alls.
 
Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus


Jag håller med fio här, reagerade också på det här, känns också som att hon allmänt försökte sprida misstankar efter gårdagen tycker jag. Tex. mot pegasus(som hon röstade på som bm så borde trott att han var god innan.) och de som röstade på mig. (Jag tycker själv att det mest är @Snurrfian s röst som skaver där pga meningsutbytet vi hade kring det igår hon verkar inte vilja kommentra den sista förklaringen jag skrev vilken hon först verkar ha missat så jag visade henne den ytterligre, Det är helt okej att inte köpa min förklaring men när hon påstår att jag inte svaraat blir det konstigt))



glömmerallt röstar på cirkus
 
Jag har inte mer än skumläst leken efter hand den här eftermiddagen, tänkte läsa noggrannare nu men det skrivs nya inlägg snabbare än jag hinner läsa ikapp så jag vill slänga iväg min röst för att vara säker på att hinna.

Tänker lite på det som skrivits om att borgmästaren ofta blir siad (i det här fallet bestulen) på en gång, och med tanke på det uteblivna käket känns det rimligt att antingen Pegasus eller cirkus vore ulv och bestulen.

Jag har fått goda vibbar av Pegasus den här leken, både genom inläggen och som folk skriver så känns det inte som han har någon viktig roll. Om jag själv varit uppe som möjlig borgmästarkandidat och jag inte var väldigt säker på att andra kandidater är goda hade nog jag också försökt ta BM-rollen, just för att vara säker på att den hamnar hos en god. Ser därför Pegasus i ett gott ljus än så länge.

Cirkus är ju rutinerad spelare som lär veta att BM ofta sias först (om det nu är så vanligt som folk menar), kan ju vara därför hon inte ville vara BM? För då skulle sannolikheten att siaren (tjuven) får veta hennes roll på en gång.

Är alltid lite lur på drev, men jag tycker tidigare röster på cirkus varit vettiga och mtp fios inlägg så känns det som att vi kommer få mest information av att lyncha cirkus. Därför:

iiantazie röstar på cirkus

Nu ska jag fortsätta läsa igenom leken.
 
Jag går också på fios linje, har ju själv känt lite skumma vibbar från @cirkus , t.ex. när hon gick på Niyamas kommentar om att lyncha BM. Och hoppas att det inte är fio som grundlurar oss då.

Gabby_Ossi röstar på cirkus
 
Läst igenom alla Fios inlägg, och en del av Cirkus. Och jag blir nyfiken på varför du tycker Fio låter ”väldigt övertygad”. Det enda inlägget jag ser att hon uttrycker en direkt åsikt är det nedan, men jag tycker det är ungefär lika spekulativt som det mest andra i leken.

sen kan tilläggas att jag verkligen inte fattar många av rollerna i denna leken, utan ser det som en lek att learn as I go, så att säga, så spekuleras det för friskt kring olika roller så läser jag lite översiktligt för det hjälper mig inte i mina teorier tyvärr.


Och ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt varför det blev drev mot Cirkus idag, men det återstår väl att se. Är hon ond lär jag väl lynchas imorgon baserat på det uttalandet.
Men jag tycker att du @Niyama uttrycker dig i månt och mycket på liknande sätt som @cirkus bara att ni har olika åsikter, och jag är inte övertygad åt något håll än. Hade behövt granska er båda närmare, men kommer inte orka det


Vill dock förtydliga att jag inte på något sätt är övertygad att Cirkus är god, men det var inte henne jag valde att rösta på idag helt enkelt.

Skulle precis skickat men så slev du detta, så tar det med :)
Ska jag vara helt ärlig ser jag inte vad som är ”Siarinlägg” med Fios inlägg. Jag är som sagt ny på det här och förstår inte. Så förklara gärna så jag lär mig!
Just att hon så bestämt lägger sin röst på cirkus och dessutom relativt tidigt gör att man kan misstänka att hon har information.
 
Har läst en gång till och det som slår mig är att Cirkus inte alls är lika vass i sina analyser som hon brukar vara som god eller pälsklädd utanför lyan.

Fio har många bra citat från Cirkus rörande både BM valet och Lynchen och sammanställd på det där viset lutar det nog tyvärr mot en ond Cirkus

Med det här i minne:

Pegasus63 röstar på Cirkus
 
:cautious: Blir lite nervös över att @Niyama gör ett fundersamt inlägg om @Ceta minuterna före mig. Men det är lite märkligt med rösten på @glömmerallt jag funderar på om hon är ulv som trodde att rösterna skulle gå åt det hållet idag och vara följsam.
 
Dag DL2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på qitis
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.49 poisonous röstar på cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 pegasus63 röstar på cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus

Cirkus 13
Pegasus 1
qitis 1
glömmerallt 1

Edit: la till karamelldrottningens röst också, eftersom det fortfarande går att redigera inlägget...
 
Senast ändrad:
Jag känner ju mest att oddsen att @fio grundlurar oss är rätt höga?
Det är tidigt i leken, det är jättemånga goda kvar så varför skulle en ond spela ut sin roll redan nu?

Nä, jag är rätt övertygad. Hade det varit senare så hade jag nog velat nagelfara fio lite mer men nu? Nej.
 
Alltså @cirkus är ju körd uppenbarligen så känns nästan onödigt att lägga en röst :laugh:

men efter att ha läst de sista sidorna hoppar jag på tåget och karamelldrottningen röstar på cirkus
 
Jag känner ju mest att oddsen att @fio grundlurar oss är rätt höga?
Det är tidigt i leken, det är jättemånga goda kvar så varför skulle en ond spela ut sin roll redan nu?

Nä, jag är rätt övertygad. Hade det varit senare så hade jag nog velat nagelfara fio lite mer men nu? Nej.
nej men jag känner väl mest likadant och det enda scenariot jag kunde tänka mig komma på fråga är just det jag tidigare beskrev - känns dock väldigt osannolikt
 
Det enda är väl om fio faktiskt är ond , sitter i lyan och försökt käka cirkus ( som i det scenariot torde vara ängeln?) så kan ju faktiskt fio också vara psykopaten eller självmordsbombaren och iom detta kunna få ut ängeln och sedan ytterligare någon god sedan? Och utan ängel - ja då är det fritt fram för ulvarna att käka ( såtillvida inte tjuven hittar en ulv som inte är nattvakten)
Jag har en liten oro att fio är ond psykopat eller troligare självmordsbombare då och försöker få med alla mot ängeln. Men med vad som skett i natt tycker jag någon borde protestera högt vid det här laget.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp