Ulvlek - Historieätarna

Ytterliggar en tanke som gor att de kanns annu varre ar att bm kan avbryta en lynch. Sa om pegas ar ond, sa kan han avbryta sin egen lynch och da missar vi ett tillfalle att ta ut en ond spelare.

15 deltagare kvar
troligen 10-5 till goda just nu
eller 9-6 om det är totalt 7 onda

Da blir de helt plotsligt 9-5 eller 8-6 om ulvarna lyckas med sitt kak.
Och da blir det valdigt mycket svarare att vanda leken att ratt hall.

Sa att pegas ar unvikande just nu ar jattejobbigt. for jag far verkligen inget mer grepp om honom.
 
Fast då säger du att du själv är ulv eftersom det var du var den andra som röstade på cirkus efter pega i ett läge där pega har två röster?
Ja, sa kan man val se det. Men da vore det val korkat att anvanda det som ett argument eftersom jag satter mig sjalv i skiten?
Men, dom nominerade varandra forst.
Och sedan andrar pega. som ett alibi? Eller for att fa battre chanser att sakra rollen?
Speciellt eftersom cirkus hade mest roster ett tag dar.
Den andra inblandade parten ar ju Lena som hade 3 roster som ocksa legat valdigt lagt i leken.
 
Snurrfian är först ut som eventuell fårulv. Röstade på glömmerallt i DL1, sen röst på cirkus igår, samt nominerade Pegasus. Oavsett om pegasus är nattvakt eller utanför lyan så hjälpte nomineringen cirkus att slippa bli BM.


Har jag missat något, (går via Vem svarade? men hade velat kunna expandera inläggen i den listan för att kunna leta ordentligt...) var det något mer än rösten på GA som gjorde att du funderade på ceta?



Men ändå la du en sen strömröst? Fast du tycker att det vore bra att vända och vrida - cirkus hade åkt ändå ju, och om inte jag tolkar dig fel så verkade du vara inne på ceta? Som vi iof nu vet var god, men ändå.



Du har gått från:

till att tycka att många har snöat in på att fårulven måste ha röstat på glömmerallt, istället för fifflaren. Jag kan väl hålla med om att jag har lagt fokus där - mest för att jag inte vet vart annars jag ska börja.

Ska gå vidare med Pois och Q.
Jag måste leta i tråden om jag ska kunna redovisa vad jag tänkte igår, jag har helt släppt ceta i och med att hon visade sig god igår. Ja jag la en röst på cirkus eftersom jag höll med om att det var en relativt säker ond, men jag fortsatte att fundera över andra innan jag la rösten. Det jag försökte peka på var att när det blir ett sånt drev är det svårt att försöka lista ut något mer eller hitta någon som försöker styra bort från cirkus. Jag hade ingen annan som jag kunde säga att jag misstänkte mer än cirkus och det kändes det väldigt onödigt att rösta någon annanstans.
Ja när man stannar vid att det borde ha varit en fårulv som har röstat på glömmerallt så blir det farligt, även om det finns en poäng att fundera på det. Men när cirkus var fårulv i förrförra leken och vi satt i lyan ihop så röstade hon på helt udda spelare för att inte röja sig så uppenbart för den goda lyan, det vill istället röstfifflaren göra.
 
Fast. Nae? Om pega varit nattvakt sa hade ju fio "akt dit" som de star i beskrivningen.
Nu outade hon ju sig sjalv.
Hur manga hann hon med att kolla?
"Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL"

Forsta dagen kollade hon cirkus. Darav drevet pa cirkus till lynch 2.
Vi far val inte veta vem hon valde som nr.2 eftersom hon nu ar ute? Savida inte spioninfon delas naganstans.

Det ar ju det jag menar. Om lyan forsokte rosta fram Cirkus sa skulle Fio syna. Da ar de val ett perfekt bakspel med att ocksa satta Pega mot bm. Fio kunde ju inte kolla bada tva?
Och som jag sa, Pega verkade ju valdigt entusiastisk dar i borjan men har i princip forsvunnit och hallit lag profil.

Tillagg. Kanns val ocksa mer uppenbart eftersom ulvarna aldrig fick ata forsta natten.
Cirkus blev kollad - Fio stal kaket.
Angeln skyddade BM-Pegas.
Cirkus blev lynchad.

Om inte Pegasus63 är i lyan då och ängeln skyddade sig själv första natten.
 
Ja, sa kan man val se det. Men da vore det val korkat att anvanda det som ett argument eftersom jag satter mig sjalv i skiten?
Men, dom nominerade varandra forst.
Och sedan andrar pega. som ett alibi? Eller for att fa battre chanser att sakra rollen?
Speciellt eftersom cirkus hade mest roster ett tag dar.
Den andra inblandade parten ar ju Lena som hade 3 roster som ocksa legat valdigt lagt i leken.
Just därför tyckte jag att det argumentet skavde väldigt mycket från just dig, det känns inte riktigt som du har tänkt igenom det utan bara försöker kasta misstankarna på pega? Han kan visserligen vara ulv, det säger jag inte emot, men det kändes snarast som om det är en ulv som försöker kasta ut misstankar utan att ha tänkt igenom konsekvenserna.
 
Gabby_Ossi
Har lyckats skrapa ihop 14 inlägg men skriver direkt i lekstarten att hon fått oväntat mycket jobb och inte kommer kunna delta som hon trott
Läser rollistan och ställer en massa frågor om hur roller fungerar och om tjuven får spara det den stjäl osv
Kanske ett försök att verka god? möjligen ? men kan givetvis också vara just god som försöker greppa lekens alla roller

nominerar Madalitso till bm för denna var med och redde ut hur tjuveriet fungerade
Röstar på Loblia i DL1 för att hon röstade på elo
Ifrågasätter fios inlägg igår att just käket skulle vara stulet , att det lika gärna kunde vara ängelns förtjänst att det inte blev ett käk

Alltså tror inte Gabby är i lyan och har vetskap om att käket är stulet när hon formulerar sig så? Skulle ju vara väl uppenbart om nu cirkus lynchas sedan Tror inte lyan skulle outa sig så
Skulle dock kunna vara den onda utanför lyan om hon hunnit fråga sina gissningar och fått lite svar på dem? Tex om hon gissat på cirkus och fått ett rätt? Eller kanske rentav fått flera rätt? Hm
Eller så är hon god :idea:
Har kollat rollistan lite mer noggrant nu och det verkar inte som att det är så mycket info i leken?

Vi har den nya Mastermind (rolig roll!) men ingen spion eller siare. Masterminden får dessutom bara göra sina gissningar en gång.

Och Ficktjuven kan ju få reda på roll om den stjäl från en specialroll.

Goda lyan får all spioninfo men får bara skicka vidare en rad.

Frågor på de rollerna som bara kan använda sin förmåga en gång (båda Mastermind, Draken. Självmordsbombaren?) Kan dessa bara stjälas innan de används? Och om de blir stulna, då kan inte originalrollen använda dem alls?

Hur fungerar det om Självmordsbombaren blir bestulen, kan ficktjuven då spara bombningen och använda den när hen vill eller gäller förmågan bara en viss tid?

Ny fråga: Om Ficktjuven stjäl från Ulven i fårakläder, är det då käket som stjäls eller att kunna lägga en dold röst och att rösten i tråden inte räknas? Är det någon skillnad om den stulit käk från en annan ulv först?

Och är Självmordsbombaren i lyan och är den även en ulv som kan käka? I så fall samma där, stjäls käk eller bombning?

(Eller båda?)

Nu är jag inne från jobb och stall, nyduschad och maten är i ugnen. Tyvärr verkar min mottagning vara extra värdelös idag så tror inte jag kommer hinna gå tillbaka så himla mycket innan DL. Har läst lite i telefonen under dagen, reagerade först som många andra på att @glömmerallt röstade på samma som både BM och att åka ut, tyckte det var lite skumt eftersom BM borde man ju vilja ha en god medans man vill lyncha en ond.

Men med de förklaringarna som kom senare är jag nog ändå med på resonemanget. En ond BM kan göra livet ganska svårt medans en god BM som är framröstad kanske ändå inte är sådär stark som en lottad god BM brukar vara.

Fråga till LL @Artline
Kan BM om den blir framröstad nu till DL och även riskerar att åka ut stoppa lynchen/använda sin extraröst redan nu till DL1 eller får den sina krafter först efter DL?

Gabby_Ossi nominerar Madalitso till BM

för det var min första tanke igårkväll när han var med och hjälpte till att reda ut rollistan och hur ficktjuveriet fungerade. Och jag har inte direkt sett något under dagen som pekar på att någon annan skulle vara bättre.

Gabby_Ossi röstar på Lobelia

Då jag tycker det var ganska klart hur Elo menade och Lobelia verkar misstolka med flit, typiskt ulvigt.

Jag tänker att just för att Pegas är ganska ny (?), och verkar ha ett lite speciellt sätt att uttrycka sig i spelandet, skulle det kunna vara en sak som hen skulle kunna göra även som ulv, och hoppas på att vi andra liksom ursäktar det med att det kanske är hens spelsätt.

Men jag kan även se en bybo "styra över" borgmästarskapet på sig själv så som han gjorde, just för att som bybo i DL1 är man ju bara säker på sig själv, och då är det kanske inte så konstigt om man tänker att "bättre mig än en jag inte vet om den är ond", och kanske även "bättre mig än en starkare god roll som riskerar att käkas tidigt".

Med andra ord håller jag med dig om att det inte säger så mycket...

I dagsläget tycker jag att @Niyama "makes more sense" än @cirkus... Sedan har vi @fio som låter väldigt säker på sin sak, vilket ger mig lite skumma vibbar, men kan ju också vara att fio vet mer än mig som vissa verkar tro. Dock så kan fio låta väldigt säker även utan info. Sen har hon ju iofs ofta rätt då också 😅

Jag går också på fios linje, har ju själv känt lite skumma vibbar från @cirkus , t.ex. när hon gick på Niyamas kommentar om att lyncha BM. Och hoppas att det inte är fio som grundlurar oss då.

Gabby_Ossi röstar på cirkus
 
Om inte Pegasus63 är i lyan då och ängeln skyddade sig själv första natten.
Sa kan det va. Men satter det som lagre sannolikhet nu nar cirkus visade sig vara ond. Och om tjuven tjuvade sa blir ulvarna utan kak. For hade fio kakat sa hade hon dott.
Sa med facit i hand sa finner jag det mer sannolikt att hon kollade cirkus.
 
Om vi leker med tanken att Heffaklumpen är ond så borde Heffaklumpen även röstat på en ond 🤔

Ceta var god. Nu var det flera som tyckte att Ceta var allmänt skum så kanske iofs inte jätteskumt att rösta på Ceta. Men ändock värt att notera.
Onda i leven hade lätt kunnat rösta ut henne om Ceta varit kvar fast nu då i dagens DL.




Detta med kommentarer om ängeln tycker jag är skumt att man väljer att notera en undran om ängeln. Det ÄR vanligt att goda som inte spelat på länge undrar även över andra goda roller.

Pegasus63 borde med andra ord vara god. Helt enkelt.
Får nog utgå från det själv för tillfället även fast @Pegasus63 spelar jäkligt märklig


Det kan också vara så att Heffa spelar lite försiktigt och har en ”obetydlig” god roll. Skriver inom citationstecken eftersom alla roller har betydelse såklart. Men ni fattar vad jag menar.
Varför skulle Heffaklumpen tvunget ha röstat på en ond för att kunna vara ond själv? Jag har gått igenom lekar som ond och vunnit utan att en enda gång röstat på onda?
 
Just därför tyckte jag att det argumentet skavde väldigt mycket från just dig, det känns inte riktigt som du har tänkt igenom det utan bara försöker kasta misstankarna på pega? Han kan visserligen vara ulv, det säger jag inte emot, men det kändes snarast som om det är en ulv som försöker kasta ut misstankar utan att ha tänkt igenom konsekvenserna.
Nja, jag hade val tankar om Pegas redan igar.

Jag regarerar pa Pega's andring av rost, tva ganger val?
Kanns som att man forst rostat, sedan tankt efter och sedan eventuellt fatt lite hjalp och inser att man kan ta hem en stor roll till sin sida. God eller ond kan jag inte riktigt svara pa.

Detta skrev jag igar.
Sa det har ju anda legat ett tag sa att kasta ut misstankar haller jag inte riktigt med om.
Samt
fast man kan ju inte alltid styra bada sidor? Sa da kanns de val snarare battre att ge said person en roll som angeln kanske kan skydda. For sannolikheten att ulvarna lyckas ta angeln forsta natten ar ganska liten.
Sedan har vi ju knappt sett Pega sen hans valtal sa det blir ju svart att saga om reaktionen dar.

Och det har fortfarande inte varit nagan reaktion vilket gor att jag blir mer misstanksam att han ar ond och forsoker halla sig undan.
 
Då spelar du enligt mig inte speciellt bra om du som ond röstar på en god till BM.
:cautious: Va? Varför inte? Helt uppenbart så verkar det lätt att misstänka den som är BM, alltså skulle det som ond vara betydligt smartare att nominera en god som BM och sen misstänka den så att den blir lynchad om man inte lyckas käka den. Ser faktiskt inga fördelar med att försöka få fram en ond om BM genom att onda röstar på en ond. Det skulle snarare kunna röja hela lyan.
 
:cautious: Va? Varför inte? Helt uppenbart så verkar det lätt att misstänka den som är BM, alltså skulle det som ond vara betydligt smartare att nominera en god som BM och sen misstänka den så att den blir lynchad om man inte lyckas käka den. Ser faktiskt inga fördelar med att försöka få fram en ond om BM genom att onda röstar på en ond. Det skulle snarare kunna röja hela lyan.
Ok.
 
Nja, jag hade val tankar om Pegas redan igar.



Detta skrev jag igar.
Sa det har ju anda legat ett tag sa att kasta ut misstankar haller jag inte riktigt med om.
Samt


Och det har fortfarande inte varit nagan reaktion vilket gor att jag blir mer misstanksam att han ar ond och forsoker halla sig undan.
Ja han var väl BM redan igår?
 
Jag får väl skriva ihop något om jag dör.

Är väl mest rösterna på GA som jag hänger upp mig på, utan att veta mer än någon annan, jag kan ju vara helt ute och cykla där.

Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu. Tror inte heller precis som @Niyama att lyan la sina röster på Cirkus som BM

Niyama känns väldigt grävande och lyfter fram olika teorier och följde mig ganska snabbt så hon hamnar ju åt det goda hållet.

Har ju inte haft så mkt mer att fokusera på ikväll.

Javisst men jag vet inte varför röstfifflaren skulle rösta på någon med flera röster när det inte finns någon spionrad till lyan. Är väl mest det som gör att jag inte tror på röstfifflaren. Why liksom?

Sa kan det va. Men satter det som lagre sannolikhet nu nar cirkus visade sig vara ond. Och om tjuven tjuvade sa blir ulvarna utan kak. For hade fio kakat sa hade hon dott.
Sa med facit i hand sa finner jag det mer sannolikt att hon kollade cirkus.
Ser det som rätt solklart att hon kände sig säker på cirkus. Hänger dock inte riktigt med på tiderna för tjuven. Dag-DL för val, dvs välja innan kvällen?
Och fick veta direkt efter DL på kvällen?
 
Ja han var väl BM redan igår?
Haha, ja. Men du far de att lata som att jag slanger misstankar till hoger och vanster for att jag har panik. Och jag sager bara att jag hade mina tankar om pegas redan igar och de lutar mer och mer at den daliga sidan med tanke pa ett det inte ar nagan respons.
Erkannde ju ocksa att jag trodde Niyama var ond, men har inte teoriat nagat dar. Sa om jag var desperat skulle jag val inte dra upp teorier som satter mig sjalv i daligt ljus eller erkanna att jag trodde en spelare var ond nar den dog som god?

Da skulle jag val ga pa "sakrare" spar och folja strommen och vara lite mer lag profil.
 
Glömde ju skriva om mina citeringar av fio i förra inlägget :p.
Ville kolla lite igen vem hon ev kunde tjuvat av.
Rösterna på glömmerallt, skriver hon. Det ger Poisonous, qitis och snurrfian (och fio själv).
 
Ser det som rätt solklart att hon kände sig säker på cirkus. Hänger dock inte riktigt med på tiderna för tjuven. Dag-DL för val, dvs välja innan kvällen?
Och fick veta direkt efter DL på kvällen?
så här står det iaf i rollbeskrivningen i lekstarten
Ficktjuv: Kan stjäla varje natt. Käket kan bara stjälas en gång. Om det sker få tjuven välja att käka den bestulna, men då dör tjuven själv. Om tjuven försöker stjäla från ännu en ulv får tjuven veta att det inte finns något att stjäla (samma gäller stöld från bybor). Dag-DL för valet och får sedan veta vad hen stulit efter Dag-DL. Den bestulna får veta att hen inte har någon förmåga den natten. Stjäl tjuven ifrån Mastermind så tjuven inte veta om det är den goda eller den onda. Tjuven kan heller inte stjäla käk ifrån nattvakten.
 
Jag måste leta i tråden om jag ska kunna redovisa vad jag tänkte igår, jag har helt släppt ceta i och med att hon visade sig god igår. Ja jag la en röst på cirkus eftersom jag höll med om att det var en relativt säker ond, men jag fortsatte att fundera över andra innan jag la rösten. Det jag försökte peka på var att när det blir ett sånt drev är det svårt att försöka lista ut något mer eller hitta någon som försöker styra bort från cirkus. Jag hade ingen annan som jag kunde säga att jag misstänkte mer än cirkus och det kändes det väldigt onödigt att rösta någon annanstans.
Ja när man stannar vid att det borde ha varit en fårulv som har röstat på glömmerallt så blir det farligt, även om det finns en poäng att fundera på det. Men när cirkus var fårulv i förrförra leken och vi satt i lyan ihop så röstade hon på helt udda spelare för att inte röja sig så uppenbart för den goda lyan, det vill istället röstfifflaren göra.
Okej, jag tolkade det som att du menadenöven rösta på nån annan.
Är helt med på att det är farligt att fastna där.


Då spelar du enligt mig inte speciellt bra om du som ond röstar på en god till BM.

:cautious: Va? Varför inte? Helt uppenbart så verkar det lätt att misstänka den som är BM, alltså skulle det som ond vara betydligt smartare att nominera en god som BM och sen misstänka den så att den blir lynchad om man inte lyckas käka den. Ser faktiskt inga fördelar med att försöka få fram en ond om BM genom att onda röstar på en ond. Det skulle snarare kunna röja hela lyan.
Hållet med snurrfian här. Med den inställningen skulle vi alltså hittar ulvarna bland de som nominerat cirkus? Eller annan icke avslökad ond om nu fler onda var i närheten av rollen (har inte resultatet framför mig nu, så minn bara Pegasus63, som jag skrivit om ovan)
Tror inte de skulle riskera det, BM blir synad på ett eller annat sätt tänker jag, käk, mastermind, tjuv -lynch är väl knivigsre.
 
Om inte Pegasus63 är i lyan då och ängeln skyddade sig själv första natten.
Men pega kan väl också vara god, ängeln skyddade sig själv (eller någon annan) men det blev inget käk eftersom fio tjuvade från cirkus? Jag har svårt att se att hon skulle ha varit så "säker" på cirkus om hon inte tjuvat henne?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp