Har haft lite lite tid idag och kommer att bli lika ikväll, så ska försöka mig på en genomgång nu:
1. iiantazie - Har glidit lite under min radar och gör fortsatt det. Var först att rösta på Niyama som ju jag också tyckte var skum och röstade på, hade en liknande motivering som min även om det var lite andra delar av Niyamas resonemang kring heffaklumpen som iiantzie fastnade på. Om Niyama faktiskt är ond så talar det till iiatazies fördel, dock med förbehåll för att det var en förstaröst på en i det läget inte särskilt misstänkt person, och alltså ett ganska bra läge för en alibiröst på en kollega.
2. Aliisa - har hållit en låg profil, men aviserat tidsbrist. Kommer som flera har påpekat med en del lite märkliga påståenden om att någon skulle ha speciella roller osv på ett sätt som man inte kan veta, jag är dock osäker på om jag ser det som ulvigt eller bara som en spelstil? Hon var också uppe och nosade kring att lynchas igår, och jag tänker ju att det var något skumt vid gårdagens lynch.
3. Niyama - Har seglat upp som min mest misstänkta kandidat efter gårdagens röstmotivering mot heffaklumpen, och jag fick också känslan av att det kan ha förekommit räddningsröster igår för att skydda Niyama. Självklart kan jag vara ute och cykla, men jag tyckte att Niyamas resonemang var lite för mycket "hittat något lite misstänkt på heffa, bestämmer sig för att rösta där, börjar peka på allt heffa gjort som misstänkt även lite osannolika saker", snarare än "hittat något lite misstänkt på heffa, börjar leta efter resten och väger för och emot och bestämmer sig kanske eller kanske inte för att rösta där". Dvs inte så resonerande och ulvletande som jag tycker att en god Niyama kan vara.
4. Hedinn - också lite anonym för mig, varit rimlig fram till nu på slutet när jag får intrycket av att hon dels skyddar Niyama lite i teoriande kring att både heffa och Niyama är goda, och dels lägger en i mitt tycke märklig röst på snurrfian. En av de mer misstänkta spelarna för mig.
5. qitis - har blivit mer god i mina ögon efter DL3 och bytet till Niyama för att samla röster, misstänker i mycket samma personer som jag misstänker. Finns dock risk att jag därigenom är grundlurad, förstås, men lutar åt det goda hållet för mig.
6. Vira - jag
7. Heffaklumpen - bybo
8. karamelldrottningen - givmild siare
9. Lobelia - bybo
10. fio - har jag inte heller mycket känsla för, måste titta närmare. Röstade igår enligt en teori om att iiantazie och GA kan sitta i lyan tillsammans. Svårt att säga där, jag tyckte ju att GA:s röst var skum, å andra sidan tycker jag att det var högst riligt av iiantazie att misstänka Niyama, så jag vet inte. Håller mig som minst misstänkt just nu, vilket ju talar till hennes fördel även om det också gör mig paranoid
11. Blacksmithfarm - håller jag lite åt det goda hållet baserat mest på känsla och grävande spelstil. Vilket iofs är rätt farliga saker att bedöma på (kan ju bero på gott om tid tex även om man är ond), så jag får fortsätta att hålla uppsikt där. Röstade på Niyama igår, dock med teorin att även heffaklumpen var ond vilket ju uppenbarligen var fel så har reviderat den teorin nu. Så åt det lite goda hållet för mig just nu, men lånt ifrån säkert.
12. glömmerallt - känns som att jag hela tiden missbedömer vad hon skriver och blir misstänksam, men sedan får en bra förklaring och får backa i mina misstankar
. Var med och röstade ut heffaklumpen igår, vilket är något misstänkt för mig.
13. Elo - fortsatt svårbedömt. Röstar på GA idag, ok motivering.
14. LenaH - Bybo
15. cirkus - satte spiken i kistan för heffaklumpen. Skum och känns anonym för mig. Jag fastnar lite på att hon misstänker BSF så pass mycket som i inlägg 598
Är det här som cirkus är ulven som försöker någonting, som hon själv påpekar...? Jag håller inte riktigt med om resonemanget att ulvarna tvunget borde försöka något med en god BSF. Därmed inte sagt att jag är säker på BSF:s godhet, men jag håller inte med om cirkus bedömning där.
16. Pegasus63 - Brevbärare
17. Snurrfian - haft ont om tid och jag har ingen ordentlig uppfattning. Har nog reagerat mer på märkliga röster på snurrfian än vad snurrfian själv har skrivit eller gjort. Märkliga röster kan ju iofs då vara alibiröster (där man kanske inte vill skriva ut en alldeles för bra teori och därigenom misstänkliggöra en ulvkollega alldeles för mycket.
Well, det var dagens större genomgång. Jag ser ju att jag i mina resonemang återkommer till att jag tror att Niyama är ond, och skulle det falla så faller en del andra resonemang. Men det är det starkaste jag har att gå på just nu.