Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lätt att missuppfatta, dessutom. Jag läste "Hela Bukes bakar" och tänkte att ja, då borde ju jag och min bak vara med.Vadå anmäla sig? Hur skulle vi kunna veta att det var en BAK tävling
hmm... skummast inlägg hittills. Har @Pegasus63 någonsin kokat knäck tro
Vadå anmäla sig? Hur skulle vi kunna veta att det var en BAK tävling
Knäck är världens enklaste sak att göra, bara smälta ner farin (strösocker) i en kastrull och bryna (karamellisera) till önskad färg, häll sedan ut på en plåt täckt med bakpapper och stryk ut till önskad tjocklek, låt stelna och vojla: så har du knäck (namnet kommer av det tydliga knäckande ljud som åstadkomms när man bryter av bitar från den stelnade massan). Kan även smaksättas med hackade nötter eller mandel.
Om man tillsätter smör, grädde eller andra "våta" ingredienser i det smälta sockret ar man över i avdelningen kola och fudge...
Varför då?Ska jag gå på personliga preferenser så ligger det ju nära till hands att ana att de som föredrar knäck och brittiska bakverk (även om christmas pudding hade varit värre) måste bära på lite ondska inombords.
Och det betyder att Daim slår alla med hästlängder!Som exempel kan ju nämnas att i Daim har du riktig knäck, medans i tex Mars, Cat och Snickers har du kola. Samma grundmassa med karamelliserad socker, men olika tillsatser....
För att jag inte tycker om det.Varför då?
aha det är i mina ögon lite skumtFör att jag inte tycker om det.
Har du smakat engelska julbakverk någon gång? Det är inte lätt att bli bjuden på christmas pudding och se tacksam ut, kan jag säga!aha det är i mina ögon lite skumt
Det behövs ju någon att äta allt gott de bak-kunniga bakar ocksåSatt precis och tänkte samma sak, varför anmäla sig till Hela Buke Julbakar när man inte ser skillnad på mjöl, socker och salt. Sedan är ju knäckfrågan om att koka knäck kan kallas att baka?
Jag tog inte åt mig av engelska bakverk utan mest det du skev om knäck eftersom jag verkligen gillar knäckHar du smakat engelska julbakverk någon gång? Det är inte lätt att bli bjuden på christmas pudding och se tacksam ut, kan jag säga!
Har du smakat engelska julbakverk någon gång? Det är inte lätt att bli bjuden på christmas pudding och se tacksam ut, kan jag säga!
Hold your horse(s)! Inte gilla saffran?!?!?!Så här långt har iaf alla hittat leken
Diverse olika bakverk har diskuterats och angetts för varför man gillar det ena eller det andra
Säger inte mycket om vilka roller deltagarna har skulle jag tro- ingen som kan tänkas vilja vinka till lyan då alla onda ingår i lyan
men nånstans måste man ju börja få igång diskussionen i leken
Noterat 1) att @Pegasus63 är frågande till om Knäck ens är ett bakverk - på det svarar jag ett rungande JA
allt som är sött torde väl vara ett bakverk?
Noterat 2) @Hedinn gillar inte knäck - skumt i sig ,men har troligen inget med rollen i leken att göra
Noterat 3) Många gillar saffran- det gör dock inte jag Bara som namn på häst då jag defacto äger en häst som heter Fellas Golden Saffron ( saffran på engelska) men hade ju mest att göra med färgen på hästen ( Palomino) och inte att jag gillar kryddan
Vadå anmäla sig? Hur skulle vi kunna veta att det var en BAK tävling
det var en kreativ omskrivning!Nu är ju jag en av dem som inte är så bra på det där med att baka, men jag tänker att det inte måste vara negativt, det blir ju bra TV? Sen fuskar jag aldrig. Jag hjälper bara turen lite på traven.
Men gillar din sammanställning. Ska jag gå på personliga preferenser så ligger det ju nära till hands att ana att de som föredrar knäck och brittiska bakverk (även om christmas pudding hade varit värre) måste bära på lite ondska inombords.
Oj, tror du det är så illa? Jag tänker att knäck räknas till julens gottebord och därmed kvalar in i alla fall.Satt precis och tänkte samma sak, varför anmäla sig till Hela Buke Julbakar när man inte ser skillnad på mjöl, socker och salt. Sedan är ju knäckfrågan om att koka knäck kan kallas att baka?
på vilket sätt är noteringarna märkliga menar du? Jag skrev ju uttryckligen att jag vill få igång leken ( diskussionerna)Tycker att själva noterande också är...märkligt.