Här dyker man in efter att ha bakat en massa julgodis och ser tre röster på
@Pegasus63 och
@karamelldrottningen på tramsgrejer. Själv är jag lite ledsen för jag var säker på att jag hade pepparmyntarom hemma men icke så det blev inga mintkyssar.
Men det har blivit en kokostosca, saffranskladdkaka, biskvi i långpanna och snart ska jag smälta choklad och doppa marsipan i olika format i.
@qitis gillar knäck men inte saffran, jag kan tycka att saffran är lite väl överskattat. Men fullt ätligt.
@Vira tycker att det finns superkrafter i lyan, kan det bero på att hon är med där?
@Blacksmithfarm har låtit grädde blivit gammal hemma och inte ens gjort mjuk pepparkaka?
Vad är det för bakintresse?
@Lobelia gillar saffran med mandelmassa, jag gillar mandelmassa mer än saffran men kombon är bra, det håller jag med om.
@Elo pratar om kakbrödrecept, jag undrar om det är samma som jag har tänkt försöka mig på i morgonbitti, jag har fått receptet från min svågers mormor eftersom svärmor hann bli lite för snurrig innan hon hann skriva ner det.
@cirkus gillar saffranskladdkaka och delar receptet, dock inte det jag följde.
@LenaH gillar rockyroad och det är gott som sjutton, det kanske jag ska hinna göra ikväll också.
Vet inte om jag kan tagga fler i ett inlägg, så jag fortsätter väl i ytterligare ett inlägg för att få lite översikt på alla spelar.