DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian
20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian
jag undrar jag om inte denna lynchen kan vara nyckeln till att hitta den onda ( ja jag tror fortfarande att det bara är en kvar )
BSF ligger illa till med två tidiga röster från Asko och mig
Snurrfian lägger en röst på mig
LenaH lägger en röst till på BSF
BSF lägger då en andra röst på mig
Habina lägger en röst på Snurrfian . Paddis lägger en andra
tätt följd av Lobelia som lägger en tredje.
Paddinton kunde inte gärna rösta på mig, efter att ha godförklarat mig så pass innan. Lika går för Lobelia också faktiskt som velat också hålla mig som troligt god, så det intressanta är att de så snabbt följer med i ett tredje alternativ som kom upp iom Habinas röst på Snurrfian
OM lyan skulle gå in för att alibirösta - då borde de gjort det på BSF tycker jag som var så pass misstänkt från LenaH och mig samt även av Asko.
Jag tror därmed att de inte lägger upp ytterligare en lyamedlem för lynch när de hade alternativet att gå på mig istället
Jag tycker att det mest logiska är att försöka få ut en god ( som inte var prästen och allra helst ängeln)i denna lynchen och sedan satsa på ett säkert käk( som inte var prästen eller ängel) för att få det till den troliga ställningen 3-3 faktiskt iom att fen var borta och 4 goda då skulle vara lynchade .
sedan bikta BSF för att omöjliggöra att alla goda kan samla rösterna där och att övriga ulvar skulle vara svåra att vara helt säkra på, även om goda kanske fattat att BSF skulle vara biktad.
Jag är därför benägen att tro att det ÄR Lobelia som är ond och snurrfian är god, det känns på alla sätt mer logiskt
Sedan tycker jag inte som @LenaH att Lobelias tuffa grillning igår skulle göra henne god, tvärtom, jag tycker att det bara försöker underminera en som alla uppfattat som god och litar till i leken. genom att försöka trycka på att hon inte skulle ha belägg för sina tankar. Och jag tror dessutom att hon kan ha haft ett annat syfte med det franka "Vart får du allt ifrån?" -tonen hon har, helt enkelt att få ordning på kartan vilka roller hon kan ha trott att alla har eftersom hon är så benägen att hålla en del goda.
lite citat jag samlat som grund för mina funderingar
Den kommentar jag reagerade på som Q1
snurrfians svar:
En mycket vettig reflektion av LenaH, varför fokuserar Lobelia så hårt på att dividera med LenaH igår, ffa som hon sedan också skriver att hon inte är så misstänksam mot henne trots allt? Och varför då inte gräva mer om vilka som är de onda ???
Vill få det till att det nog måste vaar en ulv som röstat på BSF
Ytterligare en bra tanke från LenaH- jag tror att Lobelia försökte få LenaH att skriva lite om vilka roller som gör att hon tror ditten eller datten... Och kanske också i förlängningen få veta vilekn roll LenaH sjäkv hade?
intressant kommentar . Då undrar jag lite mera över varför hon inte i DL3hade haft en tanke om BSF alls?
Återigen vill vinkla bort tanken att de som röstat på BSF skulle vara goda, snare tvärtom att det det måste finnas en ulv där....Dessutom vill hon distansera sig från att hon som ulv skulle ha käkat asko? Som jag ser det så är nog de onda ganska osäkra på vilka som har vilka av de ledande goda rollerna, de vill ju inte missa käk för att de går på en som är skyddad, de ville nog inte käka prästen. Utifrån det så tycker jag att Asko var ett mycket logiskt val, jag tyckte nog att hon var ansedd som god av många och troligen inte hade en roll som kunde ställa till det för onda ( jag hade henne som bybo tidigt i leken)
Jag tycker Lobelia har fel- jag tycker visst att jag har ifrågasatt det mesta, och funderat och sedan bestämt mig för antingen det ena eler andra , eller valt att tycka antingen/eller om det hela
Paddington tycker att snurrfian är mer ond än lobelia som hon tycker har BRA frågot till LenaH VIsst att det kan vara alibi åt snurrfian. men för mig är det troligare att hon försöker få oss att rikta in oss på snurrfian.
Sedan hajade jag till när jag noterade detta: Eh -väntar man till EFTER lynch med att fundera över om någon som många har tagit upp intressanta saker om? Här ringer det högt och skiner som rena fyrverkeriet tom
Utifrån detta digra funderande och resonemang ovan
quarter4ever röstar på Lobelia
Men håller öppet för att röständra om det kommer upp något mer graverande som jag kan hålla med om
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian
20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian
jag undrar jag om inte denna lynchen kan vara nyckeln till att hitta den onda ( ja jag tror fortfarande att det bara är en kvar )
BSF ligger illa till med två tidiga röster från Asko och mig
Snurrfian lägger en röst på mig
LenaH lägger en röst till på BSF
BSF lägger då en andra röst på mig
Habina lägger en röst på Snurrfian . Paddis lägger en andra
tätt följd av Lobelia som lägger en tredje.
Paddinton kunde inte gärna rösta på mig, efter att ha godförklarat mig så pass innan. Lika går för Lobelia också faktiskt som velat också hålla mig som troligt god, så det intressanta är att de så snabbt följer med i ett tredje alternativ som kom upp iom Habinas röst på Snurrfian
OM lyan skulle gå in för att alibirösta - då borde de gjort det på BSF tycker jag som var så pass misstänkt från LenaH och mig samt även av Asko.
Jag tror därmed att de inte lägger upp ytterligare en lyamedlem för lynch när de hade alternativet att gå på mig istället
Jag tycker att det mest logiska är att försöka få ut en god ( som inte var prästen och allra helst ängeln)i denna lynchen och sedan satsa på ett säkert käk( som inte var prästen eller ängel) för att få det till den troliga ställningen 3-3 faktiskt iom att fen var borta och 4 goda då skulle vara lynchade .
sedan bikta BSF för att omöjliggöra att alla goda kan samla rösterna där och att övriga ulvar skulle vara svåra att vara helt säkra på, även om goda kanske fattat att BSF skulle vara biktad.
Jag är därför benägen att tro att det ÄR Lobelia som är ond och snurrfian är god, det känns på alla sätt mer logiskt
Sedan tycker jag inte som @LenaH att Lobelias tuffa grillning igår skulle göra henne god, tvärtom, jag tycker att det bara försöker underminera en som alla uppfattat som god och litar till i leken. genom att försöka trycka på att hon inte skulle ha belägg för sina tankar. Och jag tror dessutom att hon kan ha haft ett annat syfte med det franka "Vart får du allt ifrån?" -tonen hon har, helt enkelt att få ordning på kartan vilka roller hon kan ha trott att alla har eftersom hon är så benägen att hålla en del goda.
lite citat jag samlat som grund för mina funderingar
Den kommentar jag reagerade på som Q1
Så här i efter hand så undrar jag lite över rösterna på Hemlig, jag måste nog ta och kolla vad det var folk reagerade på
Jag reagerar lite på denna kommentaren av snurrfian eftersom den kommer före resultatet av lynchen är känt ( dvs vilken roll hemlig hade ) visste snurrfian att hemlig mest troligt var god ?
snurrfians svar:
en reflektion om Lobelia jag haft som jag tycker är en ganska trolig orsak till varför det var snurrfian som fick många röster i slutet av DL3Nu hade visst ulveländena redan hunnit käka dig men jag känner ändå att jag vill förklara vad jag menar, jag blev fundersam på om jag hade missat något ang Hemlig, att jag alltså borde ha uppmärksammat något som faktiskt gjorde henne ond.
Väljer bekvämt att referera till Q1s tanke om Snurrfian, för att rösta där. Här får jag en fundering om en ond lobelia kan ha fåttt samma tanke som mig angående fio? att hon skulle kunnat vara onda fen och visat på att snurrfian kan ha en god roll som hon har kunskap om? Inte omöjligt faktiskt
En mycket vettig reflektion av LenaH, varför fokuserar Lobelia så hårt på att dividera med LenaH igår, ffa som hon sedan också skriver att hon inte är så misstänksam mot henne trots allt? Och varför då inte gräva mer om vilka som är de onda ???
Du kan naturligtvis granska mig hur hårt du vill men om du nu är den goda kvar i den trojka jag anar gömmer två ulvar så känns det som att du borde fokusera på att visa varför du är den goda av de tre.
Vill få det till att det nog måste vaar en ulv som röstat på BSF
För mig är alla tänkbara lyakandidater, det finns för lite info för att vara säker.
Bara omröstningen igår säger mig att det är lurt i görningen om ingen ulv röstat på BSF.
Ytterligare en bra tanke från LenaH- jag tror att Lobelia försökte få LenaH att skriva lite om vilka roller som gör att hon tror ditten eller datten... Och kanske också i förlängningen få veta vilekn roll LenaH sjäkv hade?
Men på riktigt Lobelia - varför vill du veta så i detalj varför jag tror att @quarter4ever och @Habina är goda? Är det för att du misstänker dem eller mig?
intressant kommentar . Då undrar jag lite mera över varför hon inte i DL3hade haft en tanke om BSF alls?
Frustrerad är jag över brist på information, eller att folk är inaktiva. Det säger nästan lika mycket vad folk inte svarar på som vad de svarar på.
Återigen vill vinkla bort tanken att de som röstat på BSF skulle vara goda, snare tvärtom att det det måste finnas en ulv där....Dessutom vill hon distansera sig från att hon som ulv skulle ha käkat asko? Som jag ser det så är nog de onda ganska osäkra på vilka som har vilka av de ledande goda rollerna, de vill ju inte missa käk för att de går på en som är skyddad, de ville nog inte käka prästen. Utifrån det så tycker jag att Asko var ett mycket logiskt val, jag tyckte nog att hon var ansedd som god av många och troligen inte hade en roll som kunde ställa till det för onda ( jag hade henne som bybo tidigt i leken)
Jag tror att Paddis eller Snurris är ond, kan inte riktigt bestämma mig för vem. Jag tror att en i högen som röstade på BSF är den andra ulven.
Jag har så många gånger sett ulvar offrade och folk som spelat såsom de vore goda. Som ulv skulle jag inte käkat Asko som är lite ringrostig och i mina ögon var minst godförklarad av de godförklade utan antagligen dig Q som nog är mest godförklarad eller LenaH som pekade ut kartan. Det är mycket en känsla och jag har inget bestämt att peka på. Dessutom måste jag snart sticka till stallet och har svårt att vara inne mer än någon minut vid dl. Jag har fodringen.
Jag tycker Lobelia har fel- jag tycker visst att jag har ifrågasatt det mesta, och funderat och sedan bestämt mig för antingen det ena eler andra , eller valt att tycka antingen/eller om det hela
Just det, det finns inga alls utan det finns några godförklarade utan tvivel i en lek utan info.
Paddington tycker att snurrfian är mer ond än lobelia som hon tycker har BRA frågot till LenaH VIsst att det kan vara alibi åt snurrfian. men för mig är det troligare att hon försöker få oss att rikta in oss på snurrfian.
jag vill försöka hinna läsa igenom vad som hänt idag (så mycket som det går) innan jag bestämmer mig helt. Men efter att jag har kommit så här långt så tror jag fortfarande mer på Snurrfians ondhet än Lobelias utifrån tidigare tankar samt för jag tycker att Lobelia har ställt en hel del bra frågor till LenaH om hur denne egentligen tänker.
Sedan hajade jag till när jag noterade detta: Eh -väntar man till EFTER lynch med att fundera över om någon som många har tagit upp intressanta saker om? Här ringer det högt och skiner som rena fyrverkeriet tom
Jag tänkte kolla på BSF efter lynchen eftersom flera tog upp intressanta saker men hon dog ju.
Utifrån detta digra funderande och resonemang ovan
quarter4ever röstar på Lobelia
Men håller öppet för att röständra om det kommer upp något mer graverande som jag kan hålla med om