ULVLEK: Firefly

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian
20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian

jag undrar jag om inte denna lynchen kan vara nyckeln till att hitta den onda ( ja jag tror fortfarande att det bara är en kvar )

BSF ligger illa till med två tidiga röster från Asko och mig
Snurrfian lägger en röst på mig
LenaH lägger en röst till på BSF
BSF lägger då en andra röst på mig
Habina lägger en röst på Snurrfian . Paddis lägger en andra
tätt följd av Lobelia som lägger en tredje.
Paddinton kunde inte gärna rösta på mig, efter att ha godförklarat mig så pass innan. Lika går för Lobelia också faktiskt som velat också hålla mig som troligt god, så det intressanta är att de så snabbt följer med i ett tredje alternativ som kom upp iom Habinas röst på Snurrfian

OM lyan skulle gå in för att alibirösta - då borde de gjort det på BSF tycker jag som var så pass misstänkt från LenaH och mig samt även av Asko.
Jag tror därmed att de inte lägger upp ytterligare en lyamedlem för lynch när de hade alternativet att gå på mig istället
Jag tycker att det mest logiska är att försöka få ut en god ( som inte var prästen och allra helst ängeln)i denna lynchen och sedan satsa på ett säkert käk( som inte var prästen eller ängel) för att få det till den troliga ställningen 3-3 faktiskt iom att fen var borta och 4 goda då skulle vara lynchade .
sedan bikta BSF för att omöjliggöra att alla goda kan samla rösterna där och att övriga ulvar skulle vara svåra att vara helt säkra på, även om goda kanske fattat att BSF skulle vara biktad.

Jag är därför benägen att tro att det ÄR Lobelia som är ond och snurrfian är god, det känns på alla sätt mer logiskt

Sedan tycker jag inte som @LenaH att Lobelias tuffa grillning igår skulle göra henne god, tvärtom, jag tycker att det bara försöker underminera en som alla uppfattat som god och litar till i leken. genom att försöka trycka på att hon inte skulle ha belägg för sina tankar. Och jag tror dessutom att hon kan ha haft ett annat syfte med det franka "Vart får du allt ifrån?" -tonen hon har, helt enkelt att få ordning på kartan vilka roller hon kan ha trott att alla har eftersom hon är så benägen att hålla en del goda.
lite citat jag samlat som grund för mina funderingar
Den kommentar jag reagerade på som Q1
Så här i efter hand så undrar jag lite över rösterna på Hemlig, jag måste nog ta och kolla vad det var folk reagerade på
Jag reagerar lite på denna kommentaren av snurrfian eftersom den kommer före resultatet av lynchen är känt ( dvs vilken roll hemlig hade ) visste snurrfian att hemlig mest troligt var god ?

snurrfians svar:
Nu hade visst ulveländena redan hunnit käka dig men jag känner ändå att jag vill förklara vad jag menar, jag blev fundersam på om jag hade missat något ang Hemlig, att jag alltså borde ha uppmärksammat något som faktiskt gjorde henne ond.
en reflektion om Lobelia jag haft som jag tycker är en ganska trolig orsak till varför det var snurrfian som fick många röster i slutet av DL3
Väljer bekvämt att referera till Q1s tanke om Snurrfian, för att rösta där. Här får jag en fundering om en ond lobelia kan ha fåttt samma tanke som mig angående fio? att hon skulle kunnat vara onda fen och visat på att snurrfian kan ha en god roll som hon har kunskap om? Inte omöjligt faktiskt

En mycket vettig reflektion av LenaH, varför fokuserar Lobelia så hårt på att dividera med LenaH igår, ffa som hon sedan också skriver att hon inte är så misstänksam mot henne trots allt? Och varför då inte gräva mer om vilka som är de onda ???
Du kan naturligtvis granska mig hur hårt du vill men om du nu är den goda kvar i den trojka jag anar gömmer två ulvar så känns det som att du borde fokusera på att visa varför du är den goda av de tre.

Vill få det till att det nog måste vaar en ulv som röstat på BSF
För mig är alla tänkbara lyakandidater, det finns för lite info för att vara säker.

Bara omröstningen igår säger mig att det är lurt i görningen om ingen ulv röstat på BSF.

Ytterligare en bra tanke från LenaH- jag tror att Lobelia försökte få LenaH att skriva lite om vilka roller som gör att hon tror ditten eller datten... Och kanske också i förlängningen få veta vilekn roll LenaH sjäkv hade?
Men på riktigt Lobelia - varför vill du veta så i detalj varför jag tror att @quarter4ever och @Habina är goda? Är det för att du misstänker dem eller mig?

intressant kommentar . Då undrar jag lite mera över varför hon inte i DL3hade haft en tanke om BSF alls?
Frustrerad är jag över brist på information, eller att folk är inaktiva. Det säger nästan lika mycket vad folk inte svarar på som vad de svarar på.

Återigen vill vinkla bort tanken att de som röstat på BSF skulle vara goda, snare tvärtom att det det måste finnas en ulv där....Dessutom vill hon distansera sig från att hon som ulv skulle ha käkat asko? Som jag ser det så är nog de onda ganska osäkra på vilka som har vilka av de ledande goda rollerna, de vill ju inte missa käk för att de går på en som är skyddad, de ville nog inte käka prästen. Utifrån det så tycker jag att Asko var ett mycket logiskt val, jag tyckte nog att hon var ansedd som god av många och troligen inte hade en roll som kunde ställa till det för onda ( jag hade henne som bybo tidigt i leken)
Jag tror att Paddis eller Snurris är ond, kan inte riktigt bestämma mig för vem. Jag tror att en i högen som röstade på BSF är den andra ulven.

Jag har så många gånger sett ulvar offrade och folk som spelat såsom de vore goda. Som ulv skulle jag inte käkat Asko som är lite ringrostig och i mina ögon var minst godförklarad av de godförklade utan antagligen dig Q som nog är mest godförklarad eller LenaH som pekade ut kartan. Det är mycket en känsla och jag har inget bestämt att peka på. Dessutom måste jag snart sticka till stallet och har svårt att vara inne mer än någon minut vid dl. Jag har fodringen.

Jag tycker Lobelia har fel- jag tycker visst att jag har ifrågasatt det mesta, och funderat och sedan bestämt mig för antingen det ena eler andra , eller valt att tycka antingen/eller om det hela
Just det, det finns inga alls utan det finns några godförklarade utan tvivel i en lek utan info.

Paddington tycker att snurrfian är mer ond än lobelia som hon tycker har BRA frågot till LenaH VIsst att det kan vara alibi åt snurrfian. men för mig är det troligare att hon försöker få oss att rikta in oss på snurrfian.
jag vill försöka hinna läsa igenom vad som hänt idag (så mycket som det går) innan jag bestämmer mig helt. Men efter att jag har kommit så här långt så tror jag fortfarande mer på Snurrfians ondhet än Lobelias utifrån tidigare tankar samt för jag tycker att Lobelia har ställt en hel del bra frågor till LenaH om hur denne egentligen tänker.

Sedan hajade jag till när jag noterade detta: Eh -väntar man till EFTER lynch med att fundera över om någon som många har tagit upp intressanta saker om? Här ringer det högt och skiner som rena fyrverkeriet tom :cautious:
Jag tänkte kolla på BSF efter lynchen eftersom flera tog upp intressanta saker men hon dog ju.

Utifrån detta digra funderande och resonemang ovan
quarter4ever röstar på Lobelia

Men håller öppet för att röständra om det kommer upp något mer graverande som jag kan hålla med om

@Habina
DL 1
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på (Ferrari)Lobelia
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever1 röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Lobelia (Ferrari) röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på (Ferrari) Lobelia
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever1
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.04 quarter4ever2 röstar på fio
21.15 Blacksmithfarm röstar på fio

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm

20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian

20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian

DL 4
LenaH röstar på Paddington
Lobelia röstar på Paddington¨
Snurrfian röstar på Paddington
Habina röstar på Paddington
quarter4ever röstar på Paddington
Paddington röstar på Snurrfian

Jag skulle behöva rösta redan nu för att vara säker på att få iväg en röst, men jag känner mig inte ett dugg klokare och jag skulle önska att jag hade hunnit se vad Lobelia tänker lite mer. Om Q är god så tror jag att Lobelia är ond, och vice versa men det känns inte som om vi har råd att chansa... Jag skulle så gärna vilja ha Q som god och i och med att LenaH höll henne som god, mest på ren känsla men ändå och jag själv vill ha Habina som god gör att det liksom bara finns Lobelia kvar. Och som jag har pekat på tidigare så finns det en del som pekar på Lobelias ondhet, jag tror att rösten på BSF i dl 1 var en alibiröst, och att hon slarvläser och drar slutsatser utifrån det gör att jag tror att Lobelia är ulv. Med det Snurrfian röstar på Lobelia
Med lite tur kan jag hinna in och läsa från mobilen men det är inget jag lovar, vi har tävlingar ikväll och jag har hand om kiosken själv... :cautious:
Jag tror du missade att @LenaH även trodde att jag var god mot slutet och du som anklagar mig för att slarvläsa ;)

Jag tycker att om det står 2-2 nu så skulle absolut en bikt vara gjord nu för att ge chansen till ulvarna att vinna. Och som sagt är det så att Lobelia uttrycker att någon är neutral eller inte ens reflekterar över någon nu-då är jag beredd att tro att det står 2-2
Men som sagt tror inte att bikt är gjord förrän jag ser något dyligt , och då är jag benägen att tro att det står 3-1

roller kvar
ängel
präst
bybo(?)

ulv(ar)

deltagare kvar
Lobelia
Snurrfian
quarter4ever
habina
Jag har redan skrivit flera gånger att jag är öppen för att vem som är ond ;)

Hur du ens kan fundera över om det finns 5 onda i leken får mig misstänksam. Efter andra andraDL stod det i så fall mellan 4 i lyan och 4 goda. Då borde ondingarna kunnat locka med någon och avgjort.

Och så ser jag på omröstningen och konstaterar att lynch 3 stod mellan Q, BSF och snurris och ja är alla ni onda så misslyckades med att avgöra trots 5 ondingar.

Hur du ens kan fundera över om det finns 5 onda i leken får mig misstänksam. Efter andra andraDL stod det i så fall mellan 4 i lyan och 4 goda. Då borde ondingarna kunnat locka med någon och avgjort.

Och så ser jag på omröstningen och konstaterar att lynch 3 stod mellan Q, BSF och snurris och ja är alla ni onda så misslyckades med att avgöra trots 5 ondingar.
jag tror inte att det skulle varit 5 snarare visar jag på att det borde stå 3-1? dvs 4 onda från början?
Hur vore det om du nu är god att du istället försöker hitta de onda med lite grävande ?
Jag är på intet sätt säker på att det är DU som är ond , men om jag går på vad som framkommit i leken så tycker jag att det du bidragit med för att tillföra något för de goda är väl magert, och det är mycket därför min röst har hamnat på dig

Om du i din översyn kommer fram till att det är jag som är ond så är det helt ok, men jag skulle vilja se en analytisk Lobelia som faktiskt gräver och inte bara kommenterar.....

Har fått förfrågan om att köra klart leken ikväll även om den inte skulle sluta efter nästa DL, vill och kan alla det? @Snurrfian , hur länge skulle du vara borta?

9776a6db4760bf4cb010d359704032f5_zpslo0i4nmm.jpg

och btw så var det räkneexemplet mer för att belysa huruvida en bikt blivit gjord eller inte , inte just antal onda och goda ......

Jag väger här mellan att lägga min röst på Q och på Habina. Jag vet inte vem som är ond men jag tvivlar på att de onda inte passat på att följa drevet mot BSF under DL 3, det var det enkla valet.

Paddis var också mycket snabb att tycka att Q var god pga att hon gått i spetsen och varit drivande i lynchen mot fio, att en god mycket väl kan göra det och ofta gör det är inget ovanligt, men jag har sett samma för goda ocha att godförklara fol för att lyncha goda känns inte seriöst. Ett indicium kan jag köpa men inte hela godförklaringen.

Jag var med i leken där frågan uppkom "varför är Q" god" och jag ställer mig samma fråga här och hittar bara att alla pekar på att "just det hon startade ett drev mot goda fio"

Jag har kanske tid at utveckla mer sedan men utifrån ovan

Lobelia röstar på Quarter4ever

Jag väger här mellan att lägga min röst på Q och på Habina. Jag vet inte vem som är ond men jag tvivlar på att de onda inte passat på att följa drevet mot BSF under DL 3, det var det enkla valet.

Paddis var också mycket snabb att tycka att Q var god pga att hon gått i spetsen och varit drivande i lynchen mot fio, att en god mycket väl kan göra det och ofta gör det är inget ovanligt, men jag har sett samma för goda ocha att godförklara fol för att lyncha goda känns inte seriöst. Ett indicium kan jag köpa men inte hela godförklaringen.

Jag var med i leken där frågan uppkom "varför är Q" god" och jag ställer mig samma fråga här och hittar bara att alla pekar på att "just det hon startade ett drev mot goda fio"

Jag har kanske tid at utveckla mer sedan men utifrån ovan

Lobelia röstar på Quarter4ever
Och helt plötsligt har du släppt snurrfian? :confused: Varför? ( är det för att hon INTE röstade på BSF?)

jag tror inte att det skulle varit 5 snarare visar jag på att det borde stå 3-1? dvs 4 onda från början?
Hur vore det om du nu är god att du istället försöker hitta de onda med lite grävande ?
Jag är på intet sätt säker på att det är DU som är ond , men om jag går på vad som framkommit i leken så tycker jag att det du bidragit med för att tillföra något för de goda är väl magert, och det är mycket därför min röst har hamnat på dig

Om du i din översyn kommer fram till att det är jag som är ond så är det helt ok, men jag skulle vilja se en analytisk Lobelia som faktiskt gräver och inte bara kommenterar.....
Jag håller påatt gräva :p

Och jag undrade hur du kunde överväga att det var 5 onda från början, inte att det var ditt första alternativ. Jag skrev det utifrån nedan.

Jag tycker att om det står 2-2 nu så skulle absolut en bikt vara gjord nu för att ge chansen till ulvarna att vinna. Och som sagt är det så att Lobelia uttrycker att någon är neutral eller inte ens reflekterar över någon nu-då är jag beredd att tro att det står 2-2
Men som sagt tror inte att bikt är gjord förrän jag ser något dyligt , och då är jag benägen att tro att det står 3-1

Jag tycker Lobelia har fel- jag tycker visst att jag har ifrågasatt det mesta, och funderat och sedan bestämt mig för antingen det ena eler andra , eller valt att tycka antingen/eller om det hela

Vad tänker du när du ger ovan som reflektion på:

Jag tror att Paddis eller Snurris är ond, kan inte riktigt bestämma mig för vem. Jag tror att en i högen som röstade på BSF är den andra ulven.

Jag har så många gånger sett ulvar offrade och folk som spelat såsom de vore goda. Som ulv skulle jag inte käkat Asko som är lite ringrostig och i mina ögon var minst godförklarad av de godförklade utan antagligen dig Q som nog är mest godförklarad eller LenaH som pekade ut kartan. Det är mycket en känsla och jag har inget bestämt att peka på. Dessutom måste jag snart sticka till stallet och har svårt att vara inne mer än någon minut vid dl. Jag har fodringen.

Jag har liksom inte ens berört de du skriver om, det samma gäller det mesta du tar upp. I ditt röst inlägg. Det känns mest som du tar lösa citat och spånar helt utan relevans för det jag faktiskt skrivit.

Sk iväg och träna, förhoppningsvis är jag tillbaks i god tild innan DL ( påminn mig om att aldrig hoppa på en lek med DL före 21:30).

Vad tänker du när du ger ovan som reflektion på:

Jag har liksom inte ens berört de du skriver om, det samma gäller det mesta du tar upp. I ditt röst inlägg. Det känns mest som du tar lösa citat och spånar helt utan relevans för det jag faktiskt skrivit.
ok nu har du antingen tolkat fel eller så försöker du misskreditera mig ?
jag lägger in alla citaten i följd ( om man följer pilen på det citerade så ser man vart det kommer ifrån)
I övrigt tycker jag mig känna igen en god Q men med en aning tvekan. Jag saknar lite ifrågasättande från hennes sida.

vilka ifrågasättanden?

Just det, det finns inga alls utan det finns några godförklarade utan tvivel i en lek utan info.

sista ( som du själv klippt ur mitt långa inlägg!) fick inte in citatet så kopierar istället
"Jag tycker Lobelia har fel- jag tycker visst att jag har ifrågasatt det mesta, och funderat och sedan bestämt mig för antingen det ena eler andra , eller valt att tycka antingen/eller om det hela"

Tack @quarter4ever du är en ängel!

Jag klippte och klistrade lite för min egen skull i listan... Tog bort mig själv för jag vet iaf min roll.

DL 1
20:03 Lobelia (Ferrari) röstar på Blacksmithfarm
20:58 Snurrfian röstar på LenaH

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
21.04 quarter4ever2 röstar på fio

DL 3

DL 4
Lobelia röstar på Paddington¨
Snurrfian röstar på Paddington
quarter4ever röstar på Paddington

Det som skaver är den klassiska "rösta på varandra" i dl 1 som lobelia och blacksmithfarm ägnade sig åt.

Äh, va fan, jag går på magkänslan. Jag kommer förmodligen inte kunna komma in förrän efter dl, men det är ok för mig att fortsätta med nattdl om ni vill det, bara jag får vara med och rösta om jag inte blivit käkad. ;)

Habina röstar på lobelia

Dels för alibiröstandet i dl1, dels för att hon verkar skumläsa det jag skriver hela tiden och dels för att jag tror snurrfian är god pga "felmålandet" och quarter4ever är god pga hur hon teoriat och skrivit, grävt och haft sig. Därmed blir det bara lobelia kvar som kan vara ond.

med min fråga "vilka ifrågasättanden?" menade jag vilka ifrågasättanden saknade du från mig ?
För jag tycker allt jag funderat ganska högt och lågt om de flesta, och om jag inte kunnat fatta ett beslut så antingen /eller fundering ? Jag vet inte vilka ifrågasättanden du saknade från mig helt enkelt??

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024