ULVLEK: Firefly

För att du en kvart innan dl börjar försöka gräva och få fram att hon är prästen och att blacksmithfarm biktat sig till henne. ;)
? hänger inte riktigt med i din tanke här?
Och btw så frågade jag om detta tidigt imorse, då det slog mig att det kunde finnas en möjlighet varför inte BSF var med i Lobelias och Paddis sammanställningar, förutom att de skulle velat hålla en lyakamrat utanför strålkastarna , vilket var det jag hade i huvudet under nattens granskning.....
sedan har varken Lobelia el Paddis varit inne förrän nu till kvällen så svårt att få upp det innan de svarat, eller hur?

Uppdatering

Efter att ha satt Wash i förvar på sitt skepp började Commander Harken starkt misstänka att hans män hade missat något när de sökte igenom Serenity. Skulle det bli ordentligt gjort var han visst tvungen att göra det själv. Harken smög ombord under natten och hoppades kanske kunna hitta de efterlysta flyktingarna om besättningen inte var beredd. Men det var han själv som blev överraskad...

Paddington var Commander Harken - Ulv

harken4_zpsheq6lvke.jpg

harken5_zpsfppmgyhe.jpg

Även om jag inte uppskattade sättet @Lobelia granskade mig på (hur man uttrycker sig är väsentligt även om det är en lek, jag är fortfarande Lena bakom skärmen) så tycker jag att det snarare talar FÖR hennes godhet än tvärtom.

Jag tror inte att en ond Lobelia hade kört ett sånt race helt enkelt.

För mig blir nästa ulv till rakning @Snurrfian om jag får vara med imorgon.

jag nojar över alla
LenaH . men hon känns ju ändå som hyfsat god efter att ha gått i framkant för att få ut BSF och nu Paddington. Så även om jag har en liten brasklapp på henne och misstänker en liten aning , så sist på min misstankelista

Habina, som jag kan se kan ha haft ett skådespel med Paddington och att valet att käka bumpo skulle ge henne en liten godhetsstämpel. Hm röständrade dock från Snurrfian till BSF igår, talar kanske ändå för att hon skulle kunna vara god ? Lite misstankar på sig har hon, men kanske inte heller hon så särskilt högt på min lista

Snurrfian skulle kunna vara ulv, men jag har henne också som en trolig god ..... Och paddis röstar på henne, kan vara för att få folk att misstänka henne, eller så är det alibi..... men samtidigt röstade Paddis på Snurrfian igår, så det kan lika gärna vara för att inte ge någon mer input till något alls från henne, hon kopierar mer el mindre samma saker om snurrfian som hon gjort innan dessutom.....

Lobelia som jag tycker varit lite ensidig. Och gick på LenaH rätt tufft idag, var det för att försöka få folk spooky på henne? Lobelia avrundar sedan med att inte ha LenaH i topp på sin misstänkta lista trots allt, vilket jag kan tycka är en liten märklig slutsats efter den grillning hon genomförde? Fortfarande misstänksam mot Lobelia

Även om jag inte uppskattade sättet @Lobelia granskade mig på (hur man uttrycker sig är väsentligt även om det är en lek, jag är fortfarande Lena bakom skärmen) så tycker jag att det snarare talar FÖR hennes godhet än tvärtom.

Jag tror inte att en ond Lobelia hade kört ett sånt race helt enkelt.

För mig blir nästa ulv till rakning @Snurrfian om jag får vara med imorgon.
vad tror du om @Habina då?
Jag tyckte hon var väldigt snabb till att vilja få mig till ulv om paddis var det ? hängde inte riktigt med på hur hon tänkte där heller ?

Och btw så frågade jag om detta tidigt imorse, då det slog mig att det kunde finnas en möjlighet varför inte BSF var med i Lobelias och Paddis sammanställningar, förutom att de skulle velat hålla en lyakamrat utanför strålkastarna , vilket var det jag hade i huvudet under nattens granskning.....
sedan har varken Lobelia el Paddis varit inne förrän nu till kvällen så svårt att få upp det innan de svarat, eller hur?

Du försökte få oss att inte rösta på paddi... ;)

Fast du framställde det som att du började fundera på om hon kunde vara präst. Dvs förvirra inför dl. Därav min fundering kring att du kunde vara ond.
Återigen- gjorde jag ?
Och ja tanken slog mig, och av de svar jag fick så var det lätt att se att hon inte ( troligen) var präst, som jag sa det blev lätt att rösta där sedan

vad tror du om @Habina då?
Jag tyckte hon var väldigt snabb till att vilja få mig till ulv om paddis var det ? hängde inte riktigt med på hur hon tänkte där heller ?
Röständringen igår är det största reella pluset i kanten.

Alltså - jag kan faktiskt inte se @Habina som ond i den här leken?
Frustrerad, uppgiven, förvirrad och nojig i precis den ordningen genom leken och hon må vara en bra skådis men är hon ond ska hon tamejfan ha en Oscar.

Jag är fortfarande rätt slut efter magsjukeeländet och hade en sömnlös natt i natt dessutom så jag ska faktiskt försöka sova nu. Om jag är kvar imorgon får jag dividera vidare då.
*krashar i säng*

Mina tankar, ifall ulvarna är snälla och käkar mig inatt, så jag slipper ha sådan förbaskad ångest över röstningen imorgon...

LenaH vill jag tro är god, baserat på hur hon stöttat mig leken igenom och försökt "stå upp för mig". Vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men som hon säger måste man gå på känsla när ingenting annat finns och jag har fått samma känsla för henne som jag brukar få för paddington när vi är på samma sida. Men jag kan vara helt fel ute förstås.

Quarter4ever tycker jag ångar på som vanligt och vänder på varje liten sten. Jag reagerade över hur hon försökte få fram att paddington var präst som fått höra en bikt från blacksmithfarm, men det behöver inte därmed betyda att även Q är ulv. Fast kanske...

Lobelia tycker jag frågade ut LenaH väldigt skarpt idag, men det säger varken bu eller bä om hennes roll. Så jag vet inte.

Snurrfian slutligen, gjorde en "blooper" med färgerna vilket gör att jag lutar åt att hon kan vara god. Men även här kan jag självklart ha fel... :meh:

Jag hann inte, Lena var heller inte med när BSF åkte och kanske någon till. Jag tänkte kolla på BSF efter lynchen eftersom flera tog upp intressanta saker men hon dog ju.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025