ULVLEK: Firefly

Jag funderar en hel del på Paddis snabba godförklaring av Q, det är inte likt @Paddington att godförklara någon så snabbt och utifrån att denne lynchar en god. En god Paddington överväger typ allt jag kan komma på och 15 saker till och skulle komma fram ungefär till samma sak som mig, Q verkar god utifrån blundern men kan också gjort det medvetet för att sådana drev brukar göras av goda snarare än onda. Jag blev än mer nojig när Habina började uttrycka misstankar mot henne också.

Fram till nu har Q också spelat en tämligen oklanderlig god men jag nojar lite över att hon börjar pytsa ut misstankar. Är det månde en förberedelse för att ha alternativ när den första goda ryker.

NattDL 8.00

e59e7f1af9430de2b61e6c9fe5b8e33c_zpswdd4aoah.jpg
Kämpa på kära hustru! :love::D

Uppdatering

Som om det inte var nog med att Alliansskeppet fortfarande höll Wash i arrest började även en annan gammal fiende närma sig Firefly. Det var den grymme superskurken Adelai Niska som var ute efter Mal efter att Mal vägrat slutföra ett jobb åt honom. Och att Mal grillade Niskas främsta kumpan rakt i en av Serenitys motorer hade knappast hjälpt.

giphy%202_zpsivx3qpxk.gif

giphy%203_zpsxrixqufw.gif

giphy%204_zpsux3np8q7.gif

Nu kom Niska in med full entourage och beordrade Mal att följa med till hans skepp för att "göra rätt för sig". Zoe höjde sitt vapen men Mal stoppade henne. Det var bara honom Niska ville ha, men om de andra började göra motstånd skulle de gå samma öde till mötes, så han följde rakryggad med över till Niskas skepp.

vlcsnap-2010-09-20-15h17m23s221_zpsy6vjffzr.png

ff109232_zpslixub9fc.jpg

tumblr_inline_mpw8ooO9my1qz4rgp_zpssfwte5gq.gif

LenaH var Captain Malcolm Reynolds - Borgmästare

Uppdatering

Som om det inte var nog med att Alliansskeppet fortfarande höll Wash i arrest började även en annan gammal fiende närma sig Firefly. Det var den grymme superskurken Adelai Niska som var ute efter Mal efter att Mal vägrat slutföra ett jobb åt honom. Och att Mal grillade Niskas främsta kumpan rakt i en av Serenitys motorer hade knappast hjälpt.

giphy%202_zpsivx3qpxk.gif

giphy%203_zpsxrixqufw.gif

giphy%204_zpsux3np8q7.gif

Nu kom Niska in med full entourage och beordrade Mal att följa med till hans skepp för att "göra rätt för sig". Zoe höjde sitt vapen men Mal stoppade henne. Det var bara honom Niska ville ha, men om de andra började göra motstånd skulle de gå samma öde till mötes, så han följde rakryggad med över till Niskas skepp.

vlcsnap-2010-09-20-15h17m23s221_zpsy6vjffzr.png

ff109232_zpslixub9fc.jpg

tumblr_inline_mpw8ooO9my1qz4rgp_zpssfwte5gq.gif

LenaH var Captain Malcolm Reynolds - Borgmästare
:up:

Idag är min värsta dag och precis som jag skrev i anmälningstråden så kommer jag att ha dåligt med möjlighet att hänga i leken ikväll, för att inte säga ingen vilket gör att jag måste försöka komma fram till vad jag ska tro under dagen... :cautious: Min huvudkandidat ifrån igår är Lobelia men samtidigt så pekar hon på viktiga saker när det gäller Q och jag har varit på Q nästan hela leken igenom att hon försöker luska ut roller och jag håller med Habina att det såga väldigt mycket ut som om hon försökte få Paddis att se ut som prästen igår strax före dl...
Habina är fortfarande den som jag håller för minst ond av er tre som är kvar, problemet är att jag inte riktigt kan bevisa det vilket gör att jag börjar bli nojjig om tro att jag kanske har fel ändå.

Det jag främst reagerar på nu på förmiddagen, är att lobelia verkar skumläsa... Dvs hon läser inte när jag förklarar något, utan frågar saker som jag redan svarat på (blooper om färger och misstanke om Q). Det gör att hon seglar upp på min misstankelista rejält!

Hm. Ok LenaH var BM.
Jag får medge att jag hade en annan som trolig sådan...
Jag har fått lite bekymmer här med att jag har två kandidater till en roll, och jag tror jag fattar varför LenaH hade Snurrfian som så misstänkt och Habina som inte misstänkt. Jag undrar jag om det inte är så att det är någon av de två som luras ändå? frågan är i så fall vem?

Eller så är det jag som läser in för mycket i vad de skrivit under leken? Så båda är goda ändå?

För min del handlar det om reaktioner på funderingar kring onda fén jag själv uttryckt under leken eller de själva skrivit runt ikring det

alternativet är ju att det är Lobelia som är den sista ulven om de ovan är goda båda två?

Så summa av det hela alla är fortfarande möjliga att vara den sista onda:idea:

Regelförtydligande

Eftersom inget annat står i reglerna så ÄR det i denna leken tillåtet att rösta på sig själv (sålänge man håller sig till övriga regler).

516590240506536477cdca3bf74d0941_zps6lowrtlm.jpg

Med tanke på att jag är helt nojjig vid det här laget men hur kan du vara säker på att det bara är en ond kvar? Jag har förra leken i färskt minne :p och sånt här får mig att reagerar... Jäkla Q sluta spela skum om du inte är det! :mad:

Med tanke på att jag är helt nojjig vid det här laget men hur kan du vara säker på att det bara är en ond kvar? Jag har förra leken i färskt minne :p och sånt här får mig att reagerar... Jäkla Q sluta spela skum om du inte är det! :mad:
jag funderar så här

Jag tror att Paddington igår ville få det till att någon biktat sig tidigt, men jag visade gång på gång i mitt resonemang varför jag inte trodde det var möjligt utifrån att analysera vad som skrivits om alla fram till att BSF lynchades som första ulv
Jag tror alltså att bikten inte använts än. Och hittills idag ser jag ingen som skrivit att någon blivit neutral än....( vilket är vad jag själv skulle skriva om någon biktad då den inte får misstänkas, men jag skulle ju aldrig i livet godförklara någon biktad heller....) Dock har inte Lobelia varit inne än så vill avvakta med att spika den bedömningen

Jag tycker att om det står 2-2 nu så skulle absolut en bikt vara gjord nu för att ge chansen till ulvarna att vinna. Och som sagt är det så att Lobelia uttrycker att någon är neutral eller inte ens reflekterar över någon nu-då är jag beredd att tro att det står 2-2
Men som sagt tror inte att bikt är gjord förrän jag ser något dyligt , och då är jag benägen att tro att det står 3-1

roller kvar
ängel
präst
bybo(?)

ulv(ar)

deltagare kvar
Lobelia
Snurrfian
quarter4ever
habina

Hm. Ok LenaH var BM.
Jag får medge att jag hade en annan som trolig sådan...
Jag har fått lite bekymmer här med att jag har två kandidater till en roll, och jag tror jag fattar varför LenaH hade Snurrfian som så misstänkt och Habina som inte misstänkt. Jag undrar jag om det inte är så att det är någon av de två som luras ändå? frågan är i så fall vem?

Eller så är det jag som läser in för mycket i vad de skrivit under leken? Så båda är goda ändå?

För min del handlar det om reaktioner på funderingar kring onda fén jag själv uttryckt under leken eller de själva skrivit runt ikring det

alternativet är ju att det är Lobelia som är den sista ulven om de ovan är goda båda två?

Jag tänker tolka detta som att du INTE är prästen... ;)

Jag skulle behöva rösta redan nu för att vara säker på att få iväg en röst, men jag känner mig inte ett dugg klokare och jag skulle önska att jag hade hunnit se vad Lobelia tänker lite mer. Om Q är god så tror jag att Lobelia är ond, och vice versa men det känns inte som om vi har råd att chansa... Jag skulle så gärna vilja ha Q som god och i och med att LenaH höll henne som god, mest på ren känsla men ändå och jag själv vill ha Habina som god gör att det liksom bara finns Lobelia kvar. Och som jag har pekat på tidigare så finns det en del som pekar på Lobelias ondhet, jag tror att rösten på BSF i dl 1 var en alibiröst, och att hon slarvläser och drar slutsatser utifrån det gör att jag tror att Lobelia är ulv. Med det Snurrfian röstar på Lobelia
Med lite tur kan jag hinna in och läsa från mobilen men det är inget jag lovar, vi har tävlingar ikväll och jag har hand om kiosken själv... :cautious:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025