ULVLEK: Firefly

ok nu har du antingen tolkat fel eller så försöker du misskreditera mig ?
jag lägger in alla citaten i följd ( om man följer pilen på det citerade så ser man vart det kommer ifrån)

sista ( som du själv klippt ur mitt långa inlägg!) fick inte in citatet så kopierar istället
"Jag tycker Lobelia har fel- jag tycker visst att jag har ifrågasatt det mesta, och funderat och sedan bestämt mig för antingen det ena eler andra , eller valt att tycka antingen/eller om det hela"
Du kan liksom inte förutsätta att folk leter fem inlägg bort och bortser från inläggen du citerar som inte alls berör det du tar upp. Det är helt omöjligt att föja ditt resonenemang, jag försökte verkligen fåörstå dig i ditt röstinlägg även genom att följa något led bort i citaten men oftast förstod jag inte hur du fått till det.

Du kan liksom inte förutsätta att folk leter fem inlägg bort och bortser från inläggen du citerar som inte alls berör det du tar upp. Det är helt omöjligt att föja ditt resonenemang, jag försökte verkligen fåörstå dig i ditt röstinlägg även genom att följa något led bort i citaten men oftast förstod jag inte hur du fått till det.
skitsvårt att peka på pilen i varje citat för att följa ursprunget ? Visst jag kunde ha förtydligat- men det var kring DL och du svarade inte på det förrän idag så det är inte så konstigt kanske ?
Du klippte ju själv i mitt långa och om du nu tyckte att svaret var konstigt kunde det ju kanske varit än mer läge att följa pilen?

Sedan hajade jag till när jag noterade detta: Eh -väntar man till EFTER lynch med att fundera över om någon som många har tagit upp intressanta saker om? Här ringer det högt och skiner som rena fyrverkeriet tom
jag skulle gärna se att du svarade på detta- vilket faktiskt var en starkt bidragande orsak till att min röst hamnade på dig så pass tidigt
Som jag sa om du är god är det ju bättre att visa det med grävande och tankar, funderingar etc etc inte bara att haka fast på en person ? Du har gjort det i varje DL sedan du kom in. först var det på snurrfian i två raka DL-sedan var det LenaH ( men du röstade på paddington -utan att ha teoriat om det innan så där om något set det ut som en misstänkt alibiröst !)
Och nu på mig .....
resten då?
Vart är dina vanliga klarsynta iakttagelser?
DE saknar jag

Tack @quarter4ever du är en ängel!

Jag klippte och klistrade lite för min egen skull i listan... Tog bort mig själv för jag vet iaf min roll.

DL 1
20:03 Lobelia (Ferrari) röstar på Blacksmithfarm
20:58 Snurrfian röstar på LenaH

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
21.04 quarter4ever2 röstar på fio

DL 3
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.52 Lobelia röstar på snurrfian

DL 4
Lobelia röstar på Paddington¨
Snurrfian röstar på Paddington
quarter4ever röstar på Paddington

Det som skaver är den klassiska "rösta på varandra" i dl 1 som lobelia och blacksmithfarm ägnade sig åt.

Äh, va fan, jag går på magkänslan. Jag kommer förmodligen inte kunna komma in förrän efter dl, men det är ok för mig att fortsätta med nattdl om ni vill det, bara jag får vara med och rösta om jag inte blivit käkad. ;)

Habina röstar på lobelia

Dels för alibiröstandet i dl1, dels för att hon verkar skumläsa det jag skriver hela tiden och dels för att jag tror snurrfian är god pga "felmålandet" och quarter4ever är god pga hur hon teoriat och skrivit, grävt och haft sig. Därmed blir det bara lobelia kvar som kan vara ond.

Tänk ett varv till, jag vet inte om Q är den som är ond, det kan vara någon av er andra.

Alibiröster i första DL käns som en förlegad motivering, eller snarare antimotivering med tanke på att man knappast skulle våga använda det som ond då det verkar kunna slå fel mest hela tiden.
När fungerade en alibiröst senast vid DL1? Inte så länge jag lekt åtminstone.

och om du inte orkar trycka på pilen och kolla vart det kommer ifrån så är det detta du skrivit som jag hajade till för :
Jag hann inte, Lena var heller inte med när BSF åkte och kanske någon till. Jag tänkte kolla på BSF efter lynchen eftersom flera tog upp intressanta saker men hon dog ju.

Tänk ett varv till, jag vet inte om Q är den som är ond, det kan vara någon av er andra.

Alibiröster i första DL käns som en förlegad motivering, eller snarare antimotivering med tanke på att man knappast skulle våga använda det som ond då det verkar kunna slå fel mest hela tiden.

Jag nojar för att du ändå är god @Lobelia
min första tanke idag när LenaH visade sig vara BM så fick jag problem för då hade jag två kandidater till samma roll, som jag iofs har tvekat på under leken om jag fattat allt rätt.

Samtidigt känns det riskabelt där eftersom jag inte känner mig säker på vem av dem som kan ha rollen ( eller om jag helt läst av allt fel i leken rentav ) för den rollen är ingen jag vill ha ut i detta skedet av leken
då är det bättre att annan god åker ut helt enkelt ..

Nähä, jag har inte tid att ägna hela kvällen åt att försvara mig och jag ser det so i princip omöjligt att få åtminstone di att ändra dig. Ni får gräva själv.
jag försöker se det på alla sätt och du behöver inte försvara dig hela kvällen tvärtom- jag vill ju se annat än försvar!!
Jag lämnar absolut dörren öppen för att jag kan ha fel , men som jag skrev innan av de andra två så är jag ambivalent och jag vill inte ta ut en god roll jag tror kan ha helt avgörande faktor för de goda att kunna vinna, då är det helt enkelt bättre att du eller jag åker .....

Ang alibiröster så är det ju så att du tog över efter Ferrari, och vad hon kan tänkas ha gjort är ju kanske inte vad du skulle ha gjort

Ser man på motiveringarna där i första DL så är de ju rentav riktigt OT och baserat på inget som har med leken att göra
En sak som jag reagerat på tidigare är ju att ingen av Ferrari/Lobelia och BSf sedan ens tar upp varandra eller tycker att de ska funderas på, eller att det ska vänats till efter DL??
Jag får inte ihop det !!!

Grunnar på
Vill verkligen få rätsida på detta nu ....:idea::cautious:

BSF misstänkte fio och snurrfian i sina korta rader innan hon kom på att DL blivit förlängt... hakar sedan på mitt tänk att fio kan vara onda Fén vill inte se att Snurrfian skulle vara annat än siad ond av en ond fé?

Paddington röstade på snurrfian och misstänkte henne , men Lobelia hade vettiga funderingar kring LenaH

Habina hade lagt en röst på snurrfian och ändrar till BSF , alltså jag tror ju inte att det står 2-2 nu , så det känns ju liksom onödigt att byta en alibiröst till en annan sas ? DET om något får jag inte ihop . Snarare borde det antingen vara en god som följer en annan den tror är god , ELLER en ond som inte vill riskera att ha röstat ut en ledande god roll.........Men å andra sidan så tycker jag att om jag har rätt i mina funderingar att just den goda rollen borde ha varit guld värt för onda att få ut ?
Nja
jag landar fortfarande i att Lobelia känns mest ond även om jag nu faktiskt försökt vrida tankarna ut och in...
( annars finns det säkert en fin skittung gjurtjärnsstekpanna redo att svingas mot mitt stackars huvud :crazy::p )

Men å andra sidan så tycker jag att om jag har rätt i mina funderingar att just den goda rollen borde ha varit guld värt för onda att få ut ?
tillägg till den funderingen Habina hade lagt den första rösten på Snurrfian och den är inte den mest misstänkta vnaligtvis? så njääää- får inte ihop att Habina skulle vara ond ?
Eller så har de skitkul åt mig i lyan just nu !!!:arghh::mad:
alternativt så tycker de att jag är riktigt djävla jobbig :cool:

Jag funderar lite på rollerna.

Q har mer eller mindre sagt rent ut att hon inte är präst. Hon kan alltså vara bybo, ängel eller ulv.

Övriga har inte hintat något så tydligt vad jag kan minnas.

I övrigt är det svårt och säga, men jag gissar att ulvarna helst vill ha ut ängeln.

Knivig situation, det finns ju ingen info.

Jag funderar lite på rollerna.

Q har mer eller mindre sagt rent ut att hon inte är präst. Hon kan alltså vara bybo, ängel eller ulv.

Övriga har inte hintat något så tydligt vad jag kan minnas.

I övrigt är det svårt och säga, men jag gissar att ulvarna helst vill ha ut ängeln.

Knivig situation, det finns ju ingen info.
allt går att läsa framlänges och baklänges , jag tror inte att de ledande goda rollerna öht i leken velat låta det vara obvious alls vem som har vilken roll.....

Ang alibiröster så är det ju så att du tog över efter Ferrari, och vad hon kan tänkas ha gjort är ju kanske inte vad du skulle ha gjort

Ser man på motiveringarna där i första DL så är de ju rentav riktigt OT och baserat på inget som har med leken att göra
En sak som jag reagerat på tidigare är ju att ingen av Ferrari/Lobelia och BSf sedan ens tar upp varandra eller tycker att de ska funderas på, eller att det ska vänats till efter DL??
Jag får inte ihop det !!!

Jag han som sagt inte. Det var gler jag inte han med innan BSF lynchades som LenaH.

Alltså det där med alibiröst vid första DL. Det är snudd på att det är tvärt om i lekarna. Att onda inte vågar rösta på en ond vid första DL då någon alltid kommer dragande med alibiruster.

Detbär bara onda som kan undvika att lägga dem ;). I och för sig brukar jag strunta i det och är hlad om jag kan hitta någon hyfsad teori. Vad ferari gör minns jag inte. Att tro att hon skulle lägga alibiröster är nästan att kalla henne dum dock ;).

Men en sak håller jag med dig om Habina är nog god. Inte för jag vet, hon kan vara ond och ett tag tänkte jag ändra röst till henne dl2, när det blev virrigt med rollerna men lätt min röst vara.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar