ULVLEK: Firefly

Deltagare kvar

2. Paddington
3. Habina
4. LenaH
7. Blacksmithfarm
8. Asko
10.Lobelia ( Ferrari)
11. Snurrfian
12.Q2 (bollen__)

Roller kvar
Borgmästaren
Ängel
Präst
Bybo(r) 1-2 ( troligare med 2 )
Ulvar 3-4 (men troligare 3 än 4 på 12 st då 5 onda totalt av 12 är väldigt högt fördelat tycker jag)

Edit skrev in Lobelia istället för Ferrari som hon ju blev ersättare för
Rent spontant så börjar det skava lite när jag tänker på Habina och BSF. Dock inga fakta bakom känslan.
Men jag är rädd för att jag blir förd bakom ljuset av Q och LenaH pga de är mest aktiva :nailbiting:

DL 1
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever1 röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever1
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Bsf
21.04 quarter4ever röstar på fio
21.15 Blacksmithfarm röstar på fio

Svårt att utläsa något från röstningen baserat på bumpo, iom att hon inte kände till lyan och vice versa.

Satt och läste igenom bumpo ( igen - gjorde ju det igår med eftersom paddis ( väl?) hade ett fundering ang Habina och bumpo. Eftersom bumpo inte var inne alls efter lördagen så har hon ju inte kunnat försöka förmedla något till ulvarna iaf om något , eftersom ev resultat av fens hyss inte kunnat komma fram förrän tidigast sö efter nattDL. Och bumpo som sagt inte skrivit något alls efter lördagen

Rent spontant så börjar det skava lite när jag tänker på Habina och BSF. Dock inga fakta bakom känslan.
Men jag är rädd för att jag blir förd bakom ljuset av Q och LenaH pga de är mest aktiva :nailbiting:
Men sen så skulle det kunna vara paddis och/eller snurris ... habina känns då lite som en oskyldig bystander.

:arghh:

@Paddington
du var ju efter Habina igår med det jag bad dig att förtydliga om , Habinas kommentar om andraröst på hemlig och att bumpo borde lagt den första ?
( se citeringarna nedan- det är vad jag refererar till)
Iom att Bumpo var onda fen så är det ju omöjligt att Habina och Bumpo diskuterat det hela i lyan.
Så hur ser du på detta idag ?

nu undrar jag hur du tänker...

Om nu bumpo pratat om att rösta där först, vilket jag inte ser i tråden - hon tog bara upp mig och asko, så borde denne ha pratat om det i lyan???? :idea:

Och varför vill du ha lagt en andraröst på hemlig? En andraröst ser jag som mer misstänkt än en förstaröst faktiskt och nu när du säger att du börjar fundera över bumpo??

det är det här jag reagerar på:

Intressant är att BSF snabbt hakar på mot habina och lägger detta inlägget :
På temat Habina, direkt efter DL-Uppdateringen postar hon detta:

Snabbast ut att kasta misstankar mot fio - för att ingen ska hinna tänka tanken att granska Habina själv?

suttit och läst igenom BSF :
lägger en väldigt OT- röst på Lobelia ( ferrari ) i DL1,
Även jag måste rösta tidigt...

Ferrari läser in snusk i mitt inlägg, och snuskiga är det väl alliansen som är? Snuskigt elaka...
Ja, Asko kommenterade det också, men Ferrari var först...

Blacksmithfarm röstar på Ferrari

Sorry för inaktiviteten... kommer nog ha mer tid imorgon, hoppas jag.

Kommer in igår med väldigt lite tid innan DL , fick dock lite extra iom att Dl sköts fram en kvart.
Noterar att hon verkar inne på Snurrfian och fio här....
Tillbaka - somnade och vaknade nu. Snart läst ikapp, men har ingen aning om vem som ska få min röst.

Snurrfian har ju uttalat sig lite skumt. fios röständring skulle kunna vara ett skydd av en kollega - eller?

Puh, såg att DL var framflyttat, då hinner jag läsa lite mer...

Verkar sedan vara inne på Habina här, detta efter att ha följt Paddis tankar om denna
Har inte hunnit dubbelkolla att det stämmer som Paddi säger, att bumpo inte pratat om att rösta på hemlig innan Habinas röst kom.
Men om det stämmer så är det något som gör att jag funderar över Habina, hennes förklaring om att hon blandat ihop folk hit och dit känns lite som en efterhandskonstrusktion, tycker jag...

Efter LenaHs röst på henne lägger hon detta inlägget,( Parentes: hm undrar jag vad @Mirtai skulle säga om den indirekta godförklaringen av sig själv i sista meningen )
Ja, jag håller med om att jag inte varit mig själv och varit minst sagt inaktiv sedan min röst igår - ska försöka bättra mig.

Men, är det allt du har att gå på för att lägga en röst? En av de som varit inaktiva? Det känn lite som "äh de inaktiva är ju goda, så jag kan ta ngn av dem och använda den här teorin vem jag än väljer..."

Efter jag kommit med mina tankar om fio så skriver hon så här, och jag reagerar direkt på att hon inte har koll på att goda siaren inte kunnat sia än....
Det var intressant, har läst för snabbt för att reagera på det själv, men du tänker alltså att den goda siaren skulle ha hållt tyst? Och eftersom fio inte höll tyst så är det troligt att hon är fé?

Verkar bara vilja se att Snurrfian skulle vara siad i det jag upplevde att hon skrev om Snurrfian? Ändå hade jag varit ganska tydlig med att fio , om hon nu var fen, skulle kunna ha två orsaker till att skriva så pass säkert om Snurrfian som god, varav sia inte alls var den mest troliga orsaken utan snarare tvärtom att spioninfon nog låg til grund för det i så fall. Nu hade jag ju helgalet om fio, men utifrån det jag skrev och resonerade om så är jag frågande till att BSF inte hängde mer med i det hela?
Iofs var hon sjuk, men ändå?
fén har ett antal hyss, ett av dem är en sia - jag förstår det som att Q tror att fio siat snurrfian som ulv? Eller??

Vilket skulle kunna förklara snurris kommentar om rösterna på hemlig?

att hon använt ett annat hyss menar du - jo kom på att det kan vara så.

Så: Eftersom jag ändå har en röst och det inte är så stora marginaler så väljer jag en av de jag reagerat på som redan har röster.

Och som Q varit inne på här - det finns en möjlighet att fio gjort bort sig och avslöjat att hon är fén. Så därför blir det såhär:

Blacksmithfarm röstar på fio

denna tanke är en som quarter4ever1 hade , ännu en som BSF hakar i ....
Att Snurris kommentar om att granska de som röstat på hemlig tyder på att hon kan ha vetat att hemlig var god innan uppdateringen kom (kommentaren kom mellan alla röstat och uppdaterningen)
Vid det tillfället är det ulvar som är de som vet vilka som är goda (förutom att de inte känner til fén)

och så det jag innan citerat i annat inlägg, hakar i mot Habina
På temat Habina, direkt efter DL-Uppdateringen postar hon detta:

Snabbast ut att kasta misstankar mot fio - för att ingen ska hinna tänka tanken att granska Habina själv?

Kommer sedan med detta mot Asko, detta inlägget är egentligen det enda jag hittar av BSF där hon för fram lite egna tankar om någon som ingen annan uttryckt innan på något sätt
Asko, skulle du vilja upplysa mig? :)
Här ovan är ditt röstinlägg - inget i det gör att jag fick känslan av att du trodde att fio var fe - snarare ulv. Har jag missuppfattat det?

För det som skaver för mig är att du mellan DL och uppdateringen postar detta:

Här känns det som du vill få det till att du var först ut med att tro att fio var fé? Men som jag skrev - jag hittar inget i ditt röstinlägg som tyder på det?

Ok jag hade ju rätt snabba ryck som blev inkastad 25 min (inkl förlängningen ) innan DL. Så kan absolut ha missförstått det du skrev. Samtidigt måste jag ju skriva hur jag uppfattar saker och ting för att kunna bidra till att nysta i saker ?
Jag tycker att precis alla är misstänkta i detta läge så försöker hitta något som visar vilka som är ulvarna.
Men när du började ifråga sätta så hade det gått långt efter dl och du borde ha hunnit läsa igenom ordentligt, hade det kommit direkt så hade jag förstått, nu känns det mest som om du försöker så misstankar mot mig genom att hitta på saker. Jag höll på inget vis med dig som du påstår och varför skulle jag röständra i det läget? Jag tycker att Asko fortfarande är rätt skum och lite liknande dig slänger ur sig misstankar åt höger och vänster genom att inte riktigt läsa vad folk skriver.
Just nu är ni båda ganska så högt upp på min misstanke lista.

Verkar bara vilja se att Snurrfian skulle vara siad i det jag upplevde att hon skrev om Snurrfian? Ändå hade jag varit ganska tydlig med att fio , om hon nu var fen, skulle kunna ha två orsaker till att skriva så pass säkert om Snurrfian som god, varav sia inte alls var den mest troliga orsaken utan snarare tvärtom att spioninfon nog låg til grund för det i så fall. Nu hade jag ju helgalet om fio, men utifrån det jag skrev och resonerade om så är jag frågande till att BSF inte hängde mer med i det hela?

Ja jag glömde av att siaren inte fått sia än.

Det jag då tänkte (innan jag blef upplyst om siaren) var att fio som fe skulle ha siat snurris som ond - inte god - och därav försökt lägga en liten siar-godförklaring-grej.

men nu var det inte så.

Men när du började ifråga sätta så hade det gått långt efter dl och du borde ha hunnit läsa igenom ordentligt, hade det kommit direkt så hade jag förstått, nu känns det mest som om du försöker så misstankar mot mig genom att hitta på saker. Jag höll på inget vis med dig som du påstår och varför skulle jag röständra i det läget? Jag tycker att Asko fortfarande är rätt skum och lite liknande dig slänger ur sig misstankar åt höger och vänster genom att inte riktigt läsa vad folk skriver.
Just nu är ni båda ganska så högt upp på min misstanke lista.
Jag hade uppfattat din kommentar så som jag skrev om den direkt den lades, och faktiskt så uppfattade jag den likadan när jag läste igenom allt från det jag blev inkastad . Jag hade INTE läst igenom allt ordentligt igen sedan Q1 dog mer skummat igenom-så hade däremot inte järnkoll på att du inte trodde du skulle hinna in innan DL ( som ju då var satt till 21) hade jag haft det i bakhuvudet kanske jag med hade tolkat det så som LenaH framförde å dina vägar imorse

Jag sår inga misstankar mot dig, däremot orkade jag inte gå igenom övriga, men försökte vara tydlig med att jag inatt misstänkte ALLA som var kvar , men inte hinna/orka gå igenom alla just då ?
Jag håller på med det just nu.

Nu e jag på väg till jobbet men tackolov så är det bara halvtid så jag har nog lite energi kvar i eftermiddag till er också :) Men jag tror jag vet vem jag ska rösta på, ska läsa igenom lite först.

@quarter4ever Jag har redan förklarat tidigare att jag blandade ihop spelare. Det hade jag gjort oavsett min roll och nu tack vare ulvarna blir det tydligt att jag och bumpo inte var i lyan ihop.

Jag släpper även (förstås) Paddington som ond fe, men hon kan förstås vara ulv. Min teori var att hon var ond fe som siat mig/fått spioninfo (även om jag är osäker på vad spioninfon kunnat visa som gjort Paddington säker på min roll), men nu faller ju det platt. :)

Med tanke på att fio inte käkade mig (dvs inte var ulv, då hade jag blivit käkad), kanske även en annan seglivad myt stämmer?

Dvs ulvarna käkade onda fen så snurrfian sitter i lyan? :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden