ULVLEK: Firefly

Jag hade inte fattat att du byggde din teori om Fio på mig och jag förstår inte hur du skulle kunna göra det heller, hade jag ansett Fio som misstänkt igår så hade jag röstat på henne men eftersom jag röstade på Asko så borde det ha varit uppenbart att jag höll henne som mer misstänkt. Väldigt märkligt att vilja skylla ifrån sig när man har röstat ut en god, och vända det mot någon som inte ens har röstat där? Det känns som om du försöker få mig att svara ja eller nej till att jag har en viss roll och det gör mig väldigt skeptisk till dig eftersom det brukar vara sånt som ulvar försöker göra, om vi nu tänker på samma roll så förstår jag inte varför du vill att den ska outa sig om det inte är för att ulvarna ska veta vem de ska gå på här näst?
Jag hade inte en susning om var jag hade Fio igår, hade jag försvarat henne efter dl så hade jag fått höra idag att jag var ulv, när jag inte försvarar henne efter dl så är jag ulv? Hur tänker du egentligen Q?
nej jag vill inte att du ska outa. men funderingen om att du skulle kunna ha haft en tanke om att jag kunde ha helt fel om fio borde kunna angetts ändå?
Men fine, jag är inte heller intresserad av hjälpa ulvarna att lägga pussel så vi kan släppa den diskussionen. men det VAR en tanke jag fick och jag ville framföra den.

Jag börjar få mitt pussel rätt klart tror jag men har inte tid att leta fram citat och motivera varför förrän senare ikväll.
Jag avskyr att spela från luren. :p

jo men lite gör du nog så när du är ond? Hakar i andras tankar iaf? Sedan spelar du inte alltid på samma sätt heller;) det vore ju avslöjande annars :p
Dock kan jag hålla med dig om att du kanske är mer drivande i att försöka få andra misstänkta än bara haka i tankar....
Vad har du för tankar om andra då? Som jag skev till Habina behöver inte vara 1000 mil text eller citat heller för den delen, men ändå ett resonemang som gör att man kan följa hur tankarna går ?
Ska försöka. :)

och så det jag ovan skrev att jag skulle återkomma till: det är ett svar till habinas inlägg:
"Goda har nu bara borgmästare, ängel och präst kvar. :( Ja, plus bybo(r). :nailbiting:" ( fick inte in ett citat till så kopierar istället )
Och lite hajar jag till för jag fick inte riktigt ihop det där med RÄDDA inte mig ?
Det är nästan lite bloopervarning på den, det känns nästan som att det skulle kunnat hamna i fel tråd ????
eller så är det bara ett olyckligt ordval ...? Dock är det ju efter DL, hade det varit INNAN DL hade det varit tjutande alarm på den kommentaren för mig ffa som Asko hade 2 röster på sig. Men som sagt nu är det långt efetr DL och efter uppdateringen så kan ju absolut bara se lite tokigt ut. Men noterade det gjorde jag !

Jag reagerade på den kommentaren. Som i "ängel, skydda inte mig" - men du menar att det skulle kunna varit en blooper om den postats före dag-DL?

Har nog inte spelat med Asko förut (men varit med när hon var LL) så jag vet inte hur hon 'brukar' vara... Känns dock som hon är konsekvent i sitt spelsätt hittills, vilket jag antar är till hennes fördel.

Jag hade inte fattat att du byggde din teori om Fio på mig
hm för att vara så snar till att ifrågasätta hur jag läser dina inlägg så blir jag väldigt frågande till denna kommentaren faktiskt !
ok mina tankar från idag - en sak jag hittade förut som fick alla mina varningsklockor att ringa ( och det högt !) se mina understrykningar

nu ska jag förklara varför jag reagerar så starkt på detta.
Hon hintar tydligt att det inte finns ett samband mellan sig själv och andra......
Hon godförklarar snurrfian outoftheblue?
hallåååå!!!!
det finns bara en som kan vilja göra det så här tidigt i leken med Q1 ute sas, VEM annars kan ha en aning om någon alls?

För att våga skriva dyligt så vill man meddela sig med lyan- one way or the other -för mig är det helt obvious tom ....
det finns en som har info just nu och det är
Tada !!! onda fen!
som kan ha
1) (troligast) använt full spioninfo....
2) ha siat någon ?

och vad det lämnar snurrfian till vilken roll låter jag vara osagt
Just nu känns som det finns iaf två olika sätt att se det på , men oavsett vilken roll hon har så tycker jag att det faktiskt är mest är riktigt troligt att fio är onda fen ....
och som sagt vad det ger vart vi har snurrfian känns som jag inte vill syna för stunden

quarter4ever röstar på fio

beror väl på om hon siat eller tagit spioninfo? täääänk lite

hm du kan inte se ett annat scenario ? Skumt tycker jag !
tillägg
det är det ena scenariot.....

försöker bringa lite reda i tankarna

Eftersom jag var helt ute och cyklade i mina funderingar så tja lite svar gav det ändå kanske ?
* snurrfian- som är tacksam över att jag kommer in och ger henne en andra chans ? Det känns ju lite mer just nu som en ond ( vågar inte säga vilken ond efter mitt missöde i den frågan :crazy: ) som tar chansen att inte bli misstänkt alls: det finns dock EN god roll som kan ha trott att jag hade rättt. så fortfarande ambivalent i vad jag ska tycka.... men samtidigt skaver det med den där kommnetaren om hemlig jag tidigare reagerat över som Q1....

* habina känner jag antingen / eller om.... ser möjligheter till båda dera sas...

*Paddington ja om inget annat så att habina och Paddington är på kollisionskurs säger mig att de inte *borde*vara på samma sida ( dvs onda ) eller så är det det de vet att folk ska tro???

*Lobelia är jag också vaksam på för stunden, men där är det mer känsla än något reellt just nu

*BSF inte riktigt som hon brukar ( men är ju sjuk- vet ju att sånt påverkar ) men tillräckligt för att jag ska hålla ett öga på henne

*LenaH som jag inte heller vet vart jag har ? känns liiiiite som hon kanske understött lite misstankar här och där ändå? Men kan vara färgad av min första karaktär Q1 där, så behöver fundera mera över det helt enkelt .....

*Bumpo har det tufft IRL just nu så där avvaktar jag med att tycka vare sig bu eller bä, tills hon hunnit komma in med mer tankar ( ta hand om dig ! @bumpo :heart)

*Asko mitt besående intryck genom leken är att hon inte borde vara ond- men såklart är det bara en känsla och inget jag egentligen vet. Men de frågor hon ställer tyder inte på att hon haft några fler att bolla med sas, eller så är det som Q1 var inne på - att hon är lite bättre på ulvlekar än hon själv vill ge sken av?

Jag tycker milt sagt att det är väldigt konstigt att du inte fattat det !!!

ja hur hade du reagerat på en sån kommentar av en som hade 2 röster och låg lika med annan som hade två röster innan DL;) -om den postades i lektråden ?
Nu droppar jag ju den tanken iom att den kom efter DL och uppdatering men jag skriver om det jag hittar, för att ni ska kunna följa vart mina tankar går :)
Jag summerar ju också Asko med att jag totalt sett har ett positivt intryck av henne genom leken
Ska försöka. :)

Jag reagerade på den kommentaren. Som i "ängel, skydda inte mig" - men du menar att det skulle kunna varit en blooper om den postats före dag-DL?

Har nog inte spelat med Asko förut (men varit med när hon var LL) så jag vet inte hur hon 'brukar' vara... Känns dock som hon är konsekvent i sitt spelsätt hittills, vilket jag antar är till hennes fördel.

Asko
röstar: Paddington - fio
Som jag skrev har jag inte vad jag minns spelat med Asko förr.
Jag har reagerat på henne en del - mest det om att hon skulle ha varit först med fio som fé teorin - jag är inte säker på att jag är med på det. Men det behöver inte göra henne ond heller.

Blacksmithfarm
Det är jag det... Har röstat Ferrari - fio
Är inte nöjd med min insats igår, men den berodde på tidsbrist, som jag skrev så somnade jag på em/kväll och vaknade och kom in i tråden 20:50 ca. Så jag var stressad, försökte reda ut vad jag tänkte samtidigt som jag läste ikapp.
Ja, jag valde då att "haka på" andras teorier istället för att formulera om det själv, jag tyckte inte jag hade tid med det.
Det resulterade i en sista och avgörande röst på fio, det är jag inte stolt över.

bollen__/Q2
Röstar: missar - fio
Q har tagit över rollen och börjat med utgrävningar av spelare i leken. Hittills har jag inte tyckt att något av det hon skrivit skulle tyda på ondhet - men jag vågar inte släppa Q så lätt, med föregående lek i bakhuvudet...

Ferrari/Lobelia
Röstar: BSF - Snurrfian.
Även här ett rollövertag. Min röst på henne (ferrari) dag ett var minst sagt OT, och rösten på mig är inget jag lägger större vikt vid för tillfället.
Av mina genomläsningar (som tyvärr inte varit så noggranna som de borde) har jag inte ännu reagerat på henne.

Habina
Röstar: Hemlig - bumpo
Har snurrat till det med teorierna kring rösterna igår, tycker att hennes röst på bumpo borde tala till hennes fördel.
Men som någon annan påpekade så kan det ha varit ett sätt för lyan att försöka godförklara Habina.

LenaH
Rötar: Q4E1 - BSF
Jag reagerade på hennes teori om mig igår då jag inte tyckte att det verkade vara grund nog till en röst - hon tog upp min inaktivitet som anledning, och där fanns fler med inaktivitet, Jag förstår inte varför just min inaktivitet då är misstänkt? Varför valdes de andra bort från röst?
Idag lutar hon sig tillbaka mot Q's genomgång av mig och fortsätter misstänka mig.
Ja, jag vet att det kan vara för att jag är den som fick rösten som jag reagerar, men reagerar gör jag i vilket fall. Hon står bland de högsta på min misstankelista.
I början av leken var det en del fe-kommentarer från henne, och jag undrar om inte detkan tyda på att hon kanske är ulv som fiskade efter sin kompis?

Paddington
Röstar: Habina - Habina
Tja, som jag skrivit har även jag reagerat på Habina, och är inte säker på att man kan godförklara henne utifrån nattens käk, det gör att jag är välvilligt inställ mot Paddi. Har egentligen inte reagerat på något hon skrivit.

Snurrfian
Röstar: LenaH - asko
Har fått misstankar (även av mig) för sin kommentar om att se vad folk reagerade på hos hemlig, innan uppdateringen kom. Har därefter hamnat i försvarsläge och inte kommit med så mycket teorier om andra. Svårt att säga vart jag har henne.

Så. Det är vad jag just nu tycker och tänker.

hm för att vara så snar till att ifrågasätta hur jag läser dina inlägg så blir jag väldigt frågande till denna kommentaren faktiskt !

Jag tycker milt sagt att det är väldigt konstigt att du inte fattat det !!!
Det jag läser i dina inlägg är att du drar snabba slutsatser ifrån ingenting, Fio godförklarade inte mig, hon pekade på att hon upplevde att jag letade ulvar på ett aktivt sätt vilket gjorde att hon höll mig åt det godare hållet just då. Jag vet inte varför du vill lägga skulden på mig att du röstade ut en god? O_o Dina slutsatser måste du stå för själv, jag tänker inte ta något ansvar för dem. När du kom tillbaka in i leken så hade jag redan röstat, jag valde att försvara mig mot Lobelias röst eftersom det kändes betydligt mer angeläget eftersom jag vet min roll men inte hade en susning om Fios roll.

Jag vet inte varför du vill lägga skulden på mig att du röstade ut en god? O_o Dina slutsatser måste du stå för själv, jag tänker inte ta något ansvar för dem.
jag vill inte lägga skulden på dig .
Jag tar absolut ansvar för mina slutsatser själv
Jag har redan skrivit dumma mig ! efteråt och joinat @Myrten s klubb om att det borde finnas regler för hur skumt goda får spela,
Dvs jag var verkligen övertygad om att jag hade rätt om fio igår!

Nu när jag nystar i allt ordentligt för första gången egentligen i leken ,( pga magsjuka först hos båda grabbarna och sedan hos mig själv så , samt melodifestival har jag faktiskt inte varit så aktiv innan ) vad det gäller båda rollerna jag har haft, så försöker jag hitta vad som fick mig åt det hållet ? Och ser sedan vart de tankarna bär
DET måste du väl ändå förstå?
Vill du kalla det att jag "skyller ifrån mig " så får det stå för dig

Idag känns det som om jag har fastnat på Q, visst hon kanske nystar i leken men jag ställer mig väldigt frågande till varför jag blir misstänkt för att jag inte hejdade henne från att rösta på en god? När jag inte ens var inne mer än ett par minuter innan dl och då valde att försvara mig själv? Att hon sen försöker få mig att säga vilken roll jag har får mig allt mer att tvivla på hennes godhet... :cautious: Även om hon när jag ifrågasätter backar så ger det mig ändå onda aningar.

Det för tankarna vidare till BSF som lägger den avgörande rösten på Fio igår, frågan är varför inte Q ifrågasätter den mer? Är det två kompanjoner och Q försöker släta över BSF avgörande röst genom att vända blickarna mot mig istället?

Asko blir jag inte klok på heller, okej hon läste fel och trodde att BSF hade skrivit fem onda, men det är något som skaver och det rejält.

Habina då, det har väckts några misstankar mot henne och att käket av Bumpo skulle vara ett försök att godförklara henne men samtidigt så är det mest andras handlade som skulle göra att Habina hamnar åt det onda hållet och jag undrar om det kanske kan vara rena tillfälligheter som gör det?

LenaH, här blir jag lite nervös, samtidigt som jag känner mig rätt misstänksam mot BSF så skriver hon ungefär det jag tänker om LenaH vilket får mig att fundera på om det är två onda som försöker skapa avstånd mellan varandra eller om det är en ond och en god och vem är vem då? Eller kan det till och med vara två goda?

Paddington då, hon går liksom förbi mig, hon skriver ju det är inte det men det är liksom inget som riktigt fastnar utan det känns lite vagt på något sätt. Verkar ha bitit sig fast vid Habina och jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Lobelia fastnade jag med igår i försvar mot mig själv och frågan är om vi inte pratade förbi varandra, i övrigt skulle jag vilja se lite mer av henne för veta vad jag har henne, det är för lite att gå på helt enkelt.

jag har en sån tanke också, och det är därför jag gärna vill se mer av vad du egentligen anser om alla andra? behöver ju inte vara en massa citat och 1000 mil text utan bara lite reflektioner om hur du uppfattar de andra .:)

Jag har reflekterat, men jag tror det drunknat i allt annat. ;)

Ikväll ska jag försöka vara mer aktiv och läsa noggrannare, då sitter jag vid dator. :)

Idag känns det som om jag har fastnat på Q, visst hon kanske nystar i leken men jag ställer mig väldigt frågande till varför jag blir misstänkt för att jag inte hejdade henne från att rösta på en god? När jag inte ens var inne mer än ett par minuter innan dl och då valde att försvara mig själv? Att hon sen försöker få mig att säga vilken roll jag har får mig allt mer att tvivla på hennes godhet... :cautious: Även om hon när jag ifrågasätter backar så ger det mig ändå onda aningar.

Men varför lägga tid att försvara dig själv? Du var inte direkt aktuell för lynch så så akut att försvara dig var det inte direkt.

Men varför lägga tid att försvara dig själv? Du var inte direkt aktuell för lynch så så akut att försvara dig var det inte direkt.
:banghead: Och om jag inte hade ifrågasatt din röst, vad hade hänt då? Jo jag hade blivit ifrågasatt varför jag inte gjorde det... Been there... Alltså valde jag att försvara mig direkt.

DL 1
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever1 röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever1
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.04 quarter4ever2 röstar på fio
21.15 Blacksmithfarm röstar på fio

Jag lånar den här för att hjälpa mig att tänka högt. Bumpo röstade på hemlig i dl1, kan det ha varit så att hon trodde att jag var ulv? Men jag kan för mitt liv inte begripa VAD jag skulle ha sagt/gjort som fick henne att tro det? Att jag skulle bli jagad i mitt rymdskepp? Nä, det känns för långsökt. Jag släpper det.

Känner att jag blir förvirrad av inhoppen som blivit, men visst var det @Lobelia som hoppade in för ferrari och @quarter4ever som hoppade in för bollen__?

Fio visste ingenting som kunde hjälpa henne i dl1 eller dl2. Precis som Q1 inte visste någonting. :arghh: Den här leken är förbaskat svår!

Jag får inte ut något vettigt ur röstningen, så jag lägger ned det projektet. :down: Två timmar till dl och jag har ingen aning hur jag ska tänka. :banghead:

Ingen info finns i leken, eftersom ängeln inte prickat rätt (ingen kritik! ;)) så har den heller inte hittat någon god.
Spontant vill jag sätta @quarter4ever åt det godare hållet då jag faktiskt inte tror att en ond q hade jagat fio med den frenesi hon gjorde igår.

@Asko hängde på men jag håller med om att hon faktiskt luftat tanken tidigare och jag har verkligen inte någon annan känsla än att hon spelar ensam.

@Habina tror jag faktiskt blivit offer för omständigheter - hon känns faktiskt genuint less på att hamna i de här situationerna. Ge inte upp Habina! :)

Där har vi de jag vill tro är goda, återkommer med de jag tvekar om och de jag tror är onda.

Paddington funderar sedan vidare över varför jag glömmer bort BM, men jag har svarat henne på det, pch hon har inte varit inne i leken sedan hon undrade ovanstående om min "glömska"
Det var mer att när du brukar gå igenom ngt scenario så drar du igenom det från alla håll och kanter "så här ser det ut nu och om detta händer kan det bli så här, men utifrån om det här inträffar kan det även bli så här"

Och därför kändes det lite konstigt att du utelämnade bm som har stor chans att påverka utgången, speciellt om denne har sin extra röst intakt.

sedan som du noterar @quarter4ever så tycker jag inte jag varit på kollisionskurs m Habina. Min första röst var en tidig förstadagsröst utan ngn riktigt substans men ngn var jag ju tvungen att rösta på och jag trodde ju inte någon skulle hänga på. Sedan tyckte jag det kändes långsökt m ett samband mellan fio/habina, men när jag sedan såg hennes kommentar om bumpo så reagerade jag. Men som sagt det kan jag (och alla andra) släppa nu.

Paddington. Jag får inget riktigt grepp om henne. Fick för mig (som jag nämnt tidigare) att hon var ond fe, men det var ju helt fel. Hon kan förstås vara en god som fick en förhoppning om att hon fått tag på en ulv, men hon kan lika gärna vara en ulv som hittat något att rösta på... Neutral fast jag avskyr det ordet. Eftersom jag inte riktigt "bondat" med Paddington den här leken så misstänker jag att hon kan vara ulv.

LenaH. Ja du... Tycker mig fått känslan att hon är på samma sida som mig och eftersom jag kommer hävda att jag är god (tills motsatsen är bevisad :p) så vill jag gärna att även LenaH är god. Men jag har inga egentliga belägg, mer än att hon försökt se det goda i mig.

Blacksmithfarm. Jag VET inte. :arghh: Alltså hon känns inte alls som hon brukar, men hon är sjuk och det ska väl ändå inte hållas emot henne. Nä, hon får vara neutral och så får jag ont i magen av att hon kan vara ulv. :banghead:

Asko. Har en rätt så skämtsam ton, men jag får ändå känslan av att hon är god. Eller så är hon ulv som lyckas släta över det mesta med sin glädje över att få leka igen. Äh, just nu lite, lite åt godare hållet. Trots att hon trodde fio var ond fe (för jag började nästan också misstänka det sista minuterna innan dl).

Ferrari/Lobelia. inget grepp om alls.

Snurrfian. Har (precis som mig) mest fått försvara sig för saker hon egentligen inte verkar ha skrivit. :meh: Det är något med hennes desperata tonfall som får mig att tänka att hon är god, men vilken lya med självaktning skulle käka onda fen om inte snurrfian var med där? Därför tror jag hon kan vara ulv ändå...

bollen__/Quarter4ever. Riktigt högt spel för en ulv i fio-lynchen, så jag lutar just nu åt att hon kanske kan vara god. Men jag är inte övertygad. :cautious:

sedan som du noterar @quarter4ever så tycker jag inte jag varit på kollisionskurs m Habina. Min första röst var en tidig förstadagsröst utan ngn riktigt substans men ngn var jag ju tvungen att rösta på och jag trodde ju inte någon skulle hänga på. Sedan tyckte jag det kändes långsökt m ett samband mellan fio/habina, men när jag sedan såg hennes kommentar om bumpo så reagerade jag. Men som sagt det kan jag (och alla andra) släppa nu.

Jag har däremot varit på kollissionskurs med dig. :angel: :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30