Q har lagt fram det bättre än jag, jag är på jobbet och hinner inte gräva.För att?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Q har lagt fram det bättre än jag, jag är på jobbet och hinner inte gräva.För att?
Jag tror nog att ulvarna tänker på henne för de vill ju inte råka käka henne.
Många OT-relaterade röster och jag hittar inget speciellt matnyttigt att gå på när jag läser om leken. Det som sticker ut mest är @hemligs andraröst på @Habina - dels för att den är lika OT-relaterad som @Paddingtons förstaröst men också för att Habina åkt så tidigt i ett flertal av de senaste lekarna. Det kanske inte hemlig har koll på men likväl så...
@quarter4evers röst på @fio skaver också lite iom att q själv tog upp en ev avsaknad av Barbies i fios lekstuga och när fio bekräftar det så blir det misstänkt? Isf indikerar det att fio skulle tro att q själv skulle vara ond?
Själv lekte jag massor med Barbie och hade flera hästar till dem med ett stall och allt möjligt.
Absolut, men i DL1 kan man inte ha speciellt starka misstankar om någon om man är god. Om ingen gör en riktig tabbe då men det har ju inte skett i den här leken. Än.
Jag landar på att @quarter4ever s resonemang om @fio är av banan för att hon själv pekade på att fio inte lekte med Barbie och när fio bekräftade så blev fio misstänkt? Dessutom pekar q då indirekt på att hon själv ev skulle vara ond för annars skulle ju fio (om hon nu är fén) inte vinkat.
Dessutom tror jag inte att varken lya eller fé försöker hitta varandra ännu eftersom oddsen är så höga, fén har ju möjligheter att med hjälp av hyssen hitta ulvar att vinka till.
LenaH röstar på quarter4ever
Fast det beror ju på vad som framkommer? Habina ifrågasatte rösten och hemligs svar var ju lite kategoriskt och då stärktes väl inte hemligs aktier.
Jag tänker inte så värst mycket efter gårdagens lynch.
Jag hade svårt att bilda mig någon uppfattning om någon igår eftersom röstningen blev så utspridd och få hade möjlighet att vara inne när det begav sig. Ingen kritik mot någon men de där omedelbara frågorna fanns inte att fråga.
Jag hade uppenbarligen fel om @quarter4ever men åas så hade jag inte speciellt grava misstankar mot henne igår heller utan det var väl den enda jag kunde få till en hyfsad motivering om utan att gå OT.
Vad gäller @hemlig och rösterna på henne så tycker jag inte att de säger så himla mycket, att @Habina reagerade kan jag förstå, @bumpo tror jag inte hade sett Habinas röst och jag får väl mest känslan av att bumpo tänkte som jag - här är en röst jag kan motivera.
@fio s röständring sticker visserligen ut men hennes första röst på @Lobelia var ju hiskligt dåligt motiverad så när hon hann läsa igenom så såg hon något bättre. Tror jag. Alla tre som la sina röster där kan naturligtvis vara onda men ingen av dem ger mig något större utslag i ulvradarn.
Räddningsaktion för Habina känns nja.. sådär troligt?
Räddningsaktion för Lobelia känns helt absurd eftersom det var där fio la originalrösten och varför i hela fridens namn skulle hon gjort det om de är i lyan ihop?
Ingen info av värde finns väl i omlopp ännu heller? Siaren har inte fått sia, ingen spion har kunnat lista ut vem ängeln är så den enda som kan veta något är möjligtvis fén som väl bör ha valt spioninfo i natt.
Ingen känns spontant jätteond så jag börjar undra om lyan finns bland de som inte varit så aktiva? Vore inte det himla enkelt?
För övrigt känns som jag redan påtalat inte gårdagens lynch som något man kan utläsa så mycket av ännu. Möjligen får den större relevans senare i leken men just nu kan jag inte hitta något som är speciellt spännande.
Visst, @fios röständring, men jag är benägen att tro att hon helt enkelt tyckte hemlig var skum och inte drog sig för att avgöra.
Hade jag själv varit i lyan så hade jag nog låtit lotten avgöra för att inte dra blickarna till mig. Dessutom har lyan fén att ta hänsyn till vilket gör att jag tror de ligger lågt vid lynch och låter goda fälla avgörandet.
Jag måste medge att tanken om varför bumpo käkades skulle kunna vara för att få dig att verka lite mer godtack vare ulvarna blir det tydligt att jag och bumpo inte var i lyan ihop.
Jaf är lite inne på ditt spår, samtidigt gör fio aldrig vad jag väntar mig.
Den röständringen känns skum.
Det fetstilta, kan du förklaramdigmnärmre, ddt känns lite ambivalent.
Vad jagnvetnså finns det ingen god i denna lek som vet ett skvatt i förväg om vem som är ond eller god.
Och ja, antingen är hon ond eller god, det är jag helt enig om.
Och du vågar godförklara dig själv så här öppet...?
Jag reagerade på samma sak. Snurris verkar utgå från att Hemlig är god. Det ser helt klart skumt ut. Och Snurris har visat sig att inte alltid leva upp till sitt nick annars hade man kunnat skylla på snurrighet.
Eller så vet hon?
Och hur vet du att hom tar fel?
Jo det är inte troligt med 5 onda men konstigare saker har hänt.
Jag kommer inte så mycket längre och det känns döfött att göra en ordentlig analys av vad alla skrivit och gjort. Det har knappt hänt något alls.
Jag hakade upp mig ordentligt på det som Q noterade att @Snurrfian verkade ha koll på att Hemlig skulle visa sig vara god och liksom i förebyggande syfte villle granska.
Kommer inget mer upp så: Lobelia röstar på Snurrfian då hon verkar ha för bra koll på vem som är god.
Du har fått fram en hel del om Habina och indirekt bumpo
Det med att bumpo skulle skulle ha diskuterat att rösta på hemlig är klart intressant. Det skulle jag vilja ha en förklaring till.
Genom din röständring så såg du till att hemlig lynchades och habina räddades
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig
Hur hänger det ihop, att du tror mer på Paddis som ond nu?
Jag är alltid misstänksam mot henne men du har betet dig ordentligt skumt, och Snurris också.
Jag måste medge att tanken om varför bumpo käkades skulle kunna vara för att få dig att verka lite mer god
Jag menar så här.
OM du nu sitter i lyan så vet ju du och andra lyakompisar att bumpo inte sitter i lyan tillsammans med dig
Jag tror också att bumpo var en de kände sig mest säker på INTE var onda fén då hon inte skrivit något alls som skulle indikera det
Och eftersom tanken från @Paddington igår var att bumpo skulle skrivit i lyan att hon skulle rösta på hemlig och att det var därför du trodde att du la en andraröst, så skulle ju indirekt att bumpo käkades visa att det inte stämmer ?
Om du vore god och ulvarna ville ha chans att rösta ut dig så borde ju tvärtom bumpo varit bra att ha kvar i leken så att de kunde få er två som de mest misstänkta idag ?
Men sedan kan du förstås lika gärna vara god ändå, men ovan är en tanke jag iaf har om det hela....
Vad tycker du om alla som är kvar i leken?
Jag ser mest att du försvarat dig själv och det skulle ge mig mer om du på de 7 ,utöver dig själv, som är kvar kommer med lite reflektioner . Om du är god , så borde ju minst 3 av de 7 vara onda? Och utöver Paddington är det ingen jag kommer ihåg att du misstänker direkt så här långt in i leken?
kan lägga till att jag förstår varför @Habina reagerade på hemlig och även röstade på denne.
jag hänger inte riktigt med, vad får dig att misstänka Habina förutom fios röständring?
Habina la första rösten på hemlig och jag kan förstå den rösten utifrån hemligs röstmotivering på henne.
Jag kommer nog inte bli klokare nu ikväll, den som står ut mest för mig idag är Habina, speciellt hennes uttalande om att bumpo sagt att hon skulle rösta på hemlig innan Habina gjorde det (Habina trodde att hon själv lagt en andra röst, när hon lagt en förstaröst) Även om hon pudlat å sagt att hon blandat ihop oss så vet jag inte om jag tror på det ändå.
Paddington röstar på Habina
jag har en sån tanke också, och det är därför jag gärna vill se mer av vad du egentligen anser om alla andra? behöver ju inte vara en massa citat och 1000 mil text utan bara lite reflektioner om hur du uppfattar de andra .Jag har inte kunnat skriva så mycket tankar, just för att jag fått försvara mig... Vilket passar ulvarna utmärkt och kan kanske vara en anledning till att de käkade bumpo. Så att tex du skulle kunna fastna på ovanstående tanke.
kan ju inte låta bli att fundera över om du tycker det är bekvämt att jag gräver upp om de flestaQ har lagt fram det bättre än jag, jag är på jobbet och hinner inte gräva.
Vilken poäng? När jag undrade varför hon misstänkte dig så refererar hon till ditt inlägg - såklart ni reagerar på samma då? Du reagerar på samma som hon eftersom hon reagerar på samma som du?kan ju inte låta bli att fundera över om du tycker det är bekvämt att jag gräver upp om de flesta
Å andra sidan tycker jag att du har en poäng om BSF, jag har ju samma saker jag reagerar på om henne
Samtidigt om du är ond och BSF god så passar det ju görbra att haka i mina tankar, ffa efter mitt missöde med fio igår
hej och hå,
allt går att vrida på
( ett lite rim tom !)
tja du säger inte heller varken då eller nu i efterhand att jag hade kanske fel om fio för att jag antog något om dig ( om vilken roll du skulle kunna ha- ) och det reagerar jag lite på nu om inte annat.Jag höll på inget vis med dig som du påstår
Vilken poäng? När jag undrade varför hon misstänkte dig så refererar hon till ditt inlägg - såklart ni reagerar på samma då? Du reagerar på samma som hon eftersom hon reagerar på samma som du?
hon hade ju den tanken om dig igår med....Bsf hänger på andras teorier rätt lätt och är nog överst på min lista även idag.
suttit och läst igenom BSF :
lägger en väldigt OT- röst på Lobelia ( ferrari ) i DL1,
Kommer in igår med väldigt lite tid innan DL , fick dock lite extra iom att Dl sköts fram en kvart.
Noterar att hon verkar inne på Snurrfian och fio här....
Verkar sedan vara inne på Habina här, detta efter att ha följt Paddis tankar om denna
Efter LenaHs röst på henne lägger hon detta inlägget,( Parentes: hm undrar jag vad @Mirtai skulle säga om den indirekta godförklaringen av sig själv i sista meningen )
Efter jag kommit med mina tankar om fio så skriver hon så här, och jag reagerar direkt på att hon inte har koll på att goda siaren inte kunnat sia än....
Verkar bara vilja se att Snurrfian skulle vara siad i det jag upplevde att hon skrev om Snurrfian? Ändå hade jag varit ganska tydlig med att fio , om hon nu var fen, skulle kunna ha två orsaker till att skriva så pass säkert om Snurrfian som god, varav sia inte alls var den mest troliga orsaken utan snarare tvärtom att spioninfon nog låg til grund för det i så fall. Nu hade jag ju helgalet om fio, men utifrån det jag skrev och resonerade om så är jag frågande till att BSF inte hängde mer med i det hela?
Iofs var hon sjuk, men ändå?
denna tanke är en som quarter4ever1 hade , ännu en som BSF hakar i ....
och så det jag innan citerat i annat inlägg, hakar i mot Habina
Kommer sedan med detta mot Asko, detta inlägget är egentligen det enda jag hittar av BSF där hon för fram lite egna tankar om någon som ingen annan uttryckt innan på något sätt
Q har lagt fram det bättre än jag, jag är på jobbet och hinner inte gräva.
Ok.Denna;
hon hade ju den tanken om dig igår med....
jag går igenom dina inlägg och kommer fram till samma sak, mer eller mindre, att du mest hakar i andras tankar och inte driver leken framåt som du brukar göra : ( men jag skriver också att jag noterat att du är sjuk .....)
Lena bekräftar att hon följer mina tankar , och delar dem, som jag uppfattar det iaf ....
jo men lite gör du nog så när du är ond? Hakar i andras tankar iaf? Sedan spelar du inte alltid på samma sätt heller det vore ju avslöjande annarsOk.
Då är jag med...
problemet är att min ändrade spelstil just nu beror på att jag är sjuk, men jag är helt med på att det är sådant som är svårt att ta med i beräkningen när man teoriar i leken. Så no hard feelings, men ni har fel.
Är det såhär du/ni tycker att jag brukar spela som ond? Det är det inte, eller hur?
Det blir lite kort från lunch:Kollar lite på LenaHs inats i leken:
Något som jag egentligen inte noterade som Q1, men som nu när jag läser om mer eller mindre hela leken igen vid alla genomgångar noterar att @hemlig faktiskt hade en fundering om innan hon lynchades , och även att snurrfian röstade på LenaH lite utfrån dessa kommentarer ( om jag inte minns helt fel )
Och faktiskt så tycker jag att de är lite skumma ändå?
Denna kan ju tolkas som att lyan vill få kontakt för att inte äta sin bundsförvant?
Lenas inlägg innan hon röstar på mig , detta är det enda hon teroiar om deltagarna innan, vad jag kan hitta? Lite att hon såpass tidigt verkar gå till Habinas försvar? Båda de som röstar på Habina är skumma...
och så en slutsats om Q1 jag aldrig hann bemöta i den rollen-men som jag tyckte skavde lite , Jag menade ( som Q1) faktiskt så som hon skriver, men hon vänder resonemanget lite konstigt tycker jag.
eftersom fen inte kände till lyan, så javisst indikerar det jag anförde att fio skulle trott att Q1 var ond, men om Q1 var god så är fortfarande reaktionen på det inte så konstig?
jag reagerade på ett något konstigt tänk i denna fråga,...
spär på lite mot hemlig ......
Så rösten på Q1, återigen ett konstig resonemang om om att jag pekar på mig själv som ond? jag som goda Q1 reagerade ju på något jag uppfattade som en möjlig ond fés vinkamde tillbaka för att kunna hitta lyakompisar. Återigen fén vet ju inte vilka som sitter i lyan och hade jag varit ondsom Q1 så hade jag väl inte anfört något sådant mot en ev fé?? Som sagt, det skaver lite...
Försvarar återigen Habinas röst på hemlig
För att inte tänka så mycket efter 1a lynchen är det väldigt många hon vill hitta ursäkter till varför de röstade som de gjorde
Kommer in på att de oaktiva borde vara i lyan ( bumpo vet vi ju inte satt där- men ond var hon ju )
Återigen vill hövda att det inte går att uläsa så mycket av DL1, sedan skriver hon något som fick mig att haja till lite ( se det fetade) - är det egentligen inte det hon faktiskt själv gjorde? La en uddaröst när det var 3 andra som hade två röster på sig? kan absolut vara så att en god LenaH inte ville avgöra, men hade ändå haft tankar om ffa hemlig innan... Hm......
så jag vet inte riktigt vad detta skulle kunna leda till, mer än att jag har ett frågetecken för LenaHs godhet efter att ha granskat henne så här.
Uppdatering
Samtidigt som Serenity hastade vidare för att få vård åt Pastor Book hade någon annan råkat i klorna på Alliansen på en planet långt borta. Det verkade som att Saffron till sist hade tagit sig vatten över huvudet.
bumpo var Saffron - Ond Fe
Jag hade inte fattat att du byggde din teori om Fio på mig och jag förstår inte hur du skulle kunna göra det heller, hade jag ansett Fio som misstänkt igår så hade jag röstat på henne men eftersom jag röstade på Asko så borde det ha varit uppenbart att jag höll henne som mer misstänkt. Väldigt märkligt att vilja skylla ifrån sig när man har röstat ut en god, och vända det mot någon som inte ens har röstat där? Det känns som om du försöker få mig att svara ja eller nej till att jag har en viss roll och det gör mig väldigt skeptisk till dig eftersom det brukar vara sånt som ulvar försöker göra, om vi nu tänker på samma roll så förstår jag inte varför du vill att den ska outa sig om det inte är för att ulvarna ska veta vem de ska gå på här näst?tja du säger inte heller varken då eller nu i efterhand att jag hade kanske fel om fio för att jag antog något om dig ( om vilken roll du skulle kunna ha- ) och det reagerar jag lite på nu om inte annat.
Jag framför ju ganska klart att spioninfo borde kunna vara det som onda fen hade tagit efter DL1 som första hyss och inte särskilt svårt då att räkna ut vilken roll jag då kunde tro att du hade ? fine om det inte hanns med under DL, men sedan? Vi väntade ju rätt länge på uppdateringen och någon liten fundering om att jag var ute och cyklade ang fio som onda fén om du vore god skulle ju kunnat vara på sin plats
Och jag är lite ambivalent här för det går att se protester som indikerar på att den rollen inte är din, så det känns lite som antingen eller i den funderingen.
Se vad jag skrev precis nyss. Den tanken försvann nu när bumpos roll blev känd.@Paddington
du var ju efter Habina igår med det jag bad dig att förtydliga om , Habinas kommentar om andraröst på hemlig och att bumpo borde lagt den första ?
( se citeringarna nedan- det är vad jag refererar till)
Iom att Bumpo var onda fen så är det ju omöjligt att Habina och Bumpo diskuterat det hela i lyan.
Så hur ser du på detta idag ?
Intressant är att BSF snabbt hakar på mot habina och lägger detta inlägget :
Förlåt för inte ordentligt citat men sitter på mobilen.
Men skulle någon kunna förklara för mig varför någon ond skulle vilja bikta sig för en god?
Förutom att det kan vara kul att retas så ser jag ingen strategisk förmån med det då man ger en god vetskap om en.
Eller vänta ... jag tänker om lite nu. Innebär detta att om säg ulv A bekänner sig för prästen så kan hen inte misstänka denna ulv, natten därefter bekänner ulv B och so on tills alla ulvar har bekänt sig och prästen kan inte misstänka/rösta någon av dem resten av leken Kan det gå så??
Har inte spelat med denna roll förut.
Edit: Eller är tiden för hur länge prästen inte får misstänka en ond som bekänt begränsad @Gabby_Ossi?
Så man måste om det är kort tid kvar till dl och man har inte röstat tidigare men ser att man är på väg att åka ut skriva först ett röstinlägg och sedan snabbt ändra till att rädda sig själv?
Bara för att klargöra.
Oj, tre röster på hemlig rasslade in under de sista minuterna. De två första var ungefär samtidigt anar jag (är på mobilen och kan inte kolla exakt klockslag) och det skulle kunna vara slumpen ... Skulle kunna vara ulvar som snackat ihop sig lite. Lite uppenbart dock ... kanske de vill få oss tänka det
Den sista verkar lite omedveten(tiderna?) men samtidigt så var det rösten som avgjorde (Tror jag? på mobilen som sagt) och det är ju alltid något man bör iaf tänkas på. Kan ju vara en stressad god eller en stressad ond som läst i lyan typ "rösta på hemlig!!" och skyndat ändra. Hmm.
Och nu visar sig säkert att fio är god och Q och BSF sitter i lyan och fnissar
Rädda för fan inte mig, ni klarar er bättre utan mig