ULVLEK: Firefly

och snurrfian hade bara en röst på sig ? så vad skulle hon annars ha menat med " en chans "?
Jag tippar att hon menar att hon fick en chans att hinna in - iom din återkomst så flyttades ju DL-tiden. :)

Däremot hade hon ju inget behov av att röständra eftersom hon inte låg uppe för lynch.

Det säger mig inget om Snurris roll men det är det jag tror hon menar med sin kommentar, inte att hon tror du har rätt.

Jag är osäker på när DL är så jag lägger en röst nu för säkerhets skull.

Jag tycker att det känns underligt att som god välja så säkert mellan tre olika spelare och ändra en avgörande röst på en av dem när det var bara första DL. Detta då jag personligen skulle föredra att låta en lott avgöra i det tillfället då det är nästan omöjligt att se vinkar om specialroller (om det ens fanns några), även om hemlig blev lite skum där mot slutet så kändes det inte så avgörande att man ändrar ens röst till den avgörande rösten. Jag kan givetvis ha fel men detta är vad jag finner och vad som skaver mest just nu.

Alltså, Asko röstar på Fio med motiveringen ovan.
Asko, skulle du vilja upplysa mig? :)
Här ovan är ditt röstinlägg - inget i det gör att jag fick känslan av att du trodde att fio var fe - snarare ulv. Har jag missuppfattat det?

För det som skaver för mig är att du mellan DL och uppdateringen postar detta:
Great minds thinks alike .... i hope :nailbiting:
Nu blir det spännande att se facit :bump: att en annan har kommit tänka på att fio kan vara fen stärker mig någorlunda (om inte denne annan är ond .. :cautious:) men spännande, spännande :nailbiting:
Tror ni på det om jag säger att jag faktiskt kom tänka på det på helt egen hand? :cry::cry:
Här känns det som du vill få det till att du var först ut med att tro att fio var fé? Men som jag skrev - jag hittar inget i ditt röstinlägg som tyder på det?

Jag blir lite fundersam på hur ni läser och glad att jag kanske hinner visa er igen innan dl, jag svarade @quarter4ever redan i morse och förklarade hur jag menade, men det verkar ingen ha läst?

Så du menar att din första tanke gick till räddning av dig/ferrar istället för Habina? Intressant att du reagerar så för det borde ju vara för att du vet att du behöver räddning? För jag tycker åtminstone att en räddning av Habina var det som slog mig först, och något som @fio till viss del även höll med om.

Nej jag hade inte koll på att Hemlig hade skrivit i anmälningstråden, utan som jag svarade tidigare så undrade jag vad det var som folk reagerade på, jag hade missat det i och med att jag slängde mig in i tråden med bara ett par minuter till godo.

Jag tycker att du gör det lite lätt för dig när jag uppenbarligen var tvungen att rösta tidigt och därmed rätt säkert inte skulle hinna in i tid till dl, tack vare Qs återkomst så fick jag en chans åtminstone.

funderar lite till över snurrfian
hon la en tidig röst på asko, är med senare i leken och kommenterar att tack var mig så har hon en chans....?
MEN röständrar inte till fio?
utifrån det resonemanget blir det ju faktiskt ganska skumt. eftersom hon liksom "bekräftar" att jag skulle vara rätt ute?
Får inte ihop det riktigt om nu Snurrfian skulle ha den goda roll jag sitter och grunnar på......
hm.....

detta skriver hon 21,09 och då är det kvar 6 min till den förlängda DL-.... så jag måste säga att jag blir brydd över att hon inte röständrar efter en så tydlig hint om att jag skulle kunna haft rätt??
Men hur läser du egentligen Q? Jag tycker att du gör det lite lätt för dig när jag uppenbarligen var tvungen att rösta tidigt och därmed rätt säkert inte skulle hinna in i tid till dl, tack vare Qs återkomst så fick jag en chans åtminstone. Det är ett svar till Lobelia eftersom jag tycker att hon gör det lite väl lätt för sig att lägga en röst på mig som har aviserat att jag inte kommer att hinna in före dl igen och tack vare din återkomst så fick jag en chans att svara henne innan dl. Det har absolut ingenting med dig att göra mer än den förlängda dl tiden.

Kan ju säga att jag är rätt tagen på sängen av den uppdateringen som var efter lynchen av @fio
lånar @Myrten s uttryck från senast ( eller iaf andemeningen)
Det borde vara straffbart och regler emot att goda spelar så skumt att man tror att de är onda....

Fast för att vara mig så är det inte skumt... Det hade varit jäkligt skumt om jag helt plötsligt skulle rätta mig i ledet...Då skulle alla rösta på mig ;)

Och Q jag säger ju att jag aldrig är ond.. Fatta det nu :D

Målar lite

Asko röstar Paddington, Fio
BSF röstar Lobelia, fio
Paddington röstar Habina, Habina
Q1 röstar fio
hemlig röstar Habina
Lobelia röstar BSF, Snurrfian
Fio röstar (Lobelia)/hemlig, Asko
Habina röstar hemlig, bumpo
Bumpo röstar hemlig
LenaH röstar Q1, BSF
Snurrfian röstar LenaH, Asko
Q4 röstar missar, fio

Vi vet att fio var siarlärling, men eftersom det var först i natt som hon skulle haft sin första sia så vet vi att hennes misstankar mot Asko som hon röstade på igår inte baserades på annat än hennes egna tankar (dvs inte på ngn sia). Säger inget om Askos roll men kan vara bra att hålla i bakhuvudet tycker jag.

Q har många poänger i sitt inlägg ang antalet vi är kvar och hur fördelningen troligen ser ut. Men jag tycker hon glömmer bort en roll som faktiskt kan bli ganska avgörande om vi hamnar i ett sånt scenario som Q målar upp - nämligen borgmästaren. Denne har ju både en dold extra röst och kan fälla avgörandet vid lika i lynch så jag hoppas att denne har kvar sina förmågor. Förvånar mig lite att Q glömde bort denne för hon brukar ha stenkoll på rollerna och vilken påverkan de kan få.

Uppdatering

Samtidigt som Serenity hastade vidare för att få vård åt Pastor Book hade någon annan råkat i klorna på Alliansen på en planet långt borta. Det verkade som att Saffron till sist hade tagit sig vatten över huvudet.

bumpo var Saffron - Ond Fe

tumblr_n1n126jyUp1qmykrbo3_500_zpsmsztye2p.gif

Uppdatering

Samtidigt som Serenity hastade vidare för att få vård åt Pastor Book hade någon annan råkat i klorna på Alliansen på en planet långt borta. Det verkade som att Saffron till sist hade tagit sig vatten över huvudet.

Mohahaha!! :D:D:D

Uppdatering

Ja men strålande !!:laugh:
Vilka lydiga ulvar som gör som jag säger ;)

Jag tippar att hon menar att hon fick en chans att hinna in - iom din återkomst så flyttades ju DL-tiden. :)

Däremot hade hon ju inget behov av att röständra eftersom hon inte låg uppe för lynch.

Det säger mig inget om Snurris roll men det är det jag tror hon menar med sin kommentar, inte att hon tror du har rätt.
+1 på den, tror samma sak.

Asko, skulle du vilja upplysa mig? :)
Här ovan är ditt röstinlägg - inget i det gör att jag fick känslan av att du trodde att fio var fe - snarare ulv. Har jag missuppfattat det?

För det som skaver för mig är att du mellan DL och uppdateringen postar detta:

Här känns det som du vill få det till att du var först ut med att tro att fio var fé? Men som jag skrev - jag hittar inget i ditt röstinlägg som tyder på det?
Du missade några inlägg mellan den första och de andra. Där finner du att jag plötsligt kom på (felaktigt :cry: ) att fio kunde vara fé. (tillägg: jag ändrade inte min röst då jag hade ju redan röstat på henne och det ökade bara på min misstänksamhet)
Sedan var det bara min dumma lilla stolthet som tänkte att kanske hade jag kommit på något bra och kanske kanske var jag inte en så dålig spelare :o:p nuff said, my pride is a pile of shit :D

Q har många poänger i sitt inlägg ang antalet vi är kvar och hur fördelningen troligen ser ut. Men jag tycker hon glömmer bort en roll som faktiskt kan bli ganska avgörande om vi hamnar i ett sånt scenario som Q målar upp - nämligen borgmästaren. Denne har ju både en dold extra röst och kan fälla avgörandet vid lika i lynch så jag hoppas att denne har kvar sina förmågor. Förvånar mig lite att Q glömde bort denne för hon brukar ha stenkoll på rollerna och vilken påverkan de kan få.
Jag resonerade över huvud taget inte om rollerna i resonemanget ?
Mer än att jag hoppades att de skulle käka fen?
Jag resonerade inget om de andra rollernas betydelse för hur det skulle bli?
Jag resonerade inget om BM , det är sant
Men jag resonerade heller inget om tex prästen , och inte mer än indirekt över ängeln ( det indirekta var om ulvarnas käk skulle lyckas )
Detta innebär inte att jag "glömt bort " någon av dessa roller - bara att det inte var just det jag hade som syfte med det inlägget ....

Men hur läser du egentligen Q? Jag tycker att du gör det lite lätt för dig när jag uppenbarligen var tvungen att rösta tidigt och därmed rätt säkert inte skulle hinna in i tid till dl, tack vare Qs återkomst så fick jag en chans åtminstone. Det är ett svar till Lobelia eftersom jag tycker att hon gör det lite väl lätt för sig att lägga en röst på mig som har aviserat att jag inte kommer att hinna in före dl igen och tack vare din återkomst så fick jag en chans att svara henne innan dl. Det har absolut ingenting med dig att göra mer än den förlängda dl tiden.
Ok jag hade ju rätt snabba ryck som blev inkastad 25 min (inkl förlängningen ) innan DL. Så kan absolut ha missförstått det du skrev. Samtidigt måste jag ju skriva hur jag uppfattar saker och ting för att kunna bidra till att nysta i saker ?
Jag tycker att precis alla är misstänkta i detta läge så försöker hitta något som visar vilka som är ulvarna.

Deltagare kvar

2. Paddington
3. Habina
4. LenaH
7. Blacksmithfarm
8. Asko
10.Lobelia ( Ferrari)
11. Snurrfian
12.Q2 (bollen__)

Roller kvar
Borgmästaren
Ängel
Präst
Bybo(r) 1-2 ( troligare med 2 )
Ulvar 3-4 (men troligare 3 än 4 på 12 st då 5 onda totalt av 12 är väldigt högt fördelat tycker jag)
Vilka är kvar nu igen? Det borde väl vara åtta men det är fem som jag kommer på just nu :o

Edit skrev in Lobelia istället för Ferrari som hon ju blev ersättare för

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 708
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 754
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
8 990
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka