ULVLEK: Firefly

Kan ju säga att jag är rätt tagen på sängen av den uppdateringen som var efter lynchen av @fio
lånar @Myrten s uttryck från senast ( eller iaf andemeningen)
Det borde vara straffbart och regler emot att goda spelar så skumt att man tror att de är onda....

Vet inte? Det är en sån här jag vill ha:
95525986c2e229f18ec4b699320c50d4.jpg

f18459b2ed928bb902c9cff3b699145f.jpg

maximus_tangled_h3.jpg
Ser ut som gjutjärn. ;)

DL 1
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever (1) röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm

20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever (1)
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Bsf
21.04 quarter4ever röstar på fio
21.15Blacksmithfarm röstar på fio

försöker bringa lite reda i tankarna

Eftersom jag var helt ute och cyklade i mina funderingar så tja lite svar gav det ändå kanske ?
* snurrfian- som är tacksam över att jag kommer in och ger henne en andra chans ? Det känns ju lite mer just nu som en ond ( vågar inte säga vilken ond efter mitt missöde i den frågan :crazy: ) som tar chansen att inte bli misstänkt alls: det finns dock EN god roll som kan ha trott att jag hade rättt. så fortfarande ambivalent i vad jag ska tycka.... men samtidigt skaver det med den där kommnetaren om hemlig jag tidigare reagerat över som Q1....

* habina känner jag antingen / eller om.... ser möjligheter till båda dera sas...

*Paddington ja om inget annat så att habina och Paddington är på kollisionskurs säger mig att de inte *borde*vara på samma sida ( dvs onda ) eller så är det det de vet att folk ska tro???

*Lobelia är jag också vaksam på för stunden, men där är det mer känsla än något reellt just nu

*BSF inte riktigt som hon brukar ( men är ju sjuk- vet ju att sånt påverkar ) men tillräckligt för att jag ska hålla ett öga på henne

*LenaH som jag inte heller vet vart jag har ? känns liiiiite som hon kanske understött lite misstankar här och där ändå? Men kan vara färgad av min första karaktär Q1 där, så behöver fundera mera över det helt enkelt .....

*Bumpo har det tufft IRL just nu så där avvaktar jag med att tycka vare sig bu eller bä, tills hon hunnit komma in med mer tankar ( ta hand om dig ! @bumpo :heart)

*Asko mitt besående intryck genom leken är att hon inte borde vara ond- men såklart är det bara en känsla och inget jag egentligen vet. Men de frågor hon ställer tyder inte på att hon haft några fler att bolla med sas, eller så är det som Q1 var inne på - att hon är lite bättre på ulvlekar än hon själv vill ge sken av?

men om jag ska tro något just nu

Lobelia
Paddington
BSF
Snurrfian
och faktiskt
LenaH( alt bumpo) ligger högst upp på min red alert lista just nu

Att Snurris kommentar om att granska de som röstat på hemlig tyder på att hon kan ha vetat att hemlig var god innan uppdateringen kom (kommentaren kom mellan alla röstat och uppdaterningen)
Vid det tillfället är det ulvar som är de som vet vilka som är goda (förutom att de inte känner til fén)
Nu var det inte det som Snurrfian skrev. Hon skrev:
@LenaH Med min logik så hade jag åtminstone en teori om dig även om den var rätt tunn, men i övrigt hade jag tappat kollen. Så här i efter hand så undrar jag lite över rösterna på Hemlig, jag måste nog ta och kolla vad det var folk reagerade på... :cautious:

Hon skrev att hon skulle kolla vad folk reagerade på, inte vilka som röstat på hemlig

I slutändan betyder det väl ungefär samma sak - att hon verkar ha anat att hemlig var god och försöker distansera sig. Men det du skriver att hon ville granska de som röstade på hemlig stämmer inte

(sedan har hon funderat över ev samband mellan fio/habina och fio/lobelia tidigare - och de sambanden vet vi ju nu inte existerar, fast det är vi ju flera om att ha gjort å kommit fram till olika slutsatser om)

Alltså ni får väl typ hänga mig nu eller ngt sådant, men jag har svårt att se Q på onda sidan efter hennes drev mot fio - jag kan inte se hur någon ond (förutom ngn på självmordsuppdrag) som skulle gått ut så hårt/säkert mot ngn god. Om hon nu inte råkade vara onda fén å siat fio förstås men jag ser inte det särskilt troligt - känns väldigt högt spel isf å väldigt vågat.

För att hon röstat på mig två gånger i rad. Hade hon varit god hade hon inte gjort det, jag tror att hon är ond fe men hon kan vara ulv.
Som sagt, jag vet min roll, men jag funderar över din.
Det är lite för mycket som talar emot dig tycker jag.

Och ja, jag har röstat på dig i två DLs i rad - Men igår var det helt klart en BOP (sedan kan jag inte hjälpa att hemlig hängde på). Men idag har du varit den jag reagerat mest på, pga din kommentar om sambandet med bumpo.

För övrig har jag röstat på samma person i Dl1 och DL2 i andra lekar mot andra spelare också.

Som sagt, jag vet min roll, men jag funderar över din.
Det är lite för mycket som talar emot dig tycker jag.

Och ja, jag har röstat på dig i två DLs i rad - Men igår var det helt klart en BOP (sedan kan jag inte hjälpa att hemlig hängde på). Men idag har du varit den jag reagerat mest på, pga din kommentar om sambandet med bumpo.

För övrig har jag röstat på samma person i Dl1 och DL2 i andra lekar mot andra spelare också.
eftersom jag blivit inkastad lite abrupt , så vill jag dubbelkolla med dig varför du anser att så mycket talar emot Habina? Och förtydliga gärna mer om den kommentaren med sambandet med bumpo?

det är det här jag reagerar på:

jag hänger inte riktigt med, vad får dig att misstänka Habina förutom fios röständring?
Habina la första rösten på hemlig och jag kan förstå den rösten utifrån hemligs röstmotivering på henne.

Jag lade andra. ;)

Gjorde du?

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

Va? Stämmer den där? Helt säker på att bumpo var före mig. O_o Eller pratade hon bara om att rösta där? *susar dit för att kolla*

nu undrar jag hur du tänker...

Om nu bumpo pratat om att rösta där först, vilket jag inte ser i tråden - hon tog bara upp mig och asko, så borde denne ha pratat om det i lyan???? :idea:

Och varför vill du ha lagt en andraröst på hemlig? En andraröst ser jag som mer misstänkt än en förstaröst faktiskt och nu när du säger att du börjar fundera över bumpo??

hm läste igenom bumpo och det fanns ju inget faktiskt att hon nämnde i lektråden att hon skulle rösta på hemlig innan rösten kom där?

Så jag blir också frågande på @Habina utifrån den kommentaren utfrån det ?
och ser gärna ett förtydligande hur hon tänkte där? ( som sagt inkastad ganska snabbt innan DL och visst jag hade följt leken lite mellan varven men inte på det sätt man gör när man är med sas )

På temat Habina, direkt efter DL-Uppdateringen postar hon detta:
Sorry hemlig, men du var skum. Blir dock helt klart misstänksam mot fio nu... :crazy:

Nä, det tror (haha, vet) jag att fio inte gjort. Däremot tror jag absolut att hon kan få för sig att prova att "rädda" mig och vända misstankarna mot mig.

Men (och det är ett stort MEN) hon skulle förstås kunna vara en god, som tyckte hemlig var skummare än ferrari och att det var synd om mig som återigen var på väg att ryka i lynch...

Snabbast ut att kasta misstankar mot fio - för att ingen ska hinna tänka tanken att granska Habina själv?

funderar lite till över snurrfian
hon la en tidig röst på asko, är med senare i leken och kommenterar att tack var mig så har hon en chans....?
MEN röständrar inte till fio?
utifrån det resonemanget blir det ju faktiskt ganska skumt. eftersom hon liksom "bekräftar" att jag skulle vara rätt ute?
Får inte ihop det riktigt om nu Snurrfian skulle ha den goda roll jag sitter och grunnar på......
hm.....

detta skriver hon 21,09 och då är det kvar 6 min till den förlängda DL-.... så jag måste säga att jag blir brydd över att hon inte röständrar efter en så tydlig hint om att jag skulle kunna haft rätt??
Jag tycker att du gör det lite lätt för dig när jag uppenbarligen var tvungen att rösta tidigt och därmed rätt säkert inte skulle hinna in i tid till dl, tack vare Qs återkomst så fick jag en chans åtminstone.

funderar lite till över snurrfian
hon la en tidig röst på asko, är med senare i leken och kommenterar att tack var mig så har hon en chans....?
MEN röständrar inte till fio?
utifrån det resonemanget blir det ju faktiskt ganska skumt. eftersom hon liksom "bekräftar" att jag skulle vara rätt ute?
Får inte ihop det riktigt om nu Snurrfian skulle ha den goda roll jag sitter och grunnar på......
hm.....

detta skriver hon 21,09 och då är det kvar 6 min till den förlängda DL-.... så jag måste säga att jag blir brydd över att hon inte röständrar efter en så tydlig hint om att jag skulle kunna haft rätt??
och snurrfian hade bara en röst på sig ? så vad skulle hon annars ha menat med " en chans "?

Apropå habina så känner jag för att påpeka att hon kan bete sig skumt - så detta att hon skrev fel om när hon röstade osv. skulle kunna vara habina being habina (om ni fattar :p).
Gudarna ska veta hur många gånger jag mindes något fel :grin: (sist var ju antalet onda i den här leken :angel:)

med det sagt så är det såklart fortfarande möjligt att hon är ond, men ville bara påpeka det. Om ens teori bara vilar på den där felskrivningen så kanske det inte är så säkert som man vill tro..

eftersom den enda jag kan vara helt säker på just nu är mig själv -så vill jag poängtera att jag misstänker ALLA just nu, och inte bara de jag kikat på efter DL.
Är fortfarande inte på topp eller helt frisk så orkar inte gräva djupare för stunden. Om jag är kvar efter nattDL får jag fortsätta gräva då , vi är 9 kvar så om man ska utgå från 4 onda totalt så är det skarpt läge 5-4 till goda, dock i så fall är det bara 3 ulvar som goda behöver få ut för att vinna men ändock bekymmersamt att en ond outsider kan hjälpa till och rösta bort en god , ffa om käket lyckas inatt för onda att de får ut en god till för då är det 8 kvar imorgon... samt står 4-4 och då är det ju faktiskt inte helt otroligt att det kan bli en god till som ryker....
Jag gillar inte oddsen just nu! men hoppas att de onda kanske får för sig att käka onda fén eller nåt inatt- det borde ju kunna vända lite på saker och ting ....

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar