Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

På sätt och vis kanske det är bättre att starta om leken? Att ersätta Koppen och Freelou blir kanske svårt nu när det gått två dagar redan, det är ju lite svårt att sätta sig in i en lek bara sådär.

Jag har i alla fall lite kontakter som jag kan PMa, men jag vet inte om någon skulle hoppa in mitt i en lek faktiskt.

5 st kvar blir lite trixigt, iaf jag känner mig rätt borta. Men om de flesta tycker att vi ska köra är jag på. Å andra sidan, om vi startar om den, får vi till en lekstart rätt snart isf? :)

Uppdatering

Lillelorden ser att det äntligen ska anordnas en buketräff i dennes hemstad. Hen hoppar högt av lycka och tycker det ska bli så kul när hon får träffa andra användare IRL så att säga. Dagen och tiden kommer men när Lillelorden kommer till mötesplatsen inser hon att hon är helt ensam, hon vänder sakta hemåt helt desillusionerad och kommer aldrig mer att besöka buke….

Lillelorden var Spion

har funderat och har bestämt mig för att fortsätta leken (eftersom det tagit sån tid att få igång denna lekstart så vet vi ju inte när nästa lek kommer igång, om ni vill kan vi ju alltid dra igång en till lek m samma tema ;) )

Håll utkik efter fler uppdateringar...

DL i morgon klockan 21:00 Natt-DL 21:30

Information från LL

Hemma på sin kammare sitter Ensamvargen och får en dålig känsla i magen, två användare till har lämnat forumet, kanske just pga det denne har medverkat till. Denne vill inte mer, denne ska göra något annat av sitt liv...

Ensamvargen utgår och den användaren övertar annans roll.

Koppen och FreeLou kickas pga inaktivitet

Soffiproppi
Niyama
Mammas
Pegasus63

Det är alltså dessa deltagare kvar, mig inklusive. Av dessa har Soffiproppi knappt varit inne så henne är det omöjligt att säga något om, Niyama har varit rätt inaktiv under båda dagarna och det hon har skrivit är inget jag reagerat på, Mammas är ungefär densamma som Niyama, att jag inte reagerat på henne idag. Pegasus är den jag misstänker mest faktiskt. För om jag inte minns fel noterade Myrten Killaloes kommentar om Pegasus under gårdagen, Myrten funderade alltså om anledningen till denna kommentar av Killaloe. Kan detta ha lett till att Myrten då siade Pegasus? Eller siade hon någon annan? Jag vet faktiskt inte. Myrten funderade ju även över Lillelorden under gårdagen, över andrarösten, så sian kan lika väl ha hamnat där. Eller på mig pga. förstarösten på Killaloe.

En ytterligare fundering om Mammas är att jag (det här kanske jag får äta upp senare) tycker att hon känns mer god. Detta enbart baserat på att hon känns mer "sprallig" och förvirrad över var hon ska rösta. Tillägg: Hon är dock inte friskriven på enbart detta.

Däremot önskar jag mer aktivitet! Herregud människa, vad gör du egentligen? Du spammar ju alltid lektrådarna :p

Jag velade om att vara med för att jag inte har lika mycket liv, sorry. :p Idag har jag hängt på stranden, gått promenad i en slottspark, gått på bio och gått en kvällspromenad på nästan två timmar. Tycker att jag hann klämma in leken hyfsat ändå. :p Från imorgon kväll blir det nog bättre - då jobbar jag igen. :p Men imorgon på dagen är det nog tjockt igen, förvänta er ingen aktivitet förrän till kvällen från mig. :)

Haha, jag ska göra mitt bästa. Känner mig lite borta just nu, flängig i huvudet liksom. Men jag ska försöka bättra mig! :D

Så, lite för sent, men här kommer min teori mot Pegasus63.

Är snabbt in i tråden, likt ett troll som fått ett spännande PM i inkorgen...

Har jag räknat rätt när jag ser att 6 stycken har hittat hit?

Är det månne Trollen som väntar på att solen skal gå ner och en kvällssovare som inte skapat något konto än?:idea:

Jag har för mig att Killa skrev något i stil med dålig tid för lek denna veckan i ett av de första inläggen. Kan ju därför tänkas att Sasse och Lården fått klartecken att rösta på henne av denna anledning och därvid skaffa sig alibi, samtidigt som Killa lägger en "ensam" röst för att undvika lottning???

Som synes har jag nu parkerat för kvällen och ber så hemskt mycket om ursäkt för mina till stunder Ulvleksfientliga körningar.

Försöker "försvara" Killas utröstning och väcka misstankar mot Sasse och Lården, och samtidigt ge sig själv lite "andrum" iom att Pegasus inte röstade på någon (kanske för att vänta till slutstund och sedan lägga in en röst? Om Killa redan var dödsdömd, alltså ex hade 3 röstar medans andra hade 1 var, skulle en röst på Killa skingra misstankar).

Fått lite tid över här, så passar på att visa mig samt rösta ifall jag inte hinner in fler gånger innan DL.

Har väl egentligen inget att gå på mot någon annat än Lordens kommentar tt hon visste att Killa var Troll.

Kan vara som Myrten skriver jargongen som dessa två brukar ha, men även en felsägelse från Lordens sida som avslöjar att även hon hör till inne bergets mörka grottor.

I övrigt tycker jag mig inte se något misstänkt hos någon förtillfället, men då har jag bara hunnit skumma genom leken en gång.

Så med detta utgångspunkt och för att inte risker missa ännu en röst:

Pegasus röstar på Lillalorden

pga något som kan vara en försägelse.

Rösten kan ändras om jag hinner läsa lite mer nogrant och hittar andra, mer suspekta saker att hänga upp mig på.

Väljer här att rösta på Lorden, där ett frö av misstanke redan blivit sått (se tidigare citering) trots att Lorden var en av dem som röstade ut aktiva Killa....

*KL*

Pegasus - utan att säga att det är omöjligt så tror jag som sagt inte på teorin att Killa skulle givit tummen upp för att bli utröstad. Pegasus kommentar kan ses som ett försiktigt sätt att rikta misstankar mot Sasse och Lården. Detta tillsammans med Killas diskussion om Pegasus spelsätt gör mig fundersam. Killa borde väl veta att Pegasus ibland försvinner p g a att han inte hinner parkera? Är funderingarna runt honom ett sätt att visa att hon har misstankar mot honom, d v s att de inte är kollegor? Eller ett sätt att sprida misstankar bland de goda?

Myrten (siare) röstar sedan på Pegasus, troligen då hon under natten siat fram Pegasus hårresande persona.

Och med detta lägger jag, tillsvidare, min röst även denna natt på Pegasus63

Till skillnad från Soffiproppi så tror jag (efter att ha funderat en del) att det är troligare att Myrten siat Lillelorden. Myrten reagerade nämligen på Lillelordens andraröst rätt mycket, så mycket att Lillelorden fick Myrtens röst. Därför tycker jag det är troligt att sian kan ha hamnat där istället. Myrten reagerade mig veterligen också på Pegasus under första dagen, men jag tror ändå att det hade varit mer logiskt för henne (eller någon alls faktiskt) att sia en av de som röstade ut Killaloe, för att alibiröster inte är speciellt ovanligt. Så hade nog jag gjort i alla fall, såvida inte Pegasus hade skrivit något helt befängt som gjort att jag ändrat min sia till honom spontant.

Så det är vad jag tror. Med andra ord är Pegasus inte misstänkt för mig pga Myrtens röst på honom, men eventuellt av andra anledningar.

Soffipropp: Kommer du in med fler teorier idag?

Nu läser jag igenom leken och jag undrar om inte Myrten siade Mammas1? Här är två av Myrtens inlägg innan DL och sen ett efter:

Hm. Alltså... ja. Jag tror mig minnas att jag har varit med om ett par gånger att Mammas röstat på mig på ett sätt som känts out of the blue i första lynch och sedan har det visat sig att hon varit ond.

Men det kan ju vara så att jag har kommit ihåg de där gångerna (eftersom det gäller me, myself and I:D) och att det finns andra tillfällen när hon röstat på liknande sätt på andra spelare och varit god.

Förstadagsröster är ju ofta mer eller mindre kassa, oavsett vem som lägger dem.

Hm. Mycket intressant.

Lite svammeltankar: kan tycka att inte både Sasse och Lården bör vara troll, fast man vet banne mig aldrig. Speciellt när det rör sig om de två första rösterna och det sedan blev så få som röstade att de blev utslagsgivande.

Och funderar naturligtvis på om Killas röst på Mammas var en alibiröst. Eller inte? Funderar på varför hon inte röstade på mig som redan hade en röst med hopp om att tvinga fram en lottning? Visserligen var det mer än tjugo minuter till DL, men aktiviteten var ju låg så...

Äsch, jag vet inte.

Känner mig ganska blank efter gårdagen. Jag såg inget konstigt med Killa och fick för mig att Mammas kunde vara ond någonstans runt DL. Bra koll, eller hur?

Ska läsa igenom nu och se om jag eventuellt fattar något.

Tyvärr måste jag rösta tidigt idag. Skall iväg och fixa min rygg som har sagt upp sig och sedan tänkte jag dra till Täby och gå på löp. Kommer i så fall hem efter DL.

Hon funderar en hel del över Mammas1 och jag vet att det är populärt att sia Mammas i början. Har för mig att Myrten också tycker att Mammas är jättesvår att läsa av (vem tycker inte det?!).

Med detta sagt blir jag lite nojig över att SoffiProppi ser det som att:
SoffiProppi skrev:
Myrten (siare) röstar sedan på Pegasus, troligen då hon under natten siat fram Pegasus hårresande persona.
Det är möjligt att Myrten har siat Pegasus, men jag ser det inte som troligt. Tycker hon borde ha drivit teorierna mot honom lite mer då?

Funderade på Sasses idé om att Myrten skulle ha siat Lillelorden. Så här skrev Myrten om Lillelorden igår (min fetmarkering):

Lillelorden - inte så mycket mer efter igår. Ja, haha - man kan ju iofs säga att Lårdens kommentar att hon visste att Killa var troll är tveksam eftersom det i det läget endast var de andra trollen som visste vilka som var troll.:rofl: Nu tror jag dock att det här bara var en spontan då dessa två spelare har en rätt... munter jargong mellan sig.

Lårdens gårdagsröst känns ju betydligt bättre när Killa visade sig vara troll. Men eftersom jag är paranoid tycker jag inte den kan godförklara Lården. Eftersom Lården röstade tidigt och det blev så få som röstade visste man inte då att dessa tidiga röster skulle vara så utslagsgivande. Men en andraröst på en kollega är alltid ett risktagande om inte det är så att kollegan uppenbart har gjort bort sig/blivit avslöjad. Känns inte som om Lården får min röst idag i alla fall.

Om Myrten hade siat Lillelorden som god, varför då poängtera att rösten inte godförklarar henne? Och sen sista meningen antyder, som jag tolkar det, att Myrten släpper Lården just då i alla fall men är beredd att ändra uppfattning? Visst, Myrten ville väl inte outa sig som siare i det läget men hon känner ju till att när en siare dör går övriga deltagare igenom allt denne skrivit och att uttrycka sig så pass osäkert om någon man siat som god? Känner mig tveksam till det.

Myrten om Pegasus:

Pegasus - utan att säga att det är omöjligt så tror jag som sagt inte på teorin att Killa skulle givit tummen upp för att bli utröstad. Pegasus kommentar kan ses som ett försiktigt sätt att rikta misstankar mot Sasse och Lården. Detta tillsammans med Killas diskussion om Pegasus spelsätt gör mig fundersam. Killa borde väl veta att Pegasus ibland försvinner p g a att han inte hinner parkera? Är funderingarna runt honom ett sätt att visa att hon har misstankar mot honom, d v s att de inte är kollegor? Eller ett sätt att sprida misstankar bland de goda?

Måste som sagt rösta nu. I mitt inlägg ovan var det mest Pegasus och Sasse som jag reagerade på.

Sasse kan mycket väl ha käkat Mammas. Frågan är om hon verkligen skulle välja ett tillfälle som detta, då flera spelare inte hittat leken och ytterligare någon varit inaktiv. Jag tror på att Sasse vill ha en aktiv lek, däremot inser jag att det egentligen inte är något som säger att hon för den skull inte skulle kunna tugga i sig Mammas - just för att det i detta läge känns så osannolikt. Men nu skall jag välja och då faller valet på Pegasus:

Jag menar att Killas funderingar runt Pegasus (som först togs fram av Mammas2 tror jag) tillsammans med Pegasus teori om att Killa skulle godkänt att bli utröstad (av Sasse och/eller Lården) gör honom misstänkt. Dessutom känns hans röst på Lården väldigt lätt. Jag skämtade ju visserligen om det hela, men jag tycker att det är tydligt att det var ett skämt ("haha" och smiley). Men Pega röstar efter det utan att över huvud taget väga in att Lården lade den avgörande rösten på Killa.

Myrten röstar på Pegasus63

Jag tycker inte alls Myrten låter så säker, jag hade nog försökt driva på lite mer om jag visste att nån var ond. Nä, jag vågar inte tro på att Myrten siat Pegasus. Dock kan han ju mycket väl vara ond ändå.

Pegasus har varit skum (bland annat Myrten har ju redan tagit upp det så jag behöver inte upprepa), men det är han ju alltid så det säger egentligen inget om hans roll. Som sagt gör det mig nojig att SoffiProppi ser det som troligt att Myrten siat Pegasus utan att ens överväga andra alternativ. Det känns lite ulvigt, som att hon tar chansen att rikta misstankar åt Pegasus när siaren röstat på denne, fast han mycket väl kan vara god?

Med ovanstående resonemang skulle jag hålla Pegasus åt det goda hållet och SoffiProppi åt det onda. Inser att jag måste leta upp röstlistorna för att fortsätta mitt resonemang. Fick just en tanke om att både SoffiProppi och Pegasus skulle kunna vara onda, och att SoffiProppi tar det som troligt att Pegasus blivit siad för att hon vet att han är ond och tänker att han är körd nu, och lägger tidig röst som hon håller öppet för att ändra, dvs om han inte skulle vara körd kan hon ändra för att rädda honom och sedan kan onda vinna om de lyckas med käket? Hon röstade på Pegasus redan igår, men utan motivering så bara genom att läsa reglerna kunde hon veta att den inte skulle räknas. Långsökt kanske? SoffiProppi har bara skrivit fyra inlägg i tråden så det är svårt att få nån uppfattning om henne.

Jag ska leta upp röstlistorna och återkomma om Mammas och Sasse sen. Måste göra lite annat nu.

Nu blir jag lite fundersam, varför nojjar du för vad Mammas kommenterar/inte kommenterar?

Det är andra gången hittills som du funderar över vad Mammas tänker utifrån vad du har skrivit (det första var angående användningen av dem) och jag undrar givetvis varför just Mammas? Jag kan förstå kommentaren ovan då den är riktad till mig och Mammas men varför utgå från att hon kommer komma efter dig på grund av ett eventuellt felaktigt användande av dem?

Fastnade vid detta inlägg igen när jag läste igenom tråden lite... Killa ställer sig frågande till Myrtens röst på Lorden, är detta för att försvara sin ulvvän eller/och rikta misstankar mot Mammas?

Eller, hann Myrten sia Mammas, se att hon inte var ett troll och därför la sin röst på Lorden som luktade mest ulv?

Senast ändrad:

Fastnade vid detta inlägg igen när jag läste igenom tråden lite... Killa ställer sig frågande till Myrtens röst på Lorden, är detta för att försvara sin ulvvän eller/och rikta misstankar mot Mammas?

Eller, hann Myrten sia Mammas, se att hon inte var ett troll och därför la sin röst på Lorden som luktade mest ulv?

Vad menar du med citatet egentligen? Vem skulle Killaloes ulvvän vara utifrån det menar du?

Myrten har inte hunnit sia Mammas innan hennes röst på Lorden. Hon har bara hunnit sia en enda gång, och det var vid NattDL efter att hon gett rösten till Lorden.

Vad menar du med citatet egentligen? Vem skulle Killaloes ulvvän vara utifrån det menar du?

Myrten har inte hunnit sia Mammas innan hennes röst på Lorden. Hon har bara hunnit sia en enda gång, och det var vid NattDL efter att hon gett rösten till Lorden.

Såg först nu att det var Lorden som rök, och var spion (vilket väl inte är en ond roll?) så min teori föll ihop totalt ändå...

Jag känner mig väldigt förvirrad just nu (vilket, kanske, märks lite...:angel:) :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar