Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Om Myrten hade siat Lillelorden som god, varför då poängtera att rösten inte godförklarar henne? Och sen sista meningen antyder, som jag tolkar det, att Myrten släpper Lården just då i alla fall men är beredd att ändra uppfattning? Visst, Myrten ville väl inte outa sig som siare i det läget men hon känner ju till att när en siare dör går övriga deltagare igenom allt denne skrivit och att uttrycka sig så pass osäkert om någon man siat som god? Känner mig tveksam till det.

Fast varför menar du att det skulle föra något gott med sig överhuvudtaget att godförklara Lorden? Ulvarna hade ju rätt säkert tagit henne då, det gjorde dom förvisso ändå.. Jag har för mig att Myrten brukar vara väldigt diskret med vilka hon har siat, för att inte outa sin egen roll och för att inte outa de hon siat som goda.

Det hon skriver om Lorden tycker jag kan tyda på att hon lagt en sia där. Sista meningen kan man ju tolka som du gör det, eller så är hon bara försiktig med att godförklara Lorden.

Det är överhuvudtaget svårt att kunna veta vem Myrten möjligt kan ha siat. För min del tycker jag det är troligt att hon kan ha siat Lorden, men visst skulle hon även kunna ha siat Mammas eller kanske t.om. dig?

Utifrån de teorier hon skriver om dig så går det inte att utläsa någonting om var hon står gentemot dig.

Niyama - tycker att resonemangen är bra, vilket inte säger något om Niyamas roll. Funderar lite röstmotiveringen som jag tycker haltar rejält. Visst sägs det att smygande kan vara ett sätt att hålla sig undan vilket kan indikera ond roll, men så smygande att man bara skriver ett enda inlägg och glömmer att rösta? Jag tvivlar på att det har med rollen att göra, det måste vara något annat.

Däremot kan jag ibland känna en stark... drift (nu blir det FL-varning igen) att rösta på passiva spelare just för att jag tycker att det är tråkigt när flera av spelarna inte deltar i spelet. Jag erkänner: när sådant händer känner jag alltid att man egentligen borde rösta ut dem så att vi som är aktiva kan spela längre istället. Detta rimmar naturligtvis illa med vad jag brukar tjata om - att som god är uppdraget att hitta de onda. Men jag känner så som sagt var.

För att sammanfatta dravlet: det som förvånar mig med Niyamas röst är hennes motivering. Samtidigt är hon tvungen att rösta, har uppenbart väldigt bråttom och säger inte att hon misstänker någon av de aktiva mer eller mindre, så där kan jag förstå den.

Det enda som kan sägas är i alla fall att vi håller med varandra om att Pegasus troligen inte har fått en sia.

Din teori om ett samarbete mellan Pegasus och SoffiProppi finner jag intressant.

Fast varför menar du att det skulle föra något gott med sig överhuvudtaget att godförklara Lorden? Ulvarna hade ju rätt säkert tagit henne då, det gjorde dom förvisso ändå.. Jag har för mig att Myrten brukar vara väldigt diskret med vilka hon har siat, för att inte outa sin egen roll och för att inte outa de hon siat som goda.

Det hon skriver om Lorden tycker jag kan tyda på att hon lagt en sia där. Sista meningen kan man ju tolka som du gör det, eller så är hon bara försiktig med att godförklara Lorden.

Nej nej, jag menar inte att Myrten skulle godförklara Lillelorden! Jag menar bara att det lät lite väl osäkert om hon skulle ha siat henne. Som siare kan man ju ofta skriva saker som folk fattar först efter ens roll avslöjats.

Visst kan hon sa siat vem som helst, även mig. Men det är hur hon skrev om Mammas1 innan DL och precis efter som gör att jag tror att hon siade henne.

Förövrigt så undrar jag hur många onda det finns i denna leken egentligen. Rimligt skulle jag tycka att Paddan satte ut två onda och ett ensamtroll i början. Detta skulle då göra att det finns en ursprunglig ulv kvar i lyan. Ensamulven/trollet har tagit över en annan roll. Huruvida denna sedan tagit över en god roll eller ond roll är svår att sia om. Men om den fått en plats i lyan så har vi då två ulvar och detta innebär (om jag inte räknat helfel) att leken slutar efter NattDL om två goda dör idag.

Om det är så pass skulle vi inte ha något speciellt att förlora på att "gissa roll" på återstående goda. Det kanske t.om. skulle vara bra att försöka "hitta varandra". Å andra sidan, finns det endast en ulv kvar känns det rätt riskfyllt att skriva för mycket vad man tror...

Med detta inlägg är jag mest ute efter vad ni andra tror kring hur många ulvar det kan vara kvar?

Niyama: Vad var det Myrten skrev efter deadlinen om Mammas1 som får dig att tro att hon siat henne?

Detta inlägg: http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=15912313&postcount=110

Hon skriver ju att hon fått för sig att Mammas var ond nånstans runt DL, och hade skrivit ut en del funderingar kring henne även tidigare.

Ang. fördelningen var vi väl 11 från början? Två vanliga ulvar och en ensam hade känts ganska lite då (vi brukar väl ha tre vanliga på 10-11 deltagare?), särskilt då den ensamma inte kände till ulvarna och ulvarna inte kände till denne + att en blodgivare är med.

Fast vad spelar det för roll vad Myrten skrev om mig efter DL? Hon fick ju ingen sia då eftersom jag dog, alltså går det knappast att utläsa något om det nu var så att hon siade mig(1)?

Aha. Ja, i så fall kan hon ju lika bra ha siat Mammas.

3 ulvar i lyan då och en ensamvarg. Men då lär ju ensamvargen ha fått en god roll och så är det två ursprungliga ulvar kvar i lyan. Det kändes ju mycket bättre, verkligen :p

Fast vad spelar det för roll vad Myrten skrev om mig efter DL? Hon fick ju ingen sia då eftersom jag dog, alltså går det knappast att utläsa något om det nu var så att hon siade mig(1)?

Nej, jag vet att hon inte fick någon sia utav dig, men det spelar roll för mig att veta vad/hur Niyama tänker kring saken.

Nej men det jag menar att efter DL kan ju Myrten inte ha skrivit något som tyder på vem hon siat om hon siat mig, eftersom hon blev utan sia om hon siade mig. Så vad menar du att Niyama skulle kunna gräva fram efter DL som tydde på att Myrten siat mig?

Nej men det jag menar att efter DL kan ju Myrten inte ha skrivit något som tyder på vem hon siat om hon siat mig, eftersom hon blev utan sia om hon siade mig. Så vad menar du att Niyama skulle kunna gräva fram efter DL som tydde på att Myrten siat mig?

Jag har väl inte tänkt helt och hållet. Men Niyama skrev såhär:

Visst kan hon sa siat vem som helst, även mig. Men det är hur hon skrev om Mammas1 innan DL och precis efter som gör att jag tror att hon siade henne.

Med andra ord hänvisar Niyama att hon reagerat på något Myrten skrev efter deadline. Är det då konstigt att jag undrar vad detta är hon reagerat på?

Så vad menar du att Niyama skulle kunna gräva fram efter DL som tydde på att Myrten siat mig?

Du gör mig jätteförvirrad av någon anledning, så jag inte håller reda på vad jag tänker riktigt (min huvudvärk hjälper säkert till också för den delen) och inte riktigt kan utveckla/förklara vad jag menar heller.

Men jag ville i alla fall veta varför Niyama trodde att Myrten skulle kunna ha valt att lägga en sia på dig, även om hon nu inte fick sian när du dog. Med det inlägg Niyama citerade av Myrten så är jag inne på hennes linje att det är troligt att Myrten kan ha velat sia Mammas1, då hon uttrycker sig som så att hon trodde Mammas1 var ond.

Vänta lite, varför skulle jag och Pegasus samarbeta?

Jag rekommenderar dig att läsa Niyamas teorier kring det, eftersom det var hon som skrev om ert samarbete. Jag tycker endast iakttagelsen är intressant, har inte reflekterat så mycket över den ännu mer än att det är en intressant teori.

Det intressanta var ju inte vad hon då fick veta om dig, eftersom du dött. Det intressanta är ju huruvida hon siat Pegasus eller ej, och då är det intressant vad hon skriver om dig efter DL eftersom jag tycker att det kan tyda på att hon siat dig.

Pegasus har varit skum (bland annat Myrten har ju redan tagit upp det så jag behöver inte upprepa), men det är han ju alltid så det säger egentligen inget om hans roll. Som sagt gör det mig nojig att SoffiProppi ser det som troligt att Myrten siat Pegasus utan att ens överväga andra alternativ. Det känns lite ulvigt, som att hon tar chansen att rikta misstankar åt Pegasus när siaren röstat på denne, fast han mycket väl kan vara god?

Jag ser det som mest troligt att Myrten siat Pegasus, och om hon då fått fram att Pegasus varit en god roll, varför skulle hon då lagt sin röst på denna? Detta är självklart ett stort OM, vilken är anledningen till att jag är redo att ändra min röst ifall något annat sticker ut.

Myrten pratar ju dessutom om att de passiva spelarna (där jag räknades in :o) kändes ulviga, men har samtidigt inte riktat några misstankar mot just mig = ytterligare en hint mot Pegasus?

Siaren har ju en otroligt viktig och avgörande roll, det är klart att hon inte vill sticka ut och riskera att bli trollmat, vilket kan vara anledningen till de tvetydliga teorierna som både säger bu och bä.

Nu ska jag kika mer på Mammas och Sasse.

Mammas2 - Satte spiken i kistan för Myrten igår. Man skulle kunna tänka att Pegasus då är Mammas ulvkollega som hon räddar. Jag vet inte om Mammas skulle spela så, spontant tänker jag nej men samtidigt är hon ju orädd för att göra sånt. Alternativt stod det mellan goda och en ond Mammas röstade på den hon hade "misstänkt" mest (fast röstinlägget var ju väldigt tunt). Eller så är Mammas god och röstade på den hon misstänkte mest. Jag vet inte vad som är troligast. Det är ju lätt hänt som god att råka rösta ut andra goda, så jag ska inte hänga upp mig för mycket på det.

Funderar på att hon röstat på Myrten både som Mammas1 och Mammas2. Är det för att hon tillhör samma sida som tidigare och verkligen misstänkt Myrten mest eller är det för att visa att hon tillhör samma sida, alltså fortsätter på samma spår?

I övrigt verkar hon lite snurrig i den här leken (eller också är det jag som är trög, men då är Sasse det också verkar det som). Tror dock inte det säger något om hennes roll.

Jag har en dålig känsla när det gäller Mammas, men det har jag när det gäller alla just nu. Hittar inget direkt misstänkt men problemet är ju att det skulle jag troligtvis inte göra hur ond hon än är. Lite samma sak med Pegasus fast tvärtom: hittar mycket misstänkt men det skulle jag göra även om han är god.

Jag ser det som mest troligt att Myrten siat Pegasus, och om hon då fått fram att Pegasus varit en god roll, varför skulle hon då lagt sin röst på denna? Detta är självklart ett stort OM, vilken är anledningen till att jag är redo att ändra min röst ifall något annat sticker ut.

Givetvis tror jag inte att Myrten siat Pegasus som god och sen röstat på honom :D

SoffiProppi skrev:
Myrten pratar ju dessutom om att de passiva spelarna (där jag räknades in :o) kändes ulviga, men har samtidigt inte riktat några misstankar mot just mig = ytterligare en hint mot Pegasus?

Kan du länka till inlägget/inläggen?

Sasse - jag har fått för mig att Sasse och Mammas inte är troll tillsammans med tanke på hur de skriver till varandra, men det kan ju vara just därför som de skriver så. Sasse la första rösten på Myrten igår, skulle två ulvar verkligen vilja vara de enda två som röstade på henne? Inte omöjligt men jag tror mer på att bara en av dem eller ingen är troll.

Har tagit upp saker om Sasse tidigare som jag reagerat lite på, se #113
Sen tar hon upp diskussionen om hur många troll det är. Inget misstänkt egentligen men det är något som skaver lite.

Försöker fundera på samband om det nu är två troll kvar. Och egentligen känns alla möjliga men det jag tror minst på är Sasse - Mammas. I övrigt känns det alldeles för öppet just nu.

Givetvis tror jag inte att Myrten siat Pegasus som god och sen röstat på honom :D

Hahaha, kanske, om man vill skygga sin siarroll mot trollen :D;) Vågat spelat i sådanafall! :p

*KL*

Däremot kan jag ibland känna en stark... drift (nu blir det FL-varning igen) att rösta på passiva spelare just för att jag tycker att det är tråkigt när flera av spelarna inte deltar i spelet. Jag erkänner: när sådant händer känner jag alltid att man egentligen borde rösta ut dem så att vi som är aktiva kan spela längre istället. Detta rimmar naturligtvis illa med vad jag brukar tjata om - att som god är uppdraget att hitta de onda. Men jag känner så som sagt var.

Kanske lite vagt, det håller jag med om, men som en försiktigt siare?

Antar att det är detta inlägg SoffiProppi tänker på:
Niyama - tycker att resonemangen är bra, vilket inte säger något om Niyamas roll. Funderar lite röstmotiveringen som jag tycker haltar rejält. Visst sägs det att smygande kan vara ett sätt att hålla sig undan vilket kan indikera ond roll, men så smygande att man bara skriver ett enda inlägg och glömmer att rösta? Jag tvivlar på att det har med rollen att göra, det måste vara något annat.

För att sammanfatta dravlet: det som förvånar mig med Niyamas röst är hennes motivering. Samtidigt är hon tvungen att rösta, har uppenbart väldigt bråttom och säger inte att hon misstänker någon av de aktiva mer eller mindre, så där kan jag förstå den.

Men varför det skulle vara en hint mot just Pegasus vet jag inte, kan lika gärna ha varit FreeLou, som ju var den som Niyama röstade på. Jag själv uppfattade dock den kommentaren som allmän.

Men vad är det som gör att du tror att det är just Pegasus som siats? Nej, Myrten lär inte ha röstat på Pegasus om hon siat honom som god, men vad är det som säger att hon siat honom alls? Varför tror du inte alls att hon kan ha siat Lillelorden, Mammas eller någon annan? Myrten kan ju faktiskt ha siat en god och sedan gissat att Pegasus är ulv. Hon måste ju rösta oavsett vem hon siat liksom.

Angående det hon skrev om passiva spelare så tolkade jag kommentaren mer som allmän än att den handlade om den här leken just, men om den nu handlade om den här leken kan den lika bra ha hintat till dig eller FreeLou?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar