Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

KL

Jag fattar inte att folk tar så seriöst på detta inlägg? Jag tycker att det är tydligt att det inte är ett bokstavligt "jag VISSTE det", utan snarare "Haha, in your FACE sucker!!" typ. :p

Fast, du känner väl Lillelorden? Ni har ju snackat en del i OT-tråden på U/ÄU. För oss andra som inte är eller har varit aktiva i den tråden kan det tänkas vara svårt att läsa av vad Lillelorden egentligen menade.

Känner mig ganska blank efter gårdagen. Jag såg inget konstigt med Killa och fick för mig att Mammas kunde vara ond någonstans runt DL. Bra koll, eller hur?

Ska läsa igenom nu och se om jag eventuellt fattar något.

Tyvärr måste jag rösta tidigt idag. Skall iväg och fixa min rygg som har sagt upp sig och sedan tänkte jag dra till Täby och gå på löp. Kommer i så fall hem efter DL.

Sasse: Första och andra stycket här triggar min magkänsla lite. Typ göra sig liten och oskuldsfull för att vi ska fokusera på andra.

Fuck, jag är as-sen.

Kommer att bli en kass röst för mig idag. Vet att det var något jag reagerade på förut idag men hittar det inte nu och har glömt bort det. Jag kommer att gå på magkäsnla även idag, det är något som känns "off" med Myrten, hon verkar lite glidande sas. Därför: Mammas röstar på Myrten

Jaha, det var detta du reagerade på när du lade din röst igår också menar du? :p

Ja, du svarar nog fel citat. :p Jag fick för mig att du tyckte att det varit mindre troligt om jag och Killa, om vi båda var onda, skulle ha OTat och "gaddat ihop" oss under OTandet mot Lården, och jag hävdar att jag inte tar hänsyn till vem jag är ond tillsammans med när jag OTar som ond.

Oj rörigt, men förstår du hur jag menar nu? :)

Röststatistik
Niyama röstar på FreeLou
Pegasus röstar på Lillelorden
Myrten röstar på Pegasus
SoffiPropp röstar på Pegasus
Sasse röstar på Myrten
Mammas röstar på Myrten

Ja, du svarar nog fel citat. :p Jag fick för mig att du tyckte att det varit mindre troligt om jag och Killa, om vi båda var onda, skulle ha OTat och "gaddat ihop" oss under OTandet mot Lården, och jag hävdar att jag inte tar hänsyn till vem jag är ond tillsammans med när jag OTar som ond.

Oj rörigt, men förstår du hur jag menar nu? :)

Nej, jag är helt bortkollrad :p

Va? Nej, det är det nya jag hittat som återigen triggar min magkänsla? :p Hur skulle jag ha kunnat rösta på henne igår med en motivering för något hon ännu inte skrivit? :p Men det är ytterligare något som gör att jag tycker att hon beter sig lite konstigt, glidande och sådär, jag vet inte, med en "under-radarn-vilja" sas.

Men WTF, jag vet inte hur mycket jag ska kunna förklara. :p Du skrev:

Nu vet vi ju att Killaloe var ond och Mammas god. Min fundering (om Killaloe var den som skickade in NattPmet alternativt var med och delade åsikt) är om Mammas delvis käkades för att det sågs som rätt otroligt att hon skulle bli misstänkt som ond pga det skulle kännas långsökt om både Mammas och Killaloe så tidigt i leken skriker troll (även om det handlade om OT-inlägg). Det skulle ju onekligen vara rätt iögonfallande, eller åtminstone märkligt i mina ögon om båda visats vara onda men kört ett sådant samarbete tidigt i leken (trots att det var OT det handlade om). Som troll, i en sådan här liten lek dessutom, försöker man kanske att hålla sig lite skilda?

Jag svarade med detta:
Tillägg: Och nu var (och är fortfarande visserligen, men det kan ju inte ni vara säkra på) jag ju visserligen god, men jag har svårt att se att jag skulle ta hänsyn till att det är en kollega jag OTar med. Det skulle vara mer iögonfallande om jag OTar med Lården men inte Killa, om jag vore ond tillsammans med Killa?

Dvs när jag är ond så tar jag inte hänsyn till vilka som är mina kollegor och inte när jag OTar i leken.

Hänger du med nu då? :D

Uppdatering

I tråden ”Bäst före men sämst efter” postar Myrten ett inlägg och undrar om man kan äta 3 veckor gamla ägg. Ett flertal användare kommer genast till undsättning och säger ”ja visst kan man det”. Glad i hågen läser inte Myrten vidare utan lagar genast till en bondomelett av sina glömda ägg och får tillbringa resten av natten på toaletten – matförgiftad. Myrten loggar aldrig mer in på Bukefalos….

Myrten var Siare

Natt-DL kl 21.35

Va? Nej, det är det nya jag hittat som återigen triggar min magkänsla? :p Hur skulle jag ha kunnat rösta på henne igår med en motivering för något hon ännu inte skrivit? :p Men det är ytterligare något som gör att jag tycker att hon beter sig lite konstigt, glidande och sådär, jag vet inte, med en "under-radarn-vilja" sas.

Nej men du skrev ju att du skulle återkomma, och sedan kommer du tillbaka med Myrtens citat som triggade din magkänsla. Jag förstod också att du inte kunde ha gått på ett dagens citat av Myrten för gårdagens röst, det var mer grejen att du skrev att du skulle återkomma med vad som fick dig att rösta på Myrten igår, och så kommer du sedan tillbaka med ett "Sasse: Detta reagerar jag på .... " Typ eehh? Jaha? Varför skriver du till mig vad du reagerar på idag? :p

Aha, nej men det skulle jag ju inte ha kunnat göra ändå, jag trodde att du ville veta var jag stod idag efter att hon get mig mer att gå på. Fel ute var jag ju helt klart i vilket fall...

Frågan är ju nu om Myrten siade Pegasus som ond eller om hon enbart misstänkte honom? Behöver läsa lite vad hon egentligen skrivit om honom känner jag.

Information från LL

Förövrigt, vad händer i den här leken egentligen? Det är ju knappt någon som är aktiv, jag antar att Koppen kommer kickas, vad händer med FreeLou som visat sig i tråden men inte röstat (än så länge)? Och räknas SoffiProppis röst om hon inte hinner in med en teori innan deadline?

Som svar på din fråga ang om rösten räknas:

REGLER
- Röster skall fetstilas och motiveras.

Sedan vet jag inte riktigt vad som händer med leken :(
Tycker det är tråkigt, men antar att det är semestern som ställer till det för folk. har PM:at gamla deltagare tidigare, men det är ingen som har haft möjlighet att hoppa in heller...

Vill ni som är kvar leka vidare?

Jag läser Myrtens inlägg men vet inte om jag ska tro att hon siat Pega eller inte. Hon var ju inne vid DL, men skrev inte om Pega alls. Hade hon hittat det Killa skrev om Pega då hade hon ju kunnat sia honom därför, men hon skriver ju också att rösten på mig hade kunnat vara en alibiröst, och om hon siade mig fick hon ju ingen sia, jag dog ju... Och isf kan vi ju läsa hennes inlägg till leda utan att hitta något alls...

Jag har lite dålig koll: Hur många försvinner och hur många blir vi kvar?

Går det att "starta om" leken, kan fler vara med från början om vi gör så? Eller var det bara SP som inte var med från början?

Äh, du var snabbare. Skickar in mina tankar på saken också åtminstone.

Jag ser inte riktigt att Myrten ska ha misstänkt Pegasus innan deadline igår, såvida inte hon reagerade på hans inlägg klockan 21.32 och hann skicka in ett PM till Paddan inom dessa 3 minuter. Å andra sidan verkar inte Myrten ha reagerat på Pegasus förrän det att han röstade på Lillelorden. Detta leder till att jag tror att hon haft enbart misstanke om honom. Eller så har hon kanske haft en "lucky guess" i sitt PM och träffat rätt och sedan varit väldigt diskret för att inte outa sin roll på något sätt. Men nja, jag vet inte.

Däremot, en sak jag kom på nu, så reagerade hon förvisso på att onda Killaloe hade kommenterat Pegasus under gårdagen. Så helt uteslutet är det ändå inte att Myrten misstänkte Pegasus av den anledningen och siade honom.

Går det att "starta om" leken, kan fler vara med från början om vi gör så? Eller var det bara SP som inte var med från början?

2st försvinner/blir kickade utöver de som käkas/lynchas idag.
Det betyder att det blir 5 kvar om jag har räknat rätt.

För mig är det helt ok att starta om leken senare igen.

FreeLou har ju missat båda röstdagarna, Koppen har inte varit aktiv alls. SoffiPropp röstade, men motiverade inte, men hon har ju ändå visat sig lite aktiv i alla fall. Så två åker väl?

Edit: Jag skriver tydligen långsamt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Min man är död