Sv: Ulvlek - Bukeleken
Jag kunde visst inte hålla mig ifrån datorn... Har skrivit medan jag läst leken, därav det lite konstiga upplägget.
För det första, jag vet inte riktigt om man kan utläsa något av OT:andet i början. Mig veterligen är Mammas, Lillelorden och Killaloe aktiva i OT-tråden på U/ÄU och de har väl blivit rätt sammansvetsade. Vilket betyder att de mycket väl kan ha skojat till det med varandra av den anledningen.
En annan anledning är ju den att onda Killaloe har skojat med Lillelorden och hållit med Mammas i ett OT-inlägg, för att förvilla (?) Hur troligt detta är låter jag vara osagt, men som jag sa vid något tillfälle tidigare i leken så tycker jag det är rätt vanligt att onda tenderar att vara rätt aktiva i början av leken med kanske främst OT. Dock har jag knappast analyserat om detta gäller för att de varit just onda som de OT:at mycket/mer än vanligt, eller om det beror på hurdana de är som spelare/personer eller så... Så det här stycket jag just skrivit leder mig inte någonstans egentligen. MEN om det nu skulle ha varit så att Killaloe OT:ade just för att hon var ond så kanske det också är så att hon höll med Mammas ...
Jag kan inget annat än att haka på Mammas linje här
... för att på någon nivå få Mammas att inte vara så/bli så misstänksam mot Killaloe.
Men det känns samtidigt så långsökt, samtidigt har väl konstigare saker hänt.
Lillelorden reagerade på att Mammas och Killaloe "ropat troll" tidigt.
Mammas & Killaloe
Hoppsan så snabba ni två var att i kör ropa troll!
Detta gör mig aningen misstänksam. Medges ska att hela diskussionen började på ett väldigt skämtsamt sätt men denna snabba allians som uppstod känns inte helt 100 trots det.
Är ni båda i trollmaskopi tro?
Om en av er är troll och försöker få in misstankarna på mig för att avleda så känns det ju onekligen klumpigt av den andre att haka på så snabbt.
Å andra sidan om ni båda är troll skulle detta "lekfulla" sätt vara ett utmärkt sätt att lite under radarn, utanför spelets verkliga ramar, få mig ur vägen tidigt i leken.
Å tredje sidan känns det som ett rätt klumpigt och orutinerat drag så tidigt i leken, men trollen har ju snubblat över sina egna lurviga fötter tidigare...
Nu vet vi ju att Killaloe var ond och Mammas god. Min fundering (om Killaloe var den som skickade in NattPmet alternativt var med och delade åsikt) är om Mammas delvis käkades för att det sågs som rätt otroligt att hon skulle bli misstänkt som ond pga det skulle kännas långsökt om både Mammas och Killaloe så tidigt i leken skriker troll (även om det handlade om OT-inlägg). Det skulle ju onekligen vara rätt iögonfallande, eller åtminstone märkligt i mina ögon om båda visats vara onda men kört ett sådant samarbete tidigt i leken (trots att det var OT det handlade om). Som troll, i en sådan här liten lek dessutom, försöker man kanske att hålla sig lite skilda?
Förövrigt så vet jag inte riktig vad jag ska tro om
Killaloes kommentar om Pegasus. Överlag känns det som att Killaloe har spridit lite lösa misstankar om typ alla ? Som exempel...
... så kommenterade Myrten, enligt mig på skämtsamt vis, att det var underligt när inte Lården reagerade över att Mammas tillskrev henne en massa uttryck. Detta tog Killaloe vidare (utan skämtsamma smileys som mao får mig att tänka att hon var seriös i sina funderingar) som att det skulle vara något underligt med Lården och Mammas (?)
I sina OT-inlägg om troll och deras känslighet mot värme/solljus så sprider hon lösa misstankar om mig, på OT-vis, och sedan mot Mammas.
Vidare finns det mer att läsa om Troll här:
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Där fastnade jag på raderna som säger
"Inläggen som trollen skriver är vanligtvis provokativa, märkliga, irrelevanta och oseriösa. Trollens beteende och metoder kan till exempel vara att låtsas ha extrema åsikter av olika slag, att använda sig av tydligt ologiska argument och/eller otrevliga diskussionstekniker, såsom härskartekniker. "
vilket jag ser Mammas historieomskrivning lite som. Där förfalskar hon Lordens ord, i syfte att provocera.
Med andra ord tycker jag det är svårt att säga huruvida Killaloe försökte ge lite alibi genom att misstänka den eventuelle kollegan Pegasus eller om hon försökte misstänktliggöra en god.
Angående
Lillelorden igen då. Jag har som sagt rätt svårt att tro att Killaloe offrade sig, däremot behöver inte Lillelorden vara god på något sätt. Hon kan ha röstat på KIllaloe av en annan anledning. Hon röstade rätt tidigt dessutom så då visste hon inte att hennes röst skulle bli en utslagsröst. Sedan som någon sa är väl Lillelorden rätt ny i ulvlekarna? Varför rösta ut en ulvkollega så tidigt i leken när det egentligen inte behövdes? Killaloe var ju inte speciellt misstänkt. Riskabelt kan jag tycka dessutom i en sådan här liten lek.
Så med andra ord vet jag inte alls var Lillelorden står. Det enda jag tror mig vara säker på är att Killaloe inte offrade sig själv. Men jag vet ju inte säkert, tycker bara det är ett skumt drag. Men visst gnager en oro i mig ändå. Killaloe och Lillelorden var rätt pratig av sig. De skrev rätt mycket till varande på sida 3 i leken. En avledningsmanöver kanske? Jag vet inte. Friskriver som sagt inte Lillelorden, hon är fortfarande misstänkt. Det enda jag säger med ovanstående är egentligen att jag har svårt att tro att Killaloe offrade sig själv, men såklart att Lillelorden, som ond, kan ha röstat på henne av en annan anledning.
Myrten och
Mammas kommer sedan in i leken (med seriösa inlägg) och kommenterar kring Lordens röst på KIllaloe. Jag har svårt att säga något alls om deras funderingar, då jag håller med båda två. Myrten funderar kring varför Lorden lägger en andraröst på Killaloe med enbart OT som grund för sin röst. Men som Mammas sa då, om Lorden misstänkte Killaloe endast och ingen annan och dessutom var tvungen att rösta - då röstar man väl på den man tror på.
Lillelorden har sedan inte skrivit i leken förrän hon kommenterar efter deadline att hon visste att Killaloe var ond. Hur sjutton kunde hon nu kunde veta det... Jag har lite svårt att tro att man kan veta något sådant efter så kort tid (första dagen), långt innan deadline (3 timmar). Vissa deltagare verkar dock ha ett rätt bra sjätte sinne så det kan ha varit detta som Lorden hade, eller så visste hon att Killaloe var ond...
Angående
Myrten då. En sak jag finner lite intressant är att hon misstänker Lillelorden rätt mycket (?) för att ha gett Killaloe en andraröst baserad på OT. Hon skrev dock ett teoriinlägg om alla deltagarna en liten stund efter att Lillelorden hade röstat, där man kan konstatera att hon inte misstänkte en enda spelare (förutom Lillelorden då pga ovanstående). Jag finner det bara intressant hur Myrten tycker att Lillelorden borde ha röstat på någon annan (istället för att lägga en andraröst på någon som KANSKE skulle ha varit god, för att man knappast kan vara säker på sin sak om man röstar enligt OT som grund) när inte ens Myrten tycker det har funnits något att reagera på. Hur hade Myrten egentligen röstat om Lillelorden inte hade lagt en andraröst? Då hade Myrten inte misstänkt någon alls. Då kan hon kanske tänka sig hur svårt det kan ha varit för Lorden, vid det tillfället hon röstade, att inget skumt egentligen hänt och ändå vara tvungen att rösta på någon. Lorden tog väl den hon misstänkte mest, även om hon var tvungen att basera rösten på OT.
Detta utifrån teorin att Lorden kan vara god då. Om hon skulle vara ond kan hon ha röstat på Killaloe av en annan anledning.
Mammas1 röst var rätt svag och ger mycket att önska. Jag hoppas att
Mammas2 kan komma in och utveckla vad det var som fick henne att rösta på Myrten här. I övrigt så har Mammas2 inte varit aktiv så det är omöjligt att säga något om hennes roll.
Pegasus har heller knappt varit aktiv. Men jag antar att jag hade rätt att han missade deadline för att han inte hade parkerat? Det enda jag egentligen reagerat på är att han snabbt hakar på Myrtens teori om att jag eller Lillelorden kan vara onda, som att båda skulle vara onda och ha fått klartecken av Killaloe. Detta är dock inget som säger så mycket enligt mig. Han är ju som han är och är rätt svår att fnula ut rollen på eftersom han kommer med, i min mening, konstiga tankar oavsett roll. Alltså jag tycker som sagt det är absurt att Killaloe offrat sig själv, men ännu absurdare är det att två onda skulle ha röstat på Killaloe? Dessutom, hur många onda kan det finnas i leken? Ensamtrollet och den/de övriga har väl knappast kontakt? Vilket betyder att om det skulle vara tre onda i den här leken så är det två i lyan, varav bara en hade kunnat offra Killaloe. Det känns för mycket med fyra onda? Eller?
Edit: Såg hans röst på Lillelorden nu. Tycker det är lite märkligt att han "tar efter" Myrtens "teori" om Lillelorden. Detta är då andra gången han verkar ta efter något som Myrten skriver. Jag vet fortfarande inte vad det säger om honom dock. Han är som sagt svårt att läsa av...
Niyama då. Har inte skrivit något alls som fått mig att reagera faktiskt. Vilket iofs tillhör vanligheterna, tyvärr. Det enda jag egentligen reagerar över är att hon röstar på FreeLou, med en i min mening svagare teori än den hon hade mot mig. Annars vet jag inte riktigt. Jag hoppas väl på att hon kan komma in senare och förklara vad det var som gjorde att FreeLoue fick hennes röst, som sagt tycker jag att den teorin är svagare än den hon hade mot mig, och det är därför jag undrar.