Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Måste som sagt rösta nu. I mitt inlägg ovan var det mest Pegasus och Sasse som jag reagerade på.

Sasse kan mycket väl ha käkat Mammas. Frågan är om hon verkligen skulle välja ett tillfälle som detta, då flera spelare inte hittat leken och ytterligare någon varit inaktiv. Jag tror på att Sasse vill ha en aktiv lek, däremot inser jag att det egentligen inte är något som säger att hon för den skull inte skulle kunna tugga i sig Mammas - just för att det i detta läge känns så osannolikt. Men nu skall jag välja och då faller valet på Pegasus:

[...] Pegasus - utan att säga att det är omöjligt så tror jag som sagt inte på teorin att Killa skulle givit tummen upp för att bli utröstad. Pegasus kommentar kan ses som ett försiktigt sätt att rikta misstankar mot Sasse och Lården. Detta tillsammans med Killas diskussion om Pegasus spelsätt gör mig fundersam. Killa borde väl veta att Pegasus ibland försvinner p g a att han inte hinner parkera? Är funderingarna runt honom ett sätt att visa att hon har misstankar mot honom, d v s att de inte är kollegor? Eller ett sätt att sprida misstankar bland de goda?

Jag menar att Killas funderingar runt Pegasus (som först togs fram av Mammas2 tror jag) tillsammans med Pegasus teori om att Killa skulle godkänt att bli utröstad (av Sasse och/eller Lården) gör honom misstänkt. Dessutom känns hans röst på Lården väldigt lätt. Jag skämtade ju visserligen om det hela, men jag tycker att det är tydligt att det var ett skämt ("haha" och smiley). Men Pega röstar efter det utan att över huvud taget väga in att Lården lade den avgörande rösten på Killa.

Myrten röstar på Pegasus63

Jag kunde visst inte hålla mig ifrån datorn... Har skrivit medan jag läst leken, därav det lite konstiga upplägget.

För det första, jag vet inte riktigt om man kan utläsa något av OT:andet i början. Mig veterligen är Mammas, Lillelorden och Killaloe aktiva i OT-tråden på U/ÄU och de har väl blivit rätt sammansvetsade. Vilket betyder att de mycket väl kan ha skojat till det med varandra av den anledningen.

En annan anledning är ju den att onda Killaloe har skojat med Lillelorden och hållit med Mammas i ett OT-inlägg, för att förvilla (?) Hur troligt detta är låter jag vara osagt, men som jag sa vid något tillfälle tidigare i leken så tycker jag det är rätt vanligt att onda tenderar att vara rätt aktiva i början av leken med kanske främst OT. Dock har jag knappast analyserat om detta gäller för att de varit just onda som de OT:at mycket/mer än vanligt, eller om det beror på hurdana de är som spelare/personer eller så... Så det här stycket jag just skrivit leder mig inte någonstans egentligen. MEN om det nu skulle ha varit så att Killaloe OT:ade just för att hon var ond så kanske det också är så att hon höll med Mammas ...

Jag kan inget annat än att haka på Mammas linje här ;)

... för att på någon nivå få Mammas att inte vara så/bli så misstänksam mot Killaloe.

Men det känns samtidigt så långsökt, samtidigt har väl konstigare saker hänt.

Lillelorden reagerade på att Mammas och Killaloe "ropat troll" tidigt.

Mammas & Killaloe

Hoppsan så snabba ni två var att i kör ropa troll!

Detta gör mig aningen misstänksam. Medges ska att hela diskussionen började på ett väldigt skämtsamt sätt men denna snabba allians som uppstod känns inte helt 100 trots det.

Är ni båda i trollmaskopi tro?

Om en av er är troll och försöker få in misstankarna på mig för att avleda så känns det ju onekligen klumpigt av den andre att haka på så snabbt.

Å andra sidan om ni båda är troll skulle detta "lekfulla" sätt vara ett utmärkt sätt att lite under radarn, utanför spelets verkliga ramar, få mig ur vägen tidigt i leken.

Å tredje sidan känns det som ett rätt klumpigt och orutinerat drag så tidigt i leken, men trollen har ju snubblat över sina egna lurviga fötter tidigare...

Nu vet vi ju att Killaloe var ond och Mammas god. Min fundering (om Killaloe var den som skickade in NattPmet alternativt var med och delade åsikt) är om Mammas delvis käkades för att det sågs som rätt otroligt att hon skulle bli misstänkt som ond pga det skulle kännas långsökt om både Mammas och Killaloe så tidigt i leken skriker troll (även om det handlade om OT-inlägg). Det skulle ju onekligen vara rätt iögonfallande, eller åtminstone märkligt i mina ögon om båda visats vara onda men kört ett sådant samarbete tidigt i leken (trots att det var OT det handlade om). Som troll, i en sådan här liten lek dessutom, försöker man kanske att hålla sig lite skilda?

Förövrigt så vet jag inte riktig vad jag ska tro om Killaloes kommentar om Pegasus. Överlag känns det som att Killaloe har spridit lite lösa misstankar om typ alla ? Som exempel...

... så kommenterade Myrten, enligt mig på skämtsamt vis, att det var underligt när inte Lården reagerade över att Mammas tillskrev henne en massa uttryck. Detta tog Killaloe vidare (utan skämtsamma smileys som mao får mig att tänka att hon var seriös i sina funderingar) som att det skulle vara något underligt med Lården och Mammas (?)

I sina OT-inlägg om troll och deras känslighet mot värme/solljus så sprider hon lösa misstankar om mig, på OT-vis, och sedan mot Mammas.

Vidare finns det mer att läsa om Troll här:http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Där fastnade jag på raderna som säger

"Inläggen som trollen skriver är vanligtvis provokativa, märkliga, irrelevanta och oseriösa. Trollens beteende och metoder kan till exempel vara att låtsas ha extrema åsikter av olika slag, att använda sig av tydligt ologiska argument och/eller otrevliga diskussionstekniker, såsom härskartekniker. "

vilket jag ser Mammas historieomskrivning lite som. Där förfalskar hon Lordens ord, i syfte att provocera.

Med andra ord tycker jag det är svårt att säga huruvida Killaloe försökte ge lite alibi genom att misstänka den eventuelle kollegan Pegasus eller om hon försökte misstänktliggöra en god.

Angående Lillelorden igen då. Jag har som sagt rätt svårt att tro att Killaloe offrade sig, däremot behöver inte Lillelorden vara god på något sätt. Hon kan ha röstat på KIllaloe av en annan anledning. Hon röstade rätt tidigt dessutom så då visste hon inte att hennes röst skulle bli en utslagsröst. Sedan som någon sa är väl Lillelorden rätt ny i ulvlekarna? Varför rösta ut en ulvkollega så tidigt i leken när det egentligen inte behövdes? Killaloe var ju inte speciellt misstänkt. Riskabelt kan jag tycka dessutom i en sådan här liten lek.

Så med andra ord vet jag inte alls var Lillelorden står. Det enda jag tror mig vara säker på är att Killaloe inte offrade sig själv. Men jag vet ju inte säkert, tycker bara det är ett skumt drag. Men visst gnager en oro i mig ändå. Killaloe och Lillelorden var rätt pratig av sig. De skrev rätt mycket till varande på sida 3 i leken. En avledningsmanöver kanske? Jag vet inte. Friskriver som sagt inte Lillelorden, hon är fortfarande misstänkt. Det enda jag säger med ovanstående är egentligen att jag har svårt att tro att Killaloe offrade sig själv, men såklart att Lillelorden, som ond, kan ha röstat på henne av en annan anledning.

Myrten och Mammas kommer sedan in i leken (med seriösa inlägg) och kommenterar kring Lordens röst på KIllaloe. Jag har svårt att säga något alls om deras funderingar, då jag håller med båda två. Myrten funderar kring varför Lorden lägger en andraröst på Killaloe med enbart OT som grund för sin röst. Men som Mammas sa då, om Lorden misstänkte Killaloe endast och ingen annan och dessutom var tvungen att rösta - då röstar man väl på den man tror på.

Lillelorden har sedan inte skrivit i leken förrän hon kommenterar efter deadline att hon visste att Killaloe var ond. Hur sjutton kunde hon nu kunde veta det... Jag har lite svårt att tro att man kan veta något sådant efter så kort tid (första dagen), långt innan deadline (3 timmar). Vissa deltagare verkar dock ha ett rätt bra sjätte sinne så det kan ha varit detta som Lorden hade, eller så visste hon att Killaloe var ond...

Angående Myrten då. En sak jag finner lite intressant är att hon misstänker Lillelorden rätt mycket (?) för att ha gett Killaloe en andraröst baserad på OT. Hon skrev dock ett teoriinlägg om alla deltagarna en liten stund efter att Lillelorden hade röstat, där man kan konstatera att hon inte misstänkte en enda spelare (förutom Lillelorden då pga ovanstående). Jag finner det bara intressant hur Myrten tycker att Lillelorden borde ha röstat på någon annan (istället för att lägga en andraröst på någon som KANSKE skulle ha varit god, för att man knappast kan vara säker på sin sak om man röstar enligt OT som grund) när inte ens Myrten tycker det har funnits något att reagera på. Hur hade Myrten egentligen röstat om Lillelorden inte hade lagt en andraröst? Då hade Myrten inte misstänkt någon alls. Då kan hon kanske tänka sig hur svårt det kan ha varit för Lorden, vid det tillfället hon röstade, att inget skumt egentligen hänt och ändå vara tvungen att rösta på någon. Lorden tog väl den hon misstänkte mest, även om hon var tvungen att basera rösten på OT.

Detta utifrån teorin att Lorden kan vara god då. Om hon skulle vara ond kan hon ha röstat på Killaloe av en annan anledning.

Mammas1 röst var rätt svag och ger mycket att önska. Jag hoppas att Mammas2 kan komma in och utveckla vad det var som fick henne att rösta på Myrten här. I övrigt så har Mammas2 inte varit aktiv så det är omöjligt att säga något om hennes roll.

Pegasus har heller knappt varit aktiv. Men jag antar att jag hade rätt att han missade deadline för att han inte hade parkerat? Det enda jag egentligen reagerat på är att han snabbt hakar på Myrtens teori om att jag eller Lillelorden kan vara onda, som att båda skulle vara onda och ha fått klartecken av Killaloe. Detta är dock inget som säger så mycket enligt mig. Han är ju som han är och är rätt svår att fnula ut rollen på eftersom han kommer med, i min mening, konstiga tankar oavsett roll. Alltså jag tycker som sagt det är absurt att Killaloe offrat sig själv, men ännu absurdare är det att två onda skulle ha röstat på Killaloe? Dessutom, hur många onda kan det finnas i leken? Ensamtrollet och den/de övriga har väl knappast kontakt? Vilket betyder att om det skulle vara tre onda i den här leken så är det två i lyan, varav bara en hade kunnat offra Killaloe. Det känns för mycket med fyra onda? Eller?

Edit: Såg hans röst på Lillelorden nu. Tycker det är lite märkligt att han "tar efter" Myrtens "teori" om Lillelorden. Detta är då andra gången han verkar ta efter något som Myrten skriver. Jag vet fortfarande inte vad det säger om honom dock. Han är som sagt svårt att läsa av...

Niyama då. Har inte skrivit något alls som fått mig att reagera faktiskt. Vilket iofs tillhör vanligheterna, tyvärr. Det enda jag egentligen reagerar över är att hon röstar på FreeLou, med en i min mening svagare teori än den hon hade mot mig. Annars vet jag inte riktigt. Jag hoppas väl på att hon kan komma in senare och förklara vad det var som gjorde att FreeLoue fick hennes röst, som sagt tycker jag att den teorin är svagare än den hon hade mot mig, och det är därför jag undrar.

Jag menar att Killas funderingar runt Pegasus (som först togs fram av Mammas2 tror jag) tillsammans med Pegasus teori om att Killa skulle godkänt att bli utröstad (av Sasse och/eller Lården) gör honom misstänkt. Dessutom känns hans röst på Lården väldigt lätt. Jag skämtade ju visserligen om det hela, men jag tycker att det är tydligt att det var ett skämt ("haha" och smiley). Men Pega röstar efter det utan att över huvud taget väga in att Lården lade den avgörande rösten på Killa.

Fast detta är väl iofs inte så konstigt om du följer Pegasus tankegång att både jag och Lillelorden har fått klartecken av Killaloe att rösta ut henne. Om man följer Pegasus tankegång helt ut så kanske Pegasus misstanke tippade över på Lillelorden pga hennes kommentar om att hon visste att Killaloe var ond.

Men, jag vet ju inte riktigt. Tycker som sagt Pegasus är svårt att räkna ut eftersom hans tankar inte alltid följer "normen" :p

Såg att mina teorier om FreeLou inte kom med, trist eftersom jag aldrig sparar mina dokument. Men lägger in teorierna lite senare ikväll.

kl

Waaaaaaaaah, jag har suttit isolerad på en segelbåt ett par dygn och råkade av en händelse se denna tråden!

Ska läsa ikapp mig nu ch återkommer ikväll! :D

Har nu hunnit skumma igenom tråden, och det var minsann en salig blandning med teorier... Skönt att se att Killaloe rök direkt! :devil:

Slutar på jobbet nu, så kastar in min röst då jag inte är säker på att jag hunnit hem innan klockan 21.

Teori må saknas för tillfället, men kommer att dyka upp så fort jag nått min hemort!

Soffiproppi röstar på Pegasus63

Niyama då. Har inte skrivit något alls som fått mig att reagera faktiskt. Vilket iofs tillhör vanligheterna, tyvärr. Det enda jag egentligen reagerar över är att hon röstar på FreeLou, med en i min mening svagare teori än den hon hade mot mig. Annars vet jag inte riktigt. Jag hoppas väl på att hon kan komma in senare och förklara vad det var som gjorde att FreeLoue fick hennes röst, som sagt tycker jag att den teorin är svagare än den hon hade mot mig, och det är därför jag undrar.

Har fått tag på en dator här med mycket knackigt mobilt bredband, gör ett försök.

Alltså jag tycker egentligen inte FreeLou är så himla misstänkt heller (eller ja lika misstänkt som alla andra). Man måste ju rösta på någon, och troll kan ju lika gärna finnas bland de mindre aktiva. Bland de aktiva tyckte jag inte att någon var så misstänkt att jag ville rösta på den (nu kanske läget är annorlunda, jag hinner inte lusläsa tråden nu), och det är lite trist att rösta på folk bara för att de faktiskt skriver.

Jo, jag känner mig osäker på var jag har dig. Men, att du röstade på Killa först kan ju tala för att du är god. Det känns inte riktigt bra att lägga en röst på dig då. Jag minns inte hur mycket du är för alibiröstande, men Killa hade ju inte "gjort bort sig" på något sätt. I en så liten lek känns det liksom lite onödigt att börja med att rösta på en kollega, när det inte är "nödvändigt" (även om jag inte utesluter att det är just vad du gjorde).

Roligt förresten att du reagerar över att jag inte röstar på dig, annars brukar det vara tvärtom :D

Here comes another wall of text :D :angel:

Kanske jag ska tassa in och göra mitt första avtryck eftersom det uppmärksammats att jag varit tyst och hållt mig bakgrunden. Jag passar på att analysera slagfältet något. Men visst luktar det troll här inne?

Reagerar som någon annan på att FreeLou har hållit sig i bakgrunden. Jag vet inte huruvida mycket hon var inloggad på buke igår efter 15-tiden när hon skrev ovanstående citat, men hon har varit inloggad idag åtminstone men inte skrivit i tråden. Så vad gör hon egentligen? Igår sa hon att hon skulle analysera slagfältet, och detta kan ju tolkas som att hon ska komma in igen och delge sina teorier. Det kan ju också tänkas, om hon är ond, att hon inte vill delge sina teorier direkt utan vill hålla sig i bakgrunden. Samtidigt är hon lite väl i bakgrunden nu kan jag tycka.

Jag vet inte riktigt var jag har henne. Är hon i bakgrunden för att hon har en ond roll och vill undvika att synas för mycket (eller alls), eller har något hänt i hennes (?) privata liv som gör att hon inte kunnat vara inne här? Men samtidigt har hon uppenbart haft tid att vara inne på buke, å andra sidan, kanske från mobilen på jobbet och inte haft tid att skriva, eller vad som. Svårt att säga något om henne (?). Hoppas på mer aktivitet!

Röststatistik
Niyama röstar på FreeLou
Pegasus röstar på Lillelorden
Myrten röstar på Pegasus
SoffiPropp röstar på Pegasus

För att kommentera rösterna hittills... Niyamas röst är svår att säga något om, då hon verkar ha haft väldigt bråttom när hon skrev det inlägget och hennes teori är därför, i mina ögon, rätt svag. Jag tycker som sagt att hennes teori mot mig var starkare än den hon hade mot FreeLou, även om hon varit inne och kommenterat detta nu och jag förstår hennes tanke. Med andra ord - jag har svårt att se vad Niyama skulle ha för roll av den rösten hon lade. Hon har heller inte varit jätteaktiv och det hon skrivit har jag inte reagerat på.

Pegasus röstar på Lillelorden. Denna röst är lite sådär, men jag är väldigt tveksam till vad det säger om Pegasus och vad för roll han har faktiskt. Han tänker ju som han gör och det är inte alltid så lätt att följa hans tankar. OM det är så att han valde mellan mig och Lillelorden (för att han var inne på att Killaloe gett oss klartecken att rösta ut henne, och att hans misstanke sedan tippade över på Lorden pga hur hon uttryckte sig efter att Killaloe visats vara ond, så förstår jag ÄNDÅ lite halvt hur han tänker med sin röst. Sedan håller jag inte med. För om det är den teorin han går efter så betyder det att det skulle vara fyra onda - 3 i lyan och en utanför. Det känns som för många för mig, men visst, man vet aldrig ... Jag tycker åtminstone att det är osannolikt med så många onda och då faller ju Pegasus teori litegrann. Visst, Killaloe hade ju fortfarande kunnat ge Lillelorden klartecken, men ... ja, jag vet inte. Jag får inte riktigt grepp om hur Pegasus har tänkt och önskar att han kommer in igen och utvecklar.

Jag har i alla fall väldigt svårt att se vad han skulle ha för roll utifrån detta. Han kan ha precis vad som helst för roll.. Jag kanske tänker fel med att inte misstänka honom speciellt (Myrten och SoffiPropp gör ju uppenbart det menar jag), men jag är inte beredd på att lägga någon röst där. Å andra sidan lurar han mig rätt ofta, genom det spelsättet och underliga tankesättet han har som gör det svårt att veta var man har honom.

Myrten röstar på Pegasus, och jag förstår hennes röst på sätt och vis, samtidigt inte eftersom jag inte kan säga att jag misstänker Pegasus direkt. Pga ovan då att Pegasus röstade på Lorden. Nu misstänkte Myrten honom även för Killaloes kommentar och ja, den kommentaren kan betyda lite vad som. Jag har dock lite svårt att se att Pegasus skulle vara ond pga detta, då Killaloe även spred lösa misstankar om mig, Mammas och Lillelorden. Men visst, hon kommenterade Pegasus på ett annat sätt, det gjorde hon.

SoffiProppis röst är svår att säga något om, hon har inte varit inne tidigare och har inte teoriat alls. Ännu.

Så vem misstänker jag då mest? I just denna stund, Myrten faktiskt. FreeLou kommer någonstans därefter, främst av anledningen att hon har varit inne på buke men inte alls skrivit i tråden. Sedan Lillelorden för att jag undrar över hennes vänskapliga diskussion med Killaloe på sida 3, t.ex. Var det en avledningsmanöver eller var det för att de är vänner privat också? Och Pegasus på ett litet hörn också, för att han är som han är och ibland (rätt ofta faktiskt) tänker han helt galet.

Så mina misstankar om Myrten då. Jag vet inte, jag kan nog inte riktigt sätta fingret på vad det är jag reagerar över på något viss. Likt Mammas1 dag1. Men jag har ändå lite teorier mot henne åtminstone.

En tanke är således att hennes reaktion på Lillelordens röst på Killaloe igår. Att Lillelorden röstade enligt OT, en andraröst också. Det var ju rätt uppenbart att det inte fanns så mycket att gå på vid denna tidpunkt (3 timmar innan deadline förövrigt) och detta kan även konstateras i Myrtens teoriinlägg en stund efter Lillelordens röst, där Myrten inte misstänker någon... förutom Lillelorden. Jag bara undrar hur Myrten tänkte där? Hur hade hon själv röstat i Lillelordens ställe och vid den tidpunkten Lillelorden röstade, när ingen annan än Killaloe hade skrivit något uppseendeväckande? Det är liksom hela den här grejen med att Myrten inte verkar kunna tänka hur svårt det kan ha varit (baserat på teorin att Lillelorden är god) för Lillelorden att rösta vid detta tillfälle. Som sagt hade inte Myrten själv några andra misstänkta i hennes teoriinlägg, det hade varit skillnad om hon haft det! Om Myrten själv inte kan ha hittat något misstänkt, hur kan hon kräva av Lillelorden att denna skulle ha gjort det? Vilket var det indirekt Myrten gjorde, kräva Lillelorden att lägga en annan röst än den andraröst baserad på OT på Killaloe, genom att misstänka Lården för dennes röst.

Var något annat jag reagerade på också, men har lite tidsbrist just nu. Kommer om möjligt in lite senare och kompletterar mer det också.

Känns rätt svamligt med teorierna mot Myrten, men hoppas någon hänger med på hur jag menar :p

Sasse röstar på Myrten

Kl

Måste säga att jag känner mig väldigt konfunderad inför kvällen. Igår kände jag mig så bombsäker och idag har jag egentligen ingen magkänsla alls...

Har dessutom lite brådis (dålig planering). Får återkomma!

Sasse skrev:
Killaloe skrev:
Jag kan inget annat än att haka på Mammas linje här ;)
... för att på någon nivå få Mammas att inte vara så/bli så misstänksam mot Killaloe.

Hmm, tror du verkligen på den? Dels att jag skulle bli mindre misstänksam mot någon för att denna håller med mig i skämtteorier innan leken dragit igång, för att jag skulle bli mindre misstänksam mot någon för att den höll med mig öht, för att Killa skulle tro att jag skulle bli mindre misstänksam mot henne?

Visserligen skriver du att de är långsökt, men kom igen, är det inte lite väääl långsökt?

Tillägg: Och nu var (och är fortfarande visserligen, men det kan ju inte ni vara säkra på) jag ju visserligen god, men jag har svårt att se att jag skulle ta hänsyn till att det är en kollega jag OTar med. Det skulle vara mer iögonfallande om jag OTar med Lården men inte Killa, om jag vore ond tillsammans med Killa?

Senast ändrad:

Hmm, tror du verkligen på den? Dels att jag skulle bli mindre misstänksam mot någon för att denna håller med mig i skämtteorier innan leken dragit igång, för att jag skulle bli mindre misstänksam mot någon för att den höll med mig öht, för att Killa skulle tro att jag skulle bli mindre misstänksam mot henne?

Visserligen skriver du att de är långsökt, men kom igen, är det inte lite väääl långsökt?

Jag skriver ju att det var långsökt! Nej, jag tror inte att du skulle bli mindre misstänksam, men Killaloe kanske hade kunnat tro det? Det vet ju inte jag.

Tillägg:

Hela det här stycket...

En annan anledning är ju den att onda Killaloe har skojat med Lillelorden och hållit med Mammas i ett OT-inlägg, för att förvilla (?) Hur troligt detta är låter jag vara osagt, men som jag sa vid något tillfälle tidigare i leken så tycker jag det är rätt vanligt att onda tenderar att vara rätt aktiva i början av leken med kanske främst OT. Dock har jag knappast analyserat om detta gäller för att de varit just onda som de OT:at mycket/mer än vanligt, eller om det beror på hurdana de är som spelare/personer eller så... Så det här stycket jag just skrivit leder mig inte någonstans egentligen. MEN om det nu skulle ha varit så att Killaloe OT:ade just för att hon var ond så kanske det också är så att hon höll med Mammas ...

... är ju ett enda stort "Kan det vara såhär? Nej, det kan det nog inte. Men kanske? Fast rätt långsökt. Men kanske!"

Tillägg2:

Tillägg: Och nu var (och är fortfarande visserligen, men det kan ju inte ni vara säkra på) jag ju visserligen god, men jag har svårt att se att jag skulle ta hänsyn till att det är en kollega jag OTar med. Det skulle vara mer iögonfallande om jag OTar med Lården men inte Killa, om jag vore ond tillsammans med Killa?

Eh va?
En helt annan sak jag funderar över med ditt inlägg ovan, du brukar väl rätt ofta skriva att du är god när du faktiskt är ond. Är dock inte säker men ska fnula på det.

Senast ändrad:

Alltså, jag vet inte vad det är i teorin kring Myrten du vill att jag ska utveckla? Jag tycke inte att det gick att utläsa något ur OTandet, inte mycket annat hade hänt. Jag tyckte att det var något som inte stämde kring Myrten, något fick mig att bli paranoid när jag läste hennes inlägg. Därför röstade jag på det som var det mesta jag hade, även om det var rätt svagt. Jag har bara skummat leken under dagen och endast läst sista sidan två gånger (läser kronologiskt bakifrån, måste testa något nytt ;)), ska gå vidare bakåt nu, så får vi se vad jag tycker om Myrten nu när det finns mer att gå på.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker här, om du och Killa skulle vara kollegor? Varför svarar du något jag skriver med detta?

Alltså, jag vet inte vad det är i teorin kring Myrten du vill att jag ska utveckla? Jag tycke inte att det gick att utläsa något ur OTandet, inte mycket annat hade hänt. Jag tyckte att det var något som inte stämde kring Myrten, något fick mig att bli paranoid när jag läste hennes inlägg. Därför röstade jag på det som var det mesta jag hade, även om det var rätt svagt. Jag har bara skummat leken under dagen och endast läst sista sidan två gånger (läser kronologiskt bakifrån, måste testa något nytt ;)), ska gå vidare bakåt nu, så får vi se vad jag tycker om Myrten nu när det finns mer att gå på.

Jag tänkte kanske att du hade kommit på vad det nu var som fick dig att reagera på Myrten och fylla i med teori nu vid det här laget.

Förövrigt, vad händer i den här leken egentligen? Det är ju knappt någon som är aktiv, jag antar att Koppen kommer kickas, vad händer med FreeLou som visat sig i tråden men inte röstat (än så länge)? Och räknas SoffiProppis röst om hon inte hinner in med en teori innan deadline?

Nu är det ju en hel kvart kvar, men ändå.

Men min kommentar var ju att det var så långsökt att det liksom knappt förtjänas att ens kallas långsökt utan snarare svammel.

Det var det här stycket mitt tillägg handlade om:

Nu vet vi ju att Killaloe var ond och Mammas god. Min fundering (om Killaloe var den som skickade in NattPmet alternativt var med och delade åsikt) är om Mammas delvis käkades för att det sågs som rätt otroligt att hon skulle bli misstänkt som ond pga det skulle kännas långsökt om både Mammas och Killaloe så tidigt i leken skriker troll (även om det handlade om OT-inlägg). Det skulle ju onekligen vara rätt iögonfallande, eller åtminstone märkligt i mina ögon om båda visats vara onda men kört ett sådant samarbete tidigt i leken (trots att det var OT det handlade om). Som troll, i en sådan här liten lek dessutom, försöker man kanske att hålla sig lite skilda?

Och ja, jag förstår att du blir misstänksam av min parentes, grejen var att jag skrev det utan att skriva något om min nuvarande roll först, då kändes det som att någon skulle komma och "Ojoj, här skriver Mammas att hon var god, det måste betyda att hon inte är det. :grin:", så jag kände att jag var tvungen att lägga in en notis om det. :p Såhär i efterhand hade det nog varit bättre att omformulera. :p

När jag pekade på vilket stycke jag svarade, hänger du mer med på mitt svar då? :)

Aha, du tänkte så. Sorry, missförstod. Ska läsa om förra sidan och återkomma. Vet inte om jag hinner innan DL dock.

Jag visste det! Hurra!

Är lite för trött nu för att orka gå igenom och analysera så värst mycket, men jag återkommer imorgon.

KL

Jag fattar inte att folk tar så seriöst på detta inlägg? Jag tycker att det är tydligt att det inte är ett bokstavligt "jag VISSTE det", utan snarare "Haha, in your FACE sucker!!" typ. :p

Men min kommentar var ju att det var så långsökt att det liksom knappt förtjänas att ens kallas långsökt utan snarare svammel.

Okej. Varför skulle det vara mer iögonfallande att en ond du OT:ade med Lården?

Svarar jag fel citat nu kanske? :p

Den teorin om varför du käkades var dock också långsökt från mig, men det var en tanke på hur ulvarna kanske tänkte. Men de kan mycket väl ha tänkt på något annat sätt, eller bara tagit någon random. Svårt att veta.

Och ja, jag förstår att du blir misstänksam av min parentes, grejen var att jag skrev det utan att skriva något om min nuvarande roll först, då kändes det som att någon skulle komma och "Ojoj, här skriver Mammas att hon var god, det måste betyda att hon inte är det. :grin:", så jag kände att jag var tvungen att lägga in en notis om det. :p Såhär i efterhand hade det nog varit bättre att omformulera. :p

Haha! Det hade nog varit bättre att omformulera ja :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30