Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Information från LL

TLV har inte varit inloggad på länge så jag ersätter denne redan nu: Mammas övertar TLVs roll.

SoffiProppi och Koppen varnas för inaktivitet

Slut från LL

Fast vadå, om man skriver upp sig för lek vill man väl leka och gör sitt bästa? Jag har väldigt svårt att tänka mig att Killa skulle ha "gett klartecken" knappt innan leken hunnit börja. Hon skrev dessutom upp sig i leken sent. Hade det varit så att hon skrivit upp sig långt tidigare så okej, om få leken startat och hon kommit på att hon visst inte kunde - då kan jag tänka mig det scenariot du/ni målar upp. Men inte på detta sätt som nu förhåller sig. Ni får ju tro vad ni vill dock... Jag vet i alla fall vad jag har för roll, och jag har dessutom svårt att tänka mig att Lården är ond pga detta. Jag tror helt enkelt inte på att Killa offrat sig. Sedan kan det såklart vara så att Lården är ond ändå men röstade på Killa av en annan anledning. Men i alla fall, jag tror mer på att Killa lade en alibiröst på Mammas.

Skriver ftån mobilen. Kommer välan in senare igen.

EDIT: Såg uppdateringen. Vem käkar Mammas första natten? Hon brukar ju spsras flr att hon ofts är aktiv och kommer med mycket intressant. Jag har lite svårt att tro att andra väldigt aktiva, t.ex. Myrten skulle käka Mammas. Men förvisso, who knows. Annars går mina tankar till de mindre aktiva. Frågan är om det skulle ha varit någon som varit aktiv idag i leken, eller någon som missade att rösta med åtminstone hann in med nattpmet.

Aja. Orkar inte teoria från mobilen riktigt. Later!

Edit2: Vsd roligt att Mammas övertar TLVs roll. Comeback troll! Om det var någon erfaren som ville bli av med Mammas sp lär denne svära nu :D

Sasse: Edit2: Vsd roligt att Mammas övertar TLVs roll. Comeback troll! Om det var någon erfaren som ville bli av med Mammas sp lär denne svära nu

Precis min tanke med:D

Finner alltid något intressant i diskusjonerna du och Mammas och Myrten för, även om jag gör mina tolkningar åt tallskogen fel som ni har påpekat ett flertal gånger:banghead:

Dags att kolla farmville innan läggdags, så är jag tbx kring 16 tiden imorgon om inget kommer emellan.

Ni har säkert rätt allihopa angående Pegasus och hans spel, jag blir bara lite orolig eftersom jag vet att hans spelsätt inte gör mig klok någonsin :)

Hej och hej! :D

Rent spontant reagerar jag lite på killas kommentar kring pegasus, är den för att vi ska tänka kring honom. Frågan är ju dock om det är lite alibi eller bara försök till misstanke av god.

//mammas - lite bättre än Jesus, återuppstår pronto! ;)

Det lämnar jag att kommentera till de som vet hur troll luktar. Själv är jag helt ovetande om detta.

Välkommen!

För övrigt blev jag osäker om jag gjorde fel på de och dem ovan. Eftersom det är mot mina principer att använda dom i skriftspråk så hoppas jag på det bästa. Är det fel kommer Mammas och Niyama att rösta på mig direkt.

:rofl: Det är så vitt jag vet korrekt, så jag kommer inte rösta på dig pga det i alla fall :D

*kl*

Jag är verkligen jättetrött men ska försöka läsa igenom tråden och komma med något i alla fall.

Röstningen är svårt att säga så mycket om eftersom så många missade. Sasse röstade först, på Killa. Jag skulle inte direkt bli förvånad om det var en alibiröst, men det känns lite onödigt/klantigt? Lillelorden la andra rösten, på Killa. Lillelorden är väl ganska ny på det här med ulvlekar har jag för mig. Känns lite djärvt då att lägga andrarösten på en kollega utan att denne "gjort bort sig" (har inte läst precis hela än, men än så länge har jag inte hittat något sånt)? Jag tror inte att båda är troll. Eventuellt en av dem.

Sen röstar Myrten på Lillelorden. Ser inget konstigt med rösten.

Sen röstar Mammas1 (god) och Killa (ond). Vi vet nu att Killa röstade på goda Mammas så det är väl inte så mycket att kommentera.

Käkandet av Mammas var lite otippat, jag tänkte först att det bör vara en ganska ny spelare som valt att käka henne (för att gamlingarna inte brukar det). Men sen när jag läste Sasses kommentar om det tänkte jag "tja, kanske Sasse själv?". Alltså tänker jag att det kan vara precis vem/vilka som helst.

Så långt jag kommer: alla är lika misstänkta :D

Rent spontant reagerar jag lite på killas kommentar kring pegasus, är den för att vi ska tänka kring honom. Frågan är ju dock om det är lite alibi eller bara försök till misstanke av god.

Jag funderade också på den. Ska läsa igenom Killas inlägg imorgon igen, kommer inte fatta mer nu i alla fall.

Ja, det var snabbt jobbat du :D

Känner mig ganska blank efter gårdagen. Jag såg inget konstigt med Killa och fick för mig att Mammas kunde vara ond någonstans runt DL. Bra koll, eller hur?

Ska läsa igenom nu och se om jag eventuellt fattar något.

Tyvärr måste jag rösta tidigt idag. Skall iväg och fixa min rygg som har sagt upp sig och sedan tänkte jag dra till Täby och gå på löp. Kommer i så fall hem efter DL.

[...] EDIT: Såg uppdateringen. Vem käkar Mammas första natten? Hon brukar ju spsras flr att hon ofts är aktiv och kommer med mycket intressant. Jag har lite svårt att tro att andra väldigt aktiva, t.ex. Myrten skulle käka Mammas. Men förvisso, who knows. Annars går mina tankar till de mindre aktiva. Frågan är om det skulle ha varit någon som varit aktiv idag i leken, eller någon som missade att rösta med åtminstone hann in med nattpmet.

Aja. Orkar inte teoria från mobilen riktigt. Later!

Edit2: Vsd roligt att Mammas övertar TLVs roll. Comeback troll! Om det var någon erfaren som ville bli av med Mammas sp lär denne svära nu :D

Min spontana tanke när Mammas käkades var samma. Fast sedan kom samma tvivel som Niyama lyfter fram. Just för att de gamla inte brukar käka Mammas första natten, så kan det vara en erfaren ulv som tyckte att hen hittade på något bra. Om det var någon erfaren som ville bli av med Mammas så vet vi inte om hen svär - de kan ju hamnat i samma lag;).

Jag är skeptisk till Pegasus teori om att Killa skall ha "offrat" sig, men helt otroligt är det inte. Den leder i alla fall inte till någon automatisk godförklaring av de som röstade på Killa.

Det jag verkligen inte förstår är varför Killa röstade apart på Mammas1 (god) istället för att rösta antingen på Lården eller mig med hopp om att få fram en lottning. Killa kunde ju dessutom lätt sy ihop teorier om oss båda genom sin diskussion i början med Lården och att hon sedan var på mig och frågade varför jag funderade över hur Mammas1 tänkte typ (vilket jag iofs idag tycker är en än märkligare fråga - det är väl en av de saker leken går ut på, att försöka lista ut hur med/motspelarna reagerar?).

Hm. Kan man tänka sig ett samband mellan detta och Pegasus egen kommentar om att Killa kan ha gett klartecken (till Sasse och Lården) att bli utröstad? Eller är det (för) långsökt? Måste fundera.

För övrigt om diskussionen om vem som käkade Mammas1: Killa var ju aktiv och röstade på Mammas. Hur är det, måste det funnits något annat troll inne också eller får trollspöken käka? Jag lär mig aldrig det.

*kl*

Jag ska visst till en liten sjö idag, ska åka om en kvart och har inte gjort matsäck än och ikväll blir det grillning = kan bli så att jag kommer hem efter DL och idag kommer jag troligtvis inte ens kunna komma in från mobilen pga dålig mottagning. Jag behöver alltså rösta NU :crazy:

Sasse och Lillelorden har fångat min uppmärksamhet att för att de röstade på Killa. Men jag tvivlar på att båda är onda. Om någon av dem är det lutar det liiiite mer åt Sasse just nu. Hennes kommentar om käkandet av Mammas och sen det Myrten påpekar: det är inte säkert trollet/trollen svär för att Mammas kom tilllbaka eftersom de kan ha hamnat i samma lag. Det får mig att undra om Sasse vet att Mammas2 inte är i lag med troll? Men att hon faktiskt la förstarösten på Killa gör att jag nog inte vill rösta på henne, även om det mycket väl kan vara försök till alibi så känns det som att hon lika gärna kan vara god (vilket iofs gäller alla...).

Jag måste ju rösta på någon och ingen som varit aktiv har varit tillräckligt skum för att få min röst. Tittade på de mindre aktiva och hittade:

Kanske jag ska tassa in och göra mitt första avtryck eftersom det uppmärksammats att jag varit tyst och hållt mig bakgrunden. Jag passar på att analysera slagfältet något. Men visst luktar det troll här inne?

Efter det har FreeLou inte dykt upp igen trots att hon varit aktiv på buke både igår och idag. Försöker undvika uppmärksamhet kanske?

Niyama röstar på FreeLou

(Jag hade tänkt skriva lite om Myrten och Pegasus också, men nu ser jag att jag ska åka om fem minuter (!) så det går inte. Om jag lever imorgon så lovar jag att vara mer aktiv då, ska vara hemma hela dagen.)

*KL*

Jag måste rösta före kl 15. Har precis gått igenom leken:

Koppen, Soffiproppi och FreeLou: inte hittat leken/inte skrivit något som går att ta på.

Mammas2 - ny roll. Inget utstickande hittills.

Lillelorden - inte så mycket mer efter igår. Ja, haha - man kan ju iofs säga att Lårdens kommentar att hon visste att Killa var troll är tveksam eftersom det i det läget endast var de andra trollen som visste vilka som var troll.:rofl: Nu tror jag dock att det här bara var en spontan då dessa två spelare har en rätt... munter jargong mellan sig.

Lårdens gårdagsröst känns ju betydligt bättre när Killa visade sig vara troll. Men eftersom jag är paranoid tycker jag inte den kan godförklara Lården. Eftersom Lården röstade tidigt och det blev så få som röstade visste man inte då att dessa tidiga röster skulle vara så utslagsgivande. Men en andraröst på en kollega är alltid ett risktagande om inte det är så att kollegan uppenbart har gjort bort sig/blivit avslöjad. Känns inte som om Lården får min röst idag i alla fall.

Niyama - tycker att resonemangen är bra, vilket inte säger något om Niyamas roll. Funderar lite röstmotiveringen som jag tycker haltar rejält. Visst sägs det att smygande kan vara ett sätt att hålla sig undan vilket kan indikera ond roll, men så smygande att man bara skriver ett enda inlägg och glömmer att rösta? Jag tvivlar på att det har med rollen att göra, det måste vara något annat.

Däremot kan jag ibland känna en stark... drift (nu blir det FL-varning igen) att rösta på passiva spelare just för att jag tycker att det är tråkigt när flera av spelarna inte deltar i spelet. Jag erkänner: när sådant händer känner jag alltid att man egentligen borde rösta ut dem så att vi som är aktiva kan spela längre istället. Detta rimmar naturligtvis illa med vad jag brukar tjata om - att som god är uppdraget att hitta de onda. Men jag känner så som sagt var.

För att sammanfatta dravlet: det som förvånar mig med Niyamas röst är hennes motivering. Samtidigt är hon tvungen att rösta, har uppenbart väldigt bråttom och säger inte att hon misstänker någon av de aktiva mer eller mindre, så där kan jag förstå den.

Sasse - förstarösten på Killa. Sasse hade haft gott om tid att ändra den (eftersom hon hann tillbaka), men om de skulle vara kollegor så skulle ett sådant handlande sannolikt bli fatalt längre fram. Ur en god-Sasse-synvinkel fanns det förmodligen fortfarande inte så mycket mer misstänkt.

Just käkandet av Mammas är något som jag dock funderar runt. Sasse skulle definitivt kunna göra en sådan sak. Eller så skulle hon inte göra det. Det är hon själv som tar upp det, vilket ju kan vara ett diskret undanstyrande från sig själv. Sedan är det kommentaren att om någon erfaren velat bli av med Mammas så... ingen god kan ju veta var Mammas2 hamnat. Eller så var det bara en spontankommentar från en god. Lite gnager Sasse hos mig, det skall erkännas.

Pegasus - utan att säga att det är omöjligt så tror jag som sagt inte på teorin att Killa skulle givit tummen upp för att bli utröstad. Pegasus kommentar kan ses som ett försiktigt sätt att rikta misstankar mot Sasse och Lården. Detta tillsammans med Killas diskussion om Pegasus spelsätt gör mig fundersam. Killa borde väl veta att Pegasus ibland försvinner p g a att han inte hinner parkera? Är funderingarna runt honom ett sätt att visa att hon har misstankar mot honom, d v s att de inte är kollegor? Eller ett sätt att sprida misstankar bland de goda?

Sasse
Just käkandet av Mammas är något som jag dock funderar runt. Sasse skulle definitivt kunna göra en sådan sak. Eller så skulle hon inte göra det. Det är hon själv som tar upp det, vilket ju kan vara ett diskret undanstyrande från sig själv. Sedan är det kommentaren att om någon erfaren velat bli av med Mammas så... ingen god kan ju veta var Mammas2 hamnat. Eller så var det bara en spontankommentar från en god. Lite gnager Sasse hos mig, det skall erkännas.

Alltså nog kan det tänkas att jag som ulv ibland väljer att käka väldigt aktiva spelare, men jag försöker att låta bli av samma anledning som du ibland känner för att rösta på passiva deltagare - nämligen för att jag vill ha en så händelserik lek som möjligt. Det har nog aldrig hänt (tidigare, får jag väl säga eftersom jag av kanske förklarliga skäl inte kan eller tänker uttala mig om mitt handlande i den här leken) att jag givit medhåll att käka en aktiv spelare första dagen. Annat är det om spelaren visar sig farlig, då kan denne käkas andra dagen eller senare.

Sedan angående min kommentar gällande att trollen svär över att Mammas kommit tillbaka, detta gäller såklart endast om Mammas hamnat på goda sidan igen.

Jag kommer nog (antagligen - om jag kan slita mig från datorn snart) inte vara så aktiv förrän framåt kvällen.

För övrigt om diskussionen om vem som käkade Mammas1: Killa var ju aktiv och röstade på Mammas. Hur är det, måste det funnits något annat troll inne också eller får trollspöken käka? Jag lär mig aldrig det.

Jag tycker det tillhör vanligheterna att man som ulv kan skicka nattpm om käk så länge man lever. Om Paddan kör på samma kan det alltså ha varit Killaloe som skickade PMet innan hon dog. Men Paddan kanske svarar om hon läser här.

Alltså nog kan det tänkas att jag som ulv ibland väljer att käka väldigt aktiva spelare, men jag försöker att låta bli av samma anledning som du ibland känner för att rösta på passiva deltagare - nämligen för att jag vill ha en så händelserik lek som möjligt. [...]

Jag tror faktiskt på dig här. Vilket inte betyder att jag utesluter att du har gjort det (käkat Mammas alltså):rofl:.

Ulvspelslogik på hög nivå, eller hur?

Jag tror faktiskt på dig här. Vilket inte betyder att jag utesluter att du har gjort det (käkat Mammas alltså):rofl:.

Ulvspelslogik på hög nivå, eller hur?

Haha! Men det är väl iofs positivt att du inte släpper mig så snabbt, då hade jag varit lite orolig över din hälsa :p

Fått lite tid över här, så passar på att visa mig samt rösta ifall jag inte hinner in fler gånger innan DL.

Har väl egentligen inget att gå på mot någon annat än Lordens kommentar tt hon visste att Killa var Troll.

Kan vara som Myrten skriver jargongen som dessa två brukar ha, men även en felsägelse från Lordens sida som avslöjar att även hon hör till inne bergets mörka grottor.

I övrigt tycker jag mig inte se något misstänkt hos någon förtillfället, men då har jag bara hunnit skumma genom leken en gång.

Så med detta utgångspunkt och för att inte risker missa ännu en röst:

Pegasus röstar på Lillalorden

pga något som kan vara en försägelse.

Rösten kan ändras om jag hinner läsa lite mer nogrant och hittar andra, mer suspekta saker att hänga upp mig på.

Lillelorden - inte så mycket mer efter igår. Ja, haha - man kan ju iofs säga att Lårdens kommentar att hon visste att Killa var troll är tveksam eftersom det i det läget endast var de andra trollen som visste vilka som var troll.:rofl: Nu tror jag dock att det här bara var en spontan då dessa två spelare har en rätt... munter jargong mellan sig. [...]

Du hängde med i att från min sida så var försägelse-teorin ett skämt? Det var därför jag skrev "haha" och hade en :rofl:

Detta inte för att försvara Lården, jag vet inte var hon står. Men när någon röstar efter en kommentar jag gjort känner jag att jag bör understryka att den inte var allvarligt menad från min sida.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar