Sv: Ulvlek - Bukeleken
*KL*
Jag måste rösta före kl 15. Har precis gått igenom leken:
Koppen,
Soffiproppi och
FreeLou: inte hittat leken/inte skrivit något som går att ta på.
Mammas2 - ny roll. Inget utstickande hittills.
Lillelorden - inte så mycket mer efter igår. Ja, haha - man kan ju iofs säga att Lårdens kommentar att hon visste att Killa var troll är tveksam eftersom det i det läget endast var de andra trollen som
visste vilka som var troll.
Nu tror jag dock att det här bara var en spontan då dessa två spelare har en rätt... munter jargong mellan sig.
Lårdens gårdagsröst känns ju betydligt bättre när Killa visade sig vara troll. Men eftersom jag är paranoid tycker jag inte den kan godförklara Lården. Eftersom Lården röstade tidigt och det blev så få som röstade visste man inte då att dessa tidiga röster skulle vara så utslagsgivande. Men en andraröst på en kollega är alltid ett risktagande om inte det är så att kollegan uppenbart har gjort bort sig/blivit avslöjad. Känns inte som om Lården får min röst idag i alla fall.
Niyama - tycker att resonemangen är bra, vilket inte säger något om Niyamas roll. Funderar lite röstmotiveringen som jag tycker haltar rejält. Visst sägs det att smygande kan vara ett sätt att hålla sig undan vilket kan indikera ond roll, men så smygande att man bara skriver ett enda inlägg och glömmer att rösta? Jag tvivlar på att det har med rollen att göra, det måste vara något annat.
Däremot kan jag ibland känna en stark...
drift (nu blir det FL-varning igen) att rösta på passiva spelare just för att jag tycker att det är tråkigt när flera av spelarna inte deltar i spelet. Jag erkänner: när sådant händer känner jag alltid att man egentligen borde rösta ut dem så att vi som är aktiva kan spela längre istället. Detta rimmar naturligtvis illa med vad jag brukar tjata om - att som god är uppdraget att hitta de onda. Men jag känner så som sagt var.
För att sammanfatta dravlet: det som förvånar mig med Niyamas röst är hennes motivering. Samtidigt är hon tvungen att rösta, har uppenbart väldigt bråttom och säger inte att hon misstänker någon av de aktiva mer eller mindre, så där kan jag förstå den.
Sasse - förstarösten på Killa. Sasse hade haft gott om tid att ändra den (eftersom hon hann tillbaka), men om de skulle vara kollegor så skulle ett sådant handlande sannolikt bli fatalt längre fram. Ur en god-Sasse-synvinkel fanns det förmodligen fortfarande inte så mycket mer misstänkt.
Just käkandet av Mammas är något som jag dock funderar runt. Sasse skulle definitivt kunna göra en sådan sak. Eller så skulle hon inte göra det. Det är hon själv som tar upp det, vilket ju kan vara ett diskret undanstyrande från sig själv. Sedan är det kommentaren att om någon erfaren velat bli av med Mammas så... ingen god kan ju veta var Mammas2 hamnat. Eller så var det bara en spontankommentar från en god. Lite gnager Sasse hos mig, det skall erkännas.
Pegasus - utan att säga att det är omöjligt så tror jag som sagt inte på teorin att Killa skulle givit tummen upp för att bli utröstad. Pegasus kommentar kan ses som ett försiktigt sätt att rikta misstankar mot Sasse och Lården. Detta tillsammans med Killas diskussion om Pegasus spelsätt gör mig fundersam. Killa borde väl veta att Pegasus ibland försvinner p g a att han inte hinner parkera? Är funderingarna runt honom ett sätt att visa att hon har misstankar mot honom, d v s att de inte är kollegor? Eller ett sätt att sprida misstankar bland de goda?