Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Tolkien, J.R.R. 1937. The Hobbit. Allen & Unwin. London.

Men nu vet jag inte riktigt om man kan lita på den källan. Jag menar, konstiga små figurer med stora fötter som bor i jordhålor, dvärgar, drakar och allt detta i en värld som helt tycks sakna kvinnor? Så vi kan nog inte vara säker på att Tolkien har rätt om trollen heller.

OT: Fanns inte Galadriel med i den boken? :p

Att Tolkien skulle vara en mindre trovärdig källa kan jag kanske gå med på, dock är min fakta hämtad från Wikipedia

OT: Varför skulle Tolkien vara mindre trolig källa än Wikipedia? :p

Vidare finns det mer att läsa om Troll här:http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Där fastnade jag på raderna som säger vilket jag ser Mammas historieomskrivning lite som. Där förfalskar hon Lordens ord, i syfte att provocera.

Hur ställer du dig till ditt medhåll till Mammas vid detta tillfälle?

Jag läser vidare i denna oändliga källa till vishet där det står .

Med hjälp av denna intressanta information som utgångspunkt gör jag följande iakttagelser.
Jag och Lården lyckas inte ignorera Mammas inlägg utan fortsätter att svara henne, vilket helt uppenbart inte är så bra om jag ser till infon ovan. Dick känns det ändå rimligt att vi fortsätter skämta kring Mammas då det var vi som "startade" det hela. Någon som däremot inte är en ursprungsdeltagare är Pegasus och som tramsar med i Mammas "teorier", vilket skulle kunna innebära att han matar ett troll, något som bestämt avråds i faktum ovan. Detta får mig att undra vad han har att vinna på det? Vet han inte bättre eller vill han mata ett troll för att därigenom få trollen att bli ännu mer aktiva?
Varför menar du att det skulle vara mer okej för dig och Lillården att svara Mammas? Är det inte lika dåligt oavsett att "mata trollen"?
För jag tänker att om man är ett troll, så borde man ju veta hur dessa ska bemötas och därigenom kan man välja att antingen mata ett annat troll (för att gynna sin sak på ett direkt sätt) eller förhålla sig mer korrekt till det hela och ge sken av att man inte vill veta av trollen för att på så sätt invagga resten i en falsk trygghet (vilket skulle gynna trollens sak på ett mer indirekt och kanske lite mindre uppenbart sätt).

Eftersom du själv matade ett troll så misstänktliggör du dig själv med citatet ovan, eller hur var det nu? Du skrev att det var mer okej att du och Lården "matade" trollet Mammas för att ni var de ursprungliga tramsarna, typ. Och därmed friskriver du dig själv och Lården från misstankar, för att... öh... det är okej att mata trollen om man gör det från början och sedan fortsätter! :idea:

Fast bara för att du teoriar om mig kan det ju inte innebära att jag inte får teoria om dig utan att det ses som hämnd? Framförallt när det verkar som att allt jag skriver är misstänkt enligt dig, men inte det som andra skriver (ex är det ju Myrten och inte jag som påstår att Tolkien skulle kunna vara en mindre trovärdig källa). Sen att du väljer att se det teoriandet jag gör som väldigt tunt är givetvis helt ok, men då är väl resten av teorierna som jag har minst lika tunna egentligen och därmed inte riktat mot dig personligen. Jag har heller inte lagt någon röst på dig utifrån mina funderingar så alltså förstår jag inte riktigt varför jag skulle vara så desperat och ute efter hämnd som du vill få mig till att vara..

Det blir ju otroligt märkligt om jag inte kan använda mig av det du skriver och teoria om det, bara för att du misstänker mig, framförallt när det inte har hänt så väldigt mycket mer hittills i leken.

Sen vet jag också att Wiki inte är sanningen eftersom vem som helst kan gå in r (jag är faktiskt inte helt korkad ;)) utan det är mest ett försök från min sida att vara "lustig" över vilken betydelse Wiki ofta får enligt tänker att allt som står där är sant. Jag ber om ursäkt ifall det inte framkommer tillräckligt tydligt :)

Och angående solen så brukar iaf jag ha fönster så att solljuset kommer in i min lägenhet, men du kanske bara drar upp temperaturen på dina element väldigt mycket? :D

Väldigt länge sedan jag läste The Hobbit, men jag är rätt säker på att Galadriel inte finns i originalet utan har lagts till i filmmanuset.

Jaha! Jag har inte sett filmen heller tror jag, men det kan tänkas att hon fanns med i trailern kanske. Nåja. Jag hoppas att detta blev mitt sista OT-inlägg och att Killa slutar upp med sina OT-teorier så jag inte behöver svara med mer OT :p

*hatar OT-teorier*

Förövrigt så håller jag med både dig och Mammas i Lårdens röst. Jag reagerade också på den, samtidigt kan jag förstå rösten om Lården inte hade en enda misstanke om någon annan eller faktiskt misstänker Killaloe för att vara ond helt enkelt. För mig kan väl dock aldrig en teori baserad på OT vara så stark så att man är "säker" (hur säker man nu kan vara första dagen). Samtidigt har det inte heller varit så mycket aktivitet förutom OT-dravlet. Så äh, jag förstår Lårdens röst på sätt och vis, men samtidigt inte.

Jag måste måla naglarna och har nu kommit till högerhanden - d v s kan inte skriva på ett tag. Så jag röstar nu men håller koll. Om något anmärkningsvärt dyker upp så ändrar jag väl.

Min hittills enda egentliga misstanke rör Lillelorden:

Hm, nu börjar jag fundera - på riktigt.

Sasse röstar först på Killa. Eftersom hon var tvungen att rösta var teorin naturligtvis svag, eller rättare sagt OT-baserad. Inte konstigt.

Lården är också tvungen att rösta och röstar också på Killa. Det är här jag funderar: jag uppfattar även Lårdens teori som OT-baserad. Förutsatt att man bara har OT, lägger man då en röst på en spelare som man inte vet något om och som redan har en röst med tanke på att det är så långt till DL? Det kan ju hända mycket mer och riktiga misstankar kan faktiskt dyka upp ännu.

Nu är jag ganska feg när det gäller röster i sådana lägen, själv så jag är kanske inte den ideala måttstocken, men skulle jag som god rösta tidigt och inte hade en susning om var folk står, så skulle jag nog sprida rösterna för att inte de övriga goda skulle hamna i en situation där något verkligt misstänkt dök upp och två röster var lagda baserade på OT = de onda kan vid behov få någon god utröstad utan att samla sina egna röster.

Ursäkta denna virriga förklaring, håller på att dö av hunger och tänker kanske helt uppåt väggarna.

När jag skummade inläggen reagerade jag på en sak till:

Det här inlägget gör mig snarare mer misstänksam mot dig. Och mammas.

Jag tror att ni i trollkojan börjar inse att er lilla plan eventuellt kommer bita er i rumpan; att du försöker svartmåla Mammas tror jag innebär att ni har pratat ihop er och tänker att om nu du blir utröstad ikväll så blir Mammas mindre misstänkt om du som medtroll talat illa om henne.
Och mammas tycker jag är ovanligt tyst såhär långt.

Och - är jag blind (obs att det är möjligt!), men inte står antalet troll skrivet någonstans? Även om det vanligaste är att det är ca 1/3 så känns det ändå ganska säkert uttryckt att det finns tre troll.

Myrten röstar på Lillelorden

(Och börjar nojja varför inte Mammas kommenterat trojkan:nailbiting:)

Jaha! Jag har inte sett filmen heller tror jag, men det kan tänkas att hon fanns med i trailern kanske. Nåja. Jag hoppas att detta blev mitt sista OT-inlägg och att Killa slutar upp med sina OT-teorier så jag inte behöver svara med mer OT :p
.

Jag ska försöka sluta, men du kan ju välja att inte svara på allt dravel också, för det är inte nödvändigt att bemöta allt skräp jag skriver ;)

Nu blir jag lite fundersam, varför nojjar du för vad Mammas kommenterar/inte kommenterar?

Det är andra gången hittills som du funderar över vad Mammas tänker utifrån vad du har skrivit (det första var angående användningen av dem) och jag undrar givetvis varför just Mammas? Jag kan förstå kommentaren ovan då den är riktad till mig och Mammas men varför utgå från att hon kommer komma efter dig på grund av ett eventuellt felaktigt användande av dem?

[...]När jag skummade inläggen reagerade jag på en sak till:

Och - är jag blind (obs att det är möjligt!), men inte står antalet troll skrivet någonstans? Även om det vanligaste är att det är ca 1/3 så känns det ändå ganska säkert uttryckt att det finns tre troll.

Myrten röstar på Lillelorden

MEN GUD JAG KAN JU INTE LÄSA! Nu ser jag att det står kojan!

Och nu måste jag måla om naglarna... men det där var inte huvudanledningen till rösten, så den står kvar.

Jag kanske är trög, men var står det att det är tre troll? Kan det inte lika gärna vara två, eller vad missar jag?

Fast bara för att du teoriar om mig kan det ju inte innebära att jag inte får teoria om dig utan att det ses som hämnd?

Givetvis får du teoria om mig, och nej det behöver inte betyda att du gör det för hämnd. Det var så jag uppfattade situationen dock, för att du enligt mig har en svag och haltande teori mot mig. Men jag kan absolut ha fel :)

Framförallt när det verkar som att allt jag skriver är misstänkt enligt dig, men inte det som andra skriver (ex är det ju Myrten och inte jag som påstår att Tolkien skulle kunna vara en mindre trovärdig källa). Sen att du väljer att se det teoriandet jag gör som väldigt tunt är givetvis helt ok, men då är väl resten av teorierna som jag har minst lika tunna egentligen och därmed inte riktat mot dig personligen. Jag har heller inte lagt någon röst på dig utifrån mina funderingar så alltså förstår jag inte riktigt varför jag skulle vara så desperat och ute efter hämnd som du vill få mig till att vara..

Har du tagit illa upp? I så fall ber jag om ursäkt! Vem som kom med påståendet om huruvida Tolkien var en trovärdig källa kan egentligen kvitta, det var en OT-fråga och ingen seriös sådan till dig. Ja, jag tycker att alla dina teorier är tunna, Lårdens teori mot dig är tunn och min teori mot dig var tunn. OT-teorier är helt enkelt tunna. Inget ont menat mot dig att jag kommenterar dina inlägg mest, du skriver mest iögonfallande saker helt enkelt.

Det blir ju otroligt märkligt om jag inte kan använda mig av det du skriver och teoria om det, bara för att du misstänker mig, framförallt när det inte har hänt så väldigt mycket mer hittills i leken.

Du får skriva vad du vill, men jag får väl likväl svara? :)

Nu blir jag lite fundersam, varför nojjar du för vad Mammas kommenterar/inte kommenterar?

Det är andra gången hittills som du funderar över vad Mammas tänker utifrån vad du har skrivit (det första var angående användningen av dem) och jag undrar givetvis varför just Mammas?

För att OM det hade stått trojkan (som det gjorde i min värld) så hade det förvånat mig väldigt mycket om Mammas, som brukar se sådant direkt, inte gjort det när hon varit aktiv i tråden.

Vilket är det andra fallet du syftar på?

Och nu har jag funderat vidare och någon som jag upplever som väldigt tillbakadragen jämfört med hur han brukar spela är Pegasus. Oftast tycker jag att han är väldigt bra på att komma med typ tusen anklagelser och halvdana teorier redan innan första DL men just i den här leken så upplever jag honom inte som särskilt aktiv och synlig. Eftersom jag nästan alltid brukar misstänka honom och hans spelsätt, men dessutom oftast ha fel blir jag lite orolig och osäker när han spelar på ett sätt jag inte riktigt känner igen..

Jag tror att du överskattar min allmänbildning. I min värld: Trojkan ~ Troja = Brad Pitt! :D ;)

Fast det är lite blandat tycker jag. Ibland är han tillbakadragen och syns knappt ett helt speldygn. Jag har hittills inte kunnat se något samband med roll utan fått för mig att det beror på hans jobb.

Ledsen, men jag förstår inte riktigt. Var skriver Lården att det är tre onda?

Sedan skriver du detta:

MEN GUD JAG KAN JU INTE LÄSA! Nu ser jag att det står kojan!

Och nu måste jag måla om naglarna... men det där var inte huvudanledningen till rösten, så den står kvar.

Och jag följer fortfarande inte med :o

EDIT: Vad betyder "trojka" egentligen?

Jag har absolut inte tagit illa upp och jag förstår givetvis att mina teorier inte är något vidare, jag tycker bara du förföljer mig ;) :)

Och angående hämnd-teorien från din sida så kan jag säga att det är fel, jag är inte ute efter hämnd utan det är väl som för dig gentemot mig, att du helt enkelt har skrivit lite mer som står it än många andra och därför får jag iaf fundera över vad du håller på med (oavsett om det är mig du röstar på eller inte) :)

Jag tror att du överskattar min allmänbildning. I min värld: Trojkan ~ Troja = Brad Pitt! :D ;)

WHAT? Men Mammas! Trojka är ju ett ryskt trespann. Tre hästar i bredd. Om jag inte har fel skall mitthästen trava och ytterhästarna som är kraftigt utåtställda galoppera. Undrar om inte mitthästen skall vara av avvikande färg också...

Ledsen, men jag förstår inte riktigt. Var skriver Lården att det är tre onda?

Sedan skriver du detta:

Och jag följer fortfarande inte med :o

EDIT: Vad betyder "trojka" egentligen?

Lorden skriver aldrig att det är tre troll. Jag läste trolltrojkan istället för trollkojan. Och tydligen överskattar jag spridningen av ordet "trojka". Förutom nedan nämnda ryska spann av hästar används det också som en benämning på tre personer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar