Sv: Ulvlek - Bukeleken
OT: Fanns inte Galadriel med i den boken?
OT: Varför skulle Tolkien vara mindre trolig källa än Wikipedia?
Hur ställer du dig till ditt medhåll till Mammas vid detta tillfälle?
Eftersom du själv matade ett troll så misstänktliggör du dig själv med citatet ovan, eller hur var det nu? Du skrev att det var mer okej att du och Lården "matade" trollet Mammas för att ni var de ursprungliga tramsarna, typ. Och därmed friskriver du dig själv och Lården från misstankar, för att... öh... det är okej att mata trollen om man gör det från början och sedan fortsätter!
Tolkien, J.R.R. 1937. The Hobbit. Allen & Unwin. London.
Men nu vet jag inte riktigt om man kan lita på den källan. Jag menar, konstiga små figurer med stora fötter som bor i jordhålor, dvärgar, drakar och allt detta i en värld som helt tycks sakna kvinnor? Så vi kan nog inte vara säker på att Tolkien har rätt om trollen heller.
OT: Fanns inte Galadriel med i den boken?
Att Tolkien skulle vara en mindre trovärdig källa kan jag kanske gå med på, dock är min fakta hämtad från Wikipedia
OT: Varför skulle Tolkien vara mindre trolig källa än Wikipedia?
Vidare finns det mer att läsa om Troll här:http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Där fastnade jag på raderna som säger vilket jag ser Mammas historieomskrivning lite som. Där förfalskar hon Lordens ord, i syfte att provocera.
Hur ställer du dig till ditt medhåll till Mammas vid detta tillfälle?
Varför menar du att det skulle vara mer okej för dig och Lillården att svara Mammas? Är det inte lika dåligt oavsett att "mata trollen"?Jag läser vidare i denna oändliga källa till vishet där det står .
Med hjälp av denna intressanta information som utgångspunkt gör jag följande iakttagelser.
Jag och Lården lyckas inte ignorera Mammas inlägg utan fortsätter att svara henne, vilket helt uppenbart inte är så bra om jag ser till infon ovan. Dick känns det ändå rimligt att vi fortsätter skämta kring Mammas då det var vi som "startade" det hela. Någon som däremot inte är en ursprungsdeltagare är Pegasus och som tramsar med i Mammas "teorier", vilket skulle kunna innebära att han matar ett troll, något som bestämt avråds i faktum ovan. Detta får mig att undra vad han har att vinna på det? Vet han inte bättre eller vill han mata ett troll för att därigenom få trollen att bli ännu mer aktiva?
För jag tänker att om man är ett troll, så borde man ju veta hur dessa ska bemötas och därigenom kan man välja att antingen mata ett annat troll (för att gynna sin sak på ett direkt sätt) eller förhålla sig mer korrekt till det hela och ge sken av att man inte vill veta av trollen för att på så sätt invagga resten i en falsk trygghet (vilket skulle gynna trollens sak på ett mer indirekt och kanske lite mindre uppenbart sätt).
Eftersom du själv matade ett troll så misstänktliggör du dig själv med citatet ovan, eller hur var det nu? Du skrev att det var mer okej att du och Lården "matade" trollet Mammas för att ni var de ursprungliga tramsarna, typ. Och därmed friskriver du dig själv och Lården från misstankar, för att... öh... det är okej att mata trollen om man gör det från början och sedan fortsätter!