Sv: Ulvlek - Bukeleken
Allt är Lårdens fel!! (Och kanske lite Mammas också)
Hon bara vill att vi ska tycka att den här tråden är jobbig och inte skriva så mycket i den och därigenom inte hindra Trollen från att ta över!
Jag vet inte jag, det är lite skumt att du frånsäger dig allt ansvar och dessutom i samma veva länkar till tråden som man kan få mardrömar av.
Lillelården (som jag uppfattar det) står ändå för att hon använder orden, t.ex. myspinne. Och Mammas använder också orden, förvisso inte på det sätt att hon anammat dom utan mer att hon påskriver dom Lillelården. Men hon skriver dom rätt ut istället för att censurera som man kanske borde
Och du då kära Killaloe, du har inte använt något av orden i den här tråden så vitt jag kan se, däremot är du snabb med att "peka ut" Lillelården och ungefär lika snabb med att hålla med Mammas i att Lillelården använt ordet "vitkissa", trots att hon inte hade det egentligen ...
Man kan ju tänka sig att Mammas är skum genom att pådyvla att Lillelården använt ordet "vitkissa" fastän det är fel, men ännu skummare tycker jag det är att du håller med henne. Detta utvecklas sedan ju i att du avsäger dig allt ansvar över att dessa FL-ordspråk kom in i den här tråden, och skyller allt på Lillelården och Mammas. (Fast egentligen var det ju du som faktiskt tog upp det hela, med ordspråken då) Och sedan, som sagt, nästlar in Myrten i det hela genom att skicka länken till ursprunget av dessa ord.
Samtidigt kan man ju tycka det är skumt att
Myrten helt och hållet missat denna tråd. Ungefär lika illa som att ha missat Masktråden på Senior.
(Tycker förövrigt det är lite kul att Myrten uttrycker sig som att hon spammar tråden, när hon de facto bara skrivit två inlägg i förmiddags
)
Pegasus undrar över om det är trollen som avvaktar att komma in. En undran jag tycker är rätt befängd, men som ändå är rätt kommer upp i lek efter lek av vissa spelare. Jag tycker det är rätt vanligt att onda faktiskt inte avvaktar, kanske t.om. vanligare att de är väldigt aktiva i början med främst OT? Glada i hågen för att försöka förvilla sina intet ont anande offer.
Nåja. Det är typ allt jag har att säga om leken hittills.