Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Uppdatering från LL!!

Lottning har genomförts och nya roller har skickats ut till de som fått nya roller - kolla efter PM.

Har även lagt till två nya roller i leken, Blodgivare samt EnsamTroll. Se nedan för komplett rollista.

Goda
Gunnar - har möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När Gunnar ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a mig och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna, vill jag skona henne." Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare Gunnar röstat på. Har Gunnar inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.

Moderatorer m specialförmågor:
Siare - Får varje natt reda på en deltagares roll
Ängel - Har varje natt möjligheten att skydda någon från att bli uppäten av ulvarna.
Spion - Får varje natt se allas val.
Blodgivare – Kan återuppliva en död spelare (käkad eller lynchad). Blodgivaren måste själv leva för att få utnyttja sin kraft. PM:ar LL när hen vill återuppliva någon.

Vanliga forumanvändare: inga specialförmågor.

Onda:

Ensamtroll: Vet inte vilka trollen är (och de vet inte vem ensamtrollet). Ska indirekt försöka hjälpa trollen.
Troll: samarbetar och får ha kontakt utanför spelet. Äter om nätterna.

De goda vinner när alla Troll är döda
Trollen vinner när Trollen är fler än de goda

Första DL ikväll klockan 21:00 Natt-DL 21:30

//LL

Alltså... Nu är jag helt övertygad om att du är ond!

Det är inte möjligt att en god spelare skickar in mig i den tråden. Och förresten måste de som frivilligt drog upp de eminenta uttrycken som jag känner att jag överlevt såååå bra utan att känna till också vara onda.

Så då tror jag att det hela är klappat och klart. Bara att rösta ut gänget. Jag mottager gärna tack för min bländande analys i form av champagne, lufttorkade skinkor, amaroneviner, ostron, goda ostar, långhelger i Rom, Paris eller New York etc. PMa för adress eller lämna hemma hos mig.

Om jag ska försöka vara aningen seriös (försöker förtvivlat dra ut på det faktum att jag måste gå till universitetsbiblioteket så jag spammar lite) så konstaterar jag att Koppen, Soffipropp, TLV och FreeLou ännu inte har skrivit i tråden.

Och övriga har inte skrivit något som ger någon ledning till var de står.

Allt är Lårdens fel!! (Och kanske lite Mammas också) :D Hon bara vill att vi ska tycka att den här tråden är jobbig och inte skriva så mycket i den och därigenom inte hindra Trollen från att ta över!

Jag vet inte jag, det är lite skumt att du frånsäger dig allt ansvar och dessutom i samma veva länkar till tråden som man kan få mardrömar av.

Lillelården (som jag uppfattar det) står ändå för att hon använder orden, t.ex. myspinne. Och Mammas använder också orden, förvisso inte på det sätt att hon anammat dom utan mer att hon påskriver dom Lillelården. Men hon skriver dom rätt ut istället för att censurera som man kanske borde :p Och du då kära Killaloe, du har inte använt något av orden i den här tråden så vitt jag kan se, däremot är du snabb med att "peka ut" Lillelården och ungefär lika snabb med att hålla med Mammas i att Lillelården använt ordet "vitkissa", trots att hon inte hade det egentligen ...

Man kan ju tänka sig att Mammas är skum genom att pådyvla att Lillelården använt ordet "vitkissa" fastän det är fel, men ännu skummare tycker jag det är att du håller med henne. Detta utvecklas sedan ju i att du avsäger dig allt ansvar över att dessa FL-ordspråk kom in i den här tråden, och skyller allt på Lillelården och Mammas. (Fast egentligen var det ju du som faktiskt tog upp det hela, med ordspråken då) Och sedan, som sagt, nästlar in Myrten i det hela genom att skicka länken till ursprunget av dessa ord.

Samtidigt kan man ju tycka det är skumt att Myrten helt och hållet missat denna tråd. Ungefär lika illa som att ha missat Masktråden på Senior.

(Tycker förövrigt det är lite kul att Myrten uttrycker sig som att hon spammar tråden, när hon de facto bara skrivit två inlägg i förmiddags :D)

Pegasus undrar över om det är trollen som avvaktar att komma in. En undran jag tycker är rätt befängd, men som ändå är rätt kommer upp i lek efter lek av vissa spelare. Jag tycker det är rätt vanligt att onda faktiskt inte avvaktar, kanske t.om. vanligare att de är väldigt aktiva i början med främst OT? Glada i hågen för att försöka förvilla sina intet ont anande offer.

Nåja. Det är typ allt jag har att säga om leken hittills.

Vilka teorier! :D

Jag tycker det är rätt vanligt att onda faktiskt inte avvaktar, kanske t.om. vanligare att de är väldigt aktiva i början med främst OT? Glada i hågen för att försöka förvilla sina intet ont anande offer.

Mycket OT och i princip inget seriöst tycker jag kan vara ulvigt/trolligt senare i leken, men så här i början tycker jag sällan det säger något om huruvida personen är ond eller god. Snarare är det vissa personer som alltid flummar en aning mer än andra oavsett roll.

Bah, du är för smart för mitt eget bästa! ;) Fast till mitt försvar får jag ändå säga att

1. Det var Lården som drog upp FL
2. Det var Mammas som projicerade orden på Lården (inte jag, för jag vägrar faktiskt att använda dom :D)
3. Eftersom Myrten var så frågande tänkte jag att tråden skulle reda ut några frågetecken.
4. Och framförallt så varnade jag faktiskt för innehållet i tråden...

Så jag förstår din kritik men jag håller faktiskt inte med... :)

Senast ändrad:

Mammas & Killaloe

Hoppsan så snabba ni två var att i kör ropa troll!

Detta gör mig aningen misstänksam. Medges ska att hela diskussionen började på ett väldigt skämtsamt sätt men denna snabba allians som uppstod känns inte helt 100 trots det.

Är ni båda i trollmaskopi tro?

Om en av er är troll och försöker få in misstankarna på mig för att avleda så känns det ju onekligen klumpigt av den andre att haka på så snabbt.

Å andra sidan om ni båda är troll skulle detta "lekfulla" sätt vara ett utmärkt sätt att lite under radarn, utanför spelets verkliga ramar, få mig ur vägen tidigt i leken.

Å tredje sidan känns det som ett rätt klumpigt och orutinerat drag så tidigt i leken, men trollen har ju snubblat över sina egna lurviga fötter tidigare...

Mycket OT och i princip inget seriöst tycker jag kan vara ulvigt/trolligt senare i leken, men så här i början tycker jag sällan det säger något om huruvida personen är ond eller god. Snarare är det vissa personer som alltid flummar en aning mer än andra oavsett roll.

Nej alltså, mycket OT i början av leken tycker inte jag heller brukar säga något om vilken roll en deltagare har, förutom i undantagsfall.

Sasse... allvarligt talat, din nya avatar... får mig att tänka på clownen i Thing. Och jag tyckte den filmen var superläbbig när jag såg den första gången. :nailbiting:

Förresten är det inte misstänkt att Lården inte rört upp himmel och jord för Mammas ändrade när hon citerade? Historieförfalskning brukar väl inte gå så obemärkt förbi? Pakt?:D

Bah, du är för smart för mitt eget bästa! ;) Fast till mitt försvar får jag ändå säga att

1. Det var Lården som drog upp FL
2. Det var Mammas som projicerade orden på Lården (inte jag, för jag vägrar faktiskt att använda dom :D)
3. Eftersom Myrten var så frågande tänkte jag att tråden skulle reda ut några frågetecken.
4. Och framförallt så varnade jag faktiskt för innehållet i tråden...

Så jag förstår din kritik men jag håller faktiskt inte med... :)

Det var förvisso Lården som drog upp FL. Men det var du som drog igång uttrycken egentligen, även om det var Mammas som faktiskt började skriva ut dom i ordalag. Se här nedan:

Åhnej! Ska vi behöva hänga på Familjeliv då?! :(

Ja. Lården kommenterar kring Familjeliv, alltså drog hon upp det på sätt och vis.

Äh, du älskar ju FL och har ju redan anammat både språket och mentaliteten så låtsas inte att det är sp hemskt för dig ;)

Du kommenterar Lården och att hon anammat FL-språket, med detta så öppnar du upp för en FL-debatt med dess ordspråk som inte är från denna värld... Du ger med andra ord Lården (och Mammas) tillfälle att ge akt i dessa uttryck, med Lården först ut:

Vad har jag sagt nu då? Myspinne? :D

Jag tror att det var vitkissa som avslöjade dig! ;)

Men näääähähähääär har jag sagt vitkissa nu'rå?!

:D

Skojaru eller? Du har typ tourettes på vitkissa, kolla här:

"Åhnej, vitkiss också! Ska vi behöva hänga på Familjeliv då?!

Kul lek! nästan lika kul som att vitkissa. Eller att säga vitkissa.

Ps: vitkissa"

(Det är sant för mig.) ;)

You see my point? Med andra ord var det du, DU, som öppnade upp för de här FL-orden. Om du INTE skrivit det där inlägget om att Lården anammat uttrycken kanske aldrig de här orden kommit upp till ytan?

Att du liksom inte har tänkt dig för här innan du uttryckte dig får mig att fundera på huruvida du har något innanför pannbenet (:p) eller om du faktiskt VILL förstöra andras liv?

Jag kan inget annat än att haka på Mammas linje här ;)

Du undviker lite fint att skriva och uttrycka dig i FL-anda (tack och lov!) men är snabb med att hoppa på Mammas linje om att Lården uttryckt sig med ordet "vitkissa" fastän det inte är sant.

Det började här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1171950&highlight=Vad+skulle+%C5sa+tycka

Fast jag kanske borde varna för att en del av innehållet kan vara obehagligt för ögonen och skapa men för livet osv osv :D

Du varnade, helt rätt. Men din varning är ju rätt lam och du varnar egentligen inte om något specifikt, vilket lätt kan resultera i att man klickar sig in på länken av ren nyfikenhet och är sedan förstörd för all framtid.

Sasse... allvarligt talat, din nya avatar... får mig att tänka på clownen i Thing. Och jag tyckte den filmen var superläbbig när jag såg den första gången. :nailbiting:

I know! Den är skitläskig :D Det var därför jag bytte avatar innan lekens början för att inte någon skulle tro något om mig om jag bytte till en sådan här avatar mitt i leken :p

Förövrigt samarbetar inte buke med mig idag. Jag har klickat på Multiquote (bredvid Citat-svar) för alla dessa quotes i inlägget ovan, men hälften kom inte med så jag fick köra "manuellt" istället. Fick upp femtielva meddelande av sorten "Meddelandet som du har skrivit in är för kort. Var vänlig och skriv ditt meddelande så att det &amul;r minst $vboptions[postminchars] tecken", vad nu det ska handla om? "Var vänlig att skriv ditt meddelande så att det ..... " Ehh?

Och dessutom: "Du har inkluderat för många bilder i din signatur eller i ditt inlägg. Var vänlig och gå tillbaka och korrigera problemet och fortsätt sedan". TACK! Så nu måste jag halvera mitt inlägg så jag får plats med alla smileys eller? När jag jobbat så hårt för att få upp det här jäkla inlägget öht! *bitter*

Den känns nästan som om den här leken inte är en lek utan blodigt allvar :p

Kanske jag ska tassa in och göra mitt första avtryck eftersom det uppmärksammats att jag varit tyst och hållt mig bakgrunden. Jag passar på att analysera slagfältet något. Men visst luktar det troll här inne?

:rofl: Sasse! Du är helt galen! :rofl: Det här bådar gott för leken, vad skall inte komma när det verkligen finns något att teoria om?

I know! Den är skitläskig :D Det var därför jag bytte avatar innan lekens början för att inte någon skulle tro något om mig om jag bytte till en sådan här avatar mitt i leken :p

Förstår tidpunkten för bytet, men måste man alls ha en avatar som man tycker är skitläskig?

Själv har jag iofs aldrig bytt eftersom jag inte orkar krympa en bild.

Kanske jag ska tassa in och göra mitt första avtryck eftersom det uppmärksammats att jag varit tyst och hållt mig bakgrunden. Jag passar på att analysera slagfältet något. Men visst luktar det troll här inne?

Det lämnar jag att kommentera till de som vet hur troll luktar. Själv är jag helt ovetande om detta.

Välkommen!

För övrigt blev jag osäker om jag gjorde fel på de och dem ovan. Eftersom det är mot mina principer att använda dom i skriftspråk så hoppas jag på det bästa. Är det fel kommer Mammas och Niyama att rösta på mig direkt.

Förstår tidpunkten för bytet, men måste man alls ha en avatar som man tycker är skitläskig?

Själv har jag iofs aldrig bytt eftersom jag inte orkar krympa en bild.

Men den är ju inte så läskig att jag inte vill ha den :p

:rofl: Sasse! Du är helt galen! :rofl: Det här bådar gott för leken, vad skall inte komma när det verkligen finns något att teoria om?

Only time will tell :sneaky:

För övrigt blev jag osäker om jag gjorde fel på de och dem ovan. Eftersom det är mot mina principer att använda dom i skriftspråk så hoppas jag på det bästa. Är det fel kommer Mammas och Niyama att rösta på mig direkt.

Du gjorde rätt i min värld i alla fall!

Nähe, nu äre ju såhära att jag ska iväg relativt snart och vet inte hur länge jag blir borta. Eftersom jag inte heller vet om mitt internet kommer fungera när jag väl kommer hem igen så är det bättre att rösta nu, även om ingenting har hänt mer än det jag teoriat om i princip :p

Nåja. Jag antar att min röst inte är alltför svår att förutse med tanke på mina teorier. Sasse röstar på Killaloe för att hon helhjärtat (?) öppnade upp en debatt i FL-anda med FL-uttryck och sedan halvhjärtat varnade om den innehållet till den länken hon lade ut, dessutom så avsäger hon sig fortfarande att hon är inblandad i detta med att FL-uttrycken började skrivas. Är hon helt förblindad i att hon kan vara orsak i saken eller var det kanske hennes mening att leda Lården och Mammas mot att börja använda dessa ord... som inte får nämnas vid "namn"... ? Oavsett så är det det bästa jag har att gå på i denna stund! Sedan är det typ 35 grader härinne och jag svettas fan och vill inte vara här mer :p

Alltså, jag förstår verkligen vad du menar och jag förstår ditt tankesätt. Hade det varit någon annan det handlade om, hade jag kanske varit mer benägen att hålla med än vad jag är nu (av förklarliga skäl kan jag ju tycka ;))

Dock vill jag ändå fortsätta att försvara mig med att säga att jag faktiskt inte kan ta ansvar för hur Mammas och Lårdens hjärnor fungerar - att jag kanske borde veta det vid det här laget är en sak, men det är fortfarande inte så att det faktiskt är jag som uttrycker mig på det viset. Hade Lården inte ens nämnt FL så hade det liksom inte varit ett problem. Och som Myrten så vänligt påpekar;
Förresten är det inte misstänkt att Lården inte rört upp himmel och jord för Mammas ändrade när hon citerade? Historieförfalskning brukar väl inte gå så obemärkt förbi? Pakt?:D
så verkar ju inte Lården bry sig nämnvärt om att Mammas tillskriver henne e massa uttryck. Jag tycker nog att det är värt att fundera på i sammanhanget och att det faktiskt skulle kunna innebära att jag inte är ansvarig för den här situationen som har uppstått...

Dessutom vill jag minnas att värme och troll inte går så bra ihop, vilket du verkar ha personliga erfarenheter av?
Oavsett så är det det bästa jag har att gå på i denna stund! Sedan är det typ 35 grader härinne och jag svettas fan och vill inte vara här mer :p

Den här infon har jag fått från Wikipedia (alltså måste det vara sant)
Vissa troll tycktes vara känsliga för solljus och förstenades när de träffades av strålarna
och eftersom din kropp inte verkar uppskatta värmen samt att du verkar ha problem med buke (troll är ju inte kända för att vara tekniska genier) så tänker jag iaf ta det du säger med en nypa salt för jag litar inte på personer som verkar ha vissa trolliga egenskaper. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 723
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 572
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar