Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Jag kommer att lägga en röst som är rätt dåligt grundad nu (jag ska ut på promenad i den fina kvällen :)), men den jag reagerar på mest är myrten. Jag kan inte riktigt förklara det, men det är något i hennes ton som får mig att reagera lite. Eftersom jag inte har något på någon annan får magkänslan styra idag. Därför:

mammas röstar på myrten

Och nu har jag funderat vidare och någon som jag upplever som väldigt tillbakadragen jämfört med hur han brukar spela är Pegasus. Oftast tycker jag att han är väldigt bra på att komma med typ tusen anklagelser och halvdana teorier redan innan första DL men just i den här leken så upplever jag honom inte som särskilt aktiv och synlig. Eftersom jag nästan alltid brukar misstänka honom och hans spelsätt, men dessutom oftast ha fel blir jag lite orolig och osäker när han spelar på ett sätt jag inte riktigt känner igen..

Jag har för mig att han skrev, i en helt annan tråd, att han är ute och kör lastbil den här veckan. Och om jag inte minns fel igen, så missar han ibland DL när han inte hittar parkeringar eller förlorar nätanslutningen?

Men jag vet inte, bara en giss.

För övrigt blev jag osäker om jag gjorde fel på de och dem ovan. Eftersom det är mot mina principer att använda dom i skriftspråk så hoppas jag på det bästa. Är det fel kommer Mammas och Niyama att rösta på mig direkt.

Det här menade jag, du utgår liksom från Mammas och hur hon kommer reagera :) Och det är väl inget märkligt med det, bara det att jag blir lite fundersam när du gör det två gånger :)

Åh, men den bilden du beskriver känner jag verkligen igen, är jag förlåten nu? ;)

Ni har säkert rätt allihopa angående Pegasus och hans spel, jag blir bara lite orolig eftersom jag vet att hans spelsätt inte gör mig klok någonsin :)

Och angående hämnd-teorien från din sida så kan jag säga att det är fel, jag är inte ute efter hämnd utan det är väl som för dig gentemot mig, att du helt enkelt har skrivit lite mer som står it än många andra och därför får jag iaf fundera över vad du håller på med (oavsett om det är mig du röstar på eller inte) :)

Men dåså! Jag tycker det är ett rätt vanligt beteende att "hämndteoria" och "hämndrösta", så det var kanske inte så konstigt att jag reagerade på din reaktion sas. Men då vet jag :)

Det här menade jag, du utgår liksom från Mammas och hur hon kommer reagera :) Och det är väl inget märkligt med det, bara det att jag blir lite fundersam när du gör det två gånger :)

Fast det är för att vi tidigare skämtat om min fanatism när det gäller svenska språket.

Åh, men den bilden du beskriver känner jag verkligen igen, är jag förlåten nu? ;)

Nä, för du röstade på mig. Blir jag utröstad blir du aldrig förlåten.:D

TILLÄGG: speciellt när du inte skriver mitt nick med versal!

Senast ändrad:

Är det någon som för statistik på röststatistiken och hur många/vilka som inte har röstat? /Sasse - för lat för att kolla själv :p

Jag kommer att lägga en röst som är rätt dåligt grundad nu (jag ska ut på promenad i den fina kvällen :)), men den jag reagerar på mest är myrten. Jag kan inte riktigt förklara det, men det är något i hennes ton som får mig att reagera lite. Eftersom jag inte har något på någon annan får magkänslan styra idag. Därför:

mammas röstar på myrten

Det här tycker jag inte alls känns bra, du brukar ju vara så mycket mer alert och ha bättre teorier än såhär. Att du dessutom själv erkänner att det är en dåligt grundad röst verkar som att du försöker bortförklara din röst och det känns också lite olikt dig.

Att du dessutom har haft en del att gå på (även om det är mycket OT) gör din magkänsleröst ännu mera misstänkt för mig

killaloe röstar på
mammas

Är det någon som för statistik på röststatistiken och hur många/vilka som inte har röstat? /Sasse - för lat för att kolla själv :p

Ur minnet:

Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Killaloe
Myrten röstar på Lillelorden
Mammas röstar på Myrten
Killaloe röstar på Mammas

Hm. Alltså... ja. Jag tror mig minnas att jag har varit med om ett par gånger att Mammas röstat på mig på ett sätt som känts out of the blue i första lynch och sedan har det visat sig att hon varit ond.

Men det kan ju vara så att jag har kommit ihåg de där gångerna (eftersom det gäller me, myself and I:D) och att det finns andra tillfällen när hon röstat på liknande sätt på andra spelare och varit god.

Förstadagsröster är ju ofta mer eller mindre kassa, oavsett vem som lägger dem.

*kl*

Förlåt! Jag skulle vara hemma vid 19 men kom precis hem, har glömt bort leken helt annars hade jag röstat från telefonen! Kom på det när jag kom innanför dörren och tittade på klockan :banghead:

Jag måste äta middag så jag får återkomma med teorier senare om jag lever.

DL måste väl ha varit och jag hittar bara fem röster:

Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Killaloe
Myrten röstar på Lillelorden
Mammas röstar på Myrten
Killaloe röstar på Mammas

Killa: 2
Lården, Myrten, Mammas: 1

Ej röstat:

Soffiproppi (ej hittat leken)
Niyama
Koppen (ej hittat leken)
TeamLundVer (ej hittat leken)
Pegasus
FreeLou

Uppdatering!

Någonstans i Sverige sitter en figur hopkrypen framför datorn och låter fingrarna löpa över tangentbordet, snabbare och snabbare, inläggen rasar in. Nu har jag verkligen ruskat om i grytan tänkte hen nöjt, Hahaha. Men vänta, vad hände: Plötsligt går en annan användare till motattack och har både pålästa och välunderbyggda resonemang, Killaloe hinner inte försvara sig och helt plötsligt vet hela forumet vad hon är…..

Killaloe var Troll

NattDL 21:35!

Hm. Mycket intressant.

Lite svammeltankar: kan tycka att inte både Sasse och Lården bör vara troll, fast man vet banne mig aldrig. Speciellt när det rör sig om de två första rösterna och det sedan blev så få som röstade att de blev utslagsgivande.

Och funderar naturligtvis på om Killas röst på Mammas var en alibiröst. Eller inte? Funderar på varför hon inte röstade på mig som redan hade en röst med hopp om att tvinga fram en lottning? Visserligen var det mer än tjugo minuter till DL, men aktiviteten var ju låg så...

Äsch, jag vet inte.

Hm. Mycket intressant.

Lite svammeltankar: kan tycka att inte både Sasse och Lården bör vara troll, fast man vet banne mig aldrig. Speciellt när det rör sig om de två första rösterna och det sedan blev så få som röstade att de blev utslagsgivande.

Och funderar naturligtvis på om Killas röst på Mammas var en alibiröst. Eller inte? Funderar på varför hon inte röstade på mig som redan hade en röst med hopp om att tvinga fram en lottning? Visserligen var det mer än tjugo minuter till DL, men aktiviteten var ju låg så...

Äsch, jag vet inte.

Jag har för mig att Killa skrev något i stil med dålig tid för lek denna veckan i ett av de första inläggen. Kan ju därför tänkas att Sasse och Lården fått klartecken att rösta på henne av denna anledning och därvid skaffa sig alibi, samtidigt som Killa lägger en "ensam" röst för att undvika lottning???

Som synes har jag nu parkerat för kvällen och ber så hemskt mycket om ursäkt för mina till stunder Ulvleksfientliga körningar.

*troll*

Attans också, jag tror jag får sluta förlita mig på Wiki och gå och mata mig själv istället eftersom ni andra inte vill göra det :cry: :D

Dessutom tror jag att jag kommer få äta upp det här av vissa användare ett bra tag framöver... Buhu

*sluttrollat*

Uppdatering!

På måndagkvällen hörs ett samstämt ramaskri bland alla Buke-användare – Buke har blivit rosa! Inte bara lite lagom rosa, utan chockrosa, illrosa och någon hemsk blandning av rosa/lila som får alla att må illa.

Gunnar försöker febrilt återställa de rätta färgerna men han blir nedlusad med motkodningar och till slut måste han ta en kaffepaus. När han kommer tillbaka inser han att han blivit av med admin-rättigheterna och domänen bukefalos går numera till ett aktiebolag på Maldiverna som handlar med: Sjöhästar!

Mammas var Gunnar.

DL 21:00 och natt-DL 21:30 imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar